Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

... en als er iets mis gaat kunnen ze geen eenvoudige oplossing voor een vervangende vlucht bieden, omdat ze geen onderdeel uitmaken van een alliantie en relatief weinig vluchten op de USA hebben.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Wij hebben al een paar keer geboekt (een paar jaren na elkaar in maart). (de terugvlucht soms met vertraging :roll: )
Idd het eten is niet het van het (heb toch nooit honger als ik in de lucht hang, slaap ook zo goed als gedurende de ganse vlucht).
Wij gaan op handbagage, hetgeen we niet kunnen meenemen kopen we ter plaatse.
Wij zijn content met deze prijs.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gruffalo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gruffalo »

Luci schreef:Wat mij opvalt de laatste 10 dagen dat de ticketprijzen naar New York in de mei vakantie 2018 enorm zijn gestegen. Waar je 10 dagen geleden NY nog kon boeken voor 430 euro met een rechtstreekse vlucht vanaf Düsseldorf ligt de prijs nu rond de 533 euro. Balen dat ik niet geboekt heb. Mocht er nog iemand leuke prijzen tegenkomen dan hoor ik het graag! We zijn met 3, 2 kinderen en een ouder.
dat valt mij inderdaad ook op! vandaag is het verder gestegen naar de 600 euro ongeveer. ik had airberlin tickets van 320 voor dus-ny, dat de kosten hoger zijn nu is logisch maar dit is het dubbele :shock:
Geen idee van deze flinke stijging, zou het nog dalen?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

harryh schreef:... en als er iets mis gaat kunnen ze geen eenvoudige oplossing voor een vervangende vlucht bieden, omdat ze geen onderdeel uitmaken van een alliantie en relatief weinig vluchten op de USA hebben.
Jep. Gisteren weer zo'n verhaal aangehoord. Een niet nader te noemen drie-letterige budget airline die vliegt via IJsland heeft 5 uur vertraging vanuit YYZ naar KEF vanwege harde wind. Gevolg: passagiers met een connectie in KEF mogen niet meer mee (wellicht had de airline geen opvangmogelijkheden in KEF maar wel in YYZ). Uiteindelijk per bus naar een hotel een uur verderop voor de nacht. Volgende dag nog steeds geen alternatief. Volgende vlucht met vrije ruimte ging schijnbaar pas 5 dagen later. Uiteindelijk hebben ze zelf geregeld dat ze een dag later terug konden vliegen vanuit Montreal en hebben de trein daarheen gepakt.

Dan ben je dus 2 dagen later thuis, na eigen initiatief en creatief meedenken, anders had het langer geduurd. Je zou maar ergens moeten zijn..
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

De tickets AMS-LAS zijn nog steeds goedkoop voor de zomervakantie 2018 en dit met heel goede uren, tussenstop in PHL, met BA, uitgevoerd door AA.
Net de onze gekocht voor € 535,00 pp via momondo.be bij Budgetair.be.
Kijk vooral 's avonds... deze namiddag nog gecheckt, toen waren ze meer dan € 900,00!
Me happy!
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Netjes Vanessa. :clap:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
marh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marh »

Of ' s ochtends vroeg, mooie prijzen zomervakantie via momodo be met BA. Rond 2000 euro voor Las Vegas voor 4 personen. Inderdaad via een broker. Ik denk er nog even over en lees welke broker het betrouwbaarste lijkt ook op internet.... Prijsverschil is mij ook te groot
Laatst gewijzigd door marh op 17 okt 2017, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Ik volg al een aantal weken de discussies hier ivm (heel) lage prijzen op sommige momenten van de dag, maar daarnaast het voordeel van bij de airline zelf te boeken, maar raak er nog steeds niet wijs uit.
Nu zag ik zelf zondagavond dezelfde prijzen (Vanessa007 - 535 euro)) voor AMS-LAS op Momondo staan, ook via Budgetair. Ben dan gaan kijken bij BA zelf, en daar was het voor identiek dezelfde vluchturen en identiek dezelfde vluchtnummers meer dan 900 euro. Maandag gekeken in de loop van de dag, en toen waren ze bij Momondo inderdaad flink gestegen, gisterenavond opnieuw die mooie prijzen die Vanessa007 geboekt heeft.
En toch twijfel ik nog steeds of dit wel te vertrouwen is. Iemand al op dezelfde manier geboekt, ook bij Budgetair? En nadien geen problemen gehad?

Ik ben me er wel van bewust dat bij de airline zelf boeken een aantal voordelen heeft, maar dit prijsverschil is toch wel enorm! Het risico waard?

Hebben vorige keer via Gate1 geboekt, en toen inderdaad een aantal wijzigingen moeten slikken, maar wel alles netjes opgelost door Gate1.

Pacific
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Budgetair is prima. Geen probleem mee gehad.
pevadijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door pevadijk »

Komende zomer gaan wij ook weer en Ik kom ook wel leuke prijzen tegen voor Schiphol-München-Los Angeles met Lufthansa. Dan heb je een korte vlucht van Amsterdam naar München en dan rechtstreeks naar LAX. Is dat aantrekkelijk, of kan ik beter wat anders zoeken?
stan.kim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stan.kim »

Als ik bij Google flights de prijs opvraag voor 4 volwassenen krijg ik dezelfde prijs als bij 3 volwassenen en 1 kind tussen 2 en 12.
Is er dus geen lager tarief voor kinderen van die leeftijd ? Het betreft een Delta of KLM vlucht trouwens ....
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Goedkoop retourticket gezien via skyscanner. Amsterdam-L.A , via Frankfurt. 460 euro retour met Lufthansa .
10 juni tm 2 of 3 Juli.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

pevadijk schreef:Ik kom ook wel leuke prijzen tegen voor Schiphol-München-Los Angeles met Lufthansa. Dan heb je een korte vlucht van Amsterdam naar München en dan rechtstreeks naar LAX. Is dat aantrekkelijk, of kan ik beter wat anders zoeken?
We zijn afgelopen mei van Brussel naar Londen gevlogen, daarna een rechtstreekse vlucht naar Denver.

Als we voor volgend jaar de kans krijgen hebben wij liever een tussenlanding in de USA (velen zullen dat niet met mij eens zijn).
Waarom?
We waren bijna 3 uur voor vertrek in Brussel, wachten.
Kort vluchtje naar Londen ....wachten op de vlucht.
Daarna de lange vlucht naar Denver.

We waren eigenlijk al uren "onderweg" voordat we écht waren vertrokken. Tenminste zo voelde dat.

Dus als we voor 2018 geen betaalbare rechtstreekse vlucht kunnen vinden.........ga ik op zoek naar een vlucht met tussenlanding in de USA (dan kunnen we in ieder geval de benen strekken tussen 2 relatief lange vluchten :wink: ).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Eens, mijn voorkeur heeft ook een 1e stop in de US, en er is nog een andere reden, als er iets misgaat bv vlucht missen door vertraging, dan zijn er veel meerdere alternatieve vluchten tussen Amerikaanse steden te vinden dan vanuit Europa naar de US.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Als je nog wil gaan voor die goedkope vluchten in het hoogseizoen naar Las Vegas hoef je niet perse via budgetair.be te boeken als je dat niet zou willen. Je kunt namelijk ook via Expedia.nl deze vlucht boeken. De tip is dan ook nog dat je er één hotelovernachting (vlucht + hotel) bij moet boeken (je moet dan toch meestal slapen) en op de een of andere manier is het dan nóg goedkoper dan een losse vlucht.

Zo zit ik te twijfelen om rechtstreeks te vliegen (Keulen - Las Vegas). De losse vlucht (Eurowings maar boeken via Lufthansa dus inclusief bagage) kost 535 euro. Boek ik echter via Expedia.DE (en alleen DE) dan kost de vlucht inclusief een nacht in de Bally's (ook nog van zaterdag op zondag, normaal 100/150 euro)) me 512 euro PP. :shock:

Waarom? Geen idee, maar het is zo.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Loont sowieso altijd de moeite om de mogelijkheid van een vlucht + hotel te bekijken. Het is niet altijd goedkoper maar vaak wel.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Gruffalo schreef:
Luci schreef:Wat mij opvalt de laatste 10 dagen dat de ticketprijzen naar New York in de mei vakantie 2018 enorm zijn gestegen. Waar je 10 dagen geleden NY nog kon boeken voor 430 euro met een rechtstreekse vlucht vanaf Düsseldorf ligt de prijs nu rond de 533 euro. Balen dat ik niet geboekt heb. Mocht er nog iemand leuke prijzen tegenkomen dan hoor ik het graag! We zijn met 3, 2 kinderen en een ouder.
dat valt mij inderdaad ook op! vandaag is het verder gestegen naar de 600 euro ongeveer. ik had airberlin tickets van 320 voor dus-ny, dat de kosten hoger zijn nu is logisch maar dit is het dubbele :shock:
Geen idee van deze flinke stijging, zou het nog dalen?
Ik denk dat ik wel weet hoe dit komt.
Een maand geleden kon je t/m mei 2018 nog met KLM vanaf DUS naar Neyw York, San Francisco of Los Angeles voor minder dan €350. En prompt met het faillissement van Air Berlin schieten de prijzen omhoog. Ik was aan het kijken voor een weekje New York in maart; intussen zijn de prijzen verdubbeld.
Nu KLM met succes deze concurrent uit de markt heeft gedrukt, hoeven ze niet meer te stunten en rekenen ze weer "normale" tarieven vanuit DUS.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nou, dat zou een reden kunnen zijn, maar feit is ook dat de tariefcode die het afgelopen jaar zorgde voor deze voordelige vluchten (LP99DE) een uiterste boekingsdatum had van 15 september. Je had dus kunnen weten dat het op die dag was afgelopen (ik heb het eerder dit jaar ook hier gepost). Komt er nog een nieuwe gunstige fare rule? Dat zullen we moeten afwachten..
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi,

Wat is een mooie prijs voor het hoogseizoen (juli/augustus 2018) volgens jullie. Vanaf Belgie naar Atlanta en terug vanaf Miami naar Belgie?
Ik zie nu prijzen van gemiddeld 750 euro pp (aircanada/lufthansa/BA). We zijn eerder al 2x naar de Westkust gevlogen, maar kan niet goed inschatten wat een mooie prijs voor de oostkant (Florida) is? Op welke prijs moet ik mikken om een mooie prijs te hebben?

Groetjes,

Frouke
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik vloog afgelopen juli/augustus rechtstreeks retour vanaf Brussel op Atlanta met Delta (geboekt via KLM) voor +- 550 pp. Vond ik een mooie deal. Heb toen ook goedkopere deals gezien met 1x overstap, maar vonden dit voor rechtstreeks wel erg goed in hoogseizoen.

Geboekt op 4 december, maar zegt natuurlijk vrij weinig verder.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer