Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fictieve terugvlucht voor ESTA?
Fictieve terugvlucht voor ESTA?
Ons plan is om een jaar te gaan reizen. Eerst 90 dagen Amerika en dan naar Canada en dan zien we t wel.
Heb ik het goed begrepen dat je bij binnenkomt Amerika met een ticket moet aantonen dat je Amerika weer verlaat en dat dat niet Canada mag zijn?
Is er dan een oplossing? Ik heb t topic nu fictief tickets genoemd en ik snap dat er niet zoiets bestaat als een fictief ticket, maar zijn er opties van een ticket boeken wat je weer kan annuleren of later omzetten naar Canada? Of mag dat niet?
Heb ik het goed begrepen dat je bij binnenkomt Amerika met een ticket moet aantonen dat je Amerika weer verlaat en dat dat niet Canada mag zijn?
Is er dan een oplossing? Ik heb t topic nu fictief tickets genoemd en ik snap dat er niet zoiets bestaat als een fictief ticket, maar zijn er opties van een ticket boeken wat je weer kan annuleren of later omzetten naar Canada? Of mag dat niet?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Fictieve terugvlucht voor ESTA?
Waar heb je die info vandaan?Heb ik het goed begrepen dat je bij binnenkomt Amerika met een ticket moet aantonen dat je Amerika weer verlaat en dat dat niet Canada mag zijn?
Je moet de immigration officer er van overtuigen dat je binnen 90 dagen de US weer verlaat.
Ik begrijp dat je met een enkele reis naar de VS reist en dat je geen ticket hebt voor de terugreis omdat je niet weet waar je na Canada komt?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Je kan een full-flex vlucht boeken, die kan je verplaatsen/annuleren en het geld terugkrijgen. Maar na 90 dagen in de VS moet je de Noord-Amerikaanse continent verlaten. Canada telt niet, en door de overstay kun je verder reizen naar de VS wel vergeten.
Volgens mij kan je het beste een visum aanvragen. https://travel.state.gov/content/visas/ ... sitor.html
Dit is 10 jaar geldig, en daarmee mag je maximaal 6 maanden per jaar in de VS zijn. Het kost wel wat maar je hoeft dan niet meer om de 2 jaar je ESTA te vernieuwen.
Volgens mij kan je het beste een visum aanvragen. https://travel.state.gov/content/visas/ ... sitor.html
Dit is 10 jaar geldig, en daarmee mag je maximaal 6 maanden per jaar in de VS zijn. Het kost wel wat maar je hoeft dan niet meer om de 2 jaar je ESTA te vernieuwen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
wavemaster ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. een vertrek naar Canada geldt niet om daarmee de 90 dagen teller opnieuw te laten ingaan. Het geldt wel als vertrek uit Amerika als je daarna door gaat naar een ander land / terug naar huis. Voor TS denk niet te licht over aanvragen van een visum want daarvoor moet je over het algemeen banden met het thuisland kunnen aantonen bv door het hebben van een huis hier en een baan waar je terug verwacht wordt.
Wat anderen hier ook al zeggen, dat verhaal met het retour ticket heeft er mee te maken dat de immigration officer bij aankomst over het algemeen wil kunnen vaststellen dat je het land weer gaat verlaten. Een retourticket is daar natuurlijk een makkelijk bewijs van. Het is geen verplichting als zodanig. Maar je zult wel zien dat enkele reizen vaak belachelijk duur zijn (op enkele uitzonderingen na zoals Icelandair en Wow air geloof ik).
En je gaat mogelijk ook nog tegen een technisch punt aanlopen. Als je naar Amerika vliegt, daar 90 blijft en dan naar Canada gaan moet je op een gegeven moment vanuit Canada ook weer ergens naar toe en dan moet je zonder overstap in Amerika waar dan ook heen want je zult niet terug kunnen naar Amerika, ook niet voor een overstap! Kan wel, er gaan genoeg rechtstreekse vluchten vanuit Canada maar let daar wel strak op want na 90 dagen 1 voet op Amerikaanse bodem en je bent de sjaak ook al is het in transit.
Wat anderen hier ook al zeggen, dat verhaal met het retour ticket heeft er mee te maken dat de immigration officer bij aankomst over het algemeen wil kunnen vaststellen dat je het land weer gaat verlaten. Een retourticket is daar natuurlijk een makkelijk bewijs van. Het is geen verplichting als zodanig. Maar je zult wel zien dat enkele reizen vaak belachelijk duur zijn (op enkele uitzonderingen na zoals Icelandair en Wow air geloof ik).
En je gaat mogelijk ook nog tegen een technisch punt aanlopen. Als je naar Amerika vliegt, daar 90 blijft en dan naar Canada gaan moet je op een gegeven moment vanuit Canada ook weer ergens naar toe en dan moet je zonder overstap in Amerika waar dan ook heen want je zult niet terug kunnen naar Amerika, ook niet voor een overstap! Kan wel, er gaan genoeg rechtstreekse vluchten vanuit Canada maar let daar wel strak op want na 90 dagen 1 voet op Amerikaanse bodem en je bent de sjaak ook al is het in transit.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Het mag zelfs geen vlucht zijn naar een Carräibisch eiland of overseas territory als ik me niet vergis.
Afhankelijk van de airline, stap je zelfs het vliegtuig niet op zonder retourvlucht.
Veel maatschappijen doen steeds moeilijker over one way tickets in gevallen waar het een beetje een grijze zone is of je al dan niet mag gaan met een one way. De fines hierop zijn namelijk duizelingwekkend duur (gaande van 2.000 - 10.000 dollar per passagier).
De Timatic (de bijbel van immigratie en visumregels) zegt duidelijk het volgende:
"... visitors not holding return/onward ticket COULD be refused entry"
Heb je absoluut een retour ticket nodig, dan zal Timatic het volgende zeggen:
"... visitors not holding/return/onward ticket WILL be refused entry"
En niet die "could" is iets heel gevaarlijk. Het is al meer dan eens voorgevallen dat mensen zijn teruggestuurd.
Er zijn dus meer airlines die liever op safe spelen en passagiers toch verplichten een bewijs van return/onward te laten zien.
Ook al is de kans eerder klein dat je geweigerd zal worden bij een "could be refused", de kans is er wel degelijk.
Buiten het feit dat je het systeem wil omzeilen, zit je op het eerste vliegtuig terug als je bij aankomst niet kan bewijzen dat je effectief een return ticket hebt als de officer er om vraagt.
Afhankelijk van de airline, stap je zelfs het vliegtuig niet op zonder retourvlucht.
Veel maatschappijen doen steeds moeilijker over one way tickets in gevallen waar het een beetje een grijze zone is of je al dan niet mag gaan met een one way. De fines hierop zijn namelijk duizelingwekkend duur (gaande van 2.000 - 10.000 dollar per passagier).
De Timatic (de bijbel van immigratie en visumregels) zegt duidelijk het volgende:
"... visitors not holding return/onward ticket COULD be refused entry"
Heb je absoluut een retour ticket nodig, dan zal Timatic het volgende zeggen:
"... visitors not holding/return/onward ticket WILL be refused entry"
En niet die "could" is iets heel gevaarlijk. Het is al meer dan eens voorgevallen dat mensen zijn teruggestuurd.
Er zijn dus meer airlines die liever op safe spelen en passagiers toch verplichten een bewijs van return/onward te laten zien.
Ook al is de kans eerder klein dat je geweigerd zal worden bij een "could be refused", de kans is er wel degelijk.
Buiten het feit dat je het systeem wil omzeilen, zit je op het eerste vliegtuig terug als je bij aankomst niet kan bewijzen dat je effectief een return ticket hebt als de officer er om vraagt.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hier maak ik net als headhunterke toch echt uit op dat je iig een bewijs moet hebben als je het land per vliegtuig of per boot verlaat. Als je per auto doorrijdt naar Mexico of Canada en vanuit daar zonder een tussenstop via de usa terugvliegt zou je dus daar imo bewijs voor moeten hebben. Volgens mij is het op dit moment ook bv nog steeds niet mogelijk om een auto in de vs te huren en deze in canada in te leveren. Is er niet eej constructie te bedenken dat je bv vanuit een Amerikaanse stad naar een Canadese stad vliegt?Wat zijn de vereisten?
Een ESTA reistoestemming is alleen bedoeld voor toeristische en commerciële reizen naar de VS waarbij het verblijf niet langer dan 90 dagen zal duren. Wanneer u op doorreis gaat via de VS (ook terwijl u de luchthaven niet verlaat) is een ESTA reistoestemming noodzakelijk.
U dient bij aankomst te beschikken over een retourticket of een doorreisticket van een luchtvaartmaatschappij en/of een erkende rederij. Betreedt u de VS over land dan heeft u geen ESTA nodig. U vult dan bij de grensovergang het I-94W formulier in.
U dient in het bezit te zijn van een paspoort van een land dat deelneemt aan het Visa Waiver Program. (zie veel gestelde vragen “Welke landen nemen deel aan het Visa Waiver Program.”
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wellicht is het dan toch een overweging om een 'echt' ticket te hebben. Geen retour maar een onward. Boek een ticket naar US en verlaat door de lucht naar Canada in plaats van over de grond. Dan gelden nog steeds de overige beperkingen die al genoemd zijn maar die heb je sowieso.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het kan dat je de vraag krijgt naar een retourticket, maar als je op de toch vaak gestelde vraag hoe lang je gaat blijven al antwoord dat je 90 dagen VS wil doen en dan doortrekt naar Canada om van daaruit je reis verder te zetten is dit op zich wel aanvaardbaar. Met dien verstande natuurlijk dat "een jaar gaan reizen" bij velen vragen oproept van "hoe doe je dat", vooral in de VS waar men al blij is als men 14 dagen vakantie heeft.
Dit kan dus perfect met ESTA gebeuren. Een visum lijkt me overshooting en nodeloze kosten alsook risico voor weigering.
Belangrijk is evenwel dat je niet terug in de VS kan als je Canada verlaat (en een aantal andere landen zoals bvb Mexico) omdat je "in de buurt" bent gebleven. Dus ook niet voor even een tussenlanding !
Dit kan dus perfect met ESTA gebeuren. Een visum lijkt me overshooting en nodeloze kosten alsook risico voor weigering.
Belangrijk is evenwel dat je niet terug in de VS kan als je Canada verlaat (en een aantal andere landen zoals bvb Mexico) omdat je "in de buurt" bent gebleven. Dus ook niet voor even een tussenlanding !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Bushmaster
- Amerika-expert
Deze regel tekst zou bij mij (als ik immigration officer was) de wenkbrauwen al doen fronsen:Ons plan is om een jaar te gaan reizen. Eerst 90 dagen Amerika en dan naar Canada en dan zien we t wel.
- een jaar van huis? we zien het wel? waarom zouden dat er niet 1, 2, 3....... of meer jaar gaan worden, geen binding met thuisland,
- een reisje van een jaar? hoe ga je dat betalen?????? (nee hoeft ik geen antwoord op), zullen wel gaan werken tijdens hun trip.
Mocht je dus voor een visum gaan, dan zou ik me in jullie geval wel heel erg goed voorbereiden voordat je er maar over denkt om het Amerikaanse consulaat binnen te stappen.
Je zal niet de eerste op dit forum zijn die met een tranentrekkend verhaal hier terugkomt, visum afgewezen, ESTA impossible.
Om het jezelf wat makkelijker te maken met een eventuele terugvlucht met overstap in de VS, kun je er ook voor kiezen om na 88 dagen naar Canada door te reizen. Dat houdt de mogelijkheden wat opener.
Ben je van plan helemaal geen terugvlucht te boeken?
Er zijn zoveel aanbiedingen met retourtickets naar de VS voor onder de €400,- dat ik een retour zou boeken ipv een duur enkeltje. En dan dus de terugvlucht niet gebruiken.
Of wel een retour, maar heen op de VS en terug uit Canada. Mogelijkheden te over.
Een reisplan kunnen laten zien en wat overnachtingen in Canada kan ook helpen bij de immigrations officer. Zorg dat je een helder plan en verhaal hebt.
Ben je van plan helemaal geen terugvlucht te boeken?
Er zijn zoveel aanbiedingen met retourtickets naar de VS voor onder de €400,- dat ik een retour zou boeken ipv een duur enkeltje. En dan dus de terugvlucht niet gebruiken.
Of wel een retour, maar heen op de VS en terug uit Canada. Mogelijkheden te over.
Een reisplan kunnen laten zien en wat overnachtingen in Canada kan ook helpen bij de immigrations officer. Zorg dat je een helder plan en verhaal hebt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dit is ook wat ik aangeef:babarage schreef:wavemaster ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. een vertrek naar Canada geldt niet om daarmee de 90 dagen teller opnieuw te laten ingaan.
wavemaster schreef: Maar na 90 dagen in de VS moet je de Noord-Amerikaanse continent verlaten. Canada telt niet,
Maar je mag na die 90 dagen toch doorreizen naar Canada? Alleen kan je na Canada niet terug naar de VS.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@MarryF: Wat een een slecht plan, dit werkt zo niet, regel het goed of ga niet. Wat ik uit je vraag lees riekt naar illegale immigratie en daar prikken de Airlines (lees wat Headhunterke schreef) én de ambtenaren in de VS (en vergeet Canada niet, wie zegt dat je daar zomaar binnen mag) echt wel doorheen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
Dit is niet correct, je houd hier helemaal niets mee open want de termijn van 90 dagen loopt door terwijl je in Canada bent. Het is niet omdat je 2 dagen niet gebruikt dat je na enkele weken terug binnen mag.GinnyUSA schreef:Om het jezelf wat makkelijker te maken met een eventuele terugvlucht met overstap in de VS, kun je er ook voor kiezen om na 88 dagen naar Canada door te reizen. Dat houdt de mogelijkheden wat opener.
Ah, dan ben ik in de war. Heb het ooit zo opgelost door een paar weken naar Mexico te gaan, dan lopen de 90 dagen niet door. Maar voor Canada gelden dan andere regels.
-
- Amerika-expert
Dat mag met Mexico ook niet. Het oversteken van de grens naar een buurland zorgt niet voor een reset van de 90 dagen.
GinnyUSA: heb je dat echt zo gedaan? op een esta naar Amerika voor 90 dagen en na een paar weken Mexico weer op een esta?
Dat heb ik inderdaad zo gedaan.
Ik bedoel trouwens niet dat de 90 dagen weer op nul staan, maar dat het stopt met tellen als je het land (mijn geval dus Mexico) uitgaat. Ik ben ergens op dag 60 het land uitgegaan voor drie weken, en heb daarna de dagen 60-89 volgemaakt. Met dus een dag speling voor het geval er problemen zouden zijn met de terugvlucht. Dus was in totaal een dag of 115 niet in Nederland geweest. Waarvan 89 in de VS.
Ik bedoel trouwens niet dat de 90 dagen weer op nul staan, maar dat het stopt met tellen als je het land (mijn geval dus Mexico) uitgaat. Ik ben ergens op dag 60 het land uitgegaan voor drie weken, en heb daarna de dagen 60-89 volgemaakt. Met dus een dag speling voor het geval er problemen zouden zijn met de terugvlucht. Dus was in totaal een dag of 115 niet in Nederland geweest. Waarvan 89 in de VS.
-
- Amerika-expert
Ben je sedertdien nog in the US geweest ? indien wel dan begrijp ik het niet, indien niet, dan zit je volgens mij met een groot probleem.GinnyUSA schreef:GinnyUSA
De teller van de 90 dagen stopt immers niet als je even de grens overwipt maar loopt gewoon door.
Voor zover ik de regels begrijp heb je dus een "overstay" gedaan. Dat levert op zich geen probleem op als je vertrekt, maar in principe wel als je terug naar de US wil.If you are admitted to the United States under the VWP, you may take a short trip to Canada, Mexico, or a nearby island and generally be readmitted to the United States under the VWP for the remainder of the original 90 days granted upon your initial arrival in the United States. Therefore, the length of time of your total stay, including the short trip, must be 90 days or less. See the CBP website. Citizens of VWP countries* who reside in Mexico, Canada, or a nearby island are generally exempted from the requirement to show onward travel to another country* when entering the United States. Learn more on the CBP website.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 02 sep 2017, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-