Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vluchtwijziging, mag ik nu annuleren?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

vluchtwijziging, mag ik nu annuleren?

Bericht door Simonrio »

Ik heb zojuist een email gekregen van Cheaptickets dat mijn vlucht van komende juli/augustus gewijzigd zijn. Ik vlieg met BA en AA. Het gaat om een kleine wijziging, ik kom 30 minuten later aan in Las Vegas.

Ik moest door andere omstandigheden waarschijnlijk de reis al annuleren. Normaal ben je dan het geld van de vliegtickets kwijt. Maar kan ik van deze omstandigheden gebruik maken om toch (een deel van) het bedrag terug te krijgen? En binnen welke periode moet ik dan actie ondernemen?
sanook
Amerika-expert

Re: vluchtwijziging, mag ik nu annuleren?

Bericht door sanook »

Ik denk dat een wijziging van 30 minuten niet voldoende is om je ticket (kostenloos) te annuleren, maar je kunt het natuurlijk wel proberen.
Sowieso als je annuleert kun je altijd de luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen e.d. terug krijgen. Alleen je echte vluchtprijs ben je kwijt (afhankelijk van je ticket voorwaarden)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nope, AA: ten minste twee uur later aankomen:

SCHEDULE CHANGE
IN THE EVENT, AFTER TICKET ISSUANCE, SCHEDULE
CHANGES ARE MADE BY AA THAT:
(I) AFFECT A PASSENGER'S DEPARTURE AND/OR
ARRIVAL BY 2 OR MORE HOURS;
(II) RESULT IN THE ADDITION OF AN INTERMEDIATE
STOP ON THE PASSENGER'S ITINERARY;
(III) RESULT IN A SUBSTITUTION OF EQUIPMENT NOT
ACCEPTABLE TO THE PASSENGER; OR
(IV) IF A CANCELLATION OR A CHANGE IN EITHER AIR
OR TOUR ITINERARY IS INITIATED EITHER BY AA
OR IT'S TOUR OPERATORS WHICH IS UNACCEPTABLE
TO THE PASSENGER, THE PASSENGER WILL HAVE THE
OPTION OF CANCELLING WITHOUT PENALTY, OR
REROUTING ON DIFFERENT FLIGHTS TO/FROM THE
SAME OR DIFFERENT DESTINATION. HOWEVER, THE
PASSENGER MUST PAY ANY ADDITIONAL AMOUNTS
RESULTING FROM THE REROUTING.

Ik begrijp dat er bij AA ook een regeling is voor 60-120 minuten, waarbij alleen een refund naar een voucher een optie is. Vermoedelijk binnen 1 jaar te besteden. Maar let op: je hebt niet bij de airline geboekt, maar bij een tussenpersoon. Die kunnen dus hun eigen (restrictievere) beleid hebben. Maar met 30 minuten krijg je echt geen refund, hooguit een gratis wijziging als je een goed verhaal hebt dat die 30 minuten later echt voor problemen zorgt en er een eerder alternatief is op AA metal.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou het gewoon vragen, nee heb je en ja kan je krijgen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Zoals hierboven al aangegeven. Gewoon proberen. Het feit dat je niet rechtstreeks bij een maatschappij hebt geboekt gaat je op zijn zachts gezegd geen gemak opleveren. Ik heb ooit één keer eerder die fout gemaakt. Sindsdien altijd geboekt rechtstreeks via de maatschappij. Dan heb je in ieder geval een direct contact.

Sowieso één van mijn ergernissen met BA/AA is altijd de vele tijdswijzigingen. Zeker als je lang van tevoren boekt. Wij hebben in oktober geboekt voor over twee weken naar Seattle. Ik heb denk ik al wel 15 tijdswijzigingen gehad. Slaat echt helemaal nergens op.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Ik kijk het nog wel even aan. Als ik besluit de tickets te annuleren kan ik het altijd proberen. Of hopen op nog meer wijzigingen, dit was "pas' de eerste wijziging na boeking afgelopen september. :lol:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Haha!! Dan mag je niet klagen.

Ik had een tikkie overdreven. Ik heb ze net geteld, het zijn er slechts 14...
En dan moet je echt denken aan de ene week vertrekt de vlucht uit Amersterdam 2 minuten eerder en die uit Londen 3 minuten later. Om de andere week er eentje te sturen dat de vlucht uit Amsterdam 3 minuten later vertrekt en die uit Londen 2 minuten eerder. Ze zullen het best verplicht zijn om te melden. Maar toch schrik je elke keer weer. Om vervolgens een kwartier naar je scherm te gaan zitten turen omdat je niet meteen ziet wat voor "ingrijpende" wijziging het dan toch wel niet geweest is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer