Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen Icelandair en tarieven 2016
Ervaringen Icelandair en tarieven 2016
Goedemiddag,
Ik ben aan het kijken naar vluchten naar Denver voor onze vakantie van volgend jaar in juli.
De kortst mogelijke vlucht vanuit de Benelux vertrekt van Brussel of Amsterdam via Reykjavik naar Denver met Icelandair.
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij? Er staat ook dat je gratis een stop-over kan doen in Reykjavik. Iemand hier
ervaring mee?
Ik vind de tarieven wel erg pittig: staan nu op ca. 960 € Is dit een normale rate, 2 jaar geleden vlogen wij voor ca. 700 € vanaf
Düsseldorf via Atlanta naar Las Vegas. Is het beter om te wachten tot januari met boeken? Of worden ze waarschijnlijk niet meer
goedkoper?
Andere alternatieven op Denver of Salt Lake City liefst vanuit Düsseldorf, Brussel of Amsterdam zijn ook welkom!
Bedankt
Topina
Ik ben aan het kijken naar vluchten naar Denver voor onze vakantie van volgend jaar in juli.
De kortst mogelijke vlucht vanuit de Benelux vertrekt van Brussel of Amsterdam via Reykjavik naar Denver met Icelandair.
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij? Er staat ook dat je gratis een stop-over kan doen in Reykjavik. Iemand hier
ervaring mee?
Ik vind de tarieven wel erg pittig: staan nu op ca. 960 € Is dit een normale rate, 2 jaar geleden vlogen wij voor ca. 700 € vanaf
Düsseldorf via Atlanta naar Las Vegas. Is het beter om te wachten tot januari met boeken? Of worden ze waarschijnlijk niet meer
goedkoper?
Andere alternatieven op Denver of Salt Lake City liefst vanuit Düsseldorf, Brussel of Amsterdam zijn ook welkom!
Bedankt
Topina
Re: Ervaringen Icelandair en tarieven 2016
een soortgelijk draadje:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... Icelandair
Geen ervaring met die stopover maar ja wat wil je weten? Je stapt uit op KEF, geniet van een paar dagen op Ijsland en stapt weer in
Zonder extra kosten die een stopover normaal kost.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... Icelandair
Geen ervaring met die stopover maar ja wat wil je weten? Je stapt uit op KEF, geniet van een paar dagen op Ijsland en stapt weer in

Zonder extra kosten die een stopover normaal kost.
Laatst gewijzigd door Hinko op 04 aug 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij zijn nu al 2x met Icelandair naar Alaska gevlogen tot volledige tevredenheid.
Voor beide reizen hadden zij de meest interessante prijzen en super goede vlieguren.
Ook het feit dat je 2x 23 kg bagage per persoon mag meenemen is mooi meegenomen. Met elk 1x 23 kg komen we er meestal niet.
Nu 3 tassen van 18 kg. Sjouwt net wat makkelijker.
Er is geen maaltijd inbegrepen in de tarieven (wel drankjes) maar je kan wel aan boord iets kopen (prijzen staan op hun website).
Je mag ook zelf eten meenemen.
Of je eet op de luchthaven in Reykjavik aan een gewone tafel ipv je kleine vliegtuigtafel. 3 serieuze boterhammen en 2 drankjes voor 15 €.
Standaard is er al meer beenruimte en een individueel entertainment system.
De crew is erg vriendelijk. Van check-in tot cabine personeel.
Wij vonden het zelf niet storend maar dikwijls zijn hun vliegtuigen uitgerust met 2x 3 zitjes. Er is dus maar 1 gangpad.
Geen ervaring met een stopover.
Groetjes,
Ingrid
Voor beide reizen hadden zij de meest interessante prijzen en super goede vlieguren.
Ook het feit dat je 2x 23 kg bagage per persoon mag meenemen is mooi meegenomen. Met elk 1x 23 kg komen we er meestal niet.
Nu 3 tassen van 18 kg. Sjouwt net wat makkelijker.
Er is geen maaltijd inbegrepen in de tarieven (wel drankjes) maar je kan wel aan boord iets kopen (prijzen staan op hun website).
Je mag ook zelf eten meenemen.
Of je eet op de luchthaven in Reykjavik aan een gewone tafel ipv je kleine vliegtuigtafel. 3 serieuze boterhammen en 2 drankjes voor 15 €.
Standaard is er al meer beenruimte en een individueel entertainment system.
De crew is erg vriendelijk. Van check-in tot cabine personeel.
Wij vonden het zelf niet storend maar dikwijls zijn hun vliegtuigen uitgerust met 2x 3 zitjes. Er is dus maar 1 gangpad.
Geen ervaring met een stopover.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Zijn met Icelandair in april naar...IJsland gevlogen en waren heel tevreden over de maatschappij.
Bijzonder vriendelijk boordpersoneel en comfortable vliegtuigen.
Afgelopen juli echter bewust niet voor hen gekozen om naar Alaska te vliegen om de eenvoudige reden dat ze altijd met narrow body vliegtuigen vliegen (2x3 zitjes dus en slechts 1 gang). Voor dergelijk lange vlucht zien we dat écht niet zitten en bovendien vind ik het ook "nogal" vervelend als er midden de nacht ineens een wildvreemd hoofd op mijn schouder in slaap valt
(wij vliegen immers maar met 2 en moeten dus altijd iemand anders naast ons 'dulden', terwijl dat in een wide body met bvb 2-3-2 niet het geval is).
Als je daar niet tegen opziet, of met bvb 3 personen vliegt, dan zou ik deze maatschappij absoluut kunnen aanraden.
Wel dus niet vergeten om op voorhand zelf voor eten te zorgen. Voordeel is dan ook dat je koopt wat je zélf graag wilt eten.
Bijzonder vriendelijk boordpersoneel en comfortable vliegtuigen.
Afgelopen juli echter bewust niet voor hen gekozen om naar Alaska te vliegen om de eenvoudige reden dat ze altijd met narrow body vliegtuigen vliegen (2x3 zitjes dus en slechts 1 gang). Voor dergelijk lange vlucht zien we dat écht niet zitten en bovendien vind ik het ook "nogal" vervelend als er midden de nacht ineens een wildvreemd hoofd op mijn schouder in slaap valt

Als je daar niet tegen opziet, of met bvb 3 personen vliegt, dan zou ik deze maatschappij absoluut kunnen aanraden.
Wel dus niet vergeten om op voorhand zelf voor eten te zorgen. Voordeel is dan ook dat je koopt wat je zélf graag wilt eten.
Vanaf 2016 trouwens wel 2 767's in dienst bij Icelandair.
Op LHR en JFK.
http://airlineroute.net/2015/06/25/fi-767-s16update1/
Einde huishoudelijke medeling
Op LHR en JFK.
http://airlineroute.net/2015/06/25/fi-767-s16update1/
Einde huishoudelijke medeling

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Wij zijn vorige week teruggekomen vanuit Denver met Icelandair. Goed bevallen. We waren met 6 personen dus dat kwam goed uit. Zaten op 1 rij met het gangpad er tussen. De verzorging onderweg is wel zeer matig. Zelf alles meenemen is het beste. De stop in Reijkjavik verliep prima. Mooi klein vliegveld. Met stopover geen ervaring. Toch denk ik volgende keer een rechtstreekse vlucht te nemen.
Hier ook een goede ervaring. Ik vond overigens de kosten voor het eten en drinken (alcohol, fris is gratis) in het vliegtuig prima te doen. Zijn voor de locatie nette prijzen. Ook een stop-over gedaan. Het voordeel voor ons was dat we 's avonds laat konden vertrekken en die dag nog gewoon konden werken. Om een uur of 1 's nachts ben je dan in het Reykjavik.
Het is daar nog wel een klein uurtje rijden met een touringcar. Kaartjes kun je online kopen. Ik dacht dat het iets minder dan € 100,= voor 4 personen koste voor een retour. Je wordt dan voor het hotel/B&B afgezet. De overnachting in Reykjavik is wel wat prijzig. Neem daar wel minimaal 2 overnachtingen, anders kan je er alleen maar slapen en zie je nog niets.
Ik zou het zo weer doen, ook voor een tweede keer. Het is een geweldige stad en dan hebben we alleen nog maar de highlights in 1 volle dag gedaan. De blue lagoon, walvis kijken of een andere excursie hebben we niet kunnen doen en lijken mij zeker de moeite waard.
Hou wel rekening met een lagere temperatuur. Rond de 10 graden is niet raar. Wij vonden het overigens met alleen een truitje aan een prima temperatuur. Meer kun je zien in onze blog van 2014, de eerste dagen. http://wijckusa2014.wordpress.com/
Het is daar nog wel een klein uurtje rijden met een touringcar. Kaartjes kun je online kopen. Ik dacht dat het iets minder dan € 100,= voor 4 personen koste voor een retour. Je wordt dan voor het hotel/B&B afgezet. De overnachting in Reykjavik is wel wat prijzig. Neem daar wel minimaal 2 overnachtingen, anders kan je er alleen maar slapen en zie je nog niets.
Ik zou het zo weer doen, ook voor een tweede keer. Het is een geweldige stad en dan hebben we alleen nog maar de highlights in 1 volle dag gedaan. De blue lagoon, walvis kijken of een andere excursie hebben we niet kunnen doen en lijken mij zeker de moeite waard.
Hou wel rekening met een lagere temperatuur. Rond de 10 graden is niet raar. Wij vonden het overigens met alleen een truitje aan een prima temperatuur. Meer kun je zien in onze blog van 2014, de eerste dagen. http://wijckusa2014.wordpress.com/
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik lees wel dat je moet overstappen van luchthaven (in reyckjavik) - is dat te doen?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Nee hoor, er is maar 1 luchthaven, Keflavik (Reykjavik) . Net zoals Zaventem (Brussel) of Schiphol (Amsterdam).
Je hebt ook nog RKV. De luchthaven van Reykjavik zelf.
Hoofzakelijk voor binnenlandse vluchten.
Hoofzakelijk voor binnenlandse vluchten.
Ik ben zelf een aantal keer met Iceland Air gevlogen. Prima te doen. De eerste keer heb ik op de terugweg een stopover gedaan. Ideaal voor je jetlag. Ik ben toen 3 dagen op IJsland gebleven en dat is een mooi aantal om een indruk te krijgen van het eiland. In mijn verslag van 2011 kan je hier meer over lezen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Zijn de vlieguren veel langer dan met overstap in USA?
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij zijn vorig jaar in augustus naar Ijsland gevlogen met Icelandair. Prima vlucht. Stopover om
weekje op ijsland rond te reizen. Zeker de moeite!
Doorgevlogen naar New York en rondreis NO van USA.
Terug vanaf New York naar Amsterdam via overstap Reykjavik. Klein overzichtelijk vliegveld.
Prima gevlogen.
Ons reisverslag: https://ijslandenamerika2014.wordpress.com
weekje op ijsland rond te reizen. Zeker de moeite!
Doorgevlogen naar New York en rondreis NO van USA.
Terug vanaf New York naar Amsterdam via overstap Reykjavik. Klein overzichtelijk vliegveld.
Prima gevlogen.
Ons reisverslag: https://ijslandenamerika2014.wordpress.com
De totale vlieguren zijn vrij kort met Icelandair, korte overstaptijd - wat prima haalbaar is- op KEF.arj.gelens schreef:Zijn de vlieguren veel langer dan met overstap in USA?
Maar goed, het is verloren tijd, in tegenstelling tot een overstap in de VS.
Wat Hinko schrijft klopt, het is verloren overstaptijd. Alleen de stres in USA bij het overstappen, zeker als een vliegtuig wat vertraging heeft is de andere kant van de medaille. Je weet daar nooit hoe lang het duurt voordat je toegelaten wordt. Dat is voor mij een reden om bij voorkeur buiten de States over te stappen. Maarja, als het een mooie vlucht is tegen een goed tarief is de voorkeur ook weer snel verdwenen denk ik 

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn vorig jaar zomer (juli/aug) met Icelandair naar EWR gevlogen met een overstap in IJsland. Hele goeie ervaringen mee, overstap prima te doen. Lekkere kleine luchthaven.
M.b.t. tarieven: ik heb een jaar van tevoren geboekt (13-9-13) via de site van Icelandair en heb voor de tickets EUR 630,- pp betaald.
M.b.t. tarieven: ik heb een jaar van tevoren geboekt (13-9-13) via de site van Icelandair en heb voor de tickets EUR 630,- pp betaald.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik vind nu voor juni - juli tarieven van rond de 850 euro, naar Alaska, vanaf Brussel.
Wel goede vluchturen ook.
nog even afwachten maar lijkt me wel OK! Ik vind het een pluspunt dat je voor eten moet betalen, ik vind dat vliegtuigeten en het feit dat het zo lang duurt (geur, gangen vol karretjes) vrij ergerlijk dus als je moet betalen valt dat misschien beter mee...
Wel goede vluchturen ook.
nog even afwachten maar lijkt me wel OK! Ik vind het een pluspunt dat je voor eten moet betalen, ik vind dat vliegtuigeten en het feit dat het zo lang duurt (geur, gangen vol karretjes) vrij ergerlijk dus als je moet betalen valt dat misschien beter mee...
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij ook al 2x tevredenklanten van Icelandair. Wij kiezen meestal de goedkoopste vluchten uit (met schappelijke uren) en dat is dikwijls Icelandair.
Drinken krijg je dus gratis op hun vluchten en eten nemen we dus zelf mee. Overstaptijd in Keflavik meestal 1u15-1u45 wat dus prima te doen is. En mocht je jouw aansluiting missen is een overnachting in IJsland echt geen straf (prachtig eiland (je kan zelf gratis tot 7 dagen genieten van een stopover))!
Daarnaast misschien nog vermelden dat ze op moment bezig zijn met het vernieuwen van hun videoschermen. Hebben op onze 4 vluchten zowel de oude als de nieuwe gehad en het is echt een wereld van verschil.
Voor wat ik mij nog meen te herinneren (hun vliegtuigen zijn genoemd naar IJslandse vulkanen, gletsjers,...):
Reeds vernieuwd:
- Torfajökull
- Helgafell
Nog oude schermen:
- Surtsey
- Katla
Drinken krijg je dus gratis op hun vluchten en eten nemen we dus zelf mee. Overstaptijd in Keflavik meestal 1u15-1u45 wat dus prima te doen is. En mocht je jouw aansluiting missen is een overnachting in IJsland echt geen straf (prachtig eiland (je kan zelf gratis tot 7 dagen genieten van een stopover))!
Daarnaast misschien nog vermelden dat ze op moment bezig zijn met het vernieuwen van hun videoschermen. Hebben op onze 4 vluchten zowel de oude als de nieuwe gehad en het is echt een wereld van verschil.
Voor wat ik mij nog meen te herinneren (hun vliegtuigen zijn genoemd naar IJslandse vulkanen, gletsjers,...):
Reeds vernieuwd:
- Torfajökull
- Helgafell
Nog oude schermen:
- Surtsey
- Katla
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dat is ook onze ervaring (liever overstappen in Europa). Wij zouden in 2013 vanuit Denver via Atlanta naar Schiphol vliegen. Zouden... Meer dan 24 uur vertraging en uiteindelijk van Denver via Salt Lake City naar Los Angeles naar Schiphol gevlogen. Wij vlogen met Delta. Zij sprongen niet adequaat om met een te voorziene uitloop van het vertraagde toestel (we hadden nog op een eerdere vlucht naar Atlanta gekund!), kort daarna bleek dat de vertraging toch teveel was en hoefden we al niet meer te vertrekken uit Denver (omdat aansluitende vluchten vanuit Atlanta daarna voor 3 of 4 dagen VOL zaten).Lampie schreef:Wat Hinko schrijft klopt, het is verloren overstaptijd. Alleen de stres in USA bij het overstappen, zeker als een vliegtuig wat vertraging heeft is de andere kant van de medaille. Je weet daar nooit hoe lang het duurt voordat je toegelaten wordt. Dat is voor mij een reden om bij voorkeur buiten de States over te stappen. Maarja, als het een mooie vlucht is tegen een goed tarief is de voorkeur ook weer snel verdwenen denk ik
Op je heenreis zit je bij de overstap (als deze in de VS is) met de douane en eventueel het ophalen en weer droppen van je bagage (afhankelijk van het feit of het doorgelabeld kan worden).
Hoor van verschillende mensen dat Icelandair goed bevallen is , dus zal het voor de toekomst wel overwegen als het zo uitkomt...
En dat er geen eten inbegrepen is? Tja, daar kun je rekening mee houden. Dit jaar het smerigste vliegtuigeten ooit bij Condor gehad. Dan kun je beter zelf iets halen...
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
top reactie Lampie. Meteen beantwoord wat ik eigenlijk wilde gaan zoeken, maar nu dus niet meer hoeft.Lampie schreef:Hier ook een goede ervaring. Ik vond overigens de kosten voor het eten en drinken (alcohol, fris is gratis) in het vliegtuig prima te doen. Zijn voor de locatie nette prijzen. Ook een stop-over gedaan. Het voordeel voor ons was dat we 's avonds laat konden vertrekken en die dag nog gewoon konden werken. Om een uur of 1 's nachts ben je dan in het Reykjavik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 14864 Weergaves
-
Laatste bericht door crazywarning
-
- 4 Reacties