Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd Frankfurt

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overstaptijd Frankfurt

Bericht door Jessicat »

Floris&Carola schreef:In oktober vliegen we vanaf Amsterdam met een tussenstop in Frankfurt naar New York.
In Frankfurt hebben we slechts 1 uur en 5 minuten overstaptijd. Gelukkig kunnen we in dezelfde terminal blijven. We vliegen met Lufthansa.

Hebben we voldoende aan deze krappe overstaptijd i.v.m. inchecken en andere zaken?

Wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee :thumbup:
Als alles op tijd is, heb je voldoende tijd aan een uur. Wij hadden deze zomer 2 uur overstaptijd op de heenweg en 3 uur op de terugweg. Op de terugweg had onze vlucht vanuit Whitehorse meer dan een uur vertraging en toen werden dus zeker 4 verschillende aansluitende vluchten omgeboekt en informatie hierover werd tijdens de vlucht omgeroepen.
Ook was het zo dat als je online ingecheckt had, je alsnog in een rij moest staan voor iets (weet niet meer precies waarom) & daarna mocht je weer in de normale rij gaan staan.
Je hebt 'veel' tijd nodig voor het wandelen & de bus die je naar het vliegtuig brengt. Op de terugweg kun je naast de bus ook nog een trein nodig hebben. Op de terugweg hadden wij eerst een bus vanaf het vliegtuig naar een gate, daarna stukje wandelen, daarna een trein, weer wandelen naar de juiste gate & daarna weer een bus naar het vliegtuig voor de tweede vlucht. Ik vind Frankfurt wat dat betreft erg 'onhandig'.
Jullie gaan naar New York, dat betekent ook de standaard 'VS-vragen', waarna je een stickertje op je paspoort krijgt. Zou handig zijn, als ze dat op Schiphol doen.
Inmiddels moet je bij veel maatschappijen betalen voor het reserveren van stoelen. Wij konden dat bij onze vlucht naar Frankfurt niet, omdat we niet online konden inchecken. Voor onze tweede vlucht (van Condor) konden we wel online inchecken en hebben we dus extra betaald om onze stoelen vast te zetten/ te reserveren.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Hier zelfde probleem met Lufthansa hoor.
3 september vliegen we..
Amsterdam-Frankfurt-San francisco
Tickets gekocht bij United, vluchten uitgevoerd door Lufthansa A380.
6 maand geleden kon ik gewoon inloggen op de Lufthansa site en stoelen reserveren.

United voert een tijdswijziging door ( terugvlucht in usa binnenlandse united vlucht)
Vanaf dat moment kan ik niet meer in het Lufthansa systeem komen en geen stoelen meer reserveren of esta gegevens invullen(apis)
Ik bellen met Lufthansa en die geven United de schulde,United zou door de tijdswijziging op de terugvlucht het Lufthansa ticket systeem geblokeerd hebben.
United zegt weer dat Lufthansa weigeren het systeem te updaten tot 23 uur van tevoren.

Al met al heb ik 21 tweets gestuurd, 15 keer gebeld en 7 mailtjes gestuurd naar Lufthansa.....allemaal werden ze beantwoord dat het binnen 24 uur opgelost zou worden....niet dus.....laatste keer bellen zei die persoon me dat het systeem pas 23 uur voor vertrek ( dus bij online inchecken) geupdate word en DAN PAS kan ik weer inloggen.
Maar als ik stoelen wil reserveren dan moest ik 800 nummer bellen......ja....€25 per stoel per vlucht.....nieuwe regel van Lufthansa.....eigen Lufthansa tickets mogen gratis reserveren, code share vluchten moeten betalen.

Nu dus HOPEN dat ik woensdag ochtend 9 uur online kan inchecken bij Lufthansa en stoelen kan vastleggen(a380 heeft nu ook bovenin economy stoelen!!!!)
Maar ik ben bang dat ik pas bij de balie kan inchecken.

