Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis met Camper of Auto?
Rondreis met Camper of Auto?
Hallo!
Wij hebben het plan om aankomende zomer een rondreis te maken, LA - Las Vegas - Seqoia - San Fransisco - LA.
Nu weten we niet of dat leuker / beter is met een auto of een camper.
We hebben het idee dat de campings helemaal niet zo leuk zijn omdat we lezen dat het meer betonnen parkeerplaatsen zijn dan mooie plekjes aan een riviertje met een kamp vuurtje, maar we willen ook niet in van die kleine 2 sterren motelletjes zitten waar niks te beleven valt.
Misschien zijn we verkeerd geinformeerd en hopen dat hier mensen zijn die ons wat advies kunnen geven en wellicht wat ervaringen willen delen.
Bedankt alvast!
Canila
Wij hebben het plan om aankomende zomer een rondreis te maken, LA - Las Vegas - Seqoia - San Fransisco - LA.
Nu weten we niet of dat leuker / beter is met een auto of een camper.
We hebben het idee dat de campings helemaal niet zo leuk zijn omdat we lezen dat het meer betonnen parkeerplaatsen zijn dan mooie plekjes aan een riviertje met een kamp vuurtje, maar we willen ook niet in van die kleine 2 sterren motelletjes zitten waar niks te beleven valt.
Misschien zijn we verkeerd geinformeerd en hopen dat hier mensen zijn die ons wat advies kunnen geven en wellicht wat ervaringen willen delen.
Bedankt alvast!
Canila
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis met Camper of Auto?
Dag Canila, welkom op het forum.
Ik denk dat julie inderdaad verkeerd geïnformeerd zijn.
Lees een wat reisverslagen van mensen die met een camper reizen. Zie daarvoor dit topic, of kijk naar de links naar de verslagen in de onderschriften van forumleden.
Voor reizen met verblijf in motels, cabins etc zie onze verslagen.
En stel je sowieso niets voor van hotels/motels onderweg; dat is meestal niet meer dan alleen een plaats om te slapen.
Lees ook eens wat rond op het forum voor de keuze tussen camper of auto; het is een vraag die al veel vaker gesteld is, zie bijvoorbeeld hier.
In jouw lijstje staat maar 1 park; dan lijkt mij een auto meer voor de hand liggend; in de steden zul je echt geen leuke campings aantreffen.
Marianne
Ik denk dat julie inderdaad verkeerd geïnformeerd zijn.
Lees een wat reisverslagen van mensen die met een camper reizen. Zie daarvoor dit topic, of kijk naar de links naar de verslagen in de onderschriften van forumleden.
Voor reizen met verblijf in motels, cabins etc zie onze verslagen.
En stel je sowieso niets voor van hotels/motels onderweg; dat is meestal niet meer dan alleen een plaats om te slapen.
Lees ook eens wat rond op het forum voor de keuze tussen camper of auto; het is een vraag die al veel vaker gesteld is, zie bijvoorbeeld hier.
In jouw lijstje staat maar 1 park; dan lijkt mij een auto meer voor de hand liggend; in de steden zul je echt geen leuke campings aantreffen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 okt 2016, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je in de parken kampeert dan zit je op de mooiste plekken. Niks geen betonnen parkeerplaatsen!
Er zijn natuurlijk wel commerciële campings en dan vooral in de steden die je zo zou kunnen omschrijven maar met een camper heb je toch echt wel de keuze om midden in de natuur te overnachten.
Een andere mogelijkheid is om met een tent te kamperen. Dan kun je hotels/motels/cabins/b&b's afwisselen met kamperen.
Er zijn natuurlijk wel commerciële campings en dan vooral in de steden die je zo zou kunnen omschrijven maar met een camper heb je toch echt wel de keuze om midden in de natuur te overnachten.
Een andere mogelijkheid is om met een tent te kamperen. Dan kun je hotels/motels/cabins/b&b's afwisselen met kamperen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben het vaak met je eens Marianne, maar ik vind het juist wel leuk om op een aparte/speciale/sfeervolle locatie te overnachtenMartin & Marianne schreef: En stel je sowieso niets voor van hotels/motels onderweg; dat is meestal niet meer dan alleen een plaats om te slapen.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wij willen ongeveer hetzelfde rondje maken (wel met alle bekende NP) en zitten met hetzelfde dilemma.
Ik vind de keuze erg lastig, we zijn niet zulke kampeerders en weet niet goed wat ik kan verwachten. Ook lijkt het me lastig om in zo'n camper rond te rijden. Voordeel is wel dat je niet steeds je spullen hoeft in te pakken. Ik vraag me ook af wat er uiteindelijk goedkoper is. Ik schrik van de hotelprijzen aan de westkant, maar een camper huren is ook mega-duur.
Ik vind de keuze erg lastig, we zijn niet zulke kampeerders en weet niet goed wat ik kan verwachten. Ook lijkt het me lastig om in zo'n camper rond te rijden. Voordeel is wel dat je niet steeds je spullen hoeft in te pakken. Ik vraag me ook af wat er uiteindelijk goedkoper is. Ik schrik van de hotelprijzen aan de westkant, maar een camper huren is ook mega-duur.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb je ook helemaal gelijk in Elly, dat vind ik ook leuk. Ik zeg het ook niet helemaal goed - het was eigenlijk bedoeld als reactie op de opmerking over motels waar niets te beleven zou vallen. Hoe leuk een locatie ook is, veel vertier heb je meestal toch niet 's avonds.
Marianne
Marianne
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om met een camper te reizen, maar goed je staat wel op de allermooiste plekjes in de parken. Wat Marianne aangeeft klopt inderdaad, in sommige plaatsen is 's avonds gewoon niet veel te beleven. Ik denk dat het dan niet echt uitmaakt of je in een hotel of camper zit. Aan allebei zitten voor en nadelen, en je kunt alleen zelf bepalen wat voor jou de meeste voordelen heeft. Het gemak/luxe gevoel van een hotel bevalt mij/ons prima. Inchecken en je kamer is gereed, je hoeft in principe niks op te ruimen behalve je koffer. Je hoeft niet af te wassen, vaak een goede badkamer + wc bij de kamer, het lijkt mij makkelijker om in steden en op bepaalde plekken de auto te parkeren dan een grote camper. Maar goed, het is maar net waar je voorkeuren liggen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Beide heeft z'n voor- en nadelen. Ik heb alleen ervaring met auto en dat bevalt mij prima!
Motels/hotels saai? Mhaw, want wil je dan? Elke avond een lange wandeling maken? Persé in de parken zijn? Als je slaapt merk je er toch niets van.
Ik vind altijd wel prettig om lekker op de kamer te relaxen of wat winkels te bezoeken. Met de auto gaat dat vaak net iets makkelijker dan met een camper. Ook het gemak van een kamer vind ik erg prettig.
En ja, midden in een park zitten is natuurlijk prachtig. Of 's avonds buiten lekker BBQ-en. Daarom hebben wij ook al regelmatig in een cabin gezeten. Voelt toch heel anders aan dan een motel kamer en vind ik ook erg leuk.
Roland

Motels/hotels saai? Mhaw, want wil je dan? Elke avond een lange wandeling maken? Persé in de parken zijn? Als je slaapt merk je er toch niets van.

En ja, midden in een park zitten is natuurlijk prachtig. Of 's avonds buiten lekker BBQ-en. Daarom hebben wij ook al regelmatig in een cabin gezeten. Voelt toch heel anders aan dan een motel kamer en vind ik ook erg leuk.
Roland
In de zomer in het Zuidwesten opteer ik voor auto + hotel en dit omwille van de hitte. In een camper kan je moeilijker ontsnappen aan deze hitte. In het Noordwesten (zelfs in de zomer) verkies ik een camper, dat levert je toch een vrijer en Wild West-gevoel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Grappig, de laatste vakantie hebben wij met een auto gereisd en ik kan niet wachten om volgend jaar weer in een camper te reizen
. Heerlijk in de natuur, lekker bbq'en, kampvuurtje, toilet bij me
. Vond dat elke avond op een kamer zitten i.p.v. lekker bij een kampvuurtje maar nies. Was wel ok voor een paar avonden, maar niet elke avond merkte ik. Ben ook beetje een neuroot met hotelkamers hoor
. Maar dat buiten zijn kan ook met een tent (stuk goedkoper) en zoals Coyote zegt kun je ook in bv. een cabin in de natuur overnachten.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik slaap nu 3 nachten hier, is ook weer eens wat anders dan een cabin of hotelkamer...5 min lopen nar Venice Beach, 2 min naar Marina del Rey en 10 naar Kinney road.
@PSVwally, wat is de naam van die accommodatie? ziet er prachtig uit
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben dit jaar ook met auto gereist en in hotels verbleven. Heerlijk: iedere dag schoon beddegoed, schone handdoeken, koele kamer. En in Springdale grensde onze kamer aan een groot grasveld waar barbecues aan de rivier stonden dus toch twee avonden gebarbecued.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Afgelopen februari hebben we 2 weken door Noord Florida gereisd, in hotels. Wij missen het gevoel van een "eigen stek" hebben. Tuurlijk, in de meeste hotels heb je prima bedden en badkamer, maar we zijn zelfs bij 1 hotel weggegaan omdat het smerig was en niet veilig voelde. In 2014 hadden we 1 week rondreis (Florida en Georgia) en 4 weken townhouse. We vinden het wel erg veel rust in ons hoofd geven als we spullen een plek kunnen geven.
Over een jaar gaan we 7 weken naar het westen waarvan we 6 weken een camper hebben gehuurd. We zouden eerst met een tent gaan, maar het gebrek aan een eigen wc deed ons beslissen voor een camper te gaan. We zijn ons erg bewust van zowel de voor- als de nadelen van zowel een camper als een auto. Dit artikel zet alles mooi op een rij https://tiogatours.nl/blog/auto-of-camp ... n-nadelen/
Ook wij dachten dat de kosten de pan uit zouden rijzen maar dankzij 42 dagen camperhuur kregen we niet alleen de vroegboekkorting maar ook de langduurkorting. Het viel ons alleszins mee. En hotels zijn aardig aan de prijs tegenwoordig, zelfs de simpele 2* hotels.
Waar we ons wel van bewust zijn is dat we geen enorme afstanden rijden, maar dat willen we toch niet, en dat je je boodschappen e.d. moet doen voordat je naar een camping gaat. Als je eenmaal staat, ga je niet snel meer weg.
Wij reizen vooral naar State Parks/Preserves, National Monuments en ook de National Parks.
Vooral op State Parks heb je schitterende campingplekken, óók voor campers.
Om toch regelmatig op te kunnen laden (stroom e.d.) hebben we ook een paar mooie RV campings gevonden en ze zien er echt niet allemaal vreselijk uit.
Gezellig samen kokkerellen en afwassen in een camper zie ik echt niet als straf, alleen maar leuk.
In een stad willen we absoluut niet rijden met de RV en de eerste 3 dagen San Fransisco huren we een auto, en op het eind, in Las Vegas, huren we ook een auto. Dat geeft dan nét wat meer vrijheid.
Over een jaar gaan we 7 weken naar het westen waarvan we 6 weken een camper hebben gehuurd. We zouden eerst met een tent gaan, maar het gebrek aan een eigen wc deed ons beslissen voor een camper te gaan. We zijn ons erg bewust van zowel de voor- als de nadelen van zowel een camper als een auto. Dit artikel zet alles mooi op een rij https://tiogatours.nl/blog/auto-of-camp ... n-nadelen/
Ook wij dachten dat de kosten de pan uit zouden rijzen maar dankzij 42 dagen camperhuur kregen we niet alleen de vroegboekkorting maar ook de langduurkorting. Het viel ons alleszins mee. En hotels zijn aardig aan de prijs tegenwoordig, zelfs de simpele 2* hotels.
Waar we ons wel van bewust zijn is dat we geen enorme afstanden rijden, maar dat willen we toch niet, en dat je je boodschappen e.d. moet doen voordat je naar een camping gaat. Als je eenmaal staat, ga je niet snel meer weg.
Wij reizen vooral naar State Parks/Preserves, National Monuments en ook de National Parks.
Vooral op State Parks heb je schitterende campingplekken, óók voor campers.
Om toch regelmatig op te kunnen laden (stroom e.d.) hebben we ook een paar mooie RV campings gevonden en ze zien er echt niet allemaal vreselijk uit.
Gezellig samen kokkerellen en afwassen in een camper zie ik echt niet als straf, alleen maar leuk.

In een stad willen we absoluut niet rijden met de RV en de eerste 3 dagen San Fransisco huren we een auto, en op het eind, in Las Vegas, huren we ook een auto. Dat geeft dan nét wat meer vrijheid.
Wij hebben 2 camperreizen gemaakt in het zuidwesten en ik vond het heerlijk! Altijd je spullen bij, niet hoeven in- en uitpakken (als ik alleen of met mijn man reis vind ik dat niet erg, maar met 4 kinderen moet ik toch wat uitgebreider controleren of we alles bij hebben
), op de prachtigste plekken staan, met fantastische uitzichten, vaak net wel vlakbij een riviertje of een meer, onmiddellijk aan een wandeling kunnen beginnen zonder te hoeven aanschuiven aan de ingang van het park, 's avonds lekker buiten kunnen zitten, 's morgens buiten ontbijten in alle rust, de rust die op veel van de campings heerst, ook als er een paar honderd plaatsen zijn,...
Ja, ik ben fan van camperreizen!
Ik ben ervan overtuigd dat het voor ons goedkoper was dan hotel + auto, omdat we met 6 reisden en voor een hotel dus meestal 2 kamers hadden moeten boeken.

Ja, ik ben fan van camperreizen!
Ik ben ervan overtuigd dat het voor ons goedkoper was dan hotel + auto, omdat we met 6 reisden en voor een hotel dus meestal 2 kamers hadden moeten boeken.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Airbnb in Venice Beach: https://www.airbnb.nl/rooms/2645165karenkdg schreef:@PSVwally, wat is de naam van die accommodatie? ziet er prachtig uit
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1683 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties