Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Korte overstap Heathrow
Re: Korte overstap Heathrow
Geen echt lekker begin (of eind) van je vakantie dat gejaag en de twijfel. Een vraagje, is dit gejaag een (bijna) wetmatigheid op Heatrow? Of alleen als je van terminal moet veranderen. Wij hebben straks in september ook een overstap in London maar blijven op terminal 5. Heen 2uur20 overstaptijd en terug 1uur50. Moet ik me (een beetje maar natuurlijk) zorgen maken?
Grote Amerika fan
als je op T5 blijft is dat ruim voldoende.
Vorig jaar heb ik er 1 uur overgedaan.
Vorig jaar heb ik er 1 uur overgedaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heel veel succes en een hele goede reis gewenst! Ik ben benieuwd hoe het is verlopen!Galapogos schreef:Morgen heb ik een overstap van 1.45 uur, ook van T5 naar T3. Ben benieuwd...
@tomaat85 T5 is ook gedoe, want afhankelijk van of je in gebouw A, B, of C van de terminal moet zijn/blijven moet je met het treintje. En er is sowieso weer security. Reken op een uurtje, dus met jullie overstaptijden zit je prima. Verder is T5 een prima plek, veel winkels en restaurants, wel een chaotische mierenhoop.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
volgens mij moet je altijd weer terug naar A.
Europese vluchten komen en vertrekken vaak vanaf A.
Internationale vluchten vanaf B en C. ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
In A kom je eerst door de connection area, je boarding pass voor je nieuwe vlucht wordt gescand. Vervolgens met de roltrap naar boven naar security en je bent weer in de vertrekhal.
Dan kun je of in A blijven of je moet naar B en C. Ga daar pas heen als het op de schermen staat!
Europese vluchten komen en vertrekken vaak vanaf A.
Internationale vluchten vanaf B en C. ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
In A kom je eerst door de connection area, je boarding pass voor je nieuwe vlucht wordt gescand. Vervolgens met de roltrap naar boven naar security en je bent weer in de vertrekhal.
Dan kun je of in A blijven of je moet naar B en C. Ga daar pas heen als het op de schermen staat!
-
- Amerika-ontdekker
Ik lees met heel veel belangstelling even mee en hoop op goede ervaringen de komende maanden 
Wij gaan op 20 juli vanaf Brussel met British Airways via Heathrow naar Miami en ik houd ook mijn hart vast voor de overstap.
Bij het boeken hadden we 2:05 aan overstap tijd maar de eerste vlucht vertrekt nu 10 minuten later en de vlucht naar Miami 10 minuten eerder, zodat er nu nog maar 1:45 uur aan overstap tijd is. We moeten ook van terminal wisselen.
Ik heb vanochtend nog gebeld met BA maar die blijven zeggen dat deze overstap te doen is, anders zouden ze hem niet meer verkopen.
We gaan zeer zeker een sprintje trekken en hopen op korte of een speciale rij bij de security en douane maar ik ga zeker bij het inpakken van de handbagage rekening houden met een overnachting in Londen. Ik ben heel benieuwd hoe dat dan allemaal weer in zijn werk gaat en of je echt zelf geen extra kosten hebt door het missen van de vlucht. Die komt namelijk niet perse of wellicht helemaal niet door vertragingen van de eerdere vlucht.
Ik hoop maar dat als er elke dag heel veel mensen deze overstap gaan missen, ze mogelijk nog andere oplossingen gaan verzinnen, zodat we de vlucht wel gewoon gaan halen. Weer een goede leer voor een eventuele volgende keer, want dit is toch niet heel relaxt

Wij gaan op 20 juli vanaf Brussel met British Airways via Heathrow naar Miami en ik houd ook mijn hart vast voor de overstap.
Bij het boeken hadden we 2:05 aan overstap tijd maar de eerste vlucht vertrekt nu 10 minuten later en de vlucht naar Miami 10 minuten eerder, zodat er nu nog maar 1:45 uur aan overstap tijd is. We moeten ook van terminal wisselen.
Ik heb vanochtend nog gebeld met BA maar die blijven zeggen dat deze overstap te doen is, anders zouden ze hem niet meer verkopen.
We gaan zeer zeker een sprintje trekken en hopen op korte of een speciale rij bij de security en douane maar ik ga zeker bij het inpakken van de handbagage rekening houden met een overnachting in Londen. Ik ben heel benieuwd hoe dat dan allemaal weer in zijn werk gaat en of je echt zelf geen extra kosten hebt door het missen van de vlucht. Die komt namelijk niet perse of wellicht helemaal niet door vertragingen van de eerdere vlucht.
Ik hoop maar dat als er elke dag heel veel mensen deze overstap gaan missen, ze mogelijk nog andere oplossingen gaan verzinnen, zodat we de vlucht wel gewoon gaan halen. Weer een goede leer voor een eventuele volgende keer, want dit is toch niet heel relaxt

2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
Ik zou bij het inpakken van de handbagage eerder rekening houden met zo lichtgewicht mogelijk (en een rugzak ipv een trolley), dan er extra kleding in te stoppen. Dan kun je extra hard hollen
Mocht je toch moeten overnachten, dan haal je of je ruimbagage terug óf je koopt een tube tandpasta bij Boots. Doe alleen wel de oplader van je telefoon in je onderwegtas: die komt altijd wel van pas.
En misschien ben jij een van die gelukkigen die gewoon overal doorheen zeilt en zich afvraagt waar alle paniek in dit topic om was

En misschien ben jij een van die gelukkigen die gewoon overal doorheen zeilt en zich afvraagt waar alle paniek in dit topic om was

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- girliecathy
- Amerikakenner
Wij kregen 2 jaar geleden een soort van overnachtings setje mee, met toiletspullen en een T-shirt. Zelf moesten wij de overnachting regelen. We hebben de Heathrow expres naar het centrum genomen en daar overnacht. We hebben er maar een gezellig dagje Londen van gemaakt. Onze ruimbagage kregen we niet terug die bleef op de luchthaven. De volgende dag hoefde we niet eerst in te checken maar konden gewoon doorlopen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uiteindelijk ging het allemaal heel soepel! Alles bij elkaar hebben we denk ik een half uur gedaan over het moment dat we uit het vliegtuig stapten in terminal 5, en dat we weer bij de gate stonden in terminal 3. Maar ook alles zat mee; in terminal 5 was het ongeveer 1 minuut lopen naar de pendelbus. Daaf hoefden we vervolgens maar 2 minuten op te wachten. En bij security in terminal 3 stond nauwelijks iemand in de rij dus dat ging ook heel snel. Geluk gehad denk ikmoon29 schreef:Heel veel succes en een hele goede reis gewenst! Ik ben benieuwd hoe het is verlopen!

Ook bij aankomst in de VS stonden we binnen 10 minuten na het verlaten van het vliegtuig al buiten op de hotel shuttle te wachten. En dat ondanks de mooie Iraanse stempels in onze paspoorten. "You've been hiking in Iran? Cool"
On topic: bij ons was een korte overstap in Heathrow dus geen enkel probleem, maar we hebben waarschijnlijk geluk gehad

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat fijn voor jullie dat het zo soepel en zonder stress is verlopen! Ik vrees dat het in het hoogseizoen (wij gaan 18 juli) wel een stuk drukker zal zijn. Maar goed we wachten het af, meer kunnen we niet doen.
Hoe gaat het eigenlijk met de koffers? Moet je deze zelf van de band halen, langs de douane en weer opnieuw inchecken of worden deze automatisch vanaf Schiphol doorgelabeld naar LAX en hoef je met je overstap in Heathrow niet op de koffers te wachten? Wij vertrekken vanaf AMS met BA en gaan daarna verder met AA. Ik zag trouwens dat onze overstap iets langer is geworden, was 1:25 is nu 1:40...wij zijn alleen maar overstappen in USA gewend. Wordt voor ons nu de eerste keer dat wij via Londen gaan.
Koffers gaan door, op Heathrow heb je er geen omkijken naar. En langs de paspoortcontrole hoef je ook niet.
- bedeve
- Amerika-expert
@Sandesign; het koffer van de band,door douane en weer afgeven gaat alleen op bij overstappen in de USA.
Bij je overstap in London heb je daar geen last van.
Dus je levert in op Schiphol,en haalt van de band op LAX.
Bij je overstap in London heb je daar geen last van.
Dus je levert in op Schiphol,en haalt van de band op LAX.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij hebben ook 2.05 uur op de heen en terugweg. Beide ook op/via T5.tomaat85 schreef:Geen echt lekker begin (of eind) van je vakantie dat gejaag en de twijfel. Een vraagje, is dit gejaag een (bijna) wetmatigheid op Heatrow? Of alleen als je van terminal moet veranderen. Wij hebben straks in september ook een overstap in London maar blijven op terminal 5. Heen 2uur20 overstaptijd en terug 1uur50. Moet ik me (een beetje maar natuurlijk) zorgen maken?
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Normaal allemaal prima te doen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zag dat door een wijziging dat wij op de terugreis maar 1 uur en 5 minuten de tijd hebben om over te stappen. Beide vluchten ( aankomst en vertrek) zijn met BA.. Nou maak ik mij niet zoveel zorgen of moet ik dat wel doen? het is onder hetzelfde referance nummer geboekt dus mochten we de aansluiting missen dan lijkt.het mij dat we worden overgeboekt naar een andere vlucht naar Amsterdam.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
zou mij nu helemaal geen zorgen maken. Dat heeft geen zin.
Vorig jaar had ik 1 uur op de terugweg en heb dat gehaald. Het koste mij ongeveer 1 uur. Onze vlucht kwam volgens schema aan.
Dus je red het wel, mits alles normaal verloopt.
Vorig jaar had ik 1 uur op de terugweg en heb dat gehaald. Het koste mij ongeveer 1 uur. Onze vlucht kwam volgens schema aan.
Dus je red het wel, mits alles normaal verloopt.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn net geland op Heathrow. Al in de slurf, net buiten de slurf en 20 meter daarvandaan stonden medewerkers van Heathrow om passagiers te helpen die een korte overstap hadden. Ik ga me er niet meer druk om maken 
Al met al zijn we 30 tot 45 minuten bezig geweest met overstappen naar San Francisco

