Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren en drop-off kosten SFO > LAS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Internationalist
Amerika-ontdekker

Auto huren en drop-off kosten SFO > LAS

Bericht door Internationalist »

beste mensen,

Via rentalcars.com heb ik een auto geboekt bij alamo. Ophalen op San Francisco luchthaven op 27.08 en inleveren op 15.09 bij Las Vegas luchthaven. Bij rentalcars had men over drop-off kosten van ongeveer $300.

Ik vond dit niet kloppen aangezien (voor zover ik weet) men geen drop-off kosten hoeft te betalen tussen California en Nevada. Dit staat ook aangegeven op de website van Alamo https://www.alamo.nl/faq/#q3 voor zowel high als low season. Rentalcars heeft op mijn verzoek ook Alamo gebeld ter bevestiging en is verteld dat de informatie op Almo site klopt.

Rentalcars customer service was uiteindelijk overtuigd en heeft een notitie gemaakt in mijn boeking dat drop-off kosten niet van toepassing zijn. Echter in mijn orderbevestiging staat onderstaande richtlijn.

Kan ik deze gewoon negeren? Ik wil geen verrassingen en ook omdat bij dollars drop-off kosten meestal lager zijn, dus als nodig kan ik nog altijd mijn boeking aanpassen. Jullie ervaring en/of suggesties zijn welkom :thumbup:

Code: Selecteer alles

Lokaal te betalen	

Enkele reis-toeslag -  in het geval dat u de auto op een andere locatie terugbrengt betaalt u USD 300.0 + TAX bij het ophalen

Indien u speciale verzoeken heeft geven wij deze door aan de verhuurder. Het autoverhuurbedrijf zal al het mogelijke in werking stellen om aan uw verzoeken tegemoet te komen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Auto huren en drop-off kosten SFO > LAS

Bericht door PSVwally »

Het kan best gewoon een standaard regel zijn. Ik had dat bij rentalcars dollar in 2012 ook staan zie ik en ik heb niet moeten betalen tussen LA en Las Vegas.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toch heb ik hier laatst ook ergens gelezen dat er in de zomermaanden misschien wel dropoffkosten zouden gaan worden geheven, maar ik kan het zo even niet terugvinden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Je hebt tussen SFO-LAS geen drop off fee.
Het gebruik maken van een lijstje van de nederlandse franchisenemer als "bewijsmiddel"voor een USA locatie vind ik risky.
Maar dat is in dit geval zonder gevolgen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Hier zijn eerder discussies over geweest.
Afhankelijk van de broker en de huurperiode kunnen er toch wel one-way-fees geheven worden. Heb ik zelf vorig jaar ook meegemaakt; ik had maar voor 10 dagen een auto nodig van LAS naar LAX. Bij Alamo/brits wel een flinke fee (door Alamo per email bevestigd dat deze er inderdaad is) en bij Autoeurope niet.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat bedoelde ik, ik heb dat eerder gelezen. Maar had jij wel de auto bij de luchthaven opgehaald en ingeleverd?
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ja, opgehaald op McCarran Rental Center en weer ingeleverd bij Alamo op LAX.
Ik heb toen uiteindelijk bij Autoeurope geboekt; de kale huurprijs was iets hoger maar zonder de one-way-fee toch weer stukken goedkoper dan Alamo/brits.
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Was het toen ook niet dat de one way fee soms verviel als je wat langer de auto huurde? (en misschien nog wel steeds hoor....)
Bij 20 dagen wel, 21 dagen geen one way fee of zoiets....

Wel apart hoor, via brits wel en .com niet. :?:
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Klopt; de grens lag inderdaad op 20 dagen. Daarboven geen fee, daaronder wel.
Afbeelding
Internationalist
Amerika-ontdekker

Bericht door Internationalist »

Er gelden inderdaad drop-off kosten voor de zomermaanden. Op de website van alamo staat volgende en beide overzicht geeft geen drop-off kosten voor SFO > LAS. Aangezien dit ook door rentalcars bevestigd is, ga ik toch voor deze boeking :thumbup:

>> U haalt de huurauto op tussen 01-04-2014 en 30-06-2015 of tussen 01-09-2015 en 31-03-2016 https://www.alamo.nl/content/drop-off_s ... Season.pdf
>> U haalt de huurauto op tussen 01-07-2015 en 31-0.8-2015 https://www.alamo.nl/content/drop-off_s ... 4-2015.pdf
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Internationalist schreef: Op de website van alamo staat volgende en beide overzicht geeft geen drop-off kosten voor SFO > LAS.
En daarmee zijn we weer On Topic.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer