Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
@bedeve Is het gelukt? Zo ja hoe is de Pacifica?
Nee; weer niet gelukt.
Waar zijn ze toch ?
Nissan Armada is het geworden.
Op naar de Ringling..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Jammer! Toen we zaterdagochtend de Tahoe inleverden op MIA stond er mega veel grote SUVs en ook Pacifica's. Maar volgens de greeter zijn die meestal eind vd zaterdagochtend weg.
Volgende keer beter :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

bedeve schreef:
harryh schreef:
@bedeve Is het gelukt? Zo ja hoe is de Pacifica?
Nee; weer niet gelukt.
Waar zijn ze toch ?
Nissan Armada is het geworden.
Op naar de Ringling..
Ik wil je niet jaloers maken Bert :wink: , maar mijn man rijd net op Newark airport weg in een Pacifica :D , hij vond het wel een mooie auto. (hij heeft geen autohart zoals ik hoor :lol: )
Tijdens onze vakantie vorige maand is hij door Avis gepromoveerd tot Presidents club member, hij had een Chevrolet Cruze (midsize dus) gehuurd voor deze korte zakelijke trip en de upgrade die bij het lidmaatschap hoort werkt dus wel goed. :D
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Harry ; Mooi dat je mij dit bericht ! Dank voor de zorgvuldige wijze waarop je dat doet !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sv145830
Amerika-newbie

Bericht door sv145830 »

Weet iemand van jullie of bij Emerald geen no show fees of annuleringen op dezelfde dag doorbelast worden? Wij hebben voor 2 juni t/m 24 juni een auto bij Avis gehuurd. Als back-up overweeg ik Emerald ook te boeken.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee hoor, reservering vervalt vanzelf, let op, dit geldt alleen voor een pay later boeking. Je hebt verder geen kosten.
sv145830
Amerika-newbie

Bericht door sv145830 »

Thx Hinko! Hanteert Avis deze policy ook: Pay later en bij een no show geen kosten?
Grover
Amerika-newbie

Bericht door Grover »

De VISA Canada code geeft erg mooie prijzen bij National maar levert dit geen problemen op met de verzekering als er iets gebeurt? Naar wat ik lees is het bij Hertz zo dat bij een ongeluk of schade de verzekering van degene van wie de CDP is aangsproken wordt en dat dit nog wel eens problemen kan geven als je daar geen recht op hebt. Werkt dit bij National anders?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik kan helaas niets zinnigs hierover zeggen. Ik ben wel benieuwd te weten waar jouw informatie vandaan komt:
Naar wat ik lees is het bij Hertz zo dat bij een ongeluk of schade de verzekering van degene van wie de CDP is aangsproken wordt en dat dit nog wel eens problemen kan geven als je daar geen recht op hebt.
Wil je die bron hier delen?
Bij voorbaat dank.
Groet,

Old Faithful
Grover
Amerika-newbie

Bericht door Grover »

Old Faithful schreef:...
Wil je die bron hier delen?
Bij voorbaat dank.
Op flyertalk wordt er regelmatig over gesproken. Hier is een flinke discussie gaande over een IBM CDP en of dit de verzekering ongeldig maakt (Helaas geen definitieve oplossing).
https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... ident.html

In dit topic in post #134 gaat het ook weer over de verzekering (post #135 is ook interessant in dat opzicht).
https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... st26611339

In dit topic (wat ouder) geven mensen aan dat Hertz controleerde of mensen inderdaad recht hadden op de verzekering nadat ze een grote ongeluk kregen.
http://www.flyertalk.com/forum/hertz-go ... rty-1.html

Nu zijn de kortingen natuurlijk erg mooi maar ik wil ook graag weten of ik dan wel verzekerd ben.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

tja dat antwoord ga je hier niet vinden. Wil je echt zekerheid boek dan niet de VISA Canada code maar of FlyingBlue of Int Point of sale.
Dan zit je sowieso altijd goed. Wel even FB lid worden.
En anders mail naar National. Vraag naar de voorwaarden, is een internationale visa card ook gekwalificeerd.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Grover schreef: Nu zijn de kortingen natuurlijk erg mooi maar ik wil ook graag weten of ik dan wel verzekerd ben.
Old Faithful heeft gedeeltelijk gelijk. Daar valt weinig over te zeggen. Wil je absolute zekerheid? Dan gebruik je alleen codes waar je recht op hebt volgens de letter van de code.

Die van IBM is één van de duidelijkste en bekendste, maar ook van de enige, gevallen waarbij het een (groot) probleem bleek. Maar dat was een Company Code voor werknemers van een bedrijf, wat de student in kwestie niet was.

Ben jij volgens de voorwaarden van die VISA Canada code "eligible" voor de korting? Dan geen probleem. Zo niet, dan mogelijk wel een probleem. En in mijn ogen betekent dat het zelfde als 'wel een probleem', zodra het om veel geld gaat.

De vraag is dus meestal niet of het een probleem is, de vraag is of je onder de voorwaarden valt.
Grover
Amerika-newbie

Bericht door Grover »

Zekerheid zul je inderdaad nooit krijgen, maar ik was benieuwd of er hier mensen met ervaring waren met dit "probleem".

Overigens is het misschien ook wel interessant om te melden dat ik met mijn emerald club code inc. verzekeringen vandaag maar 2 dollar duurder uit was t.o.v. de Visa Canada code (ik was zelf ook verrast, normaal gaat dit over honderden dollars). Ik heb voor de zekerheid de boeking dus maar veranderd naar de contract code waar ik gegarandeerd eligible voor ben.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Er is een verschil tussen company codes (zoals die IBM code) die voor werknemers bedoelt zijn en codes die goedkopere tarieven opleveren voor mensen die aan bep. voorwaarden voldoen (VISA canda, FlyingBlue, Intl. Point of Sale, ...).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

M Kactus schreef: Old Faithful heeft gedeeltelijk gelijk. Daar valt weinig over te zeggen.
Hinko schreef dat, niet ik. Ere wie ere toekomt. :wink:

@Grover: bedankt voor de links (hoewel ik ze niet allemaal helemaal heb gelezen :oops: ).
Met name de eerste link was interessant, omdat het een werkelijk gebeurd voorval betrof. Ik heb eigenlijk alleen de posts van de topicstarter helemaal gelezen. M.n. de eerste post is belangrijk om te weten wat er gebeurd is en de laatste om te weten hoe het is afgelopen. Mij valt het volgende op:
1. Een medewerker van een plaatselijk kantoor heeft een heleboel ophef gemaakt en $500 extra in rekening gebracht.
The representative asked me for my IBM ID. I politely said I'm not an IBM employee, I just used an online coupon to get some discount on the rental car. The representative literally yelled at me for using the code without an eligibility to do so and said the Hertz might not cover any insurance in this case.

I told the employee that I've used the coupon unknowingly and I also said that the representative at the another who issued me the car has not asked me for an IBM ID nor acknowledged me with the information about the insurance.

I also told the employee that I've also purchased an extra (LIS) third party liability coverage which should work and cover the expenses. The representative kept on yelling the same information that I've no eligibility in renting the vehicle and just gave me a paper and asked me to report the accident and damages to the car.

The Employee said that the Hertz Corp will contact me regarding the accident, damage, insurance and stuff once the car is recovered from the towing company.

The employee said, for now, all the safety deposit will be taken away because of the accident and also charged me with an additional fee for reporting at a different hertz location. A total of $500 was charged from my credit card in just a matter of seconds.
2. In zijn laatste post schrijft de topicstarter dat hij door Hertz werd gebeld om te vertellen wat er gebeurd was en dat ze eventueel nog contact met hem op zouden nemen voor aanvullende informatie. Dat is niet gebeurd of hij heeft het niet gemeld.
Currently, there is nothing to update. I'm still waiting for them to contact me about the insurance and stuff. The only update I need to give you guys is that I got a normal call from Hertz corp and they asked me to describe the incident and said they will contact me if they need any further information. They spoke nothing about the code and stuff. I remained calm because I don't want to mess things up by speaking and making them point finger at me.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de plaatselijke medewerker er een slaatje uit heeft geslagen en dat alles uiteindelijk met een sisser is afgelopen. De rest van het topic staat vol met goed bedoelde adviezen en meningen, waar je naar mijn mening niet echt wijzer van wordt.
Wat dit voor jou betekent, kun je alleen zelf beslissen, zoals ook al door anderen is geschreven. The proof of the pudding is in the eating.

Ik wens je veel succes.
Groet,

Old Faithful
Yannick
Amerika-ontdekker

Bericht door Yannick »

Allerliefste experten van de Emerald club (@Bedeve, Harry en andere adviseurs :-), de voorbije jaren steeds door jullie goede tips mooie deals kunnen versieren bij Alamo en de laatste 2 jaar bij National in de Executive Isle via de Mastercard upgrade.

Nu staat er echter terug een normale EC Emerald club membership bij mijn account (beide jaren waarschijnlijk steeds onvoldoende dagen of rentals om te verlengen). Bestaat er een manier om dit opnieuw te verkrijgen (AMEX of opnieuw enrollen op de Mastercard Elite)?

Dit laatste geeft volgende boodschap:

Welcome back! It looks like some things have changed in your profile since you last signed in.

Your profile will be updated with your MASTERCARD ELITE contract ID. Please make sure to confirm your information and preferences in your profile before making a reservation.

Bedankt voor jullie input
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Even op internet zoeken naar Mastercard Elite Nationalcar (indien nog beschikbaar) en de stappen volgen. Heb de link even nu niet paraat.
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Volgens mij is dit de desbetreffende link

https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... cale=en_US
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Ik heb toen wij deze link ook hebben gebruikt vorig jaar een mailtje gestuurd naar National of ze mij een pas op konden sturen.
Yannick
Amerika-ontdekker

Bericht door Yannick »

Bedankt Ellis en Hinko, beide linken heb in inderdaad. kan je dus telkens opnieuw de executive status aanvragen als deze na 2 jaar vervalt? cheers
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer