Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wagen huren in delen of niet?
- Amathanio
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wagen huren in delen of niet?
Graag even jullie raad.
Ik vertrek in Maart naar Orlando en rij via Fort Meyers naar Miami en uiteindelijk zo terug naar Orlando.
Ik wil hier een wagen voor boeken maar heel veel momenten in de reis zal die wagen niet gebruikt worden.
We verblijven in het Enclave Hotel en zij voorzien shuttles naar de meeste parken. Ook in Miami verblijven we 4 dagen op South Beach, daar zou ook nog eens 80$ parking bijkomen en daar gebruiken we de wagen niet.
Het zou ons in huurprijs een grote 200€ schelen indien we de wagen in delen huren. Natuurlijk komen er dan Taxi's bij en we zijn met 6 personen, dus waarschijnlijk zijn dit ook iets duurdere Taxi's.
Iemand tips?
Ik vertrek in Maart naar Orlando en rij via Fort Meyers naar Miami en uiteindelijk zo terug naar Orlando.
Ik wil hier een wagen voor boeken maar heel veel momenten in de reis zal die wagen niet gebruikt worden.
We verblijven in het Enclave Hotel en zij voorzien shuttles naar de meeste parken. Ook in Miami verblijven we 4 dagen op South Beach, daar zou ook nog eens 80$ parking bijkomen en daar gebruiken we de wagen niet.
Het zou ons in huurprijs een grote 200€ schelen indien we de wagen in delen huren. Natuurlijk komen er dan Taxi's bij en we zijn met 6 personen, dus waarschijnlijk zijn dit ook iets duurdere Taxi's.
Iemand tips?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Wagen huren in delen of niet?
Hoi,
Ik zou in Orlando wel een auto nemen. Ondanks de shuttles naar de parken wil je er misschien wel eens uit naar een restaurant of naar een mall om te winkelen. Of wellicht naar een andere attractie dan de bekende parken.
Ik zou in Orlando wel een auto nemen. Ondanks de shuttles naar de parken wil je er misschien wel eens uit naar een restaurant of naar een mall om te winkelen. Of wellicht naar een andere attractie dan de bekende parken.
Vergeet ook niet dat shuttles vaak van te voren gereserveerd moeten worden en dat je vaak ook aan de tijden die je afspreekt vast zit.
Met eigen vervoer ben je toch wel flexibel.
Met eigen vervoer ben je toch wel flexibel.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
En wat ga je uiteindelijk besparen ? Autohuur per week is gunstiger dan per dag. Inleveren en oppikken van een huurwagen kost ook steeds tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Amathanio
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ongeveer 230€. Al ik enkel Miami laat vallen 150€.Marcopstal schreef:En wat ga je uiteindelijk besparen ? Autohuur per week is gunstiger dan per dag. Inleveren en oppikken van een huurwagen kost ook steeds tijd.
Telkens valt ook nog de 80$ parkingkost op South Beach weg.
De andere opmerkingen zijn allemaal dingen waar ik ook al aan dacht.
Bovendien zijn de verhuurmaatschapijen vroeger gesloten dan de parken en zal ik dus de kans niet hebben de wagen telkens binnen te doen of op te halen of ik moet het park vroeger verlaten.
Ik denk enkel Miami te laten vallen. Daar bezoeken we een festival en gebeurt zoiezo alles met een taxi of het openbaar vervoer. Voornamelijk die extra parkingkost van 80$ maakt die 4 verloren dagen autohuur extra duur.
Bedankt!
ik zou er toch nog eens over nadenken. Ook in een stad als Miami is een auto bijna onmisbaar. Als je voor $20 per dag kunt parkeren met in-out privileges is dat nu ook weer niet zo'n enorm bedrag. En je hebt alle vrijheid die een auto je geeft.
Bij een roadtripje wordt zo'n auto toch een soort tweede huisje. Als je hem gaat inleveren moet je alles er weer uithalen en opruimen. En je loopt het risico dat je een paar dagen later een veel minder fijne auto terugkrijgt.
Bij een roadtripje wordt zo'n auto toch een soort tweede huisje. Als je hem gaat inleveren moet je alles er weer uithalen en opruimen. En je loopt het risico dat je een paar dagen later een veel minder fijne auto terugkrijgt.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of een veel fijnere............, die je even daarna weer af moet geven.En je loopt het risico dat je een paar dagen later een veel minder fijne auto terugkrijgt.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
True.. alleen heb je op een airport locatie - bij aankomst - een grotere kans om een auto te zoeken die voldoet aan alle wensen dan bij een off-airport locatie. Want daar krijg je meestal geen keuze.
- Simonrio
- Amerikafan
In Orlando heb je absoluut een auto nodig als je niet onsite verblijft in Walt Disney World of Universal Studios. Shuttlebussen zijn ronduit slecht van de meeste hotels. Ons hotel (Een Disney Good Neighbor hotel in Kissimmee) had toen ook een shuttlebus. Reed maar 3x per dag (10u, 11u, 12u) en alleen naar EPCOT. Vanaf daar mocht je dan nog via Disney's eigen bus en monorail OV systeem naar de andere parken, pakweg nog 30min extra. Terug reden ze om 18u, 19u en 21u. Je kan met die tijden dus nooit een eindshow zien, vroeg aankomen voor de drukte gaat ook niet lukken en met een beetje pech ben je een uur reizen verder voordat je in een park ben. Wij waren zeer blij dat we een auto hadden.
Helemaal eens. Maar ook als je in een van de Disney world resorts zit is een auto echt veel prettiger. Wij hebben het (toen vanuti Port Orleans resort) een keer met de bus terug gedaan. Maar dat was ook de laatste keer. Je parkeert als resort guest je auto gewoon gratis bij de parken en dan heb je alle flexibiliteit.
Het is misschien anders als je in een van de monorail-serviced hotels zit. Maar ook dan kun je met de monorail maar in twee parken komen. En je wilt ook de vrijheid hebben om je buiten Disneyworld te begeven, al is het maar voor een supermarkt.
Het is misschien anders als je in een van de monorail-serviced hotels zit. Maar ook dan kun je met de monorail maar in twee parken komen. En je wilt ook de vrijheid hebben om je buiten Disneyworld te begeven, al is het maar voor een supermarkt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou de auto ook gewoon houden en de kosten voor lief nemen. Een taxi in Miami is ook niet goedkoop en de auto geeft je zoveel meer vrijheid om bv eens naar Coral Gables, Fort Lauderdale of het mega Sawgrass winkelcentrum in Ft. lauderdale te gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 786 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 2 Reacties