Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Drakootje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Drakootje »

Bedankt voor de reacties zover!
Als iemand nog raad weet ten aanzien van de adressen, graag! :thumbup:
sandesign
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door sandesign »

Bedankt voor je reactie Hinko. Denk dat het ook geen probleem zal zijn. Binnenkort spreek ik nog vrienden van ons die ook voor het eerst de nieuwe Esta hebben moeten invullen. Zal eens vragen hoe dat bij hun gegaan is en hoe de controle hierop was.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Désirée schreef:Esta opnieuw aangevraagd en goedgekeurd. Ook geregeld :mrgreen:
Ik had al gelezen dat jij hierbij eerst unknown had ingevuld, maar dat je dus je BSN nummer moest invullen.
Dit wetende vroeg ik de esta voor mijn zoon aan. Bij desbetreffende vraag stond: NATIONAAL indentificatienummer. het vraagtekentje ernaast zei mij dat dit ingevuld moest worden indien ik een ander identificatienummer dan mijn paspoort had. Zo niet kon ik unknown invullen. Daaronder zag ik wel persoonlijk identificatienummer, maar die kon ik niet aanklikken. Ik heb daarom ook unknown ingevuld (BSN is immers persoonlijk niet nationaal). Hij is wel goedgekeurd. Hopelijk krijgt hij hier geen probleem mee, hooguit zal hij uit moeten leggen dat er gevraagd werd om een nationaal identificatienummer, en niet een persoonlijk nummer.
Andere hier ervaring mee?
Slies1963
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Slies1963 »

Is de naam van de aanvrager van enig belang?
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

butterfly schreef:
Désirée schreef:Esta opnieuw aangevraagd en goedgekeurd. Ook geregeld :mrgreen:
Ik had al gelezen dat jij hierbij eerst unknown had ingevuld, maar dat je dus je BSN nummer moest invullen.
Dit wetende vroeg ik de esta voor mijn zoon aan. Bij desbetreffende vraag stond: NATIONAAL indentificatienummer. het vraagtekentje ernaast zei mij dat dit ingevuld moest worden indien ik een ander identificatienummer dan mijn paspoort had. Zo niet kon ik unknown invullen. Daaronder zag ik wel persoonlijk identificatienummer, maar die kon ik niet aanklikken. Ik heb daarom ook unknown ingevuld (BSN is immers persoonlijk niet nationaal). Hij is wel goedgekeurd. Hopelijk krijgt hij hier geen probleem mee, hooguit zal hij uit moeten leggen dat er gevraagd werd om een nationaal identificatienummer, en niet een persoonlijk nummer.
Andere hier ervaring mee?
Omdat er verschillende reacties op het forum kreeg, heb ik zelf esta gemaild en na 3 weken het antwoord gekregen om de esta opnieuw aan te vragen. De kans zou kunnen bestaan dat als er iets niet klopt op de esta dat je alsnog het land niet in komt ( volgens antwoord esta). Wij hebben toen besloten om toch een nieuwe aanvraag te doen en dat het de $14 de onzekerheid niet waard is.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik heb bij nationaal identificatienummer ook unknown ingevuld. Lijkt mij verder geen probleem toch? Ik had dezelfde interpretatie als butterfly. Ik dacht ook dat je 't alleen moest invullen als je een ander identificatienummer had dan 't paspoort. Verder kon ik ook nergens een BSN kwijt. Hij is wel gewoon goedgekeurd. (ik weet dat 't geen garantie is)
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wat is "BSN"?
Voor de Belgen onder ons zou ik verwachten dat bij "Nationaal Identificatienummer" op de ESTA het rijksregisternummer op de achterkant van onze identiteitskaart ingevuld moet worden.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb nu de groepspagina geprint waarop bij beide namen de nunmers en approved staat. Moet ik ook de complete aanvragen uitprinten?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Volgens mij heeft een print-out geen enkele waarde, maar ik doe het toch ook altijd...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

butterfly schreef:Ik heb daarom ook unknown ingevuld (BSN is immers persoonlijk niet nationaal).
BSN is volgens mij wel een nationaal id-nummer, het wordt nl door je thuisland uitgegeven en is voor nationaal gebruik. Het is persoonlijk omdat elke persoon een uniek nummer heeft.
Terug in Texas!
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Het meest verwarrende vond ik dat er een grijs vakje eronder te zien was waar stond "persoonlijk identificatienummer" maar dat vakje kon ik dus niet invullen. Ik snap jouw onderbouwing ook. Misschien toch maar een nieuwe aanvragen dan ?!
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Zijn er recent mensen naar Amerika gereisd die ook unknown hadden ingevuld bij nationaal identificatienummer? Het lijkt mij sterk dat je esta wordt goedgekeurd terwijl het invullen van unknown 'zware' problemen zou kunnen opleveren. Dan moet ie nu toch worden afgewezen?
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Blijkbaar bestaat de letter o niet in een paspoortnummer, ook al lijkt het toch echt een o. Dus kom ik er net achter dat 2 paspoortnummers al niet kloppen in de aanvraag. Dus ik kan ze alle 4 opnieuw aanvragen :x (want bij allemaal had ik al geen burgerservicenummer ingevuld) Ik vind het wel stom dat je niet een foutmelding krijgt als je de letter o invult, als dat dus niet bestaat.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dus jij neemt voor de overige 2 ook het zekere voor het onzekere?
Balen van die o inderdaad. Dat ze toch nog goedgekeurd zijn dan he? Wij zeiden al tegen elkaar dat ze beter geen 0 of O in een paspoortnummer kunnen zetten.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Helemaal mee-eens butterfly. En het STOMME vind ik ook nog dat bij de toelichting bij het vraagtekentje staat: maak goed onderscheid tussen de letter o en het cijfer 0. Zet er dan neer: de letter o komt niet voor in een Nederlands paspoort. Maar goed, ik moet toch al 2 opnieuw aanvragen, en aangezien ik voor die andere 2 dus ook geen BSN nummer had ingevuld ga ik ze maar allemaal opnieuw doen. Die andere 28 euro kan er dan ook nog wel bij. Dan weet ik in elk geval zeker dat alles helemaal goed is.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik denk ook dat ik hem opnieuw aan ga vragen. Helemaal omdat mijn zoon voor het eerst alleen gaat. Dan wil ik wel zeker weten dat het daar in ieder geval niet aan kan liggen :wink:
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Dat zou ik ook doen @Butterfly

Voor die enkele dollars zou ik mij toch geen kopzorgen willen maken.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Zou ik ook doen Butterfly, dan is dat in elk geval een zorg minder.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Q-BiC schreef:Volgens mij heeft een print-out geen enkele waarde, maar ik doe het toch ook altijd...
Nee dacht ik ook. De hele aanvraag of alleen die groepspagina?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik heb even op onze print gekeken (nieuwe esta van afgelopen jaar) en bij nationaal nummer staat ons BSN.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer