Als het in de planning past, kun je ook de laatste dag naar Los Angeles rijden, dat is maar een stukje en prima in een middagje te doen. Denver-Los Angeles heeft ook geen drop off kosten.SvenV schreef:OK, dat wordt dan puzzelen wat het best/goedkoopst/efficiëntst is... Denver-Denver, Las Vegas-Las Vegas, Denver-Las Vegas...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- bedeve
- Amerika-expert
Goed dat je het " Skip the Counter " nog even benadrukt Ruud2004.Ruud2004 schreef:Ja, die ervaring hebben wij afgelopen zomer ook opgedaan. Op LAX kan dat Als je thuis incheckt en "Skip The Counter" doet, loop je zo naar de auto's
Buiten wordt een vak met standard/fullsize's aangewezen waar je dan een auto uit kunt zoeken.
Je kunt natuurlijk ook tegen de tijd dat je op vakantie gaat een upgrade coupon van Alamo opzoeken en gebruiken op Alamo.com
Het" uitzoekvak" op LAX gaat ook op voor midsize/standard suv's .
@Ruud2004 ik las een stuk van jullie mooie reisverhaal en zag dat jullie van hotel naar Alamo zijn gelopen.
Nu geloof ik sterk in de houding van " Wat niet weet wat niet deert " maar toch....
Bij autoinleveren en vandaar naar hotel willen ze bij Alamo/National perse niet dat je gaat lopen.
Ook al is het hotel nog zo dicht bij.
Ze hebben een mini busje rijden die de hotels in de buurt bestrijkt.
Het gebied is te onveilig om er gewoon te lopen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@Ruud2004: bedankt, helemaal duidelijk zo! We reizen als 2-tal dus de auto hoeft niet zo ruim te zijn. Voor ons was de grootte van de kofferbak het belangrijkst, omdat er 2 grote en 2 kleine koffers meegaan. En we gaan inderdaad voor skip-the-counter. Mocht het aanbod straks op LAX toch tegenvallen dan gaan we het ook maar proberen met een briefje van $20 op zak
.

2-2-2016 stage met J1 visum
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had begrepen dat je zo'n coupon alleen kunt gebruiken als je rechtstreeks bij Alamo boekt, niet via een broker?? Is ons verteld bij de counter toen wij het briefje daar lieten zien??Ruud 2004. Je kunt natuurlijk ook tegen de tijd dat je op vakantie gaat een upgrade coupon van Alamo opzoeken en gebruiken op Alamo.com
Wij hebben bij Rentalcars. com geboekt, Seattle, zijn lid bij Alamo insiders,we kunnen dan toch ook gewoon skip the counter doen? Alleen als je zo'n upgrade coupon hebt moet je alsnog langs de counter of kan je dat ook in de garage laten zien??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Ruud2004
- Amerika-expert
@Bedeve: Ik begrijp wat je schrijft. Inleveren met bagage zou ik ook niet lopend doen, lopend (zonder bagage, stond nog op de kamer) ophalen ging prima. Heb mij daar rond 09.00uur in de ochtend, niet onveilig gevoeld.
@Elize8: Veel plezier en kies wat moois uit!
@Elize8: Veel plezier en kies wat moois uit!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- bedeve
- Amerika-expert
@Ina ,als je maar het Alamo boekingsnummer hebt kun je altijd the counter skippen.
De " coupons " zijn digitaal.
Een code die je ingeeft tijdens het boeken bij Alamo zelf, dus niet via een booker.
Als je even rondkijkt zie je dat de huidige coupons geldig zijn tm juli.
Ga je later; dan nog even wachten met boeken.
De " coupons " zijn digitaal.
Een code die je ingeeft tijdens het boeken bij Alamo zelf, dus niet via een booker.
Als je even rondkijkt zie je dat de huidige coupons geldig zijn tm juli.
Ga je later; dan nog even wachten met boeken.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een tijdje geleden een midsize gehuurd bij Alamo via Drive-USA. Vandaag bleek dat Rentalcars.com inmiddels een fullsize aanbiedt voor minder dan dat we bij Drive-USA voor een midsize hebben betaald. Even gemaild met Drive-USA, en men deed totaal niet moeilijk over het matchen van het aanbod van Rentalcars. Goede service! Is uiteindelijk toch prettiger dan Drive-USA annuleren en Rentalcars.com boeken en dan afwachten hoe lang het duurt voor Drive-USA restituteert.
Nu dus op pad met een fullsize
. Ik heb alleen vrij weinig verstand van auto's, laat staan van de types die in de VS rondrijden. Waar op te letten bij het uitzoeken van een auto? Zijn er binnen de categorie fullsize (geen suv) gangbare modellen die de eerste keus verdienen, of die je beter laat staan?
Nu dus op pad met een fullsize

- bedeve
- Amerika-expert
@Galapogos, Die full size categorie zal zo' n beetje de meest geboekte zijn.DE auto' s die je daar in vind zullen niemand pijn doen. Bij Alamo de Nissan Altima,de Ford Fusion en heel vaak de Chevrolet Malibu.
De laatste is de nieuwste in het rijtje, en lijkt nu echt op groter zusje Impala.
Doelmatige ruime, zuinige , auto
De laatste is de nieuwste in het rijtje, en lijkt nu echt op groter zusje Impala.
Doelmatige ruime, zuinige , auto
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Waarschijnlijk google ik niet goed, want ik kan het niet echt duidelijk vinden behalve een oud topic op TA. Maar kan iemand mij vertellen of er one way fees van toepassing zijn binnen Florida? Dus ophalen Orlando, return Miami? En specifieker nog, bij Alamo?
- bedeve
- Amerika-expert
@Vito ;Nee
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zie regelmatig prijzen passeren. Wij huren een Full Size SUV (genre Chevy Tahoe). Pickup 6 juli rond 19h in Miami en retour 29 juli rond 10h terug eveneens in Miami.
Wij betalen 1287 euro bij Autoerope (Alamo). Ik heb reeds verscheiden tips geprobeerd om via andere sites een betere prijs te krijgen, maar blijkbaar hebben we een goede deal
Wij betalen 1287 euro bij Autoerope (Alamo). Ik heb reeds verscheiden tips geprobeerd om via andere sites een betere prijs te krijgen, maar blijkbaar hebben we een goede deal

Ik weet dat ik laat ben met het vastleggen van de autohuur. Maar de omstandigheden waren ernaar.
Ik wil voor de periode 21 juni-5 juli een Chevrolet Surburban huren. Ophalen in San Francisco en inleveren in Las Vegas. Maar nu ik de auto wil vastleggen kan ik hem nergens terugvinden op de diverse sites. Hoe kom ik erachter waar ik deze auto nog kan huren?
Ik wil voor de periode 21 juni-5 juli een Chevrolet Surburban huren. Ophalen in San Francisco en inleveren in Las Vegas. Maar nu ik de auto wil vastleggen kan ik hem nergens terugvinden op de diverse sites. Hoe kom ik erachter waar ik deze auto nog kan huren?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je huurt meestal niet een bepaald merk en model, maar een model uit een bepaalde klasse. Alleen bij Herz kun je soms een bepaald merk en model vastleggen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is ook zeker niet zo dat alle types overal te huren zijn, het kan zomaar dat je op SFO geen Suburban kan huren!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@A3 Wij zijn 11/8 tm 24/8 ook in florida. kun je de promotion link eens posten waarover je refereert?A3 schreef:Mama Mia(mi)! Esta Loco? Vorige week nog gekeken voor autohuur in Florida juli (vanaf Miami) , vond ik de prijzen al tegenvallen, zijn ze deze week nog bijna €100 hoger....... Voor luttele 12 dagen! Belachelodo!
Maar na (heeeeeel) veel zoeken toch nog iets acceptabels gevonden; als je naar sixt.nl gaat via de world wide promotion link, dan krijg je een PPAR type (Chevrolet Silverado Crew Cab pick up) voor een prijs die LAGER is dan van een mini, economy of compact!! Betaal nu €369 voor 12 dagen. Vind ik acceptabel![]()
A3
Ik kan deze deal helaas niet vinden. Pick up in Orlando, inleveren in Miami
thnx
Hoi allemaal,
Over een klein maandje gaan we richting het Zuidwesten
, erg veel zin in 
Even een vraag over de huurauto. Wij komen in de middag aan in San Francisco met KLM (omstreeks 14.45 uur geplande tijd), we hebben de huurauto vanaf 16.00 uur laten vastleggen, is deze tijd wel goed? Of hoe doen jullie dit?
En nog even iets anders, deze huurauto hebben we al een lange tijd vastliggen, nu is het zo dat de prijzen van deze zelfde auto een stuk lager zijn geworden (verschil is 130 euro), zou hier nog iets aan te doen zijn? Een paar tientjes doe ik echt niet moeilijk over, ik snap dat de prijzen op en neer gaan maar 130 euro vind ik toch best een aardig verschil. Zou ik Rentalcars kunnen bellen? Of zou je het dan moeten annuleren en dan opnieuw moeten boeken (met misschien nadelige gevolgen...)...of moet ik niet piepen...
Over een klein maandje gaan we richting het Zuidwesten

Even een vraag over de huurauto. Wij komen in de middag aan in San Francisco met KLM (omstreeks 14.45 uur geplande tijd), we hebben de huurauto vanaf 16.00 uur laten vastleggen, is deze tijd wel goed? Of hoe doen jullie dit?
En nog even iets anders, deze huurauto hebben we al een lange tijd vastliggen, nu is het zo dat de prijzen van deze zelfde auto een stuk lager zijn geworden (verschil is 130 euro), zou hier nog iets aan te doen zijn? Een paar tientjes doe ik echt niet moeilijk over, ik snap dat de prijzen op en neer gaan maar 130 euro vind ik toch best een aardig verschil. Zou ik Rentalcars kunnen bellen? Of zou je het dan moeten annuleren en dan opnieuw moeten boeken (met misschien nadelige gevolgen...)...of moet ik niet piepen...

Martin
Ik doe altijd 1,5 - 2 uur na landing van een internationale vlucht. Bij een binnenlandse vlucht 1 uur na landing.
Als je wat later komt maakt niet uit hoor. Ze houden je reservering of auto wel vast hoor.
Natuurlijk, gewoon bellen! Je leest hier regelmatig van forumleden die zo weer een paar tientjes besparen.
Als je wat later komt maakt niet uit hoor. Ze houden je reservering of auto wel vast hoor.
Natuurlijk, gewoon bellen! Je leest hier regelmatig van forumleden die zo weer een paar tientjes besparen.
Bedankt Hinko voor je reactie.
Ik heb die 16.00 uur laten staan maar heb inmiddels contact gehad en de boeking laten wijzigen, scheelt toch gewoon 130 euro, mooi meegenomen
Ik heb die 16.00 uur laten staan maar heb inmiddels contact gehad en de boeking laten wijzigen, scheelt toch gewoon 130 euro, mooi meegenomen

Martin
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
@patrick80
https://www.sixt.nl/php/reservation/sta ... rfa=1&t=37
Silverado is voor mijn data nu €7 duurder en daarmee niet meer goedkoper dan een mini of economy, maar nog wel goedkoper dan een compact
Succes!
A3
https://www.sixt.nl/php/reservation/sta ... rfa=1&t=37
Silverado is voor mijn data nu €7 duurder en daarmee niet meer goedkoper dan een mini of economy, maar nog wel goedkoper dan een compact

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Thnx, maar in onze reisperiode is sixt niet echt een goedkope optie geloof ik.
VW Jetta of gelijke € 820,00
Als ik bij rentalcars.com kijk kost een ford Focus nog geen € 500,-
dit is inclusief Free Cancellation Free Amendments Theft Protection Collision Damage Waiver
ik heb nog even om verder te pluizen
in ieder geval bedankt voor je reactie
VW Jetta of gelijke € 820,00
Als ik bij rentalcars.com kijk kost een ford Focus nog geen € 500,-
dit is inclusief Free Cancellation Free Amendments Theft Protection Collision Damage Waiver
ik heb nog even om verder te pluizen

in ieder geval bedankt voor je reactie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20664 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne