Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2
- Rudgermaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2
Stoelen zijn bij BA pas 24 uur van te voren gratis te selecteren. Daarvoor kost het geld.
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
twee uur kan aan de krappe kant zijn op Heathrow helaas. maar tis een mooie prijs, zelfs bij een flash sale ga je het niet veel beter krijgen lijkt me. Wil je op een paar tientjes extra korting gokken?
kijk ff voor alle alle zekerheid dag de grapjassen he niet van airport laten wisselen in Londen!
oh en op de site van Ba kun je de optie met twee overstappen op heenweg, 1 op terugweg ook boeken voor om en nabij de 570 pp. kun je ook al paar dagen eerder naar de USA voor die prijs mocht je dat willen
kijk ff voor alle alle zekerheid dag de grapjassen he niet van airport laten wisselen in Londen!
oh en op de site van Ba kun je de optie met twee overstappen op heenweg, 1 op terugweg ook boeken voor om en nabij de 570 pp. kun je ook al paar dagen eerder naar de USA voor die prijs mocht je dat willen
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Debbie vorig jaar hadden we 2 uur overstaptijd en ons vliegtuig vanuit Dusseldorf had 1 uur vertraging. AL met al toch gehaald, dus ik denk dat 2 uur voldoende moet zijn.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
dank je wel voor alle reacties, ik kan ook nog een overstap kiezen van 4u25. Misschien beter voor deze gaan.
Ik vind het wel ambetant dat je pas 24uur van ervoor een stoel kan kiezen. Gaan we dan niet door mekaar zitten? We zijn met 3 volwassenen en 2 kinderen?
Ik vind het wel ambetant dat je pas 24uur van ervoor een stoel kan kiezen. Gaan we dan niet door mekaar zitten? We zijn met 3 volwassenen en 2 kinderen?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Sorry, geen idee, daar heb ik geen ervaring mee.DebbieTimmermans schreef:@eoms: denk je dat 2u overstaptijd niet voldoende is in Londen?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou 4,5 uur teveel vinden.
Wij zijn al een paar keer met BA gevlogen en wij hebben altijd bij elkaar gezeten (2 volwassenen en 2 kinderen) dus dat zal wel goed komen.
Wij zijn al een paar keer met BA gevlogen en wij hebben altijd bij elkaar gezeten (2 volwassenen en 2 kinderen) dus dat zal wel goed komen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
lastig Debbie. Als je zeker wil weten dat je bij elkaar zit zal je toch moeten betalen voor stoelreserveringen zo te zien. Maar ik zou verwachten dat het wel goedkomt.
van de site van BA:
To get the best choice of seats and make sure your family sits together, it’s best to reserve your seats in advance, for which you might have to pay.
If you don’t reserve your seats in advance, we’ll do our best to seat your family together a few days before your flight departs. However, the seat selection may be limited at that time and your seats may be split across different rows or the aisle. We will make sure each child under 12 years sits next to an adult from your booking but children over 12 years are booked as an adult in our system and may sit separately.
Seats are free when you travel with an infant, (under 2 years) who won't be travelling in a seat of their own. You can choose a seat for you and everyone in your booking, free of charge, as soon as you've made your booking (except for bookings of over 9 people).
van de site van BA:
To get the best choice of seats and make sure your family sits together, it’s best to reserve your seats in advance, for which you might have to pay.
If you don’t reserve your seats in advance, we’ll do our best to seat your family together a few days before your flight departs. However, the seat selection may be limited at that time and your seats may be split across different rows or the aisle. We will make sure each child under 12 years sits next to an adult from your booking but children over 12 years are booked as an adult in our system and may sit separately.
Seats are free when you travel with an infant, (under 2 years) who won't be travelling in a seat of their own. You can choose a seat for you and everyone in your booking, free of charge, as soon as you've made your booking (except for bookings of over 9 people).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
-
- Amerikafan
dank je Babarage, het is een zwaar dilemma. Je wil als gezin toch altijd samen zitten maar er staat bij dat het £20 kost per stoel, (per vlucht?) dat is 100 pond x2 want de terugvlucht wil je natuurlijk ook samen zitten en dan kom je weer aan veel duurdere tickets. Ik ga het toch even moeten overleggen met mijn man, wat hij ervan vindt of denkt. Want de kans dat je gespreid in het vliegtuig zit, zit er dik in.
Ook ik heb geen ervaring dat je niet naast elkaar zit (zonder stoel reservering), er zijn ook mensen die wel willen ruilen van plek zodat je toch dichter bij elkaar kan zitten
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen willen idd wel ruilen. Zeker als ze de hele vlucht naast een kind moeten zitten 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik heb voor BA de stoelen voor de intercontinentale vlucht geboekt en bijbetaald... 120 euro pp (60 eur per enkele vlucht) om twin seat te hebben... is een eigen keuze natuurlijk maar wij willen echt perse naast elkaar zitten en ik dan liefst niet in het midden gepropt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn een paar jaar geleden met BA naar Rio gevlogen. Wij hebben getwijfeld om de stoelreservatie te nemen omdat onze dochter toen pas 4 jaar was. Maar dat kwam toch wel wat duur uit. Ik denk dat er 30 euro gevraagd werd per stoel voor de vlucht van brussel naar Londen en 60 euro per stoel voor de vlucht van Londen naar Rio. Heen en terug voor 3 personen kwam dit dus op 540 euro extra. Na telefonisch contact werd er ons wel verzekerd dat onze dochter bij één van ons twee ging zitten. We hebben dan gekozen om pas 24u op voorhand de stoelen te reserveren en dat is eigenlijk zonder problemen verlopen. Zowel heen als terug zaten we met 3 bij elkaar. Jullie zijn natuurlijk wel met 5 maar 3 en 2 samen moet zeker lukken.
Op de luchthaven van Londen verlies je toch wat tijd. Je moet opnieuw door de controle en wij moesten ook met een soort metro van de ene terminal naar de andere. Onze terugvlucht had vertraging en we gingen nog net onze vlucht halen maar bij de controle vonden ze het nodig om een schilderijtje dat we als souvenir voor onze dochter hadden meegebracht, door 3 verschillende personen te laten controleren op drugs
Weg was dus ons vliegtuig en we hebben dan nog een goede 4u mogen wachten op een volgende vlucht.
Op de luchthaven van Londen verlies je toch wat tijd. Je moet opnieuw door de controle en wij moesten ook met een soort metro van de ene terminal naar de andere. Onze terugvlucht had vertraging en we gingen nog net onze vlucht halen maar bij de controle vonden ze het nodig om een schilderijtje dat we als souvenir voor onze dochter hadden meegebracht, door 3 verschillende personen te laten controleren op drugs

Weg was dus ons vliegtuig en we hebben dan nog een goede 4u mogen wachten op een volgende vlucht.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij vlogen vorig jaar met BA en hebben niet voor de stoelen betaald. De gok genomen om te kijken of we 23 uur van te voren nog stoelen bij elkaar zouden hebben.......maar we zaten al netjes drie naast elkaar en er was nog plek genoeg om te kiezen. Dit jaar met Lufthansa gevlogen en daar moet je ook betalen voor je stoel, ook niet gedaan en nu zaten we ook weer naast elkaar en was er ook ruimte om te kiezen.
Toen wij de eerste keer met BA vlogen had ik ook een ruime overstap gekozen, maar de maatschappij kan nog de boel overhoop gooien en dan krijg je gewijzigde tijden. Wij hadden dat ook en toen hadden we nog maar 1.05 overstaptijd. Toen hadden we Expedia als tussenpersoon en die zei dat het genoeg was, maar dat was niet zo. BA heeft ons omgeboekt in Londen en we konden zeer snel met de volgende vlucht mee. Goede service dus van BA. Ik zou gewoon kiezen wat nu het beste is, want veranderingen kunnen altijd nog plaatsvinden. Komende reis vliegen we ook met BA en hebben we 2.15 overstaptijd op de heenweg.
Toen wij de eerste keer met BA vlogen had ik ook een ruime overstap gekozen, maar de maatschappij kan nog de boel overhoop gooien en dan krijg je gewijzigde tijden. Wij hadden dat ook en toen hadden we nog maar 1.05 overstaptijd. Toen hadden we Expedia als tussenpersoon en die zei dat het genoeg was, maar dat was niet zo. BA heeft ons omgeboekt in Londen en we konden zeer snel met de volgende vlucht mee. Goede service dus van BA. Ik zou gewoon kiezen wat nu het beste is, want veranderingen kunnen altijd nog plaatsvinden. Komende reis vliegen we ook met BA en hebben we 2.15 overstaptijd op de heenweg.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben dit jaar onze overstap in London gehaald met 35 min tijd. Vliegtuig uit Ams had 1.30u vertraging. Toen we uit vliegtuig stapten in Londen stond iemand van Ba ons op te wachten met een tablet waarop las vegas stond. Ong 15 man van ons vliegtuig moest naar las vegas. Zij heeft ons meteen naar de bus voor de terminalchange geloodst. Dan mochten we meteen naar voor bij de security in de andere terminal. We hebben nog vlug sigaretten en sigaren kunnen kopen en we waren nog 5 minuten voor de boarding began aan het vliegtuig richting las vegas.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Nu gaat het met onze vluchten zeer waarschijnlijk niet gebeuren (heen overstap van bijna 4 uur, terug van bijna 6) maar wat gebeurt er eigenlijk als je door een vertraagde eerste vlucht je overstap niet haalt? Betaal je hier voor of kun je door de vliegtuigmaatschappij gratis op een andere vlucht worden gezet?
Ik ben een beetje bleu met het hele verre reizen gebeuren
Ik ben een beetje bleu met het hele verre reizen gebeuren

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je het als 1 ticket geboekt hebt dan word je gratis overgeboekt naar een andere vlucht afhankelijk van beschikbaarheid.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ja ook de A vliegmaatschappijen (b.v. BA en Lufthansa) gaan steeds meer op de kleintjes letten. Als je ingaat op betalen van de extra's dan maakt het met anderen niet veel meer uit. Ik vlieg met UA of DELTA daar is alles nog inclusief.DebbieTimmermans schreef:Je wil als gezin toch altijd samen zitten maar er staat bij dat het £20 kost per stoel, (per vlucht?) dat is 100 pond x2 want de terugvlucht wil je natuurlijk ook samen zitten en dan kom je weer aan veel duurdere tickets.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Daarom loont het zeker om alle tarieven eerst onder de loep te nemen als je extra beenruimte wilt in Economy plus,comfort of hoe het ook heet. Dan blijken die aanbiedingen opeens toch niet meer zo goedkoop te zijn. Met name BA en United per los ticket zijn dan erg duur. En als je een sharecode hebt met Lufthansa kan het zelfs niet eens.
Dan vlieg ik liever Delta/KLM/TUI/AirBerlin.
Dan vlieg ik liever Delta/KLM/TUI/AirBerlin.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Bij schipholtickets geboekt:
Bru- Sfo 19/5 tm 13/6 voor €351 pp, met BA
Wij vinden het een prima prijs en BA zijn we ook blij mee.
Nu kunnen we gaan plannen.
Bru- Sfo 19/5 tm 13/6 voor €351 pp, met BA
Wij vinden het een prima prijs en BA zijn we ook blij mee.
Nu kunnen we gaan plannen.
-
- Amerikafan
heeft iemand ervaring met het boeken van een vlucht via eurowings?
-