Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom zijn vluchten in de VS aan de prijzige kant?
Waarom zijn vluchten in de VS aan de prijzige kant?
Hier is een leuke video die uitlegt waarom vluchten binnen de VS aan de prijzige kant zijn:
[youtube]6Oe8T3AvydU[/youtube]
[youtube]6Oe8T3AvydU[/youtube]
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 11 mei 2016, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waarom zijn vluchten in de VS zo duur?
Hoezo duur?
Wij vliegen volgende maand cross-country (LAX-JFK) voor 12.500 miles en $3.50 pp (Delta). Voor minder dan $250 pp als we het gewoon betaald hadden, maarja, de miles moeten ook op he.
Natuurlijk waren er diezelfde dag ook itineraries die fors duurder waren, maarja, dat is altijd met airline tickets. Niet te vroeg en niet te laat boeken en op het juiste moment de knoop doorhakken. Ik heb ook nog overwogen om round-trip SFO-IDA te boeken voor 5000 miles pp. Spotgoedkoop als je het mij vraagt.
Qua afstand is LAX-NYC ook niet vergelijkbaar met vluchten binnen europa. Vanuit amsterdam zit je met die afstand al in Siberie, het midden oosten of midden afrika of in Newfoundland. Alleen als je van IJsland naar zuid Griekenland vliegt haal je binnen Europa ongeveer dezelfde afstand. En dat lukt je vast niet voor $250.
Wij vliegen volgende maand cross-country (LAX-JFK) voor 12.500 miles en $3.50 pp (Delta). Voor minder dan $250 pp als we het gewoon betaald hadden, maarja, de miles moeten ook op he.
Natuurlijk waren er diezelfde dag ook itineraries die fors duurder waren, maarja, dat is altijd met airline tickets. Niet te vroeg en niet te laat boeken en op het juiste moment de knoop doorhakken. Ik heb ook nog overwogen om round-trip SFO-IDA te boeken voor 5000 miles pp. Spotgoedkoop als je het mij vraagt.
Qua afstand is LAX-NYC ook niet vergelijkbaar met vluchten binnen europa. Vanuit amsterdam zit je met die afstand al in Siberie, het midden oosten of midden afrika of in Newfoundland. Alleen als je van IJsland naar zuid Griekenland vliegt haal je binnen Europa ongeveer dezelfde afstand. En dat lukt je vast niet voor $250.
sja niet iedereen heeft miles
Dat is toch ook niet duur? Of vind je van wel?roelb schreef:Voor minder dan $250 pp als we het gewoon betaald hadden
$250 van Oost naar West is een goede deal. Vanuit Chicago zit ik al gauw op $300+ retour voor de west kust....... Chicago Nederland retourtje gauw $1200+ rechtstreeks verbinding. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar daar gaat deze discussie niet over of ik dit duur vind. Vond het een interresant filmpje om te delen om te zien hoe ticket kosten zijn opgebouwd. Zelfs de titel voor je aangepast.
Re: Waarom zijn vluchten in de VS aan de prijzige kant?
Thnx, was niet nodig geweest hoor
Het het filmpje even gekeken. Erg goed! Draagt bij aan de bewustwording van de diverse kostencomponenten voor vliegen. Maar geldt eigenlijk niet alleen voor de US, maar voor vluchten all over the world. Je topic titel impliceerde (voor mij althans) dat het in de US duurder zou zijn dan elders.
Het filmpje laat stiekem toch ook wel zien dat vliegen eigenlijk spotgoedkoop is met kleine marges.

Het het filmpje even gekeken. Erg goed! Draagt bij aan de bewustwording van de diverse kostencomponenten voor vliegen. Maar geldt eigenlijk niet alleen voor de US, maar voor vluchten all over the world. Je topic titel impliceerde (voor mij althans) dat het in de US duurder zou zijn dan elders.
Het filmpje laat stiekem toch ook wel zien dat vliegen eigenlijk spotgoedkoop is met kleine marges.
Het is (in elk geval in sommige opzichten) ook duurder in de VS dan in Europa. Als wij een retourtje Houston-Amsterdam boeken dan is dat toch eigenlijk altijd wel een stuk prijziger dan een retourtje Amsterdam-Houston als familie bij ons op bezoek komt. Ik heb het filmpje nog niet bekeken, maar ik vrees dat dat me ook niet gaat uitleggen hoe dat mogelijk is.
Terug in Texas!
En dat is waar ik op doel inderdaad hemmie. Chicago Amsterdam met geluk en overstap $800 hoogseizoen $1200, rechtstreeks ergens tussen $1300 en $1500 pp. Als je maar een Amerikaans vakantie periode hebt is dat naar mijn mening duur.
Jep, het prijsverschil intercontinentaal verbaast mij ook altijd al.
Je kunt natuurlijk het systeem een beetje naar je hand zetten, vooral als je regelmatig op en neer vliegt. Namelijk door het ticket andersom te boeken en dus van de US naar europa te vliegen als return flight op het ene ticket, en weer van europa naar de US als outbound flight op een tweede ticket. Maar je moet wel ver vooruit plannen (of de return flight ver in de toekomst zetten en een change fee betalen zodra de echte datum duidelijk is. En je hebt een startup issue, je moet een keer een one-way ticket kopen (of de return flight op een return US-EU niet gebruiken). Air berlin heeft wel eens gunstige one-way aanbiedingen.
Je kunt natuurlijk het systeem een beetje naar je hand zetten, vooral als je regelmatig op en neer vliegt. Namelijk door het ticket andersom te boeken en dus van de US naar europa te vliegen als return flight op het ene ticket, en weer van europa naar de US als outbound flight op een tweede ticket. Maar je moet wel ver vooruit plannen (of de return flight ver in de toekomst zetten en een change fee betalen zodra de echte datum duidelijk is. En je hebt een startup issue, je moet een keer een one-way ticket kopen (of de return flight op een return US-EU niet gebruiken). Air berlin heeft wel eens gunstige one-way aanbiedingen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
goed filmpje !
het hangt ervan af waar en hoe
ik vind het sowieso fascinerend dat het mogelijk is om met het vliegtuig zulke afstanden te leggen dus ergens vind ik het dan niet duur
als je je bedenkt wie en wat je allemaal moet betalen
ik ga volgende week vanaf amsterdam naar stockholm daar overstappen door naar LA
enkeltje voor 260 euro inc 2 koffers, 10 kg handbaggage met norwegian airlines! mn verloofde is destijds ook voor deze prijs gegaan met norwegian hij had het als fijn ervaren
de overstap is trouwens 10 uur dus ik heb een hotel geboekt
het hangt ervan af waar en hoe
ik vind het sowieso fascinerend dat het mogelijk is om met het vliegtuig zulke afstanden te leggen dus ergens vind ik het dan niet duur
als je je bedenkt wie en wat je allemaal moet betalen
ik ga volgende week vanaf amsterdam naar stockholm daar overstappen door naar LA
enkeltje voor 260 euro inc 2 koffers, 10 kg handbaggage met norwegian airlines! mn verloofde is destijds ook voor deze prijs gegaan met norwegian hij had het als fijn ervaren
de overstap is trouwens 10 uur dus ik heb een hotel geboekt

permanent resident: 10/25/2016
En hoe veel geld geef je uit tijdens de overstap, dat moet je natuurlijk ook even bij de prijs van je ticket optellen 

Ach.. zo'n layover kom je ook wel door hoor. Paar uur dutje doen op een bank en daarna een half uurtje muntjes werpen in de massagestoel om je rug weer los te krijgen.
Wat dat betreft: die massage-pods op Schiphol zijn echt fantastisch. 2 euro per 5 minuten, stevige massage en heerlijk zen.. Gooi er twee tientjes tegenaan en je bent een uur onder dak.
Wat dat betreft: die massage-pods op Schiphol zijn echt fantastisch. 2 euro per 5 minuten, stevige massage en heerlijk zen.. Gooi er twee tientjes tegenaan en je bent een uur onder dak.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3232 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 4 Reacties