Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

BTW terug krijgen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
bketting
Amerika-newbie

BTW terug krijgen

Bericht door bketting »

Stel ik wil een macbook voor mijn zaak kopen in Amerika omdat ik daarheen ga op vakantie. Kan ik dan later alsnog btw of de Amerikaanse variant ervan terugvragen?
JWusa
Amerikafan

Re: BTW terug krijgen

Bericht door JWusa »

bketting schreef:Stel ik wil een macbook voor mijn zaak kopen in Amerika omdat ik daarheen ga op vakantie. Kan ik dan later alsnog btw of de Amerikaanse variant ervan terugvragen?
Waarom zou je? Ik denk eerder dat je btw moet betalen namelijk.
Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Alleen als je het aan geeft bij terugkomst op Schiphol en alle invoerrechten ed betaald, die je wel weer kan aftrekken.
Dan is het nog een gedoe om het te verwerken op je BTW aangifte, mits je een goede boekhouder hebt.

Persoonlijk zou ik toch eerder in Nederland de Apple kopen, vooral als het voor zakelijk gebruik is ivm. garantie ed.

Ben zelf een zzp'er geweest in Nederland en heb een keer tijdens een vakantie een van de grootste beurzen bezocht op mijn vakgebied in Orlando, dat was leuk op mijn belastingaangifte 8) .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer