Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets boeken? Zelf doen of via een reisorganisatie?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MissAngie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vliegtickets boeken? Zelf doen of via een reisorganisatie?

Bericht door MissAngie »

Hallo,
Ik ben druk bezig met het voorbereiden op onze Amerika reis voor volgende zomervakantie.
Wij (mijn gezin)gaan met 7 personen een camper reis maken, we willen beginnen in New York (3 nachten) daarna willen we doorvliegen naar San Francisco, daar de camper op pikken en vervolgens ook weer eindigen in San Francisco en van hieruit terugvliegen naar Amsterdam.
Mijn vraag is nu, is het voordeliger om zelf de tickets te boeken of via een reisorganisatie? En als ik zelf de tickets wil boeken hoe doe ik dat dan met een stop over in New York?
Ik hoop dat iemand mij tips of advies kan geven?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: vliegtickets boeken?

Bericht door PSVwally »

Over wat voordeliger is valt weinig te zeggen. Daar moet je altijd wat geluk mee hebben. Boeken met een stopover kan bij de meeste vliegtuigmaatschappijen en boekingsites door middel van de 'multicity' of 'meerdere bestemmingen' optie op hun sites.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegtickets boeken? Zelf doen of via een reisorganisatie?

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad, goed blijven zoeken bij luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties tot dat je een prijs hebt gevonden die jullie aanstaat en dan gelijk toeslaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ALs je ook een camper gaat huren is een combi met de vlucht misschien niet zo gek. Je kunt daarvoor eens een offerte aanvragen bij bijvoorbeeld Tioga Tours of Jan Doets. Voor een camper zul je sowieso eens bijeen reisorganisatie moeten kijken. Je zou ook een offerte voor alleen de camper op kunnen vragen en zelf eens kijken naar de prijzen van tickets.

Marianne
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

KLM werelddeal weken zijn weer begonnen. Op deze manier kom je een beetje op de hoogte van vliegprijzen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Via een reisbureau kán goedkoper zijn, maar hoeft zeker niet.

Een reisbureau kan vliegtickets goedkoper aanbieden in combinatie met autohuur of een hotelovernachting. Echter hebben zij niet alle vliegorganistaties in hun systeem staan. Zo hadden wij vorig jaar via een reisbureau contact. Ze kwam een paar keer met mooie vliegtarieven, alleen qua vliegtijden niet naar onze zin. Vervolgens vonden we zel0f met British Airways vliegtickets met mooie tijden. We vroegen aan ons reisbureau wat voor prijs zij kon aanbieden, maar British Airways zat niet in hun aanbod.

We hebben toen er dus voor gekozen om zelf de tickets te boeken. Het jaar daarvoor hebben we ze wel geboekt via het reisbureau, toen kregen we het zelf niet goedkoper gevonden. Al was dat naar Australië, niet naar Amerika :)

Dus het is eigenlijk, kijken en vergelijken :) Het kan via beide wegen voordeliger zijn...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
anoukb
Amerika-ontdekker

Bericht door anoukb »

HI MissAngie,

Probeer het eens bij Tix.nl.
Ik heb daar gister voor een absurd goede prijs prijs EUR 510 pp een ticket geboekt naar Miami met een stopvoer in NY.

Je dient op de website van tix.nl een retour aan te klikken met afwijkende luchthavens. In jouw geval heen naar NY en terug van SF. Hierna zie je de prijzen van dit ticket en dan even bellen met de klantenservice, zij gaan dan kijken voor een 'binnenlandse' vlucht oftewel je stopover.
Bij mij was deze 'binnenlandse' vlucht maar EUR 5 op de ticketprijs die ik daarvoor te zien kreeg :thumbup:

Succes in ieder geval met zoeken!
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al een route? Misschien niet gek om die eerst vast te stellen. Misschien kom je er dan achter dan een andere luchthaven ook kan, of dat een one way handiger is.

Marianne
MissAngie
Amerika-newbie

Bericht door MissAngie »

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips.
Ik ben al een stukje wijzer en we zijn al druk met zoeken en vergelijken voor de tickets, het is alleen jammer dat de terug vluchten van augustus nog niet te boeken zijn...
Wat betreft de opmerking voor een one-way camper drive...is dat niet veel duurder?

De route hebben we nog niet vastgezet dus daar kunnen we nog alle kanten mee op. Ik dacht eerst maar de tickets te boeken omdat ik had gehoord dat je daar snel bij moet zijn vanwege de "vroegboek kortingen" .
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Met dat snel zijn valt het wel mee. Het is zeker niet zo dat je altijd goedkoper uit bent als je vroeg boekt. Wel is het zo dat als je een mooie deal vindt dat je dan gelijk moet boeken.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Vooral als je echt gebonden bent aan specifieke reisdatums, kun je beter zo snel mogelijk boeken als je een mooie aanbieding ziet. Op één welbepaalde dag gaan naar één welbepaalde bestemming uiteraard maar X aantal vluchten.
Memories...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer