Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen
Sep,
Wij hebben in 2014 ook gekozen voor een setje van 2 achterin. Dat is ons goed bevallen alleen al omdat je dan zeker weet dat je " met zijn 2-tjes" zit en niemand naast je. Wij hebben denk ik bij de KLM toen ongeveer 40 euro p/p per vlucht extra moeten betalen. Euro's wel besteed wat ons betreft.
Wij hebben in 2014 ook gekozen voor een setje van 2 achterin. Dat is ons goed bevallen alleen al omdat je dan zeker weet dat je " met zijn 2-tjes" zit en niemand naast je. Wij hebben denk ik bij de KLM toen ongeveer 40 euro p/p per vlucht extra moeten betalen. Euro's wel besteed wat ons betreft.
Grote Amerika fan
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik heb dat extra geld ook uitgegeven tijdens mijn India-vlucht en ik had de 2 stoelen heerlijk voor mezelf, ook geen spijt van gehad ....
(terugreis verliep anders dan gepland, maar daar had ik uiteindelijk 4 stoelen voor mezelf .... dat was echt genieten .... zelfs wat kunnen slapen ....
)
oh, en vooralsnog kan ik voor mijn Lufthansa-vluchten geen stoelen uitkiezen .... hopelijk kan dat wel met inchecken ....(?)
(terugreis verliep anders dan gepland, maar daar had ik uiteindelijk 4 stoelen voor mezelf .... dat was echt genieten .... zelfs wat kunnen slapen ....

oh, en vooralsnog kan ik voor mijn Lufthansa-vluchten geen stoelen uitkiezen .... hopelijk kan dat wel met inchecken ....(?)
Bij BA kosten de duo-stoelen €60 per stuk, dus retour is dat voor twee personen €240. Dat vind ik wel heel duur, zeker omdat je geen extra beenruimte hebt. En bij Seatguru staat dat je niet tegen het raam kunt leunen omdat er teveel ruimte tussen stoelen en raamkant zit. Maar de ervaringen zijn dus goed, begrijp ik. Dan gaan we er nog even over nadenken. Het liefst kopen we extra beenruimte bij, maar ik heb die mogelijkheid nog niet gevonden bij BA. Zal ze morgen wel even bellen.
Saskia
Saskia
- meyem
- Amerika-expert
ja, wat seatguru schrijft, dat klopt wel .... vooral de eerste paar sets hebben veel ruimte tussen het raam en de stoelen .... dat kan ook lekker zijn, je hebt veel bergruimte en dus naast je ook ietsjes meer beenruimte, maar niet goed als je wilt rusten/slapen met je hoofd tegen de wand van het vliegtuig ... het was mij ook al opgevallen dat BA er meer geld voor vraagt dan KLM
Hey, ik zou graag in september naar de VS reizen (east coast). Hoe gedragen de vliegticket prijzen zich nu juist? Gaan die vanaf nu enkel nog omhoog of... ? Ik heb verschillende opties, Brussel is het dichtste bij maar Amsterdam of Parijs kunnen ook.
Ik moet wel zeggen dat het echt geldklopperij is, in 2012 nog met BA gevlogen en toen was de stoelkeuze gewoon gratis.
Dit jaar weer met BA en inderdaad die twin seats kosten gewoon €60 per stoel.
Als je ze te duur vind, kun je vanaf 24u voor het vertrek van je vlucht gratis stoelen selecteren.
Dus op tijd erbij zijn en hopen dat er nog beschikbaar zijn.
Dit jaar weer met BA en inderdaad die twin seats kosten gewoon €60 per stoel.
Als je ze te duur vind, kun je vanaf 24u voor het vertrek van je vlucht gratis stoelen selecteren.
@ Schism, de prijzen voor vliegtickets zijn nog minder voorspelbaar dan het weer. Boeken als je een goede prijs ziet dus.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ok, dat dacht ik al. Maar wat zou een goede prijs zijn? Momenteel is €399 met KLM heen en terug Brussel - NYC het goedkoopste.
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Aflopen jaar met BA vanuit Dusseldorf via Londen naar Vancouver gevlogen. 24 uur voor aanvang van onze eerste vlucht vanuit Dusseldorf naar Londen heb ik ook de stoelen voor de lange vlucht van Londen naar Vancouver kunnen vastleggen. De stoelen op dat moment al voor je 2e vlucht kunnen vastleggen vergroot de kans op een van de paar weinige 2-zits plekken.naranya schreef: Als je ze te duur vind, kun je vanaf 24u voor het vertrek van je vlucht gratis stoelen selecteren.
Ikzelf zat klokslag 24u voor vertrek vanuit Dusseldorf ingelogd achter de pc en had ik ook voor de vlucht vanuit Londen naar Vancouver keuze uit erg veel plaatsen bij BA, waaronder bijna alle zeer beperkt aanwezige 2-zitplaatsen helemaal achterin het vliegtuig. Gewoon gratis. Gekozen voor de allerlaatste rij en dat is ons uitstekend bevallen: niemand naast je, heerlijk rustig (kleine kinderen zitten vaak vooraan), toch genoeg ruimte om je stoel naar achteren te zetten (zonder iemand te hinderen), en gemakkelijk even je benen strekken in de galley direct achter je.
Ditzelfde is ons 24uur van te voren ook gelukt op de terugweg vanuit Calgary. Ook weer een 2-zitsplek weten vast te leggen, zonder kosten.
Wij waren erg tevreden met beide vluchten met BA! Volgende keer zou ik zeker weer met ze vliegen en gokken op het nog gratis beschikbaar zijn van deze 2-zitsplekken bij het inchecken 24u van te voren.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Wat betreft de stoelen bij BA: het is duidelijk. Ik ga een alarm zetten voor 24 van tevoren en dan hopen dat we ook zoveel geluk hebben!
Goeie prijs.Schism schreef:Ok, dat dacht ik al. Maar wat zou een goede prijs zijn? Momenteel is €399 met KLM heen en terug Brussel - NYC het goedkoopste.
Dat is toch niet bij elk toestel zo? Ik durf nooit achterste rij te boeken omdat ik bang ben dan mijn stoel niet achteruit te kunnen doen. Heb dat in het verleden toch vaak gezien: dat de stoelen vlak voor een wandje staan waardoor je dus verplicht rechtop moet blijven.BigAppleLover schreef:Gekozen voor de allerlaatste rij en dat is ons uitstekend bevallen: niemand naast je, heerlijk rustig (kleine kinderen zitten vaak vooraan), toch genoeg ruimte om je stoel naar achteren te zetten (zonder iemand te hinderen),
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
In bijna ieder type toestel zijn dit idd de slechtste plekken, met name omdat de rugleuning niet kan bewegen, er meestal geen raam meer is, de wand schuin loopt, keuken of toilet pal achter je etc.
Maar er zijn ook uitzonderingen zoals je ziet.
Bij twijfel kijk ik op seatguru.com, daar kun je zien wat goede en minder goede plaatsen zijn.
Maar er zijn ook uitzonderingen zoals je ziet.
Bij twijfel kijk ik op seatguru.com, daar kun je zien wat goede en minder goede plaatsen zijn.
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In ons geval waren beide lange vluchten met een Boeing 747-400. Volgens seatguru zijn dit rode (lees: slechte) plekken, omdat ze "cramped" zouden aanvoelen en de toiletten storend zouden kunnen zijn, maar wij vonden het totaal niet krap aanvoelen (eerder beter dan standaard rij van 3) en ook hadden we nooit iemand naast ons staan die op de toilet aan het wachten was, want de toilet lag nog een stuk naar achteren.annet2009 schreef:Dat is toch niet bij elk toestel zo? Ik durf nooit achterste rij te boeken omdat ik bang ben dan mijn stoel niet achteruit te kunnen doen. Heb dat in het verleden toch vaak gezien: dat de stoelen vlak voor een wandje staan waardoor je dus verplicht rechtop moet blijven.BigAppleLover schreef:Gekozen voor de allerlaatste rij en dat is ons uitstekend bevallen: niemand naast je, heerlijk rustig (kleine kinderen zitten vaak vooraan), toch genoeg ruimte om je stoel naar achteren te zetten (zonder iemand te hinderen),
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@Schism Wanneer in september wil je gaan? Zie nl ook tickets met KLM/Delta/AirFrance voor 350,- vanaf Brussel.
Er zijn voor de liefhebbers, trouwens weer verschillende tickets vanaf Dusseldorf in de zomer beschikbaar.
juli/augustus
-Boston met Airberlin voor 330,-
- Een beetje allemaal in hetzelfde hoekje: Detroit/Columbus/Milwaukee met KLM voor vanaf zo'n 385,-
- Ook een leuke: Richmond, Virginia voor zo'n 420,- met KLM
Snel boeken want deze prijzen blijven niet, gok ik zo..
- En natuurlijk Miami nog steeds voor 400/450,- BA/Iberia
Allemaal te vinden via skyscanner
Er zijn voor de liefhebbers, trouwens weer verschillende tickets vanaf Dusseldorf in de zomer beschikbaar.
juli/augustus
-Boston met Airberlin voor 330,-
- Een beetje allemaal in hetzelfde hoekje: Detroit/Columbus/Milwaukee met KLM voor vanaf zo'n 385,-
- Ook een leuke: Richmond, Virginia voor zo'n 420,- met KLM
Snel boeken want deze prijzen blijven niet, gok ik zo..
- En natuurlijk Miami nog steeds voor 400/450,- BA/Iberia
Allemaal te vinden via skyscanner
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
In mei vetrek ik voor het eerst naar Las Vegas>ik reis vanaf Schiphol en heb gekozen voor de Delta vlucht via Salt Lake City.
Iemand al ervaringen met deze vlucht en hoeveel overstaptijd is genoeg aldaar ivm douane etc?
Iemand al ervaringen met deze vlucht en hoeveel overstaptijd is genoeg aldaar ivm douane etc?
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Zie ook eerste bericht. Overstaptijd wordt min. 2 uur aangeraden. In principe als de maatschappij ticket aanbiedt denken zij dat het haalbaar is.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- meyem
- Amerika-expert
je kunt momenteel af en toe belachelijk lage prijzen krijgen .... 399 van Brussel naar NYC heen en weer is toch ook een schijntje? vind ik tenminste ...
BA geeft voor mei AMS - NYC ook nog steeds opties van 395 euro .... zelf vlieg ik dus straks voor 370 euro ....
en ja, stoelen die wat meer ruimte of beweging geven, daar moet je dan weer meer op betalen, dat is om al die goedkope tickets weer een beetje goed te maken .... de meeste vliegmaatschappijen draaien geen groffe winst meer, dus geldklopperij zou ik het niet noemen ... ik ben blij dat ik zo vaak zo maar naar de andere kant van de wereld kan vliegen ... ik blijf dat surreeel vinden ....
BA geeft voor mei AMS - NYC ook nog steeds opties van 395 euro .... zelf vlieg ik dus straks voor 370 euro ....
en ja, stoelen die wat meer ruimte of beweging geven, daar moet je dan weer meer op betalen, dat is om al die goedkope tickets weer een beetje goed te maken .... de meeste vliegmaatschappijen draaien geen groffe winst meer, dus geldklopperij zou ik het niet noemen ... ik ben blij dat ik zo vaak zo maar naar de andere kant van de wereld kan vliegen ... ik blijf dat surreeel vinden ....
En die stoelen konden ook gewoon goed naar achteren?In ons geval waren beide lange vluchten met een Boeing 747-400. Volgens seatguru zijn dit rode (lees: slechte) plekken, omdat ze "cramped" zouden aanvoelen en de toiletten storend zouden kunnen zijn, maar wij vonden het totaal niet krap aanvoelen (eerder beter dan standaard rij van 3) en ook hadden we nooit iemand naast ons staan die op de toilet aan het wachten was, want de toilet lag nog een stuk naar achteren.
- meyem
- Amerika-expert
ik heb laatst nog stoelen bekeken helemaal achterin .... die konden wel wat achteruit, maar niet zo ver als andere stoelen .... maar het hangt heel erg af van hoe krap de stoelen geplaatst zijn, volgens mij ... als achteruit leunen belangrijk voor je is, zou ik deze stoelen niet kiezen ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3546 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 36 Reacties