Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chevrolet Tahoe VS Nissan Armada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Chevrolet Tahoe VS Nissan Armada
Hallo, we zijn net 1,5 week terug en komen nu weer een beetje in het ritme van alledag. Heel veel genoten en gebruikt gemaakt van het forum, dus daarvoor dank.
We hebben gebruik gemaakt van een huurauto, fullsize SUV via USA-reisen.de. Gehuurd bij National LAX, ging prima(1 wachtende voor me in de rij!) En binnen een kwartier waren we op weg naar het hotel met een witte Tahoe. Die kreeg na 10 dagen last van een leeglopende linker voorband, dus geruild in Las Vegas voor een andere full size en toen kregen we een Nissan Armada mee. Dus hebben we beide kunnen testen en voor de komende USA-gangers een vergelijk gemaakt. Hopelijk hebben jullie er iets aan, om keuze te maken.
1. Bagage ruimte; Chevy +, Nissan ++, beide enorm, maar de Nissan wint toch qua ruimte, vier koffers+ koelkast en tassen(wel met de derde bank naar beneden)
2. Zit plek; Chevy ++, Nissan +\-, de stoelen bij de Nissan zijn aan de korte kant, dus echt rugpijn na een week. De Tahoe(met leer) zit als een bank, geweldig.
3. Automaat; Chevy +, Nissan ++; de stuurversnelling van de Chevy heeft een beetje gewenning nodig maar is prima. De Nissan heeft een combi-7 traps automaat(DSG) geweldig, dus je kan ook nog een beetje handmatig schakelen als je wil. Hill start assist is in de file in San Francisco zo geweldig!
4. Motor; Chevy+, Nissan++; beide V8, Chevy(5,3 liter 355pk) prima motor, verbruikt valt mee, zeker op de lange stukken als hij de helft van cilinders loopt. Nissan(5,6 liter 390pk!) wat een beest, niet normaal meer zo geweldig. Inhalen is een eitje. Verbruik is ook binnen de perken.
5. Rijeigenschappen; Chevy +, Nissan ++; de Nissan met zijn iets stijver onderstel stuurt haarscherp en met zijn 4 wielaandrijving een genot op iedere bergweg. De Chevy is beetje soft en een beetje zoekende in de bochten, maar dat is wel echt Amerikaans. Wel met lane assist, wat erg handig is.
6. Gemak qua apparatuur en navi; Chevy++ , Nissan --; de Chevy heeft alles op een logische plek en werkt prima. Goed zicht op de navi, werkt prima, radio(BOSE) prima, veel USB aansluitingen(wel 6!). Nissan, navi onleesbaar(heeft natuurlijk te maken met rijden aan de rechterkant in Japan), radio(BOSE) onhandig, maar 2 USB aansluitingen. Is gewoon niet fijn, zeker het onleesbare navigatiescherm is niet fijn.
7. Uiterlijk, Chevy ++, Nissan +/- ; de achterkant van de Nissan is zo lelijk; een Kim Kardashian auto kont!
Conclusie; we gaan toch voor de Chevy, de slechte zit en de onleesbare navigatiescherm van de Nissan geven de doorslag. Maar zoek je een full size SUV, en je gaat de bergen in, zeker in het najaar/winter, is de Nissan qua rijeigenschappen superieur aan de Chevy. En heb je Japanse maten, pas je waarschijnlijk wel beter in de stoelen. Maar ja je wil toch ook de Amerikaanse droom rijden: Go Chevy!
We hebben gebruik gemaakt van een huurauto, fullsize SUV via USA-reisen.de. Gehuurd bij National LAX, ging prima(1 wachtende voor me in de rij!) En binnen een kwartier waren we op weg naar het hotel met een witte Tahoe. Die kreeg na 10 dagen last van een leeglopende linker voorband, dus geruild in Las Vegas voor een andere full size en toen kregen we een Nissan Armada mee. Dus hebben we beide kunnen testen en voor de komende USA-gangers een vergelijk gemaakt. Hopelijk hebben jullie er iets aan, om keuze te maken.
1. Bagage ruimte; Chevy +, Nissan ++, beide enorm, maar de Nissan wint toch qua ruimte, vier koffers+ koelkast en tassen(wel met de derde bank naar beneden)
2. Zit plek; Chevy ++, Nissan +\-, de stoelen bij de Nissan zijn aan de korte kant, dus echt rugpijn na een week. De Tahoe(met leer) zit als een bank, geweldig.
3. Automaat; Chevy +, Nissan ++; de stuurversnelling van de Chevy heeft een beetje gewenning nodig maar is prima. De Nissan heeft een combi-7 traps automaat(DSG) geweldig, dus je kan ook nog een beetje handmatig schakelen als je wil. Hill start assist is in de file in San Francisco zo geweldig!
4. Motor; Chevy+, Nissan++; beide V8, Chevy(5,3 liter 355pk) prima motor, verbruikt valt mee, zeker op de lange stukken als hij de helft van cilinders loopt. Nissan(5,6 liter 390pk!) wat een beest, niet normaal meer zo geweldig. Inhalen is een eitje. Verbruik is ook binnen de perken.
5. Rijeigenschappen; Chevy +, Nissan ++; de Nissan met zijn iets stijver onderstel stuurt haarscherp en met zijn 4 wielaandrijving een genot op iedere bergweg. De Chevy is beetje soft en een beetje zoekende in de bochten, maar dat is wel echt Amerikaans. Wel met lane assist, wat erg handig is.
6. Gemak qua apparatuur en navi; Chevy++ , Nissan --; de Chevy heeft alles op een logische plek en werkt prima. Goed zicht op de navi, werkt prima, radio(BOSE) prima, veel USB aansluitingen(wel 6!). Nissan, navi onleesbaar(heeft natuurlijk te maken met rijden aan de rechterkant in Japan), radio(BOSE) onhandig, maar 2 USB aansluitingen. Is gewoon niet fijn, zeker het onleesbare navigatiescherm is niet fijn.
7. Uiterlijk, Chevy ++, Nissan +/- ; de achterkant van de Nissan is zo lelijk; een Kim Kardashian auto kont!
Conclusie; we gaan toch voor de Chevy, de slechte zit en de onleesbare navigatiescherm van de Nissan geven de doorslag. Maar zoek je een full size SUV, en je gaat de bergen in, zeker in het najaar/winter, is de Nissan qua rijeigenschappen superieur aan de Chevy. En heb je Japanse maten, pas je waarschijnlijk wel beter in de stoelen. Maar ja je wil toch ook de Amerikaanse droom rijden: Go Chevy!
Re: Chevrolet Tahoe VS Nissan Armada
En what about 4x4 features? Veel mensen die een Full-size SUV huren zullen dat juist doen vanwege de mogelijkheid om echte dirtroads te kunnen rijden. 4WD low gear op beide aanwezig? Helling, stuurhoek, krachtverdeling op display? Clearance?
@roelb: volgens mij staat in de verhuurvoorwaarden dat je niet off Road mag rijden met een huurauto. Doe je dat wel en kom je in de problemen, dan loop je het risico dat je niet verzekerd bent.
De meeste mensen die een FFAR zullen huren doen dat niet voor de gunstige mileage. Ik in ieder geval niet. Dat doe je omdat je wellicht wat hikes hebt gepland waarvoor je op kwalitatief wat minder goede BLM of USFS wegen zult moeten komen, waar je met een SFAR wellicht net niet de clearance of 4WD features (zand, modder) voor hebt. Dat CDW (en nee, dat is geen verzekering maar een waiver) niet geldig is voor schade ontstaan op zo'n weg is iets dat iedereen voor zichzelf zal moeten afwegen. Beter in zo'n auto op dat soort wegen dan in een midsize sedan 
Overigens is dat totaal iets anders dan 'off-road' rijden, iets dat over het algemeen ook niet mag op BLM of USFS land.
Als je alle NP's al een aantal keer hebt gezien dan ga je op zoek naar meer bijzondere plekjes, en daarvoor moet je in de US nu eenmaal vaak van het begaande pad af.

Overigens is dat totaal iets anders dan 'off-road' rijden, iets dat over het algemeen ook niet mag op BLM of USFS land.
Als je alle NP's al een aantal keer hebt gezien dan ga je op zoek naar meer bijzondere plekjes, en daarvoor moet je in de US nu eenmaal vaak van het begaande pad af.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb heel veel aan deze post omdat wij voor juli 2018 een FFAR hebben gehuurd. Bedankt voor je uitgebreide verslag. Maakt de keuze weer wat makkelijker.
Off road is toch wat anders dan het af en toe nemen van een dirt road. Vrienden van ons wonen bovenop een berg. De weg daar naar toe is onverhard maar wel vlak gemaakt met gravel. Onze Minivan moest er in 2014 toch echt naar boven. Volgeladen had ie wat moeite maar anders dan vies werd hij er niet van. Bij off road denk ik toch meer aan mulle zandvlakten, smeuïge modder tot voorbij je assen en een rivier doorrijden die eigenlijk te diep is. Hoewel ik vermoed dat dat laatste wel zou moeten kunnen met bovengenoemde auto's.
Off road is toch wat anders dan het af en toe nemen van een dirt road. Vrienden van ons wonen bovenop een berg. De weg daar naar toe is onverhard maar wel vlak gemaakt met gravel. Onze Minivan moest er in 2014 toch echt naar boven. Volgeladen had ie wat moeite maar anders dan vies werd hij er niet van. Bij off road denk ik toch meer aan mulle zandvlakten, smeuïge modder tot voorbij je assen en een rivier doorrijden die eigenlijk te diep is. Hoewel ik vermoed dat dat laatste wel zou moeten kunnen met bovengenoemde auto's.

Leuk verslag om te lezen!
Het navigatie verhaal herken ik wel een beetje vanuit de Europese Nissan.
Maar ik zal denk ik toch eerder de TomTom pakken dan een de onboard navigatie.
Op de zitcomfort na (wat uiteraard belangrijk is) zal ik, als ik je verslag zo lees toch eerder voor de Nissan gaan dan de Chevy.
Een betere wegligging, Beter motor en betere automaat. Dat is toch wel heel belangrijk van de auto.
Off topic:
off-road en dirt road is wel verschillende. Beide zijn wellicht niet opgenomen in de verzekering maar volgens mij is dat afhankelijk of een weg een officieel wegnummer heeft.
Het is een gecalculeerd risico wat je neemt aan de hand van de informatie.
In 2011 kwamen we onverwachts in een sneeuw, hagel en regenbui terecht. Toen werd de dirt-road een off-road weg. (heel blij met de 4x4 toen.)
We willen de Cathedral valley road rijden in Capitol reef. We zullen daarvoor de freemont river moeten oversteken en we moeten tegen die tijd kijken of het mogelijk is. Is de auto er toe in staat en hoe is de weg en rivier.
Het navigatie verhaal herken ik wel een beetje vanuit de Europese Nissan.
Maar ik zal denk ik toch eerder de TomTom pakken dan een de onboard navigatie.
Op de zitcomfort na (wat uiteraard belangrijk is) zal ik, als ik je verslag zo lees toch eerder voor de Nissan gaan dan de Chevy.
Een betere wegligging, Beter motor en betere automaat. Dat is toch wel heel belangrijk van de auto.
Off topic:
off-road en dirt road is wel verschillende. Beide zijn wellicht niet opgenomen in de verzekering maar volgens mij is dat afhankelijk of een weg een officieel wegnummer heeft.
Het is een gecalculeerd risico wat je neemt aan de hand van de informatie.
In 2011 kwamen we onverwachts in een sneeuw, hagel en regenbui terecht. Toen werd de dirt-road een off-road weg. (heel blij met de 4x4 toen.)
We willen de Cathedral valley road rijden in Capitol reef. We zullen daarvoor de freemont river moeten oversteken en we moeten tegen die tijd kijken of het mogelijk is. Is de auto er toe in staat en hoe is de weg en rivier.
Ik heb vorig jaar 4 weken in een Nissan Armada mogen rijden, en het is een beest van een auto met super veel ruimte.
Wel 4-wheel drive, maar geen hoge/lage gearing. Wel een hoop bodemvrijheid en uiteraard de sterke motor. Mileage is ons meegevallen, geloof 1 op 8 gemiddeld.
Wel 4-wheel drive, maar geen hoge/lage gearing. Wel een hoop bodemvrijheid en uiteraard de sterke motor. Mileage is ons meegevallen, geloof 1 op 8 gemiddeld.
Overigens is een Chevy Tahoe een auto uit de FFAR categorie en de Nissan Armada (net als de Chevy Suburban) zit daar nog een klasse boven, en zit in de categorie GFAR of PFAR (naam afhankelijk van de verhuurder).
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Niet overal. Bij Hertz is de Nissan gewoon een FFAR (dat weet ik omdat ik die geboekt heb als FFAR voor juli 2018)Terpies schreef:Overigens is een Chevy Tahoe een auto uit de FFAR categorie en de Nissan Armada (net als de Chevy Suburban) zit daar nog een klasse boven, en zit in de categorie GFAR of PFAR (naam afhankelijk van de verhuurder).
Dan heb je T-Class geboekt bij Hertz, of niet?Inges schreef:Niet overal. Bij Hertz is de Nissan gewoon een FFAR (dat weet ik omdat ik die geboekt heb als FFAR voor juli 2018)Terpies schreef:Overigens is een Chevy Tahoe een auto uit de FFAR categorie en de Nissan Armada (net als de Chevy Suburban) zit daar nog een klasse boven, en zit in de categorie GFAR of PFAR (naam afhankelijk van de verhuurder).
https://www.hertz.com/rentacar/vehicleg ... inivan/4x4
Bij andere verhuurders, zoals alamo/dollar/National valt de Armada (net als de Suburban) in een hogere categorie.
Wij hadden in 2016 een SFAR gehuurd via Thrifty/Dollar en kregen (bij gebrek aan auto’s op Orlando Sanford) twee classes upgrade, naar PFAR, en dus deze Armada mee.
Edi: zie idd dat je in andere topic al hebt gemeld dat je T categorie geboekt hebt,.....
Alamo en National kennen geen onderscheid tussen FFAR en PFAR op de meeste airport locaties. Daar is slechts een rij "Full size SUV" en daar staan zowel FFAR als PFAR's in. Kwestie van geluk hebben dus. Dat geldt ook bij de Standard SUV's, in die rij staat zowel SFAR als FRAR.
Bij Hertz is het wel fijnmaziger. T voor FFAR, T6 voor premium full size SUV's, PFAR dus.
Een Armada is bij Hertz T/FFAR. Alleen de Yukon XL, Expedition EL en Suburban zijn T6/PFAR.
Bij Hertz is het wel fijnmaziger. T voor FFAR, T6 voor premium full size SUV's, PFAR dus.
Een Armada is bij Hertz T/FFAR. Alleen de Yukon XL, Expedition EL en Suburban zijn T6/PFAR.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Na jaren zonder probleem heb ik in juni enkele banden plat en in flarden gereden en ben dan eindelijk maar eens de kleine lettertjes gaan lezen.off-road en dirt road is wel verschillende. Beide zijn wellicht niet opgenomen in de verzekering maar volgens mij is dat afhankelijk of een weg een officieel wegnummer heeft.
Bij National is het heel eenvoudig: niet verharde weg = geen verzekering eigen schade meer.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Klopt. Dat geldt bij alle verhuurders. Dus mocht er iets gebeuren op een onverharde weg: zelf oplossen en niet de verhuurder bellen. Overigens heb je met je ANWB lidmaatschap gewoon recht op bijstand van AAA.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bij het ophalen bij National LAX, kon ik trouwens kiezen tussen de Chevy en een Armada. Gekozen voor de Chevy(we hadden een FRAR reservering), want de eerste keer USA zonder een Chevy V8 kon in mijn ogen niet
! Ik kreeg het gevoel dat er steeds meer Armada's komen in de fleet van National/Alamo. De nieuwprijs van een Armada is ook lager dan die de Chevy(dacht ik) De voorraad in LAX(FRAR) was trouwens enorm, in Las Vegas zeer mager(1 auto!). Het wisselen van auto ging zeer eenvoudig. Met nog een volle tank gratis voor het ongemak.
Ja waarom toch de keuze voor de Chevy ipv de Nissan? De zit in de Nissan was gewoon slecht(voor mijn doen) in de Chevy zat ik gewoon beter, en na trip van 8 uur had ik gewoon rugpijn in de Nissan. Wat wel weer grappig is van de Nissan is de 0-60 mile tijd van 5.9 sec......(volgens de boekjes, maar dat geloof ik niet)

Ja waarom toch de keuze voor de Chevy ipv de Nissan? De zit in de Nissan was gewoon slecht(voor mijn doen) in de Chevy zat ik gewoon beter, en na trip van 8 uur had ik gewoon rugpijn in de Nissan. Wat wel weer grappig is van de Nissan is de 0-60 mile tijd van 5.9 sec......(volgens de boekjes, maar dat geloof ik niet)
Ik heb niet geklokt, maar mijn ervaring met de Armada is wel, dat de klinkers bijna achter je uit de straat schieten als je volgas optrekt... 390pk is een hoop meer dan de gemiddelde Europese sportwagen...ook al is de auto groot en zwaar, optrekken doet ie als de beste...totaal geen problemen met een eventueel tekort aan paardenkrachten...FamilieB schreef:. Wat wel weer grappig is van de Nissan is de 0-60 mile tijd van 5.9 sec......(volgens de boekjes, maar dat geloof ik niet)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1549 Weergaves
-
Laatste bericht door roadtrip2025
-
- 2 Reacties