Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
recidivist
Amerikafan

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door recidivist »

Eens: een boeking via Expedia staat gewoon als "voldaan" in hun reserveringssysteem, het werkelijk betaalde bedrag interesseert de mensen aan de balie geen snars. Ook bij het Hinko-tarief heb ik er (bij beide keren ophalen) geen enkele opmerking over gehad. En dit jaar in Florida tot 2x toe een cabrio meegekregen bij Hertz die door een error tegen het tarief van de kleinste auto te huren was. Ook daar niemand die zich er druk over maakte: actietarieven zijn aan de orde van de dag...

Het feit dat de tarieven inmiddels op de website zijn aangepast en er nu 24 uur later vanuit Expedia, Alamo/National niemand is die bericht heeft ontvangen dat het om een fout zou gaan, geeft mij voldoende comfort dat de tarieven waartegen geboekt is gewoon gehonoreerd zullen worden.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik ga er van uit dat ik dinsdag de eerste van het AA forum was die geboekt heeft. Dat is 3x bij Alamo, paar uur later 3x bij National en 3x bij Expedia.nl.
Er is niets geannuleerd, geen mail gehad, niets. Dus komt goed, net als in 2013 ;)
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

"Dat is 3x bij Alamo, paar uur later 3x bij National en 3x bij Expedia.nl"
CEO: "Marketingmanager: explain to me the huge number of cancellations"
Marketingmanager: "I really don't know sir, maybe we better lower our prices? Perhaps our competitors are offering a better rate?"

:D
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

:-).. erg goed!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ja hoor prima zo!
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

recidivist schreef:
CEO: "Marketingmanager: explain to me the huge number of cancellations"
Marketingmanager: "I really don't know sir, maybe we better lower our prices? Perhaps our competitors are offering a better rate?"

:D
Dear CEO, you told me to increase the turnover, so I bought ourselfs the requested turnover and more important that turnover isn't going to our competitors :D
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

harryh schreef:Ik ga er van uit dat ik dinsdag de eerste van het AA forum was die geboekt heeft. Dat is 3x bij Alamo, paar uur later 3x bij National en 3x bij Expedia.nl.
Er is niets geannuleerd, geen mail gehad, niets. Dus komt goed, net als in 2013 ;)
9 boekingen? Verkoop je ze door ofzo :clap:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

bedeve schreef: Hoe komt iemand er bij om dat te doen ?
Hier zijn ook mensen die met Alamo contact hebben opgenomen.
Een reden voor mensen die zo'n bijzonder tarief op het spoor komen om het niet te publiceren.
Op Flyertalk lees je heel veel mensen die aangeven hun info alleen nog via een pb door te geven.
Ja dat heb ik gedaan. Wat wil ermee zeggen? Dat ik het verpest heb voor iedereen want jij denkt dat een bedrijf van 20 miljard dollar omzet geen systeem heeft dat een belletje laat gaan wanneer zoiets gebeurt? Hoe naïef kan je zijn maar tegelijk wel zeikerig posts plaatsen.
bedeve schreef: peinzen,peinzen,peinzen ,navragen over verzekeringen die duidelijk op de website staan en dan nog meer peinzen
bedeve schreef: Wat voor reactie wil je hebben ?
Dat er bij afhalen van de auto een bosje bloemen voor je klaar ligt ?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ DejaVu ;
Over mensen die Alamo over dit tarief contacteerden heb ik het volgende geschreven ;

" Een reden voor mensen die zo'n bijzonder tarief op het spoor komen om het niet te publiceren.
Op Flyertalk lees je heel veel mensen die aangeven hun info alleen nog via een pb door te geven.

Niet meer,niet minder, slechts die feitelijkheid.
Jij hebt een normerende uitspraak over mijn postings, ik zal jouw voorbeeld niet volgen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Prima.
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Hoe dan ook.. Jammer dat de actie voorbij is..
En juist bij een bedrijf van 20 miljard valt dit minder op natuurlijk. :wink:

Hadden meer mensen van moeten profiteren
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

AroundA Vorige keer was het langer. Toen zat er een lang weekend in. Deze keer zag je dat de tarieven bijv wel golden voor Frankrijk, maar niet voor Duitsland. Dat is iets waar de Belgische/ Franse facebooker over klaagt. Maar gelukkig heeft Europa die grenzen / beperkingen weggevaagd.
Laatst gewijzigd door bedeve op 26 mei 2016, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

AroundA schreef:9 boekingen? Verkoop je ze door ofzo :clap:
Haha nee hoor, ik heb 3 trips te gaan, dus 3 boekingen te maken.
Toen ik de lage prijzen vond op alamo.com gelijk geboekt. Later deed National pas mee, dus ook daar geboekt als Emerald club lid met Exec status. En daarna kreeg ik hier de tip dat expedia.nl nog goedkoper was ;)
Ik wacht met annuleren van de 6 onnodige boekingen voorlopig wel even...
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Net nog even gecheckt, boeking staat nog mooi bij Expedia en ook bij National te zien.
Alleen, er is nog geen bedrag van mijn credit card afgeschreven. Bij iemand anders wel al?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Ingrid, bij mij heeft Expedia het bedrag nu afgeschreven. Ik meen dat er gisteren nog "gereserveerd" bij stond (weet het niet meer zeker) maar nu staat dat er niet meer bij. Boekingsdatum van het bedrag staat overigens op 25/6 bij mij.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ok, thanks. Ik zal morgen nog eens checken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Bij ons stonden beide betalingen vanochtend als "gereserveerd". Inmiddels is de ene betaling idd. tlv de cc gebracht. De andere staat nog als "gereserveerd". Ik denk dat het druk is bij Expedia en dat ze een achterstand hebben in het doorzetten van de daadwerkelijke doorbelastingen naar de cc-maatschappijen.

Geen idee waar die achterstand door komt. Jullie een idee :lol: :lol: :lol:

Edit 27/5: inmiddels zijn beide betalingen afgeschreven van mijn cc.
Laatst gewijzigd door Duklo op 27 mei 2016, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Bij mij was het gisteren al afgeschreven van de kredietkaart (Expedia).
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

DejaVu schreef: Ja dat heb ik gedaan. Wat wil ermee zeggen? Dat ik het verpest heb voor iedereen want jij denkt dat een bedrijf van 20 miljard dollar omzet geen systeem heeft dat een belletje laat gaan wanneer zoiets gebeurt? Hoe naïef kan je zijn maar tegelijk wel zeikerig posts plaatsen.
Ik durf hier best op in te gaan door aan te geven dat er inderdaad geen belletjes zullen afgaan. Als dit wel het geval was geweest dan hadden ze namelijk boekingen geblokkeerd voordat deze afgerond waren. Het systeem welke tarieven uitrekent is waarschijnlijk dermate complex dat het ondoenlijk zal zijn om op een betrouwbare manier een alert uit te geven bij "te goedkope" boekingen.

Wat is dan uiteindelijk het belletje dat af gaat op korte termijn? Mensen die contact opnemen met Alamo. Het eerste contactmoment geeft waarschijnlijk niet direct actie, maar na het derde telefoontje/berichtje wordt dit (als mederwerkers een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebben) aangegeven bij de direct leidinggevende, en wanneer deze zijn werk goed doet zal deze dat doorspelen naar de juiste afdeling. Het bedrijf is dermate groot, en het probleem dermate complex dat de oplossing waarschijnlijk niet zo maar paraat is, waarbij daarnaast de oplossing ook nog eerst op een test-systeem wordt uitgetest voordat deze in een live-omgeving wordt geplaatst. Resultaat: pas na een dag of twee dagen is het probleem opgelost in de live-omgeving. De enige andere optie was tijdelijk het reserveringssysteem plat gooien, dit had ze wellicht een hoop meer centjes gekost.

Let wel, dit alles hierboven is op aannames gebaseerd en op mijn praktijk ervaring. Ik hoop zo een beetje duidelijkheid te geven in dit soort processen, technisch gezien dan ;-). Zie het niet als een persoonlijke aanval aub.
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

BigAppleLover schreef:Ingrid, bij mij heeft Expedia het bedrag nu afgeschreven. Ik meen dat er gisteren nog "gereserveerd" bij stond (weet het niet meer zeker) maar nu staat dat er niet meer bij. Boekingsdatum van het bedrag staat overigens op 25/6 bij mij.
Bij mij precies hetzelfde, bij twee reserveringen.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer