Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met taxi naar Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Ervaring met taxi naar Schiphol

Bericht door Suuslaban »

Hoi mede-Amerikaliefhebbers,

Ik heb een vraag over ervaring van taxibedrijven van en (met name) naar Schiphol.
Inmiddels heb ik er drie kunnen vinden waar ik op zich wel iets mee kan.

Taxi Rijnmond
Easy Taxi
Tinker

Nu lees is over met name Easy Taxi verschillende verhalen, dat men niet opgehaald wordt, tot heel goed.
En Rijnmond Taxi zit bij Rotterdam Airport, dus ik geloof dat die wel ok zal zijn.

Iemand ervaring met één van deze taxidiensten?

We vliegen om 9.50uur.

Note: de vorige keer hebben we een overnachting bij Schiphol gedaan, maar:
punt 1, moeten we dan ongeveer dezelfde tijd op, als dat we met de taxi zouden gaan.(ik heb altijd redelijk wat tijd nodig :o)
en punt 2, slaap ik graag thuis :thumbup:,
en punt 3, is het bijna de helft goedkoper (want we hebben alleen overnachting en laten dus de auto niet staan). Terug gaan we sowieso met de trein.
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
Jody
Amerikafan

Re: Ervaring met taxi naar Schiphol

Bericht door Jody »

Spreek hoe dan ook goed af of de taxi 5u/6u/7u .s MORGENS dan wel .s AVONDS je komt ophalen. Dat overkwam ons dus met alle stress van dien!!!!!! We hebben toen vrienden uit bed gebeld die alsnog zorgden dat we op tijd waren. Vorige jaar toch maar de avond tevoren nog een keertje gebeld om dit te voorkomen.
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Suuslaban »

Dat is in ieder geval een goede tip! :thumbup:

Maar geen ervaring met één van deze drie?
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 aug 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd. Lees aub de forumregels mbt citeren van berichten.
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij hebben laatst een Uber besteld, 's ochtends vroeg van Den Haag naar Schiphol. Niet zo'n snorder, maar een gewone (=legale) taxi die zich (ook) bij Uber heeft aangesloten.

Ik vond het briljant: app installeren op je telefoon, je bestelt de taxi een paar minuten voor je hem nodig hebt, ziet in de app precies waar de taxi zich bevindt en wie je chauffeur is (plus zijn reviews).

Betalen gebeurt op rekening (met je creditcard), waarbij je van tevoren te horen krijgt wat het gaat kosten (plus de route, dus daarmee kunnen ze je onderweg ook niet misleiden), dus geen gezeur met betalen terwijl je je koffers staat uit te laden.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Plus dat je bij Uber van tevoren weet wat je betaald!

Wij hebben voorgaande jaren altijd vi schiphol.nl een taxi gereserveerd. Je kan deze delen, maar ook voor jezelf reserveren.
Connexxion verzorgd deze taxi's. Altijd prima verzorgd tegen een prima prijs!

Dit jaar gaan we voor het eerst Tinker gebruiken. Nog scherpere prijs!
Ik heb er nog geen negatieve berichten over gehoord.

Als het bedrijf zelf geen contact zoekt de avond van tevoren, dan bel ik in ieder geval zelf nog altijd even.
Maar connexxion belt altijd netjes de avond tevoren.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Heb wel ervaring met de RTC uit Rotterdam en dat was prima. Tarieven zijn ook redelijk dacht ik voor een retour.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
carooltje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door carooltje »

Ik reserveer ook een taxi via schiphol.nl De avond van te voren wordt het ophaaltijdstip doorgegegeven. Taxi was altijd op tijd.

Anders dan dat we de laatste keer bij aankomst op Schiphol bijna een uur moesten wachten op een taxi erg tevreden.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij zijn al een paar keer met Tinker naar Schiphol gegaan. Ging elke keer prima. Voordeel vind ik ook dat je vooraf op de website al betaald.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Hoeveel fooi geven jullie de chauffeur bij zo'n langere taxirit? Baseer je het op de rijtijd, of het betaalde bedrag voor de rit? Of iets anders?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Fooi?
Over het algemeen geef ik alleen fooi in Nederland als ik vind dat de service buitengewoon is. Voorgaande keren dat wij met een taxi gingen waren het altijd ongeïnteresseerde chauffeurs die je zelf je koffer erin laten zetten en geen woord zeggen tijdens de rit.
Dan krijgen ze echt geen fooi.
wlmpie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wlmpie »

In regio Utrecht kun je met vakantietaxi.nl
Dat hebben wij onlangs gedaan en is redelijk goed bevallen. Alleen ze beweren op de website dat ze je vlucht in de gaten houden en je binnen 15 minuten oppikken zodra je je meldt bij de STA balie op Schiphol. Dat laatste klopte niet, onze vlucht was 35 minuten eerder op Schiphol en douane ging voorspoedig, maar taxi kwam pas op tevoren geplande tijdstip, uur wachten dus. Verder wel op tijd, netjes behandeld en goed geholpen met koffers.
Maar erg jammer dat website dus enigszins misleidend is.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

@vinceG: OK - en als de chauffeur inderdaad hele goede service verleent (op tijd, vriendelijk, gezellig praatje [als je daar zin in hebt tenminste], neemt je direct de koffer uit handen etc.), wat zou je dan geven? Ik ben oprecht benieuwd want ik ken de Nederlandse gewoontes wat dat betreft gewoon niet.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Een euro of vijf,hooguit tien. En dat is dan voor Utrecht -Schiphol of vv. Maar dan moet ik dat wel bij de hand hebben, kan zo maar zijn dat er alleen nog maar dollars in mijn portemonnaie zitten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ik zou hooguit 5 euro doen. op een bedrag van eur 50 is dit 10%.
Lijkt mij meer dan voldoende
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Bedankt voor jullie tips (pun intended... :wink: )!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer