Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Zojuist hebben wij een reservering geplaatst bij Sixt.
voor 24 dagen dd. 30-07 t/m 24-08 een SFAR voor $1435,-
Is dit een beetje een goede prijs?
Hoor graag jullie mening!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ben je je er van bewust dat je met Sixt alleen maar in de staat mag rijden waarin je gehuurd hebt + aangrenzende staten ? Was voor mij een dealbreaker voor onze trip door de deep south.Knoettt schreef:Zojuist hebben wij een reservering geplaatst bij Sixt.
Bij http://www.alamo.co.uk/brits komt een sfar op 1033 pound (ca 1187 euro) incl 2e bestuurder.
Bij je vorige vraag hierover had ik ook al een suggestie gedaan voor alamo.co.uk/brits, ben benieuwd waarom je daar niet op gereageerd hebt en nu weer min of meer dezelfde vraag stelt.
Laatst gewijzigd door sanook op 18 mar 2017, 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
€1223,-Knoettt schreef:Zojuist hebben wij een reservering geplaatst bij Sixt.
http://www.usareisen.de/mietwagen/preis ... 3A00&vc7=1
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
Wij hebben gehuurd via Rental Cars bij Alamo. Begrijp ik het goed dat er een shuttlebus voor ons klaarstaat op LAX om ons naar Alama te brengen en de auto op te pikken? Iemand enige ervaring hoe dit gaat op het vliegveld, waar we ons kunnen melden?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nadat je je bagage van de band hebt gehaald volg je de borden rental cars. Als het goed is kom je dan vanzelf bij de bussen van de verhuurders die je naar de verhuurlocatie brengen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Er komen inderdaad om de zoveel minuten busjes voorbij met daarop stickers van de desbetreffende rental company. Sommige delen de busjes. Je wordt dan min of meer voor de deur afgedropt.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik heb voor 5 dagen een auto gehuurd in San Francisco, maar tot mijn verbazing zie ik op de check-in site van Alamo een Estimated Total prijs staan, terwijl dit volgens mij altijd op 0 stond wanneer je prepaid betaalde..Iemand hier ervaring mee? Geboekt bij alamo brits.
- bedeve
- Amerika-expert
@vimo ; Je pre=paid prijs is estimated. Net als mijn pay later prijs. Het is de prijs die je betaalt en jij betaald hebt over de tot nu afgenomen diensten. Je kunt je nog bedenken Vimo; alnog een upgrade ( zou ik op sfo niet doen) GPS, Road Service, GPS, Kinderstoeltjes ....
Allemaal ter plekke bedenkbare xtraatjes die van invloed zijn op jouw tot nu toe overeengekomen prijs.
Laat je dat allemaal aan je voorbij gaan ?
Dan wordt die estimated ook de daadwerkelijke prijs
Allemaal ter plekke bedenkbare xtraatjes die van invloed zijn op jouw tot nu toe overeengekomen prijs.
Laat je dat allemaal aan je voorbij gaan ?
Dan wordt die estimated ook de daadwerkelijke prijs
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Uiteraard snapte ik dat wel, maar ik had het idee dat toen ik mijn 2de auto (voor 30 dagen) huurde daar ook echt 0$ stond en dat was de reden dat ik het apart vond dat er nu opeens een bedrag stond. En ook op deze site: http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html geeft ze aan dat die in principe op 0 zou moeten staan.
UPDATE: Ik heb even het process afgemaakt en daar staat toch echt: "Amount due at pick-up
USD $160.76 (Reflects original reservation amount only. Final amount will be calculated at pick-up.)" dus geen prepaid, wat op mijn reservering wel gewoon staat en wat ze ook via Facebook aan mij vertelde...gewoon dus pay later
Annuleren dan maar.
Er is ook nog niks van mijn AMEX kaart geschreven.
En als ik dan wil annuleren via Alamo Brits staat er : "Do you want to cancel reservation xxxxxxxx? The prepaid amount of 130.06 GBP will be refunded to the credit card you used for payment, within 5 business days."
Kan ik nog annuleren als ik de skip the line heb afgerond?
UPDATE: Ik heb even het process afgemaakt en daar staat toch echt: "Amount due at pick-up
USD $160.76 (Reflects original reservation amount only. Final amount will be calculated at pick-up.)" dus geen prepaid, wat op mijn reservering wel gewoon staat en wat ze ook via Facebook aan mij vertelde...gewoon dus pay later

Er is ook nog niks van mijn AMEX kaart geschreven.
En als ik dan wil annuleren via Alamo Brits staat er : "Do you want to cancel reservation xxxxxxxx? The prepaid amount of 130.06 GBP will be refunded to the credit card you used for payment, within 5 business days."
Kan ik nog annuleren als ik de skip the line heb afgerond?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ja, dat kan.
Ik heb dit jaar al twee keer geannuleerd omdat ik weer betere prijzen vond.
Beide keren skip the line al doorlopen.
Geen problemen gehad.
Ik heb dit jaar al twee keer geannuleerd omdat ik weer betere prijzen vond.
Beide keren skip the line al doorlopen.
Geen problemen gehad.
Vroeg mij af of er prijsverschil inzit op de tijden dat je je auto op wilt halen.
bv;
als ik een boeking maak en de pickup tijd op bv 20.00 uur zet (late vlucht en komen pas rond die tijd aan in Miami) of bv pickup tijd op 12.00 uur??
bv;
als ik een boeking maak en de pickup tijd op bv 20.00 uur zet (late vlucht en komen pas rond die tijd aan in Miami) of bv pickup tijd op 12.00 uur??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt af van het tijdstip dat je de auto inlevert.
Je kunt het toch zelf uitproberen met verschillende tijden?
Marianne
Je kunt het toch zelf uitproberen met verschillende tijden?
Marianne
dejong89 schreef:Nadat je je bagage van de band hebt gehaald volg je de borden rental cars. Als het goed is kom je dan vanzelf bij de bussen van de verhuurders die je naar de verhuurlocatie brengen.
Bedankt. Dat zal wel goed komen dan.Mrvanilla schreef:Er komen inderdaad om de zoveel minuten busjes voorbij met daarop stickers van de desbetreffende rental company. Sommige delen de busjes. Je wordt dan min of meer voor de deur afgedropt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
via alamo.co.uk/brits een intermediate SUV gehuurd voor +- 537 euro. Dit is voor 20 dagen, retour Las Vegas in september/oktober
Volgensmij is dit wel een nette prijs?
en is dit voldoende verzekerd:
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
Volgensmij is dit wel een nette prijs?
en is dit voldoende verzekerd:
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor ons rondje Deep South in mei/juni heb ik 3 opties voor een huurauto maar ik weet nog steeds niet welke ik moet kiezen.
We reizen met 2 personen incl 1 klein/medium koffer + 1 medium koffer (allebei hardcase),dus we hebben in theorie geen grote auto nodig.
Vanwege de hogere zitpositie heeft een SUV echter de voorkeur. Ophalen/inleveren is MCO, we huren de auto voor 19 dagen.
Onze opties zijn:
-AVIS standard SUV, incl gratis bestuurder (spouse via AVIS preferred member) voor €597. Is geboekt via Expedia, dus geen (semi)illegale codes enz enz. Hierbij weet ik dus zeker dat ik een SUV (Ford Edge or similar) krijg tegen een op zich goed tarief.
-National Executive Area, incl gratis bestuurder (Emerald executive member) voor ca €514. Is geboekt met Visa Canada code. Hierbij weet ik niet zeker of er een SUV in de executive Area zal staan, echter er zou ook een full size SUV of een pick-up kunnen staan (levert wel hogfere benzinekosten op). Tarief is super.
-Alamo Brits midsize SUV, incl gratis bestuurder (brits), voor ca €531. Deze optie heb ik genomen voor het geval er bij National geen SUV beschikbaar is. Ik ben niet 100% overtuigd van deze constructie vanwege de UK rijbewijs voorwaarde, maar kan geen bewijs vinden dat het echt niet ok is. Tarief is ok.
Alle opties zijn gratis annuleerbaar. National en Alamo (beide postpaid) hebben geen no-show fee. Van AVIS (prepaid) weet ik de no-show fee niet, ik kan in ieder geval wel tot 1 dag voor aankomst gratis annuleren. Omdat dit via Expedia loopt en prepaid is ben ik bang dat no-show wel in de papieren kan gaan lopen. Omdat Expedia er tussen zit merk ik ook dat AVIS en Expedia bij vragen meteen naar elkaar verwijzen dus daar kom ik niet veel verder mee helaas.
Ik moet dus eigenlijk een keuze maken tussen AVIS en National/Alamo. Kies ik voor AVIS dan zit ik qua auto en voorwaarden goed, qua prijs iets minder. Kies ik voor National/Alamo dan betaal ik minder maar mogelijk een kleinere auto (al is die nog steeds groot genoeg) en ietwat 'no good feeling' vanwege de (illegale ?) kortingscodes/constructie.
Wat zouden jullie kiezen ?
We reizen met 2 personen incl 1 klein/medium koffer + 1 medium koffer (allebei hardcase),dus we hebben in theorie geen grote auto nodig.
Vanwege de hogere zitpositie heeft een SUV echter de voorkeur. Ophalen/inleveren is MCO, we huren de auto voor 19 dagen.
Onze opties zijn:
-AVIS standard SUV, incl gratis bestuurder (spouse via AVIS preferred member) voor €597. Is geboekt via Expedia, dus geen (semi)illegale codes enz enz. Hierbij weet ik dus zeker dat ik een SUV (Ford Edge or similar) krijg tegen een op zich goed tarief.
-National Executive Area, incl gratis bestuurder (Emerald executive member) voor ca €514. Is geboekt met Visa Canada code. Hierbij weet ik niet zeker of er een SUV in de executive Area zal staan, echter er zou ook een full size SUV of een pick-up kunnen staan (levert wel hogfere benzinekosten op). Tarief is super.
-Alamo Brits midsize SUV, incl gratis bestuurder (brits), voor ca €531. Deze optie heb ik genomen voor het geval er bij National geen SUV beschikbaar is. Ik ben niet 100% overtuigd van deze constructie vanwege de UK rijbewijs voorwaarde, maar kan geen bewijs vinden dat het echt niet ok is. Tarief is ok.
Alle opties zijn gratis annuleerbaar. National en Alamo (beide postpaid) hebben geen no-show fee. Van AVIS (prepaid) weet ik de no-show fee niet, ik kan in ieder geval wel tot 1 dag voor aankomst gratis annuleren. Omdat dit via Expedia loopt en prepaid is ben ik bang dat no-show wel in de papieren kan gaan lopen. Omdat Expedia er tussen zit merk ik ook dat AVIS en Expedia bij vragen meteen naar elkaar verwijzen dus daar kom ik niet veel verder mee helaas.
Ik moet dus eigenlijk een keuze maken tussen AVIS en National/Alamo. Kies ik voor AVIS dan zit ik qua auto en voorwaarden goed, qua prijs iets minder. Kies ik voor National/Alamo dan betaal ik minder maar mogelijk een kleinere auto (al is die nog steeds groot genoeg) en ietwat 'no good feeling' vanwege de (illegale ?) kortingscodes/constructie.
Wat zouden jullie kiezen ?
Hoezo "illegaal"? Zolang jij bij National met een Visa afrekent is er niets aan de hand. En natuurlijk ben je lezer van de Brits guide, toch?
