Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeken vliegticket, geldig paspoort nodig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Boeken vliegticket, geldig paspoort nodig?

Bericht door Mascha76 »

Omdat het nog de werelddeal weken zijn bij de KLM wil ik deze week eigenlijk voor mei 2018 tickets boeken voor een korte reis naar New York City.
Nou is het zo dat mijn paspoort in november vernieuwd moet worden en vraag ik me af, moet ik nou tijdens het boeken van tickets, via de site van de KLM maar eventueel ook vanaf een andere site mocht ik nog betere tickets tegenkomen :), mijn paspoort gegevens al gelijk invullen?
We zijn vorig jaar naar Seattle gevlogen, maar ik kan het me niet meer herinneren helaas.

Ik heb ook nog even een aanvullende vraag, hoe lang moet je paspoort nog geldig zijn om ermee naar de US te kunnen. Die van mijn man is namelijk geldig tot en met oktober 2018. We willen in mei 2018 gaan, dus volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn toch?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Boeken vliegticket, geldig paspoort nodig?

Bericht door babarage »

je hebt je paspoort niet nodig op het moment van boeken. je moet de gegevens bij de maatschappij doorgeven voor je vliegt. een paar dagen voor vertrek is vroeg zat. (reisbureaus etc willen d'r wel eens om vragen zodat ze zeker weten dat ze de naam goed hebben maar zeker online is het niet nodig).

je paspoort moet geldig zijn zolang je in de usa bent. verloopt hij daags nadat je thuiskomt dan is het al goed.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mascha76, bedenk wel dat de esta van je man dan geldig is tot en met oktober 2018.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Regel is toch dat je paspoort na thuiskomst nog 6 maanden geldig moet zijn?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nee, die regel gaat sowieso niet op voor Amerika, pp moet geldig zijn zolang je daar bent.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

voor alle zekerheid, hierbij verwijzing naar de officiële teksten mbt geldigheid paspoort, te vinden op site cbp
Visitors traveling to the U.S. are required to be in possession of passports that are valid for six months beyond the period of their intended stay in the U.S. See list of countries exempt from the six month requirement.
op de lijst België en Nederland
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mascha76 »

Bedankt allemaal voor de reacties. We gaan nu allebei maar gewoon ons paspoort vernieuwen, lopen we ook gelijk, wel zo makkelijk :)
Iniedergeval ook van de week de tickets boeken!
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

babarage schreef:voor alle zekerheid, hierbij verwijzing naar de officiële teksten mbt geldigheid paspoort, te vinden op site cbp
Visitors traveling to the U.S. are required to be in possession of passports that are valid for six months beyond the period of their intended stay in the U.S. See list of countries exempt from the six month requirement.
op de lijst België en Nederland
De laatste zin: "See list of countries exempt from the six month requirement." Dat houdt in dat die landen die regel niet hoeven na te leven. Op die lijst staan Nederland en Belgie dus je paspoort hoeft niet nog 6 maanden geldig te zijn als je uit Ned of Belgie komt.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Veel reisburo's gaan hier ook nog steeds mee de mist in.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
winterpark
Amerikakenner

Is die regel de afgelopen jaren veranderd? Was vroeger wel zo toch?
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Het is wel zo dat als je paspoort korter dan 6 maanden geldig is, dat je in de gewone rij terecht komt bij aankomst.
Er komt dan een kruis op je kaart bij de computers.
Dit eenmaal meegemaakt (lees 2 uur extra wachttijd), gebeurd dat bij ons niet meer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

winterpark schreef:Is die regel de afgelopen jaren veranderd? Was vroeger wel zo toch?
Geen idee hoe lang al niet meer. Ik kan een bericht vinden uit 2011 waar ze het over deze lijst hebben.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is al heel lang niet meer nodig, die 6 maanden, maar wel hardnekkig. Zie ook dit topic (uit 2005).

Marianne
winterpark
Amerikakenner

Haha, ik heb het argument ook weer overgenomen van mijn ouders (die ook al jaaaaaaaaaaaaaren naar de VS gaan). Goed om te weten dat het niet meer zo is.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Marjolijne schreef:Het is wel zo dat als je paspoort korter dan 6 maanden geldig is, dat je in de gewone rij terecht komt bij aankomst.
Dit eenmaal meegemaakt (lees 2 uur extra wachttijd), gebeurd dat bij ons niet meer.
Kreeg je dan een reden vermeld waarom je een kruis kreeg ?

Gelukkig zijn de paspoorten nu 10 jaar geldig, wij reizen regelmatig naar Thailand en door de oude geldigheid van 5 jaar en landen waar je wel een paspoort moet hebben wat nog 6 maanden geldig moet zijn na terugkomst (zoals Thailand) was je paspoort in feite maar 4,5 jaar geldig.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Uit de documentatie:
Check Documentation CD Referral based on
• Foreign national traveler’s passport expiration date is less than 6 months
• USC or US LPR traveler’s document query results in a mismatch or not “Issued” status
In plaats van "PG" staat er dan dus "CD" op het bonnetje.

Maar goed, vwb de originele vraag: je hebt pas een paspoort nodig als je bij de check-in balie staat. Al is het wel verstandig om een of een paar dagen daarvoor al de API informatie in te vullen, inclusief documentnummer, al zou dat formeel ook nog kunnen als je op het vliegveld staat.

Er is een uitzondering: vluchten met chinese airlines. Maar daar heb je van en naar de US geen last van.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Marjolijne schreef:Het is wel zo dat als je paspoort korter dan 6 maanden geldig is, dat je in de gewone rij terecht komt bij aankomst.
En de eerste keer met een nieuw paspoort krijg je ook een kruis en dus in de gewone rij.
Maakt dus weinig verschil :(
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer