Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kat uit Amerika halen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Kat uit Amerika halen

Bericht door CCBloom »

Weet iemand hier hoe je een Amerikaanse kat in Nederland importeert? Ik wil dit misschien gaan doen, maar kan er maar weinig over vinden. (wel over europeanen die hun katten meenemen naar amerika toe)
TravelGuy
Amerika-ontdekker

Re: Kat uit Amerika halen

Bericht door TravelGuy »

CCBloom schreef:Weet iemand hier hoe je een Amerikaanse kat in Nederland importeert? Ik wil dit misschien gaan doen, maar kan er maar weinig over vinden. (wel over europeanen die hun katten meenemen naar amerika toe)
De Asiels zitten in Nederland vol met die beesten, zou toch veel beter zijn om er hier ééntje te halen?

[size=0].[/size]
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cecilia,

Heb je al eens op deze site gekeken?

Als ik het zo even snel doorlees moet het voor Amerika weinig tot geen problemen opleveren. Er gelden dezelfde regels als voor reizen binnen de EU. Belangrijk zal denk ik zijn dat de kat een gezondheidsverklaring heeft van een dierenarts uit Amerika.

Succes ermee. Heb zo'n speciale band met de kat dat je 'm uit Amerika wilt laten komen?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb van die globetrotter katten.
Geboren in mexico city, Mexico. Na een jaar zijn ze verscheept naar Vancouver BC waar ze 3 jaar gewoont hebben en sinds september wonen ze in de states. Ze zijn van mijn broer die met zijn vriendin op wereldreis is (9 maanden). De bedoeling is dat ze op den duur weer naar Vancouver gaan want daar willen ze zich vestigen (hij heeft een greencard)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

CCBloom schreef:Weet iemand hier hoe je een Amerikaanse kat in Nederland importeert? Ik wil dit misschien gaan doen, maar kan er maar weinig over vinden. (wel over europeanen die hun katten meenemen naar amerika toe)
Reist de kat met jou mee, of koop je een bepaalde (ras)kat ginger en moet die verscheept worden?
Het eerste is niet zo moeilijk, je kan ook navraag doen bij de luchtvaartmaatschappij.
In het tweede geval: vanuit de hondenwereld weet ik dat de meeste kwekers die internationaal werken, zelf beter weten dan de koper hoe een en ander geregeld moet worden. Dus dan zou die kweker je kunnen helpen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

uit ervaring kan ik zeggen dat katten niet meemogen in de zomer, tenzij je zelf meeneemt. Dit ivm hete temperaturen in de zomer hier
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Voor algemene info kun je terecht bij KLM dierenvervoer (=ook KLM Cargo) 020 649 8000
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

TravelGuy schreef:
De Asiels zitten in Nederland vol met die beesten, zou toch veel beter zijn om er hier ééntje te halen?

[size=0].[/size]
Helemaal mee eens :)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Zoek een fokker van het ras dat je zoekt, meeste vermelden op hun website of je internationaal shippen of niet.

Een goed begin is de website The Breedlist, deze website is van de Cat Fanciers' Association, daar vind je verwijzingen naar fokkers van het door jouw gekozen ras. Soms kun je links dichterbij NL vinden zoals de UK of zo. Ligt eraan wat voor ras je zoekt.
Wij zelf hebben Devon Rex katten dus ik begrijp je vraag. Fokkers die internationaal shippen hebben ervaring hiermee en kunnen je vertellen hoe en wat. Meestal betaal je voor een carrier(kenneltje) en de shipping kosten. Kittens worden pas op reis gestuurd nadat ze 4 maanden zijn geweest.

http://www.breedlist.com/

Cat Fanciers' Association
http://www.cfainc.org/
--
Tink
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

ZeroXX schreef:
TravelGuy schreef: De Asiels zitten in Nederland vol met die beesten, zou toch veel beter zijn om er hier ééntje te halen?

[size=0].[/size]
Helemaal mee eens :)
Je weet de reden toch niet .. misschien is deze persoon bijzonder gehecht aan een kat daar.
Ik heb de persoon overigens niet meer terug gezien in deze draad ..
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Misschien waren we te kattig? :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Sandy schreef:
ZeroXX schreef: Helemaal mee eens :)
Je weet de reden toch niet .. misschien is deze persoon bijzonder gehecht aan een kat daar.
Dus omdat je de reden niet weet mag je die opmerking niet plaatsen? :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ZeroXX schreef:
Sandy schreef: Je weet de reden toch niet .. misschien is deze persoon bijzonder gehecht aan een kat daar.
Dus omdat je de reden niet weet mag je die opmerking niet plaatsen? :roll:
Mag wel, maar op een iets vriendelijkere wijze schrikt de mensen wat minder af om te blijven posten :wink:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

ZeroXX schreef:Dus omdat je de reden niet weet mag je die opmerking niet plaatsen? :roll:
Ik zeg nergens dat je die vraag niet mag stellen .. ik geloof dat je mijn bericht dan verkeerd interpreteert.
Jullie vragen je af waarom deze persoon geen kat in Nederland haalt, het asiel zit er immers vol mee.
Mijn reactie daarop, is dat er misschien wel een reden is waarom deze persoon een kat helemaal uit de VS wil laten overkomen ...

Ik snap niet wat daaraan zo offensive is ...
Laatst gewijzigd door Sandy op 21 apr 2007, 18:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Ik snap niet wat daaraan zo offensive is ...
Ik ook niet en ik hoop dat Cecilia nog terugkomt om te laten weten of ze iets met onze antwoorden kan. Misschien wil ze ons ook nog wel laten weten waarom ze een kat uit Amerika wil laten overkomen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ja .. ik ben nu wel benieuwd :D
Sandy
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

TravelGuy schreef:

[size=0].[/size]
Dit is gewoon een stom antwoord. Als je het niet weet, post dan gewoon niks. Als iemand vraagt hoe die zijn/haar Amerikaanse geliefde naar Nederland kan krijgen antwoord je toch ook niet dat dit land vol zit met vrijgezellen, dus haal er lekker eentje hier..........
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toen wij onze (vol ras) puppy kregen stond er op mijn blog ook meteen een opmerking van "Jammer, dat je er niet een uit het asiel hebt gehaald". Wij hadden heel doordacht en met goede redenen een puppy zonder verleden gekozen. De manier, waarop iets wordt gezegd, maakt zoveel uit. Bovendien zat de vragenstelster niet te wachten op zo'n mening, maar op een antwoord op haar vraag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jez schreef: Dit is gewoon een stom antwoord. Als je het niet weet, post dan gewoon niks. Als iemand vraagt hoe die zijn/haar Amerikaanse geliefde naar Nederland kan krijgen antwoord je toch ook niet dat dit land vol zit met vrijgezellen, dus haal er lekker eentje hier..........
:hilarious:
En groot gelijk heb je!

Sommige mensen zweren bij nieuwe wagens, anderen kopen om diverse redenen liever occasies. En daar is niks mis mee. Idem met katten of honden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Sandy schreef:
ZeroXX schreef:Dus omdat je de reden niet weet mag je die opmerking niet plaatsen? :roll:
Ik zeg nergens dat je die vraag niet mag stellen .. ik geloof dat je mijn bericht dan verkeerd interpreteert.
Jullie vragen je af waarom deze persoon geen kat in Nederland haalt, het asiel zit er immers vol mee.
Mijn reactie daarop, is dat er misschien wel een reden is waarom deze persoon een kat helemaal uit de VS wil laten overkomen ...

Ik snap niet wat daaraan zo offensive is ...
Nee hoor, ik interpreteer niks verkeerd, zet er niet voor niks een :roll: achter he :wink:

Maar goed, vind dit niet echt discussie waardig eigenlijk :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer