Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Vimo, heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Plan B ligt klaar, nu nog de duidelijkheid afwachten of we met airberlin kunnen/mogen vliegen ja of nee.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Wanneer vlieg je? Binnen aantal weken?
Probleem altijd is dat je je er super druk om kan maken, maar is niet gezond voor jezelf! Sommige dingen kan je niks aan veranderen en moet je proberen van je af te schuiven....Het zal vast geld kosten, maar zolang je gezond bent en een goed leven kan hebben
Probleem altijd is dat je je er super druk om kan maken, maar is niet gezond voor jezelf! Sommige dingen kan je niks aan veranderen en moet je proberen van je af te schuiven....Het zal vast geld kosten, maar zolang je gezond bent en een goed leven kan hebben

- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
We vliegen over iets meer dan 2 weken, dus we hebben na de 25e nog even om nieuwe tickets te regelen. Nieuwe tickets vanuit DUS of BRU naar SFO zijn de laatste weken vrij constant en betaalbaar geprijst (respectievelijk 490-420 euro) voor onze data, dus hopelijk is dat tzt ook nog zo.
We kunnen er niets aan veranderen, dus het is nog even afwachten. Op vakantie gaan we sowieso.....dat is zeker
We kunnen er niets aan veranderen, dus het is nog even afwachten. Op vakantie gaan we sowieso.....dat is zeker

Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -airberlin
FRANKFURT - Lufthansa brengt geen bod uit op de langeafstandsvloot van het failliete airberlin. Dat heeft topman Carsten Spohr van de grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland woensdagavond gezegd volgens Duitse media. De Airbus A330’s worden door airberlin ingezet op vluchten naar Noord-Amerika en het Caribisch Gebied.
Lufthansa wil wel 38 Airbus A320’s overnemen die sinds begin dit jaar al op leasebasis binnen de Lufthansa Group worden ingezet. Daarnaast aast Lufthansa op nog eens twintig tot veertig van deze vliegtuigen uit de airberlin-boedel.
Die A320’s zijn bedoeld voor het uitbouwen van de vloot van Eurowings, de budgetdochter binnen de Lufthansa Group. Naast deze toestellen zouden ook zo’n 3.000 airberlin-medewerkers bij Lufthansa aan de slag kunnen.
Donderdag gaat het comité van schuldeisers van airberlin in beraad over de toekomst van de luchtvaartmaatschappij. Naast Lufthansa hebben diverse andere luchtvaartmaatschappijen en investeerders een bod uitgebracht op delen van airberlin.
De vrees dat door de overname van delen van airberlin Lufthansa een monopolie op de Duitse luchtvaartmarkt krijgt is volgens Spohr onterecht. Zelfs bij een complete overname zou het marktaandeel volgens hem onder de vijftig procent blijven.
Op eigen kracht
Maar volgens Spohr heeft Lufthansa niet op meer airberlin-vliegtuigen geboden met het oog op mogelijke bezwaren van de mededingingsautoriteiten. Bovendien zijn er plannen om Eurowings “op eigen kracht” langeafstandsvluchten vanuit Berlijn aan te laten bieden. Nu al vliegt Eurowings long-haul vanaf Keulen/Bonn.
FRANKFURT - Lufthansa brengt geen bod uit op de langeafstandsvloot van het failliete airberlin. Dat heeft topman Carsten Spohr van de grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland woensdagavond gezegd volgens Duitse media. De Airbus A330’s worden door airberlin ingezet op vluchten naar Noord-Amerika en het Caribisch Gebied.
Lufthansa wil wel 38 Airbus A320’s overnemen die sinds begin dit jaar al op leasebasis binnen de Lufthansa Group worden ingezet. Daarnaast aast Lufthansa op nog eens twintig tot veertig van deze vliegtuigen uit de airberlin-boedel.
Die A320’s zijn bedoeld voor het uitbouwen van de vloot van Eurowings, de budgetdochter binnen de Lufthansa Group. Naast deze toestellen zouden ook zo’n 3.000 airberlin-medewerkers bij Lufthansa aan de slag kunnen.
Donderdag gaat het comité van schuldeisers van airberlin in beraad over de toekomst van de luchtvaartmaatschappij. Naast Lufthansa hebben diverse andere luchtvaartmaatschappijen en investeerders een bod uitgebracht op delen van airberlin.
De vrees dat door de overname van delen van airberlin Lufthansa een monopolie op de Duitse luchtvaartmarkt krijgt is volgens Spohr onterecht. Zelfs bij een complete overname zou het marktaandeel volgens hem onder de vijftig procent blijven.
Op eigen kracht
Maar volgens Spohr heeft Lufthansa niet op meer airberlin-vliegtuigen geboden met het oog op mogelijke bezwaren van de mededingingsautoriteiten. Bovendien zijn er plannen om Eurowings “op eigen kracht” langeafstandsvluchten vanuit Berlijn aan te laten bieden. Nu al vliegt Eurowings long-haul vanaf Keulen/Bonn.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Air Berlin likely to stop long-haul routes from Oct. 15: sources
Bron: http://www.reuters.com/article/us-air-b ... BV2E4?il=0
wij vliegen as zondag 11u naar LAX vanaf DUS en maandag 9/10 weer terug.
edit:
en het geleende geld is ook nog niet op: http://www.euronews.com/2017/09/22/germ ... y-minister
afwachten dus..
Bron: http://www.reuters.com/article/us-air-b ... BV2E4?il=0
wij vliegen as zondag 11u naar LAX vanaf DUS en maandag 9/10 weer terug.

edit:
en het geleende geld is ook nog niet op: http://www.euronews.com/2017/09/22/germ ... y-minister
afwachten dus..
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En nog meer 'nieuws' betreffende AirBerlin:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... in-vandoor
en
https://www.upinthesky.nl/2017/09/22/lu ... t-laatste/
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... in-vandoor
en
https://www.upinthesky.nl/2017/09/22/lu ... t-laatste/
-
- Amerika-newbie
Beste iedereen,
Wij (zouden) met AB vliegen in de mei vakantie (van en naar Orlando). Afgelopen week bericht (!) gekregen van Air Berlin dat deze vlucht helaas niet kan doorgaan en dat ik kan kiezen uit twee alternatieve vluchthavens: Fort Myers of Miami. Ik mocht ook alternatieve data kiezen
. Én mijn xl Seats blijven geldig zeggen ze.
Nu dus de route een beetje aan het herplannen, maar ben allang blij met deze reactie
.
Ik las nog geen dergelijke berichten, dus dacht deel even het ( wat mij betreft) goede nieuws!
Nog meer mensen met dergelijke reacties van AB?
Wij (zouden) met AB vliegen in de mei vakantie (van en naar Orlando). Afgelopen week bericht (!) gekregen van Air Berlin dat deze vlucht helaas niet kan doorgaan en dat ik kan kiezen uit twee alternatieve vluchthavens: Fort Myers of Miami. Ik mocht ook alternatieve data kiezen

Nu dus de route een beetje aan het herplannen, maar ben allang blij met deze reactie

Ik las nog geen dergelijke berichten, dus dacht deel even het ( wat mij betreft) goede nieuws!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben ook tickets voor de mei vakantie, ook XL stoelen, maar geen enkel bericht. Wel vaag dat ze de ene wel iets sturen en de andere niet. Ik ben een beetje sceptisch omdat er nog helemaal niet duidelijk is wat er gaat gebeuren met de long haul fleet. Ik wacht nog maar even, ik neem aan dat er komende week meer duidelijk zal worden.daphne1984 schreef:Beste iedereen,
Wij (zouden) met AB vliegen in de mei vakantie (van en naar Orlando). Afgelopen week bericht (!) gekregen van Air Berlin dat deze vlucht helaas niet kan doorgaan en dat ik kan kiezen uit twee alternatieve vluchthavens: Fort Myers of Miami. Ik mocht ook alternatieve data kiezen. Én mijn xl Seats blijven geldig zeggen ze.
![]()
Nu dus de route een beetje aan het herplannen, maar ben allang blij met deze reactie.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Opvallend wij zouden over 7 weken vliegen, maar hebben nog niets gehoord. Heb je misschien je tickets pas na 15 augustus geboekt?
Voor ons is het niet meer belangrijk, wij hebben nieuwe tickets geboekt.
Voor ons is het niet meer belangrijk, wij hebben nieuwe tickets geboekt.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
wij hebben zowel voor 22-11 als in Feb 2018 in April en Juni geboekt.. ook nog geen mail/communicatie gehad.
-
- Amerika-newbie
We hebben drie weken voor het faillissement geboekt
. Ik was/ben idd ook enigszins sceptisch, maar enige hoop gloort aan de horizon met een dergelijk bericht, toch?

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wij hebben voor 7 dec a.s naar Fort myers en februari naar Orlando vluchten geboekt en ook nog niets gehoord.
Wachten maar af we hebben nog even maar maakt je niet echt vrolijker als je niets hoort,
Wachten maar af we hebben nog even maar maakt je niet echt vrolijker als je niets hoort,

- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waar ik al bang voor was is dus gebeurd.
De heenvlucht van mijn maatje met Air Berlin naar Los Angeles is goed gegaan maar we zien net dat de terugvlucht a.s. dinsdag is gecancelled.
Zijn nu bezig om meer info te krijgen.
De heenvlucht van mijn maatje met Air Berlin naar Los Angeles is goed gegaan maar we zien net dat de terugvlucht a.s. dinsdag is gecancelled.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
Ik denk niet dat het afhangt van je XL stoelen of mei vakantie...Daggie74 schreef:
Wij hebben ook tickets voor de mei vakantie, ook XL stoelen, maar geen enkel bericht. Wel vaag dat ze de ene wel iets sturen en de andere niet. Ik ben een beetje sceptisch omdat er nog helemaal niet duidelijk is wat er gaat gebeuren met de long haul fleet. Ik wacht nog maar even, ik neem aan dat er komende week meer duidelijk zal worden.
Zullen ze het niet vliegtuig per vliegtuig laten weten? Plus ik geloof niet dat dit 100% vast staat, want als AB alsnog volledig stopt zit je alsnog met hetzelfde probleem.
Misschien kijken ze nu gewoon hoeveel mensen bereid zijn om te veranderen van locatie om zo te kijken wat er te verdienen valt.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Denk dat er in de komende weken pas duidelijkheid komt voor de vluchten op de langere termijn.
Hoe het er naar uitziet hebben Lufthansa, Easyjet en Condor de beste papaieren voor de ShortHaul vloot.
Er blijkt geen interesse te zijn voor de LongHaul vloot en slots, dat melden verschillende bronnen. Dat ziet er in ieders geval niet goed uit voor de vluchten naar de US.
Dan kan er wel overgeboekt worden op korte termijn, maar als bovenstaande klopt gaan deze vluchten ook verdwijnen en stoppen de vluchten naar de US.
Hoe het er naar uitziet hebben Lufthansa, Easyjet en Condor de beste papaieren voor de ShortHaul vloot.
Er blijkt geen interesse te zijn voor de LongHaul vloot en slots, dat melden verschillende bronnen. Dat ziet er in ieders geval niet goed uit voor de vluchten naar de US.
Dan kan er wel overgeboekt worden op korte termijn, maar als bovenstaande klopt gaan deze vluchten ook verdwijnen en stoppen de vluchten naar de US.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-ontdekker
Damn, dat is pas vervelend.Big-AL schreef:Waar ik al bang voor was is dus gebeurd.
Gaat het hier trouwens over vlucht AB7431?
Want vreemd genoeg is deze nog te boeken op de website van airberlin voor volgende week dinsdag.
Ook staat deze dan nog als gepland op Google/Flightaware.
-
- Amerika-newbie
Daphne1984 om welk vluchtnummer gaat het hier? Wij zouden vliegen vanaf Düsseldorf naar Orlando in de Meivakantie op 21 april met vlucht AB7006 maar hebben nog niets gehoord. Twee weken voor het faillissement rechtstreeks bij Air Berlin geboekt.daphne1984 schreef:Beste iedereen,
Wij (zouden) met AB vliegen in de mei vakantie (van en naar Orlando). Afgelopen week bericht (!) gekregen van Air Berlin dat deze vlucht helaas niet kan doorgaan en dat ik kan kiezen uit twee alternatieve vluchthavens: Fort Myers of Miami. Ik mocht ook alternatieve data kiezen. Én mijn xl Seats blijven geldig zeggen ze.
![]()
Nu dus de route een beetje aan het herplannen, maar ben allang blij met deze reactie.
Misschien maakt dat nog iets uit. Volgens mij krijgen mensen die via een tussenpersoon geboekt hebben eerder bericht heb ik het idee. We stonden op het punt om een andere vlucht te boeken, maar wachten nu toch nog maar even af of we omgeboekt worden, al vraag ik me af wie deze vlucht dan gaat uitvoeren....
Beste Big Al.Big-AL schreef:Waar ik al bang voor was is dus gebeurd.
Jeetje wat naar. Zou je het verloop willen blijven vermelden. Wij hebben de 20 ste oktober onze vlucht staan naar LAX en 2 nov terug.. ben erg benieuwd naar de ervaringen nu van huidige reizigers.
Gr en alvast bedankt
-
- Amerika-ontdekker
@Kroep. Ik volg het ook met veel aandacht. Mijn schoonouders vliegen namelijk naar LAX op 10 november en komen terug op 22 november. Voorlopig lijken hun vluchten nog ingepland te staan!
Wij hebben zojuist maar ff nieuwe tickets besteld, helaas niet rechtstreeks maar 1 overstap, via KLM delta, 1 voordeel is dat we nu 4 dagen langer gaan 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 4953 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 4 Reacties