En anders: http://www.ebay.co.uk/itm/Brit-guide-La ... Sw4shYBR1W
Tja.. Ik zou denk ik Avis toch laten schieten. Want wat als de toegewezen auto niet bevalt? Je kunt dan niet meer terug en je geld terugkrijgen is lastig. Terwijl je bij Alamo/National altijd nog naar de ander kunt wandelen zonder verdere kosten. Zeker als je kunt leven met het worse-case scenario dat je uiteindelijk een iets kleinere (mid-size) SUV mee neemt zou ik het wel weten.
En anders: http://www.ebay.co.uk/itm/Brit-guide-La ... Sw4shYBR1W
Tja.. Ik zou denk ik Avis toch laten schieten. Want wat als de toegewezen auto niet bevalt? Je kunt dan niet meer terug en je geld terugkrijgen is lastig. Terwijl je bij Alamo/National altijd nog naar de ander kunt wandelen zonder verdere kosten. Zeker als je kunt leven met het worse-case scenario dat je uiteindelijk een iets kleinere (mid-size) SUV mee neemt zou ik het wel weten.
Goedemiddag,
In september ga ik met mijn vriendin (bijna) drie weken naaarr West-USA. Inmiddels is alles rond en gaan wij op ons gemakje kijken naar een leuke huurauto. Ik ben tegen die tijd 25 en zal de hoofdbestuurder worden. Uiteindelijk willen we allebei gaan rijden. Het probleem nu is dat zij in december pas 25 wordt... Wij zullen dus te maken krijgen met een under-age regeling.
Wij hebben eerder goede ervaringen gehad met Sunnycars in Europa. Ik heb contact opgenomen en zij geven ook aan dat er weinig anders op zit dan een under-age pakket te nemen.
Nu lees ik al een langere tijd op dit forum en zie ik veel ervaren Amerika-gangers.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben.
Tot dusver heb ik gekeken op Alamo, Sunnycars en Drive-usa.de. Ik kom op een totaalbedrag van +- 1000 euro incl. under-age fee.
In september ga ik met mijn vriendin (bijna) drie weken naaarr West-USA. Inmiddels is alles rond en gaan wij op ons gemakje kijken naar een leuke huurauto. Ik ben tegen die tijd 25 en zal de hoofdbestuurder worden. Uiteindelijk willen we allebei gaan rijden. Het probleem nu is dat zij in december pas 25 wordt... Wij zullen dus te maken krijgen met een under-age regeling.
Wij hebben eerder goede ervaringen gehad met Sunnycars in Europa. Ik heb contact opgenomen en zij geven ook aan dat er weinig anders op zit dan een under-age pakket te nemen.
Nu lees ik al een langere tijd op dit forum en zie ik veel ervaren Amerika-gangers.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben.
Tot dusver heb ik gekeken op Alamo, Sunnycars en Drive-usa.de. Ik kom op een totaalbedrag van +- 1000 euro incl. under-age fee.
Ik heb maar een tip: gewoon alleen zelf rijden. Scheelt je veel geld dat je aan een hoop leuke dingen kunt uitgeven.
Is dat niet een beetje kort door de bocht gedacht? Het moet toch mogelijk zijn om met een leeftijd 25 én 24 iets betaalbaars te regelen?roelb schreef:Ik heb maar een tip: gewoon alleen zelf rijden. Scheelt je veel geld dat je aan een hoop leuke dingen kunt uitgeven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou dat moeten kunnen? Je geeft zelf al aan dat je het bij meerdere verhuurder/brokers hebt bekeken. Je ontkomt niet aan de underage fee. Alleen rijden is een stuk goedkoper, en goed te doen zolang je niet meerdere dagen achterelkaar lange afstanden gepland hebt.Joeyvdl schreef:Het moet toch mogelijk zijn om met een leeftijd 25 én 24 iets betaalbaars te regelen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20066 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-