Vliegen al jaren met a380 van lufthansa en vinden het erg fijn toestel en service.....alleen klantenservice aan de grond kennen ze niet in Duitsland.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

a380 heeft nu ook bovenin economy stoelen!!!!
Niet in alle A380's van Lufthansa. Ze vliegen met 3 uitvoeringen en 1 daarvan heeft stoelen bovenin. Je moet dus wel precies die uitvoering zien als je ingelogd bent met jouw boekingsnummer.
Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij willen zelfs wel betalen voor het reserveren, maar ook dat lukt niet :roll:
En even voor alle zekerheid: welk 800 nummer heb jij het over?
Bri_gitte
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bri_gitte »

Wij vliegen morgen via Frankfurt met Lufthansa naar Los Angeles (eigenlijk United, maar uitgevoerd door Lufthansa) en hebben geboekt via Tix. Ik heb vandaag ingelogd bij United en die site verwees mij naar de site van Lufthansa. Daar weer ingelogd en tot mijn grote verbazing heb ik daar kunnen inchecken en stoelen kunnen reserveren. :thumbup: Dus waarschijnlijk moet je 23/24 uur van te gewoon kunnen inchecken!
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Division:
Klopt...Lufthansa heeft 3 uitvoeringen van de A380 vliegen waarvan 1tje nu ook boven Economy stoelen heeft staan.
Als je op lufthansa site een fake boeking doet kun je je stoelen kiezen en dan zie je dat DIE vlucht die wij ook hebben. (zelfde datum/zelfde vertrektijden/zelfde vluchtnummers) dus die ene uitvoering is...vandaar...maar idd goed opgemerkt dat niet ALLE a380 modellen het al hebben.

Marenko...tegen betaling kon ik ALLEEN de terugvlucht stoelen reserveren omdat de tickets voor onze terugvlucht WEL Lufthansa tickets zijn.
Als je tickets hebt uitgegeven door United (je hebt dan vaak ook een UA vluchtnummer) maar uitgevoerd door Lufthansa (vliegtuig en personeel is van Lufthansa) dan kun je GEEN stoelen vooraf reserveren....pas 23 uur van te voren kun je inchecken en DAN PAS je stoelen kiezen.
Weet niet meer welk nummer het was...ik heb stuk of 14 verschillende tel nummers gebruikt.

Mij is gegarandeerd dat ik 23 uur van te voren gewoon weer op het Lufthansa systeem kon inloggen en online kon inchecken....Nou ja..daar gaan we dan maar vanuit...en zo niet dan zit er niks anders op dan te wachten tot we op schiphol zijn en dan maar hopen dat we nog alle 4 bij elkaar zitten op een fijne plek....
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ah oke, terug wordt uitgevoerd door United en daar hebben we onze stoelen wel vast kunnen leggen.
Wij wonen 15 min van schiphol dus wellicht dat wij de dag voor vertrek nog even naar schiphol rijden en daar dan inchecken.
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Wij uit Lelystad...iets tever om alleen even heen te rijden....

Net weer opgehangen met Lufthansa Duitsland..in mijn beste doijiets...

Ik kan nu niet eens meer tegen betaling de stoelen vastzetten voor de heenvlucht (ua code)..alleen voor de terugvluchten a 25 euro per stoel omdat dat hun eigen vluchtnummers zijn.
23 uur voor vertrek kan ik online inchecken en stoelen uitzoeken....dame vertelde me dat pas 20% van de stoelen vast staan(dus betaald zijn)
en dat is incl de first/business class.....dus gewoon om 8.55 uur starten met inloggen tot ik erin ben en dan meteen stoelen grijpen die ik wil hebben.

(boven in dus in dit geval...2 keer 2 stoelen helemaal achterin)

Overstaptijd trouwens is bij ons 1.10 minuten...moet genoeg zijn.
2 jaar geleden hadden we zware vertraging waarbij we 40 minuten op Schiphol stonden te wachten.
De landingsbaan in Frankfurt was nog niet klaar van onderhoud dus mochten we niet vertrekken en kwamen we dus erg laat binnen op Frankfurt.
Wij werden toen met een speciale bus opgehaald die ALLEEN transit mensen vervoerde...werden over de luchthaven geraced alsof er brand was.
Controles werden niet meer uitgevoerd en we moesten in 1 lange rij achter een snel hollende tante aan rennen..alleen nog een ticket controle bij het instappen....we zaten welgeteld 3 minuten in de stoelen toen de a380 begon te taxieen.

Dus Lufthansa probeert zeker wel te zorgen dat mensen hun vlucht gaan halen, ondanks vertraging. Dus daar zijn ze dan wel erg goed in.
Alleen de ticketafhandelingen/reserveingen/stoelen etc hebben ze nog nooit van een goed systeem gehoord.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het voordeel is dat je check-inn open gaat bij het vertrek van de eerste vlucht en niet de tweede.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Inderdaad is dat het voordeel....morgen vroeg om 9 uur kan ik inchecken op de vlucht die eigenlijk pas 24,5 uur later vertrekt..is toch weer bijna 1,5 uur eerder dan de mensen die pas in Duitsland starten....Ik ben erg benieuwd allemaal.

Heb dit ook nog nooit meegemaakt hoor....vlieg al jaren en dit is het eerste jaar dat ik helemaal NIKS van te voren kan regelen/controleren of invoeren.
Vandaag ook nog even gebeld met Lufthansa om mijn Miles&more te koppelen aan de reservering (dat kon ik dus ook niet meer zelf doen)
En meteen gevraagd naar telefonisch inchecken....Daar zijn ze mee gestopt per juli 2015...
Je kunt alleen nog inchecken online, middels een app, check in paal op luchthaven of de ouderwetse checkin balie zelf.

Ik ga morgen vroeg vanaf 8.30 uur constant proberen in te checken hahaha...ik zit ONWIJS te hopen dat we stoelen 97ac+98ac of 97hh+98hk kunnen bemachtigen....die zitten bovenin helemaal achterin de A380...

Ben benieuwd....vrees dat er meerdere zijn die dat willen en die wel toegang hebben tot het systeem en dus wel stoelen kunnen reserveren(incl betaling)
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Elite-leden hebben volgens mij al eerder of gratis toegang tot de stoelkeuze. Verbaas me er elke keer weer over hoe weinig er soms nog maar beschikbaar is als je precies 23/24 uur van tevoren online incheckt.
Afbeelding
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Beetje offtopic mbt overstap tijd maar ok....

Na heel veel gebeld te hebben met Lufthansa is me wel beetje duidelijk geworden hoe ze werken met stoelen reserveren.

Bepaalde boekingsklasse ( de hogere prijzen) hebben gratis stoelreserveringen,welke klasse het zijn staat verstopt ergens op hun site.
ALLEEN Lufthansa tickets kunnen stoelen reserveren..tickets uitgegeven door andere maatschappij,uitgevoerd door Lufthansa moeten wachten tot 23 uur voor vertrek en kunnen pas tijdens inchecken een stoel keuze maken.

Als je een combi ticket hebt, zoals ik heb, heen vlucht tickets van United,uitgevoerd door Lufthansa
terugvlucht 1 United ticket en vlucht andere 2 vluchten zijn Lufthansa tickets en vluchten
En United doet een tijds verandering op HUN vlucht dan heb je een probleem.
Het systeem van Lufthansa ziet dat als 2 boekingen op 1 confermation nummer en dus word je uit het systeem gegooid.
Alleen tijdens de incheck ,23 uur voor vertrek, word het systeem geupdate en DAN PAS word die tijdsverandering aangepast.
Jaaaa..lekkere star alliance hebben die 2 maatschappijen....Ze kunnen elkaar niet uitstaan!!!
En dan is United nog het meest klantvriendelijke die alles proberen om je te helpen.

Affijn....vanmorgen 7.30 uur geprobeerd om via de app in te checken..was nog te vroeg...mocht pas om 9 uur.
Ik om 8 uur ,dus precies 24 uur voor vertrek, nog een keer eigenwijs proberen in te checken via de app...en ja hoor..ik kon nu wel inchecken.
Dus ik snel pc aanzetten en de incheck afgemaakt..
Vlucht naar Frankfurt zitten we op rij 4...zelf gekozen zodat we snel het vliegtuig uit zijn, we hebben 70 minuten overstap.
Was nog 1 rij van 4 stoelen naast elkaar leeg die voor een bulkhead staan..rij 73...helemaal goed!!! Die nemen we.
Wij vinden het heerlijk om niemand achter je te hebben zitten tijdens de vlucht..zo kun je direct na het opstijgen de stoelen achterover gooien en pas weer rechtop zetten net voor de landing...dat zit ZOOOOO veel lekkerder!!

Dus...morgen vroeg 8 uur vliegen naar Frankfurt en hopen dat de reis lekker verloopt...zal vast wel...eenmaal op schiphol loopt (bij ons althans) eigenlijk alles prima.

Dus ik zeg...see you end of September....
(gaan volgens mij heeeeel veel mensen in September naar usa als ik her en der lees)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PenE schreef: Dus ik zeg...see you end of September....
(
Je hebt er een heleboel tijd en energie in gestopt.
Lekker uitslapen onderweg.
Fijne vakantie
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Fijn om te lezen dat het online inchecken is gelukt. Dat geeft hoop :clap:

Heel veel plezier! Wij vertrekken over precies 4 weken de laatste dag in september!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Vanmorgen zonder problemen in kunnen checken en onze boardingpassen kunnen uitprinten :clap:
Beide vluchten zitten we ook bij elkaar, en op de vlucht van Frankfurt naar Denver gekozen voor 4 stoelen naast elkaar in het midden, gezellig bij elkaar dus!
De eerste horde is dus genomen :D Nu die shutdown nog :mrgreen:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marenko schreef:Vanmorgen zonder problemen in kunnen checken en onze boardingpassen kunnen uitprinten :
:thumbup: :thumbup:
Fijne vakantie met elkaar !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Joh@n
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Ik zal nog even mijn ervaring te delen met de overstap op Frankfurt met Lufthansa. Op 16 september vlogen we rond 8:30 voor een vlucht van een kleine 50 minuten naar Frankfurt. Daar zouden we om 10:35 vertrekken naar Miami. Op papier dus iets van 1:20 overstap, wat achteraf echt prima haalbaar was. Ja, het is wel een stukje lopen van de ene naar de andere gate maar je koffers hoef je je geen zorgen over te maken. Ook krijg je op Schiphol geen enkele vraag over je reis naar de US en op Frankfurt hooguit een paspoort controle. Vond het allemaal prima geregeld!
2010: LA/SF/Yosemite/Death Valley/Vegas/Bryce/Arches/Grand Canyon/Antelope
2013: Jasper/Banff/Yellowstone/Vegas/New York
2015: Florida/Blue Ridge Parkway/Washington/Watkins Glenn/Toronto
2016: Vancouver Island/Victoria/Wells Gray/Jasper/Banff/Glacier
Diannedv
Amerika-ontdekker

Bericht door Diannedv »

Het is inderdaad prima haalbaar als je geen vertraging hebt... :thumbup:

Wij vlogen afgelopen september van Calgary eerst naar Frankfurt en vervolgens nog naar Amsterdam.
Er zat precies 1 uur tussen de vlucht. Helaas hadden we in Calgary al een uur vertraging.
Tijdens de vlucht hebben we wel iets ingehaald maar toen we uit de gate kwamen stond er al iemand dat we moesten
rennen want de vlucht ging bijna weg.
Gelukkig geen rij bij paspoortcontrole maar wel bij de bagagecheck terwijl we zo uit het vliegtuig kwamen.
Gelukkig mochten we voorgaan en hebben het gelukkig gered omdat het vliegtuig ook 15 min. vertraging bleek te hebben.
Floris&Carola
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Floris&Carola »

Een beetje een late reactie, maar we hebben het gehaald. Vrij gemakkelijk eigenlijk. We waren ruim op tijd bij de gate, ondanks een lange wachtrij bij Terminal (?) Z.

Verder alle lof voor Lufthansa, topmaatschappij!!
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer