Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mag je chocolade mee invoeren
mag je chocolade mee invoeren
Ik vertrek zaterdag naar vrienden die een half jaar geleden verhuisd zijn naar de VS.
Mag ik in mijn koffer chocolade bonbons mee het land in brengen?
Mag ik in mijn koffer chocolade bonbons mee het land in brengen?
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Voor zover mij bekend mag je wèl chocola enzo meenemen, maar het moet wel "verpakt" zijn. Een doos bonbons mag dus best, maar niet als ze gevuld zijn met verse slagroomvulling. Degene die je dus uitzoekt bij een bonbonzaak en die beperkt houdbaar zijn.
Aangezien ik echt chocolaverslaafd ben, neem ik elke keer dat ik in Nederland ben een behoorlijke lading aan chocola mee naar de US. De laatste keer zo'n 10-12 grote repen en 5 pakjes kleine reepjes van de Aldi en toen kreeg ik ook nog een doos met van die zeevruchten bonbons mee van "Nieuwenoord" hier van het forum. Ik kan dus weer even vooruit
.
Aangezien ik echt chocolaverslaafd ben, neem ik elke keer dat ik in Nederland ben een behoorlijke lading aan chocola mee naar de US. De laatste keer zo'n 10-12 grote repen en 5 pakjes kleine reepjes van de Aldi en toen kreeg ik ook nog een doos met van die zeevruchten bonbons mee van "Nieuwenoord" hier van het forum. Ik kan dus weer even vooruit

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En hoe gaan ze dat controleren? Door ze op te eten?houstonwehaveaproblem schreef:Een doos bonbons mag dus best, maar niet als ze gevuld zijn met verse slagroomvulling.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ja hier ook hoor. En dan vooral ook slagroom met een beetje aarbeienjam achtig spul in witte chocolade. De verse bonbons die je bij de bonbonwinkel koopt zitten niet in een gesealde verpakking en daar zien ze het waarschijnlijk wel aan. Ik heb ooit een pondsdoos met bonbons in Nederland moeten laten staan (kreeg hem de avond voor vertrek), omdat het niet mocht. Balen!kastelke schreef:En hoe gaan ze dat controleren? Door ze op te eten?houstonwehaveaproblem schreef:Een doos bonbons mag dus best, maar niet als ze gevuld zijn met verse slagroomvulling.Ik vind net die met slagroomvullingen zo lekker, dus dat zijn diegene die altijd in overvloed in onze doosjes zitten.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerikakenner
Ik heb meerdere keren 'verse' bonbons meegenomen van Leonidas, en ik heb ik mijn koffer ook wel eens open moeten maken (omdat ik ook kaas had) en er werd niets van gezegd. En het waren denk ik een stuk of 5 doosjes toen (de familie en ik vinden het namelijk heerlijkhoustonwehaveaproblem schreef:Ja hier ook hoor. En dan vooral ook slagroom met een beetje aarbeienjam achtig spul in witte chocolade. De verse bonbons die je bij de bonbonwinkel koopt zitten niet in een gesealde verpakking en daar zien ze het waarschijnlijk wel aan. Ik heb ooit een pondsdoos met bonbons in Nederland moeten laten staan (kreeg hem de avond voor vertrek), omdat het niet mocht. Balen!kastelke schreef: En hoe gaan ze dat controleren? Door ze op te eten?Ik vind net die met slagroomvullingen zo lekker, dus dat zijn diegene die altijd in overvloed in onze doosjes zitten.

Ik had ook op de site van de US Customs gekeken in het verleden en daar stond het dacht ik ook niet bij de verboden goederen.
Waar heb jij gelezen/gehoord dat 'verse' bonbons verboden zijn.
Maybe I have just been lucky

Heb je bij Wal-Mart al eens die repen van Sam's Choice geprobeerd? Worden in België gemaakt. Zijn echt heerlijk. Volgens mij Wal-Mart's best kept secrethoustonwehaveaproblem schreef:Aangezien ik echt chocolaverslaafd ben, neem ik elke keer dat ik in Nederland ben een behoorlijke lading aan chocola mee naar de US.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan, mijn man 'smokkelt' ze ook mee in zijn valies. Ik dacht dat je geen bederfbare waren mee mocht nemen, en zo'n Leonidas pralines zijn natuurlijk maar beperkt houdbaar. Die met slagroom maar een dag of 7 à 10, dacht ik. (weet het niet exact, zo lang overleven die dingen hier nooit)Dan schreef: Ik had ook op de site van de US Customs gekeken in het verleden en daar stond het dacht ik ook niet bij de verboden goederen.
Waar heb jij gelezen/gehoord dat 'verse' bonbons verboden zijn.
Maybe I have just been lucky
Elke
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Vind het wel raar dat ze daar zo streng mee zijn
War is het ergste dat er kan gebeuren?
Dat we een bonbon aan boord hebben met iets minder verse slagroom??
(terror alert
)
Lekker boeiend, ik geloof niet dat we daar allemaal ziek van zullen worden.
Het is geen bedorven vlees waar de maden uitkomen toch?
War is het ergste dat er kan gebeuren?
Dat we een bonbon aan boord hebben met iets minder verse slagroom??
(terror alert

Lekker boeiend, ik geloof niet dat we daar allemaal ziek van zullen worden.
Het is geen bedorven vlees waar de maden uitkomen toch?
-
- Amerika-expert
Is allemaal om wat ze hier 'biosecurity' noemen, ze willen geen dingen in het land hebben die eventueel microben of bacterien hebben.
Als je echt 'lol' wilt hebben bij de douane, moet je eens invullen dat je op een boerderij bent geweest in Europa. Ze zijn daar vooral erg streng op, omdat ze hier geen mond- en klauwzeer willen hebben of vogelpest. Soms halen ze ook de tulpenbollen uit je baggage, zelfs met een stempeltje, omdat de regels weer eens veranderd zijn.
Vandaar ook dat verbod op kaas en dat soort dingen.
Vroeger werd hier in de VS zelfs tussen staten gecontroleerd. Ik heb eens in de bus bij de grens met Californie de appel die ik bij me had moeten opeten, omdat vers fruit uit elders niet werd toegelaten!
Als je echt 'lol' wilt hebben bij de douane, moet je eens invullen dat je op een boerderij bent geweest in Europa. Ze zijn daar vooral erg streng op, omdat ze hier geen mond- en klauwzeer willen hebben of vogelpest. Soms halen ze ook de tulpenbollen uit je baggage, zelfs met een stempeltje, omdat de regels weer eens veranderd zijn.
Vandaar ook dat verbod op kaas en dat soort dingen.
Vroeger werd hier in de VS zelfs tussen staten gecontroleerd. Ik heb eens in de bus bij de grens met Californie de appel die ik bij me had moeten opeten, omdat vers fruit uit elders niet werd toegelaten!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
In 2002 had een vriendin v mij nog een appel over ... stom ook want ja, je weet dat je dat op moet hebben als je het vliegtuig verlaat. Het was dus even spannend wat de douane zou doen. Ze moest via een apart poortje haar bagage laten checken en de appel werd door een beambte (met handschoenen aan!) weg gegooid.
Ik moest via een ander poortje en terwijl ik stond te wachten werden mij enkele vragen gesteld, oa of ik op een boerderij woonde of werkte. Nu hebben we nogal wat hobby-dieren en ik had geen zin in 'gedoe' dus ik heb NEE gezegd.
Geloof me, liegen vind ik écht niet leuk maar dit heb ik dan toch maar gedaan in het kader van bestwil ...
Ik moest via een ander poortje en terwijl ik stond te wachten werden mij enkele vragen gesteld, oa of ik op een boerderij woonde of werkte. Nu hebben we nogal wat hobby-dieren en ik had geen zin in 'gedoe' dus ik heb NEE gezegd.
Geloof me, liegen vind ik écht niet leuk maar dit heb ik dan toch maar gedaan in het kader van bestwil ...
ja hoor. tuurlijk mag dat.mrloes schreef:Andersom vraag: mag je chocola uit de USA gewoon mee nemen naar Nederland? Heb eens ooit ergens 'O-Henrys' gehad, zo'n candybar ala Snickers, Twix etc.
Mhh ... da's misschien wel het 1e wat ik koop als ik weer op USA-bodem sta, gewoon om ff te proeven of ze nog net zó lekker zijn als in 2002.
Elke keer als ik ga neem ik van allerlei soorten snoep mee. zoals Twizzlers, Red Vines, Saltwater Taffy etc.
1 keer moest ik bij thuiskomst mijn koffer open maken, maar dat moesten een hoop mensen op dat moment, de douane had een fanatieke dag denk ik.
en het enige wat ze vroegen of je dit soort snoep niet in Nederland kon kopen. toen ik daarop Nee zei was het allemaal goed.
Over chocola meenemen naar amerika. daar heb ik nooit problemen mee gehad. Wel altijd alles in de koffer gedaan en geen snoep,etc mee in het vliegtuig.
aangezien ik zelf van de boerderij kom en altijd eerlijk ben, heb ik dit ingevult op het kaartje en niks geen moeilijkheden meegehad.Bennogr schreef: Als je echt 'lol' wilt hebben bij de douane, moet je eens invullen dat je op een boerderij bent geweest in Europa.

bij het invullen dacht ik er nog wel aan te liegen, maar om een of andere reden kan ik gewoon niet liegen.
-
- Amerika-expert