Al met al zijn we 30 tot 45 minuten bezig geweest met overstappen naar San Francisco
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zo te lezen gaat het in de regel toch wel goed.
We vliegen zelf op 7 Oktober van Dusseldorf naar London en daarna hebben we 1.45 uur op de vlucht naar Miami te halen.
We vliegen zelf op 7 Oktober van Dusseldorf naar London en daarna hebben we 1.45 uur op de vlucht naar Miami te halen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zelf was ik ook een beetje angstig i.v.m. korte overstaptijd. Maar gelukkig viel het allemaal mee.
We hadden 1,5 uur voor onze overstap op heathrow van terminal 5 naar 3. Koffers hoef je niet op te pikken, dus dat scheelt. Toen we het vliegtuig uit kwamen stond er al een bus klaar die ons naar terminal 3 bracht, hier stond een medewerker met een bordje klaar met daarop ons vluchtnummer, hier kregen we een knaloranje kaart van waarmee we gebruik mochten maken van de fastlane. Echter hadden wij een flesje water op schiphol gehaald en in onze tas gedaan..de andere vloeistoffen er netjes uit gehaald, maar die niet...damn..
onze tas ging dus door naar een andere controle, met 6 wachtende voor ons
De medewerkers bij de controle werkte totaal niet snel (voor mijn gevoel, op dat moment), maar in werkelijkheid viel het wel mee. Toen wij bij de gate aankwamen stond er nog 40 minuten op de teller..
Op de terugweg hadden we al 3 kwartier vertraging, waardoor we een overstap hadden van 50 minuten. De hele vlucht heb ik er mee in me maag gezeten, maar uiteindelijk alles voor niets..direct bij het uitstappen stond er een medewerker klaar met ons vluchtnummer, die bracht ons via achter de schermen naar de bus, welke bij een speciale ingang stopte, hier mochten we gebruik maken van een speciale lane, binnen 25 minuten stonden we bij de gate, en hadden we nog de tijd om even wat te drinken en toiletteren..
Het is wel even een haastig gedoe...maar uiteindelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht, geen zorgen dus...
We hadden 1,5 uur voor onze overstap op heathrow van terminal 5 naar 3. Koffers hoef je niet op te pikken, dus dat scheelt. Toen we het vliegtuig uit kwamen stond er al een bus klaar die ons naar terminal 3 bracht, hier stond een medewerker met een bordje klaar met daarop ons vluchtnummer, hier kregen we een knaloranje kaart van waarmee we gebruik mochten maken van de fastlane. Echter hadden wij een flesje water op schiphol gehaald en in onze tas gedaan..de andere vloeistoffen er netjes uit gehaald, maar die niet...damn..

De medewerkers bij de controle werkte totaal niet snel (voor mijn gevoel, op dat moment), maar in werkelijkheid viel het wel mee. Toen wij bij de gate aankwamen stond er nog 40 minuten op de teller..
Op de terugweg hadden we al 3 kwartier vertraging, waardoor we een overstap hadden van 50 minuten. De hele vlucht heb ik er mee in me maag gezeten, maar uiteindelijk alles voor niets..direct bij het uitstappen stond er een medewerker klaar met ons vluchtnummer, die bracht ons via achter de schermen naar de bus, welke bij een speciale ingang stopte, hier mochten we gebruik maken van een speciale lane, binnen 25 minuten stonden we bij de gate, en hadden we nog de tijd om even wat te drinken en toiletteren..
Het is wel even een haastig gedoe...maar uiteindelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht, geen zorgen dus...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht