Doden door schietpartij op universiteit Virginia
Uitgegeven: 16 april 2007 18:32
Laatst gewijzigd: 16 april 2007 18:52
BLACKSBURG - Zeker twintig mensen zijn maandag om het leven gekomen door een schietpartij in een gebouw van de technische universiteit in de Amerikaanse staat Virginia.
Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN zijn er 22 doden te betreuren, onder wie de schutter. Het is onduidelijk of de dader door de politie is neergeschoten of de hand aan zichzelf heeft geslagen. Er zouden 28 gewonden zijn.
Volgens een woordvoerder van de politie begonnen de gewelddadigheden in een woongebouw op de campus. Daar zou zeker één persoon zijn gedood. Twee uur later richtte de dader een bloedbad aan in de zogeheten Norris Hall, waar zich een aantal klaslokalen bevinden.
Volgens de woordvoerder is het niet duidelijk of de dader een student was. Zeker is dat een aantal slachtoffers op Virginia Tech studeerde en enkelen in klaslokalen zijn doodgeschoten.
De rector van de universiteit, Charles Steger, sprak van "een tragedie met monumentale proporties".
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik lees zojuist dit bericht op nu.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er waren in korte tijd drie topics met dit onderwerp geopend, ik laat deze open, omdat het Nederlandse persbericht erin staat.
Wat denken jullie, kan ik de betreffende ouders opbellen om te vragen, of hun kind veilig is? Katja is met haar vriendin, wiens broer bij VT studeert, naar de mall, dus ik denk niet eens, dat zij al weten, wat er gebeurd is. En de vriend van Kai, wiens zus daar studeert, is op het moment hier. Maar ik durf het hem niet te vertellen. Bah, wat vreselijk weer, al die jonge levens uitgesnuft, ik ben er misselijk van
.
Wat denken jullie, kan ik de betreffende ouders opbellen om te vragen, of hun kind veilig is? Katja is met haar vriendin, wiens broer bij VT studeert, naar de mall, dus ik denk niet eens, dat zij al weten, wat er gebeurd is. En de vriend van Kai, wiens zus daar studeert, is op het moment hier. Maar ik durf het hem niet te vertellen. Bah, wat vreselijk weer, al die jonge levens uitgesnuft, ik ben er misselijk van

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
Zoiets is altijd erg natuurlijk, maar ik stel me voornamelijk vragen bij het waarom.
Weet je overigens ook meteen waar de universiteit geld aan zou kunnen (moeten) besteden: beveiliging. Niet geheel onlogisch dat ik is kunnen gebeuren, want wie verwacht er nu dat er iemand de unief onveilig komt maken?
Weet je overigens ook meteen waar de universiteit geld aan zou kunnen (moeten) besteden: beveiliging. Niet geheel onlogisch dat ik is kunnen gebeuren, want wie verwacht er nu dat er iemand de unief onveilig komt maken?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zie het net op Fox News. Kreeg via CNN al een "Breaking News" bericht. Verschrikkelijk nieuws met een hoop onschuldige slachtoffers.
@ Petra: Ik zou de ouders bellen. Je bent anders toch de hele tijd ongerust. Hopelijk hebben de ouders al met hun kind kunnen bellen om te horen dat alles goed is.
Roland
@ Petra: Ik zou de ouders bellen. Je bent anders toch de hele tijd ongerust. Hopelijk hebben de ouders al met hun kind kunnen bellen om te horen dat alles goed is.
Roland
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
O vreselijk Petra! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er misselijk van wordt. Wat een ellendePetra/VS schreef:Er waren in korte tijd drie topics met dit onderwerp geopend, ik laat deze open, omdat het Nederlandse persbericht erin staat.
Wat denken jullie, kan ik de betreffende ouders opbellen om te vragen, of hun kind veilig is? Katja is met haar vriendin, wiens broer bij VT studeert, naar de mall, dus ik denk niet eens, dat zij al weten, wat er gebeurd is. En de vriend van Kai, wiens zus daar studeert, is op het moment hier. Maar ik durf het hem niet te vertellen. Bah, wat vreselijk weer, al die jonge levens uitgesnuft, ik ben er misselijk van.

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
CNN breaking news staat hier al een tijdje aan, krijg alsmaar datzelfde filmpje van die ooggetuige te zien waarop je al die schoten hoort knallen
Echt verschrikkelijk
T is ook een bizar incident....in 2 verschillenden gebouwen op 2 verschillende tijdstippen
zou het nou dezelfde schutter geweest zijn?
Echt verschrikkelijk
T is ook een bizar incident....in 2 verschillenden gebouwen op 2 verschillende tijdstippen
zou het nou dezelfde schutter geweest zijn?
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat vreselijk voor alle mensen die hierbij betrokken zijn.... ik hoop zo Petra dat er niemand die jij of je kinderen kennen bij de slachtoffers horen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Petra, ik zou gewoon bellen.
Vreselijk dat bericht.
Zappy; een universiteit is nooit compleet te beveiligen. Je kunt slecht elk gebouw gaan afsluiten. Hier heeft Cornell university en Ithaca collega zijn eigen politie departement.
Vreselijk dat bericht.
Zappy; een universiteit is nooit compleet te beveiligen. Je kunt slecht elk gebouw gaan afsluiten. Hier heeft Cornell university en Ithaca collega zijn eigen politie departement.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Deze universiteit heeft zijn eigen politie en er is heel wat campus security. Maar gekken zijn niet tegen te houden, helaas, of je zou er een bunker van moeten maken, wat ook niet erg prettig naar school gaan is. Blacksburg is een klein plaatsje, niet dicht bij een grote stad, dus de misdaad is er over het algemeen heel laag. En ik denk, dat bij zulk soort gebeurtenissen iedereen zich afvraagt "Waarom".ZappyVlaams schreef:Zoiets is altijd erg natuurlijk, maar ik stel me voornamelijk vragen bij het waarom.
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Petra, we hebben net het nieuws gezien. Wat vreselijk allemaal. Heb je al informatie van bekenden? Heb je al gebeld? Het is niet normaal meer wat een gekken er op de wereld rondlopen. Het zal je kind maar wezen die door zo'n idioot doodgeschoten is. Vreselijk tragisch allemaal. Petra laat ons alsjeblieft weten wanneer je meer informatie hebt. Veel sterkte daar allemaal.
Groetjes Marja
Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, ik weet nog niets, kon de ouders van geen van beiden bereiken. Er zijn 26000 studenten, dus de kans is maar heel klein, dat een van hen erbij betrokken was. Ik zal het schrijven, als ik meer weet.
Wat een afschuwelijk bericht weer! Ik had er nog niets van vernomen, lees het nu pas....Je snapt niet wat er in zo'n koppie omgaat om tot zoiets gruwlijks aangezet te worden.....
@ Petra, ik hoop van harte dat er geen bekenden van jullie bij betrokken zijn, het is te gek voor woorden, ik duim voor jullie!
@ Petra, ik hoop van harte dat er geen bekenden van jullie bij betrokken zijn, het is te gek voor woorden, ik duim voor jullie!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Net hoor ik, dat het veel meer slachtoffers zijn, waarschijnlijk tegen de 30
. Al die jonge levens
.

- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
He gatver, hier word je niet vrolijk van. M'n maag draait er weer van om.
Petra, ik hoop dat er onder de slachtoffers geen bekenden zitten.
Petra, ik hoop dat er onder de slachtoffers geen bekenden zitten.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In een interview met een jongen, die in het klaslokaal was, en in zijn arm geschoten, vertelt hij, dat de man niets zei, niet kwaad keek, gewoon met een glad gezicht schoot. Brrrr!!! Hoe kan zo'n joch nog gewoon naar school gaan na zoiets mee te hebben gemaakt.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
-
- Amerikafan
En geweren mag men zomaar binnennemen?Petra/VS schreef:Deze universiteit heeft zijn eigen politie en er is heel wat campus security. Maar gekken zijn niet tegen te houden, helaas, of je zou er een bunker van moeten maken, wat ook niet erg prettig naar school gaan is. Blacksburg is een klein plaatsje, niet dicht bij een grote stad, dus de misdaad is er over het algemeen heel laag. En ik denk, dat bij zulk soort gebeurtenissen iedereen zich afvraagt "Waarom".ZappyVlaams schreef:Zoiets is altijd erg natuurlijk, maar ik stel me voornamelijk vragen bij het waarom.

- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wat een vreselijke tragedie voor alle betrokkenen. Dit gaat echt alle verstand te boven, onbegrijpelijk. Ik hoop zo Petra dat er geen bekenden van jullie tussen zitten, maar het leed is natuurlijk al geschied.
Overinges wordt ik van de reacties op de Telegraaf site ontoepasselijk, bah wat zijn sommige mensen toch dom.
Overinges wordt ik van de reacties op de Telegraaf site ontoepasselijk, bah wat zijn sommige mensen toch dom.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1860 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 7 Reacties