Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
LET OP bij het huren van een Dodge Grand Caravan!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
LET OP bij het huren van een Dodge Grand Caravan!
Hallo allemaal,
Vorig jaar hebben wij tijdens onze vakantie in de States iets meegemaakt met onze huurauto (Dodge Grand Caravan) waar we jullie voor willen waarschuwen. Er zit een designfout in het middenconsole/dashboard wat vervelende consequenties voor je vakantie kan hebben!
Wij stonden op het punt om een National Park (Yosemite) binnen te rijden, er waren nog enkele auto's voor ons. Ik had mijn Parkpasje en mijn rijbewijs in mijn hand om aan de parkwacht te laten zien.
Mijn man, die op dat moment achter het stuur zat, vroeg me om een foto van de parkwacht bij zijn hokje te maken. Ik pakte mijn mobieltje en legde de parkpas en mijn rijbewijs op het luikje van het middenconsole (zie foto) zodat, als we aan de beurt waren, ik die kon laten zien aan de parkwacht. Ik concentreerde me op het maken van de foto, en, terwijl ik dat deed, hoorde ik ineens van meerdere kanten in de auto: "NEE, LET OP!!!"
De twee pasjes waren naar voren gegleden, over het gladde kunststof van het luikje, IN het middenconsole. Mijn man reed heel langzaam en geleidelijk (we stonden in een rij), het lag dus niet aan zijn rijstijl.
Hoe is dit mogelijk?
1.Het luikje is niet waterpas maar loopt schuin naar voren af.
2.Het is gemaakt van een glad soort kunststof. Als je er iets oplegt dat hard en glad is (zoals een creditcard of rijbewijs) houdt het luikje het niet 'vast'.
3. Er is ruimte van enkele mm op de plek waar het luikje het dashboard in kan bewegen.
Wat hebben we gedaan? We hebben de auto aan de kant van de weg gezet en gekeken of we op de één of andere manier bij de pasjes konden komen. Maar dit was niet mogelijk. We zijn doorgereden tot aan de eerste locatie met een garage (Lee Vining) maar de desbetreffende garagehouder zei dat het middenconsole, en misschien wel het hele dashboard eruit gehaald zou moeten worden om de pasjes terug te vinden.
We hebben dit gemeld bij het autoverhuurbedrijf (Budget) maar de juffrouw aan de andere kant van de lijn wist niet wat ze met dit verhaal aanmoest en verwees ons door naar de eerste Budget vestiging op onze route, Las Vegas.
In Las Vegas zijn we naar het vliegveld gereden maar de Budget-medewerker aldaar zei ons dat ze niets voor ons konden doen. Ze waren niet gerechtigd om reparaties aan deze auto te verrichten. Budget is een franchise-onderneming. Deze auto was in het bezit van Budget Californië, maar we zaten in Nevada.
We hebben dit uiteraard gemeld aan onze reisverzekeraar, maar de pasjes kregen we daarmee niet terug. We hebben een nieuwe parkpas gekocht, en het rijden heb ik overgelaten aan mijn man. Terug in Nederland heb ik een nieuw rijbewijs aangevraagd bij mijn gemeente. Al met al viel de schade nogal mee. Maar wat als ik op deze manier een identiteitskaart was kwijtgeraakt! Dan was ik de VS niet meer uitgekomen!
Ik denk dat het een model uit 2015 of 2016 was. Van eerdere modellen weet ik niet of ze op dezelfde manier ontworpen zijn.
Dus bij deze: jullie zijn gewaarschuwd. Leg er niets glads op. Papier blijft wel liggen, maar een pasje: ik zou het niet uitproberen!
Vorig jaar hebben wij tijdens onze vakantie in de States iets meegemaakt met onze huurauto (Dodge Grand Caravan) waar we jullie voor willen waarschuwen. Er zit een designfout in het middenconsole/dashboard wat vervelende consequenties voor je vakantie kan hebben!
Wij stonden op het punt om een National Park (Yosemite) binnen te rijden, er waren nog enkele auto's voor ons. Ik had mijn Parkpasje en mijn rijbewijs in mijn hand om aan de parkwacht te laten zien.
Mijn man, die op dat moment achter het stuur zat, vroeg me om een foto van de parkwacht bij zijn hokje te maken. Ik pakte mijn mobieltje en legde de parkpas en mijn rijbewijs op het luikje van het middenconsole (zie foto) zodat, als we aan de beurt waren, ik die kon laten zien aan de parkwacht. Ik concentreerde me op het maken van de foto, en, terwijl ik dat deed, hoorde ik ineens van meerdere kanten in de auto: "NEE, LET OP!!!"
De twee pasjes waren naar voren gegleden, over het gladde kunststof van het luikje, IN het middenconsole. Mijn man reed heel langzaam en geleidelijk (we stonden in een rij), het lag dus niet aan zijn rijstijl.
Hoe is dit mogelijk?
1.Het luikje is niet waterpas maar loopt schuin naar voren af.
2.Het is gemaakt van een glad soort kunststof. Als je er iets oplegt dat hard en glad is (zoals een creditcard of rijbewijs) houdt het luikje het niet 'vast'.
3. Er is ruimte van enkele mm op de plek waar het luikje het dashboard in kan bewegen.
Wat hebben we gedaan? We hebben de auto aan de kant van de weg gezet en gekeken of we op de één of andere manier bij de pasjes konden komen. Maar dit was niet mogelijk. We zijn doorgereden tot aan de eerste locatie met een garage (Lee Vining) maar de desbetreffende garagehouder zei dat het middenconsole, en misschien wel het hele dashboard eruit gehaald zou moeten worden om de pasjes terug te vinden.
We hebben dit gemeld bij het autoverhuurbedrijf (Budget) maar de juffrouw aan de andere kant van de lijn wist niet wat ze met dit verhaal aanmoest en verwees ons door naar de eerste Budget vestiging op onze route, Las Vegas.
In Las Vegas zijn we naar het vliegveld gereden maar de Budget-medewerker aldaar zei ons dat ze niets voor ons konden doen. Ze waren niet gerechtigd om reparaties aan deze auto te verrichten. Budget is een franchise-onderneming. Deze auto was in het bezit van Budget Californië, maar we zaten in Nevada.
We hebben dit uiteraard gemeld aan onze reisverzekeraar, maar de pasjes kregen we daarmee niet terug. We hebben een nieuwe parkpas gekocht, en het rijden heb ik overgelaten aan mijn man. Terug in Nederland heb ik een nieuw rijbewijs aangevraagd bij mijn gemeente. Al met al viel de schade nogal mee. Maar wat als ik op deze manier een identiteitskaart was kwijtgeraakt! Dan was ik de VS niet meer uitgekomen!
Ik denk dat het een model uit 2015 of 2016 was. Van eerdere modellen weet ik niet of ze op dezelfde manier ontworpen zijn.
Dus bij deze: jullie zijn gewaarschuwd. Leg er niets glads op. Papier blijft wel liggen, maar een pasje: ik zou het niet uitproberen!
Re: LET OP bij het huren van een Dodge Grand Caravan!
Bedankt voor het delen van jullie ervaring. Wat een pech. Ik ben dan wel gelijk benieuwd of er dan ook anderen zijn die zoiets hebben meegemaakt. En jawel, jullie waren niet de eersten: http://dodgeforum.com/forum/dodge-carav ... -help.html. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend als zoiets gebeurt tijdens je vakantie.
-
- Amerika-expert
Ik heb een Caravan met zo'n centerconsole, en dat ontwerp is inderdaad een beetje knullig. Maar ik leg er eigenlijk nooit iets bovenop. Zal er van nu af aan extra op letten dat ik er zeker geen pasjes of andere belangrijke dunne dingen op leg.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben er één geboekt voor deze zomer, alvast bedankt voor jullie ervaringen te delen.
Ps,: mag je eigenlijk pine cones meenemen?

Ps,: mag je eigenlijk pine cones meenemen?

A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- Bushmaster
- Amerika-expert
je mag zel wel verbranden in een fire-ring op de camping in ieder gevalPs,: mag je eigenlijk pine cones meenemen?![]()

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf 3 weken in zo'n bakbeest gereden. Prima auto. Nooit op gelet en toch regelmatig iets op de console gelegd.
Goede tip, maar ik zou hier ook bij andere auto's op letten.
Goede tip, maar ik zou hier ook bij andere auto's op letten.
-
- Amerika-expert
Een Grand Caravan een bakbeest?
Ik voel me hier juist vaak een beetje klein met m'n minivan.

Ik voel me hier juist vaak een beetje klein met m'n minivan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, vergeleken met mn toenmalige auto hier vond ik het een bakbeest.
Vergeleken met de jeep grand cherokee vam vorig jaar is mijn huidige auto ook maar een dinky toy

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ook wij hebben voor komende zomer een Dodge Grand Caravan gehuurd. Bedankt voor de info. We doen er ons voordeel mee.
-
- Amerika-ontdekker
Fijn als ik mensen hiermee kan helpen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Misschien is het luikje niet bedoeld om iets op te leggen. Aan de andere kant: wij zijn niet de enigen die dit is overkomen. Toen wij te rade gingen bij de garagehouder in Lee Vining was daar een dame die, toen wij haar dit verhaal vertelde meteen uitriep: "Zo ben ik mijn credit-card kwijtgeraakt!"
Misschien is het luikje niet bedoeld om iets op te leggen. Aan de andere kant: wij zijn niet de enigen die dit is overkomen. Toen wij te rade gingen bij de garagehouder in Lee Vining was daar een dame die, toen wij haar dit verhaal vertelde meteen uitriep: "Zo ben ik mijn credit-card kwijtgeraakt!"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
HAHA, érg herkenbaar!!! Hebben wij ook (krak hetzelfde) voorgehad 3 jaar geleden!! Wij hebben dat dus (al een geluk) zélf opgelost gekregen met een aardappelmesje!!
(check mijn verslagje van dag 7 maar eens)
http://vanbrechtnaardewestkust.blogspot ... -zion.html
Voor de rest wel een superhandige auto hoor!
Groetjes,
Frouke

http://vanbrechtnaardewestkust.blogspot ... -zion.html
Voor de rest wel een superhandige auto hoor!

Groetjes,
Frouke
-
- Amerika-ontdekker
Pfff, goed om te lezen dat wij niet de enige waren! En fijn dat het jullie is gelukt hem eruit te peuteren.
Dat demonteren durfden wij niet echt, bang dat we iets kapot zouden maken...
Dat demonteren durfden wij niet echt, bang dat we iets kapot zouden maken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6064 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 5 Reacties