Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rosie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Rosie »

Hallo allemaal,

Volgende week vertrekken we naar San Francisco en we hebben een auto gehuurd bij Thrifty via drive-usa.de maar nu lees ik net in een bijlage van m'n reservering:
Renters and additional authorized drivers must present a valid drivers license at time of pick up which they
must have held for at least 1 year,

Ik heb m'n rijbewijs in december 2016 gehaald en ben 28. Denken jullie dat ik hier problemen mee krijg? Zoja, bij welke maatschappijen kan ik wel huren? (boeking is nog annuleerbaar) M'n vriend heeft overigens al wel lang z'n rijbewijs maar een creditcard met laag limiet dus daarom moet de boeking op mijn creditcard.

Bedankt voor de reacties alvast!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Grote kans dat ze het niet zien. De issue date voorop het europese rijbewijs is namelijk de uitgiftedatum van het fysieke kaartje, niet de datum waarop de bevoegdheid is behaald. Elke keer dat je je rijbewijs vernieuwd wordt ook die issue date gewijzigd.

Achterop, achter de categorie, staat wel de daadwerkelijke datum dat de bevoegdheid is behaald, maar ik heb niet het idee dat personeel bij een verhuurder zo in detail naar europese rijbewijzen kijkt. Volgens mij worden alleen het rijbewijsnummer en de NAW gegevens ingevoerd danwel gecontroleerd als je dat zelf al hebt gedaan.

Mocht het verder niet opgevallen bij het ophalen dan kun je je nog afvragen (die opmerking komt hier gegarandeerd als ik hem niet maak) of het dan wel verstandig is om ook daadwerkelijk als bestuurder te gaan optreden, want wat als je een ongeval veroorzaakt en de verhuurder komt er alsnog achter dat je niet aan de voorwaarden voldeed. Aan de andere kant: zoiets wordt op afstand afgewikkeld.

Maar goed, je loopt dus ook het risico dat ze het bij het ophalen wel zien en je geen bestuurder mag zijn. In dat geval moet je wederhelft echt een credit card in zijn naam gebruiken voor de huur. Jammer dat je nu pas hier post, want er zijn genoeg manieren om gratis een Amex aan te vragen als tweede kaart. Sowiezo verstandig om wat backup te hebben. Maar in 1 week gaat dat niet meer lukken, dus zou ik even een alternatief zoeken.

De ruimte die je nodig hebt is het huurbedrag plus soms iets van $100, maar meestal alleen de huur. Als het om prepaid huur gaat zou er geen reservering gedaan moeten worden voor het huurbedrag. Je zegt dat je huurt via drive-usa.de, een broker dus, en dat zal vrijwel zeker om prepaid huur gaan.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Roelb voorspelde het al dat er nog reakties zouden komen en hier is er alvast 1 :wink:. Het komt er eigenlijk op neer dat je onverzekerd bent als je in de huurauto gaat rijden (en ik denk dat dit zwaarder weegt dan de discussie over het niet hebben van een UK rijbewijs als je via Alamo Brits boekt).
Misschien kom je er mee weg als er iets kleins is, maar als je serieuze schade of letsel veroorzaakt is de kans groot dat je alsnog tegen de lamp loopt en de verzekering niet uitkeert omdat je niet aan de voorwaarden voor het huren van de auto voldoet !
Rosie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Rosie »

Inmiddels heb ik drive-usa gemaild en ik kreeg onderstaande terug:

There are several rental companies that follow this policy. The Voucher states: Renter and any additional drivers must present a valid drivers license held for a minimum of 1 year (some exceptions may apply).
I have contacted Thrifty customer service to check on this policy. According to their customer care representative, they do not have such a requirement. As long as your driver’s license is valid, you should be ok.

Ik neem aan dat het dan goed is toch?
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

RuthdeLange schreef:...

Blijft nog de vraag dat ik (behalve inderdaad die ene reactie over Dollar) heel graag nog van anderen hoor of zij vervelende ervaringen hadden met Dollar.
Alvast bedankt.
De laatste keer dat ik bij Dollar heb gehuurd was in 2014 in San Diego, hier was de rij kort, maar duurde lang, onprettig geholpen, en lang wachten op een gereserveerde 7 seater SUV. Maar de keer daarvoor in 2013 in LAX, kon ik met mijn geprinte Dollar Express pasje zo de lange gewone rij negeren en was ik vlot geholpen en mocht zelf een minivan uitzoeken. Een vrij luxe nette redelijk nieuwe Town&Country meegenomen, helemaal happy.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Heb in mijn Nissan, naast de D(rive) een mogelijkheid om ook nog voor + of - te kiezen.
Iemand een idee waarvoor deze zijn?
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Marco en Cindy »

Daarmee kun je zelf de versnellingen kiezen. Kan handig zijn bij het klimmen. Maar gebruik het zelf meestal om af te remmen op de moter als je bergaf gaat. Een automaat wil dan nog wel eens doordenderen naar beneden. Hangt ook een beetje van de auto af.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mijn eigen Mazda Cx5 heeft dat ook. Het geeft je de mogelijkheid indien gewenst handmatig te schakelen (zonder koppeling). Ik gebruik het in Nederland nooit. Zoals hierboven al gezegd is het vooral handig om niet steeds te moeten remmen bij het dalen in bergachtig gebied, waardoor de remmen te heet zouden worden.
Groet,

Old Faithful
Gast

Bericht door Gast »

vimo schreef:Heb in mijn Nissan, naast de D(rive) een mogelijkheid om ook nog voor + of - te kiezen.
Het kan ook handig zijn als je op de cruise control rijdt en de weg is een beetje heuvelachtig. De meeste automaten geven in dat geval iets gas bij, maar vanuit benzine verbruik oogpunt schakelen de meeste autos dan ook een versnelling terug.

Als dit gebeurt kan het handig zijn om de pook manueel in de hoogste versnelling 'vast te zetten' zodat de auto dan niet gelijk oncomfortabel blijft schakelen. Ik heb het al in diverse autos meegemaakt, en als je dan de pook een tikkie opzij geeft blijft de auto in de hoogste versnelling staan.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Daar zijn ze niet specifiek voor bedoeld :-)

Het is gewoon om zelf te kunnen schakelen. Iets dat je bijvoorbeeld nodig hebt als je in de bergen rijdt. Of ben je zo'n annoying remmer bij het afdalen?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Tip voor mensen welke een boeking hebben staan voor een huurauto, welke te annuleren/wijzigen is,
vanmorgen m'n bestaande boeking bij autoeurope (Thrifty) geannuleerd, en opnieuw dezelfde auto geboekt, was iets meer dan 50 euro gezakt in prijs (op een totaal van €750,00).
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Je kan in zo'n geval ook de afhaal / inlevertijd een half uurtje aanpassen ipv annuleren/opnieuw boeken. Ik heb de laatste keer het verschil gewoon op mijn creditcard terug ontvangen..
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

vimo schreef:Heb in mijn Nissan, naast de D(rive) een mogelijkheid om ook nog voor + of - te kiezen.
Ik wil niet flauw doen, maar ik schrok wel een beetje van je vraag Vimo. Vooral bergafwaarts is het goed dat je weet waar die +/- voor zijn anders kan het (ivm Fading) een gevaarlijk ritje naar beneden worden.
https://www.tuning-gids.nl/fading_remmen.htm

Er is al de nodige uitleg gegeven, maar ik vond op een ander forum (Thanks Ned in MO) onderstaande uitleg vwb rijden met een automaat.

Een automaat is heel makkelijk te rijden. Daarom heet het ook automaat Een automaat heeft doorgaans 4, 5 of 6 versnellingen.
Starten gaat normaal in P (parkeerstand) maar kan ook in N (neutraal)

Een automaat heeft of een "handle" aan de stuurkolom of staat in de middenconsole op de vloer.

P parkeerstand
R reverse(achteruit)
N neutraal (gebruik je niet tenzij je moet duwen )
D soms met rondje er omheen is drive(rijden dus)
Als hij in P staat altijd eerst de rem in trappen anders wil ie niet (beveiliging zodat kleine kindjes hem niet in de versnelling kunnen krijgen)

Bergversnellingen:
Vervolgens heb je nog 3, 2, 1. Dit zijn de bergversnellingen. Als je met een handbak in oostenrijk van de berg afgaat zet je hem wel eens in 3 of 2 om op de motor af te remmen
Zo ook met een automaat. Normaal zoekt die de hoogste versnelling waar ie zich het lekkerst voelt. Om nu niet net 160 naar beneden te rijden en je remmen te oververhitten kun je hem dus handmatig een tandje lager zetten zodat ie net als je eigen auto beter op de motor remt.

Ook berg op is dit soms handig omdat ie dan beter op toeren blijft. Zodra je bergop even het gas loslaat denkt de automaat opschakelen en dat wil je soms niet. Dit dus ter vookoming van het continue op en terugschakelen van de automaat

Dan zijn er ook nog automaten waarbij je zelf kan schakelen
Hierbij kan je de pook als ie in D staat naar links of rechts duwen.
vervolgend heb je dan + en - om op en terug te schakelen.
Kan je leuk mee spelen maar in dagelijks leven is D wat je gebruikt
De handmatigheid komt weer van pas in de bergen zodat je hem in BV 3 vast kunt zetten en weer op de motor kan remmen.

Gebruik van de voeten:
GEBRUIK ALLEEN DE RECHTER VOET!!!!!!!! Links remmen kan ook maar alleen als je daar langdurig aan gewend bent. je remt automatisch met rechts. Probeer maar eens thuis met je linkervoet te remmen. Doe je gordel om want je zit dan gegarandeerd met je neus tegen de voorruit (met links is het heel moeilijk doseren)

Hellingproef:
Voet op de rem automaat in D. rem los en gas geven Als je dit normaal doet (niet op het gas gaan staan) dan zal de auto door de kruipneigingen van de automaat niet achteruit rijden.
Als het heel steil is (in San Fran BV) dan kan je je linkervoet op de rem zetten, beetje gas geven, rem loslaten en weg rijden. Een kind kan de was doen.

Parkeren:
Stoppen en automaat in P. Doe je dit niet dan wil de sleutel niet uit het slot.
Sta je op een helling eerst handrem (soms met voetpedaal) er op en dan in P
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Ondertussen ben ik het wel gewend om te switchen tussen een automaat en handgeschakelde bak. Maar de eerste paar keer heb ik mezelf toch aangeleerd om in het begin mijn linkervoet even op te trekken en tegen de voorstoel te zetten. Op die manier heb je niet de neiging om je koppelingspedaal in te trappen bij het afremmen. Dat is namelijk ook niet zo'n heel verstandig idee. :wink:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

reddevil schreef:Je kan in zo'n geval ook de afhaal / inlevertijd een half uurtje aanpassen ipv annuleren/opnieuw boeken. Ik heb de laatste keer het verschil gewoon op mijn creditcard terug ontvangen..
:thumbup: dank voor de tip, dat was inderdaad handiger geweest :D
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ruud2004 schreef: Ik wil niet flauw doen, maar ik schrok wel een beetje van je vraag Vimo. Vooral bergafwaarts is het goed dat je weet waar die +/- voor zijn anders kan het (ivm Fading) een gevaarlijk ritje naar beneden worden.
Niet doen alsof ik achterlijk ben Ruudje, ik rij al jaren in de bergen in Oosterijk en weet dus prima hoe ik moet rijden en de remmen niet moet belasten als ik naar beneden rij.
Soms moet je dingen vragen om een bevestiging te krijgen voor iets wat je al weet, maar voelt veiliger om het zeker te weten! Huur auto's genoeg hier gereden, maar die werkte met andere methodes om het aan te duiden.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Iemand bekend met www.rentalcover.com ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat lijkt alleen een verzekering te zijn voor het eigen risico, maar in de US heb je (als europeaan) geen eigen risico normaal gesproken dus zou je dit niet nodig hebben voor de US.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

vimo schreef:
Ruud2004 schreef: Ik wil niet flauw doen, maar ik schrok wel een beetje van je vraag Vimo. Vooral bergafwaarts is het goed dat je weet waar die +/- voor zijn anders kan het (ivm Fading) een gevaarlijk ritje naar beneden worden.
Niet doen alsof ik achterlijk ben Ruudje, ik rij al jaren in de bergen in Oosterijk en weet dus prima hoe ik moet rijden en de remmen niet moet belasten als ik naar beneden rij.
Soms moet je dingen vragen om een bevestiging te krijgen voor iets wat je al weet, maar voelt veiliger om het zeker te weten! Huur auto's genoeg hier gereden, maar die werkte met andere methodes om het aan te duiden.
:lol: :lol: gelukkig maar!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Wat is er met Alamo en Hertz aan de hand afgelopen tijd? Ze komen voor mijn reis in april vanaf LAX voor een SUX (liefst Standard) enorm duur uit de bus.

Voor Dollar zie ik via Auto Europe mooie deals, maar ik lees recensies over Dollar op LAX waar ik niet blij van word..

Iemand al wel een goede deal te pakken?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer