Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met saunabezoek in de US?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ervaring met saunabezoek in de US?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik vind het lekker om zo af en toe naar de sauna te gaan. In Nederland is dat ook geen probleem want er zijn er genoeg. Nu ik hier woon is het een stuk lastiger. Ik probeer op internet wel dingen te vinden, maar vaak kom ik uit bij een sportschool of een spa salon, waar die sauna maar bijzaak is en je vaak ook nog met je badkleding binnen moet. Een dagje sauna zoals ik het in Nederland ken zit er hier gewoon niet in. Of heb ik het helemaal mis en zijn er best sauna's te vinden die meer de Nederlandse principes benaderen? Ik heb er in elk geval nog steeds geen goed beeld van en daarom stort ik het maar even in deze grote meedenktank :-).

Iemand ervaring met saunabezoek hier? En wat moet ik me er dan bij voorstellen?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Naakt in de Sauna is hier in de VS volgens mij helemaal uit den boze, misschien kun je er vinden die gescheiden mannen en vrouwen neemt, maar gok er niet op. Ik kan me op alle plekken waar ik ben geweest niet herinneren een sauna te hebben gezien, waar je op zijn Nederlands lekker natuurlijk kunt rondwandelen en uitzweten.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, zoals Richard zegt, vrouwen en mannen apart, maar zulke badhuizen als er tegenwoordig in Nederland zijn (waren er toen ik er woonde nog niet, bij mijn weten) heb ik hier nog nooit gezien (hoewel ik er nooit geweest ben en er ook niet naar taal, dus misschien bestaan ze wel). Wel inderdaad spa's, waar je je een dagje laat verwennen en waar dan ook sauna, steamroom en hot tub bij zitten. In het aparte vrouwengedeelte hoef je dan niet in badpak.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Voor zo ver ik weet zijn sauna's zoals in Nederland hier niet, alleen op een nudistcamping kun je gemengde sauna's vinden :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
PeeJay
Amerika-expert

Re: Ervaring met saunabezoek in de US?

Bericht door PeeJay »

houstonwehaveaproblem schreef:Ik vind het lekker om zo af en toe naar de sauna te gaan.
Zet je toch een sauna naast je zwembad... 8)
Een pre-fab sauna is echt niet super duur. Goed te doen en heerlijk om te hebben.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Ervaring met saunabezoek in de US?

PeeJay schreef:Zet je toch een sauna naast je zwembad... 8)
Een pre-fab sauna is echt niet super duur. Goed te doen en heerlijk om te hebben.

/PeeJay
Haha, ja ook een idee. Gewoon zo'n houten huisje in de tuin lijkt me meer dan genoeg. In de zomer is het hier gemiddeld boven de 30 graden, dus kun je nagaan hoe warm het dan in zo'n houten huisje wordt ;-). Serieus, we hebben er wel over zitten denken om er 1 in onze slaapkamer te bouwen, maar daar moeten we nog voor sparen.
Ik was alleen benieuwd of er nergens in de US een sauna te vinden is volgens de meer Nederlandse normen of dat het alleen hier in de buurt zo moeilijk is met al die conservatieve Texanen. Waarschijnlijk wordt het dus toch gewoon in badpak naar de spa :? .
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

een gat in de Amerikaanse markt!! Eindelijk een idee om iets nieuws op te zetten en dat in Amerika te gaan doen.
Twee vliegen in 1 klap, naar amerika en iets voor me zelf beginnen :lol:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik weet dat er een coed sauna is in de Athletic Club van het Hilton Hotel op O'Hare in Chicago. Als de vraag naar gemengde saunas, of gewoon saunas, er was, zouden ze er wel zijn. Ik ken niemand die zomaar een avondje sauna gaat doen. Mijn man gaat wel naar de sauna als hij naar de gym is geweest, en dan zijn er wel meer mensen, maar hij gaat niet zomaar een paar uur daar zitten. Dat kennen ze hier niet. Wij hadden jaren geleden een sauna in ons huis laten bouwen, maar die werd na de eerste paar maanden ook bijna nooit gebruikt.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Sterker nog, de sportschool hier in de buurt verbied expliciet het dragen van badkleding in de sauna. Enkel een handdoek is toegestaan :-).
- Mike
bonbonnekke
Amerika-ontdekker

Bericht door bonbonnekke »

peter1962 schreef:een gat in de Amerikaanse markt!! Eindelijk een idee om iets nieuws op te zetten en dat in Amerika te gaan doen.
Hi Peter, dan ga ik met je mee! Ken je Elysium in Bleiswijk? Dan maken we er zoiets van!
:lol:

Marianne
Amerikagek in hart en nieren!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

bonbonnekke schreef:
peter1962 schreef:een gat in de Amerikaanse markt!! Eindelijk een idee om iets nieuws op te zetten en dat in Amerika te gaan doen.
Hi Peter, dan ga ik met je mee! Ken je Elysium in Bleiswijk? Dan maken we er zoiets van!
:lol:

Marianne
Prima hoor, maar voorwaarde is dan wel dat je bij mij in de buurt komt zitten ;-)
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

Ik zou zo willen.......maar als die amerikanen niet willen kunnen we wel iets moois neerzetten en dan? Of zouden ze er toch warm voor lopen om in hun blote nixie te lopen?
Bleiswijk is idd mooi, zelf kom ik vaak in Schiedam, ook erg mooi!
Vorige week in Nijmegen geweest, was veel kleiner dan Bleiswijk en Schiedam maar wel heel leuk.... Maar och, ieder sauna heeft wel iets leuks.....

Peter
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Amerikanen zijn zeker preutser dan Europeanen en dat zie je ook in de sauna. Ik ga meestal naar de sauna van de gym of het zwembad van de plaatselijke universiteit (is recht over mijn huis) en daar zie je meestal geen naakte mensen. Ze hebben er recent trouwens een pamflet geplakt dat zegt dat je zelfs een zwembroek moet aanhebben. Gewoon een handdoek rond de lenden mag dus ook niet meer :o

Langs de andere kant heb je hier veel natuurlijke hotsprings in de buurt waar veel mensen dan wel naakt zijn.. Dus niet iedereen is even preuts als de algemene verwachting.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer