Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door kustbewoner »

sanook schreef:
kustbewoner schreef:ik betaalde 3 jaar terug 1100 euro voor een Tahoe in LAX, (juli,2014, Alamo via Autoeurope). Suburban is bij de meeste verhuurfirma's nog een klasse hoger dan een Tahoe
Voor 1 dag ? Of een maand ? :wink:
27 dagen :D
Gast

Bericht door Gast »

tiny2018 schreef:Ik heb nl. net een minivan (nissan quest) gereserveerd voor 29 dagen voor de komende zomer van en naar LA voor $1059 bij Dollar.
Het lijkt er op dat je via een US website geboekt hebt, aangezien je de rates in dollars hebt. Weet je zeker dat je Nederland (of een ander europees land) hebt aangegeven als ‘country of residence’?

Als je je landinstelling op US laat staan heb je waarschijnlijk geen verzekeringen zoals al door @roelb werd aangegeven.
LasGas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door LasGas »

Nou raak ik even in de war betreft wat hierboven staat als het bedrag in dollars staat. Ik heb op Hertz.nl geboekt en volgens mij zitten alle noodzakelijke verzekeringen inbegrepen maar het bedrag staat toch echt in dollars. Als je boekt staat er wel een indicatief euro bedrag. Wij betalen overigens pas in Amerika. Gaat dit nou wel goed betreft verzekeringen? Zie bijlage.
7A2FA711-3F4E-48D3-8220-7D66F87AD9BD.png
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@lasgas jup dit is prima in orde, dollars komen inderdaad omdat je pas daar betaalt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
tiny2018
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door tiny2018 »

roelb schreef:Ja, nee, ja.
Edit: Let er wel op dat je rate inclusief de benodgide verzekeringen is. Dat zijn cdw/ldw en sli of ep. Termen een beetje afhankelijk v am de verhuurder. Als je bij de verhuurder hebt aangegeven dat je in Europa woont krijg je over het algemeen een tarief inclusief deze verzekeringen. Boek je echter een rate voor de amerikaanse markt, dan zitten die er niet bij en lis bijkopen is zodanig duur dat het nooit interessant is.
Bedankt, de huur is idd zonder die verzekeringen dus deze zal ik maar weer cancellen!
In de boekingspagina heb ik nl wel 'netherlands' opgegeven als country of residence, maar ik heb geen verzekeringen aangevinkt.
Dat heb ik nu wel gedaan en dan wordt het idd 400$ duurder.....
Site: http://www.discountusacarrental.com/ducr/?
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Het is misschien een "dom blondje" vraag, maar is een full size SUV zoals Chevy Tahoe en Suburban, steeds 4x4? Maw, kunnen we hier dirt roads mee doen?...
FamilieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door FamilieB »

Nee de meeste rentals zijn geen 4x4, en het is verboden om op dirt roads te rijden met je rental.(kijk in je contract)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dit antwoord is niet juist. Een auto in de categorie "Full size SUV" of FFAR (T/T6 bij Hertz) is vrijwel altijd 4WD cq 4x4. Bij Hertz is dat gegarandeerd (het is onderdeel van de categorie omschrijving), bij Alamo/National niet maar in de praktijk zul je niet een snel een auto in de categorie vinden zonder 4WD. Bij de andere verhuurders heb ik geen ervaring met rentals in deze categorie.

Wat ze niet altijd hebben is een versnellingsbak met low gear 4wd, maar soms ook wel. Kwestie van uitzoeken of even vragen als je denkt dat je dit nodig gaat hebben (maar dan moet je wel echt de modder of het losse zand in gaan).

Voor wat betreft het rijden van onverharde wegen: dat is niet "verboden" - dwz: je zult er geen boete voor krijgen, maar in je huurovereenkomst staat wel dat de verhuurder geen toestemming geeft voor het gebruik van de auto op dergelijke wegen en dat de verzekeringen c.q. waivers van verhuurder dus niet van kracht zijn bij dergelijk strijdig gebruik.

In goed nederlands: als je er voor kiest om op onverharde wegen te rijden dan aanvaard je dus zelf het volledige risico over de auto, ook rond aansprakelijkheid. Je kunt op dat moment niet terugvallen op verzekeringen of waivers van de verhuurder, maar ook niet op dienstverlening van de verhuurder als je domweg motorpech of een lekke band hebt. You're on your own. Als je de auto weer netjes terugbrengt naar de verhuurder zal het ze een worst zijn waar je er mee hebt gereden. Maar als er schade is ontstaan door gebruik dat strijdig is met de overeenkomst dan zullen ze dat op de huurder verhalen. Kom je ergens vast te zitten: los het zelf op, bel nooit de verhuurder.
Gast

Bericht door Gast »

Let wel: sommige (duurdere) huurautos zijn voorzien van GPS tracking devices, waarmee dus in het geval van misbruik (bv. dirt roads) achteraf kan worden nagegaan waar de auto is geweest. Ik zou het zeker niet gokken om off road te gaan rijden met een huurauto, ook al is deze voorzien van 4x4, al dan niet met hoge/lage gearing, maar op die plekken gewoon een jeep te huren of een tour te maken (bv. bij Moab).

De onverharde weg bij bv. Monument Valley is overigens wel toegestaan met een huurauto (wel opletten met een sedan ivm bodemvrijheid), ook al moet je daar wel oppassen voor kuilen en losse stenen die je auto kunnen beschadigen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Welke auto zou verstandig zijn voor 5 volwassenen? met voldoende zitruimte.
Het liefst iets bij Alamo maar maakt op zich niet veel uit.
Het zou fijn zijn als we de koffers ook in één keer mee kunnen nemen.
Verder geen rondreis maar wel dagtrips.
Ik las laatst in een topic over een minivan maar dat trekt ons niet.

Zelf twee keer een midsize suv gehuurd (Nissan Roque) maar niet gelet op zitruimte omdat we maar met twee personen waren en toen de plannen nog niet concreet waren.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

@suzieq: ik zou een minivan nemen...er is al diverse keren op dit forum dezelfde vraag gesteld, dus je kunt de specifieke posts zelf zo opzoeken met de zoekfunctie.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Terpies schreef:Let wel: sommige (duurdere) huurautos zijn voorzien van GPS tracking devices
...
Deonverharde weg bij bv. Monument Valley is overigens wel toegestaan met een huurauto
Waar haal je dit vandaan? Beide stellingen? Er is geen enkele (normale) verhuurder in de USA die tracking devices heeft, dat zou een enorme inbreuk op privacy zijn. In de media vind je geloof ik exact twee stukjes die hierover gaan, van kleine verhuurders die opeens extra geld rekenen. Overigens zijn er ook geruchten over Sixt.

Maar dan nog, bij zowel Hertz als Alamo/National staat er in de overeenkomst geen penalty op gebruik in strijd met bepalingen uit de overeenkomst. De enige penalty is dat dekkingen en waivers niet van kracht zijn. Zolang je je daar maar van bewust bent.

De onverharde weg in Monument Valley is gewoon een onverharde weg en is overigens nog niet eens een openbare weg, maar prive terrein. Ik heb nog nooit een uitzondering daarvoor gezien in enige overeenkomst van een verhuurder. Dus als je daar schade rijdt ben je daarvoor /zelf/ verantwoordelijk. Als je zo stom bent om de verhuurder te bellen terwijl je daar staat, tja, eigen schuld. En ja, dat gebeurt. Ik stond deze zomer op het eerste kralenverkoopplekje in MV (bij three sisters) en hoorde een duitser bellen naar Alamo om te eisen dat ze hem daar weg kwamen slepen. Zover ik het gesprek kon horen liep het niet helemaal goed af toen hij uitlegde waar hij was..
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:Er is geen enkele (normale) verhuurder in de USA die tracking devices heeft, dat zou een enorme inbreuk op privacy zijn. In de media vind je geloof ik exact twee stukjes die hierover gaan, van kleine verhuurders die opeens extra geld rekenen. Overigens zijn er ook geruchten over Sixt.
De meeste duurdere (huur)autos zijn voorzien van anti diefstal voorzieningen, dat is vanuit verzekeringsoogpunt helemaal niet zo raar. Heeft absoluut niets te maken met inbreuk op privacy: ook in NL stellen een aantal lease bedrijven dit verplicht. Het doel is om de auto's te kunnen opsporen in geval van diefstal, niet om de gebruiker te volgen. Op het moment dat je op enige manier schade rijdt is het toch niet raar dat een verhuurder (lees: de eigenaar van de auto die jij huurt) exact wil weten waar jij geweest bent.

Hetzelfde geldt overigens voor auto's waarbij het verboden is om buiten de staat of het land (bv naar Mexico) te rijden. Beetje naïef van je om te denken dat ze jou als huurder op je blauwe ogen vertrouwen dat je het niet gedaan hebt.
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Ah, ok, bedankt voor jullie antwoord, dan zal ik het maar niet riskeren! Ik dacht dat het geen probleem was om de dirt roads te rijden met een huurwagen zolang je maar een 4x4 had...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Terpies schreef: Hetzelfde geldt overigens voor auto's waarbij het verboden is om buiten de staat of het land (bv naar Mexico) te rijden. Beetje naïef van je om te denken dat ze jou als huurder op je blauwe ogen vertrouwen dat je het niet gedaan hebt.
Nogmaals, je beweert veel, maar je hebt geen enkele onderbouwing. Hertz, Enterprise, Avis e.d. tracken echt geen auto's. Ja, als je een auto meeneemt met Onstar en je drukt de Onstar knop in dan wordt inderdaad je locatie verzonden, naar GM overigens, niet naar de verhuurder. Dat noemen deze verhuurders ook in hun voorwaarden, dat zijn ze immers verplicht.

Maar er staat bij deze verhuurders ook geen "boete" op het rijden op onverharde wegen. Het enige dat Hertz, Alamo, National en kornuiten zeggen is dat hun dekkingen en waivers /niet/ geldig zijn voor schades die ontstaan zijn _als gevolg van_ het rijden op dit soort wegen (of ander onverantwoordelijk gebruik, zoals veel te hard rijden, wegraces, de auto niet op slot achterlaten, etc). Logisch. Als jij een auto terugbrengt vol met schade omdat je het nodig vond om er mee te gaan off-roaden dan zul je zelf opdraaien voor die schades (en voor de inkomstenderving van de verhuurder). Lever je je auto echter gewoon netjes in dan is er niets aan de hand.

Een uitzondering: Sixt. Zij stellen in hun voorwaarden dat ze je inderdaad actief in de gaten mogen houden en extra geld mogen rekenen als je je buiten de geografische beperkingen begeeft. Er zijn ook voorbeelden te vinden online van mensen die hiervoor extra kosten in rekening zijn gebracht. Dat gaat dan niet om onverharde wegen, maar om rijden buiten de "toegestane" staten. Hele goede reden om nooit zaken met ze te doen.

Maar goed, ik vermoed dat vele mensen hier hun huurauto wel eens, of regelmatig, meenemen naar plekjes waar ze dus zelf alle aansprakelijkheid dragen. Prima toch, eigen keuze, zolang je je er maar van bewust bent dat schade niet gedekt is en dat je ook niet op hulp van de verhuurder hoeft te rekenen. En als je bang bent voor tracking kun je altijd nog Onstar (of het vergelijkbare systeem van Ford) gewoon uitzetten door de zekering er uit te trekken (en weer netjes terug te doen voordat je hem inlevert). Genoeg manuals online te vinden.
Gast

Bericht door Gast »

@roelb: lees even goed wat ik schrijf...een aantal auto’s (met name in de hogere prijsklassen) zijn voorzien van tracking devices die puur tot doel hebben om de auto’s op te kunnen sporen in geval van diefstal. Als er twijfel zou kunnen ontstaan over locaties en/of schade KAN de informatie uit deze devices gebruikt worden om een schuldvraag te onderbouwen.

Ik zeg nergens dat alle auto's actief getrackt worden en dat de autoverhuurders alle bestuurders in de gaten houden, dat maak jij er van. Ik heb bv zelf ooit een Hummer als huurauto meegekregen (via Avis) en die was voorzien van een anti-theft tracker. Op basis van een aantal mensen in mijn omgeving, die werkzaam zijn binnen de auto verhuur/lease bedrijven (zowel in NL als de US) weet ik dat in de duurdere modellen zulke devices gewoon ingebouwd zijn, en kunnen de auto’s indien gewenst zelfs remote gepingd worden om zich te melden (en uiteraard werkt dit onklaar maken niet zo eenvoudig als het verwijderen van een zekeringetje).

Bij kleinere autoverhuurders heeft het gevolg van de diefstal van auto’s veel grotere impact, vandaar dat hier veel meer van dit soort devices standaard in de auto’s zitten.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je dat bedoelde, waarom reageer je dan op een vraag over de huur van een FFAR. Je maakt mensen onnodig bang.

Bij Hertz en Alamo/National/Enterprise zou zoiets simpelweg niet mogen conform het gestelde in de huurovereenkomst. Behalve dan als ze dat expliciet en apart op het huurcontract printen en je er apart voor laten tekenen. Het zou kunnen dat dat bij Hertz bij de Dream car collection het geval is, geen idee, nog nooit zo'n auto gehuurd. Maar het ging hier ook niet over de huur van een Ferrari oid, maar om een gewone FFAR. En bij alle auto's waar je, zowel bij Alamo/National als bij Hertz alleen de standaard voorwaarden hoeft te accepteren gebeurt dat dus niet. En daaronder vallen ook alle FFAR's.

Avis en Budget hebben in hun voorwaarden geen privacy waarborgen staan en geven aan dit wel te mogen. Goede reden om ook daar geen zaken mee te doen.

In vrijwel alle auto's zit inmiddels een geintegreerd telematica systeem waarbij de fabrikant, en tegen betaling de eigenaar, de locatie kan opvragen en bepaalde verrichtingen kan doen (deuren open maken, etc). Dat is vaak gekoppeld aan de hulpoproep dienst en in Europa inmiddels zelfs verplicht. Maar dat systeem wordt door de grote verhuurders echt niet om tracking redenen gebruikt - en de voorwaarden en privacy reglementen van bovengenoemde verhuurders sluiten dat ook uit. Mocht je je daar toch zorgen over maken dan kun je dat systeem, dat overigens alleen maar werkt als er mobiele dekking is, bij GM iig eenvoudig uitschakelen (met 1 zekering, google is your friend).

Als je in CA huurt ben je verder nog beschermd door de strafwet, die dit verbied, tenzij er door de huurder expliciet toestemming is gegeven (California Penal Code 637.7). Ik weet niet in hoeverre een soortgelijk artikel ook in andere staten van kracht is.
Jessy50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jessy50 »

Wij zijn opzoek naar een SUV en zien ook prijzen in landen om ons heen dat de prijzen daar een stuk lager liggen. Nu heb ik zojuist een leuke prijs gezien op autoeurope.de echter twijfel ik of hier alle verzekeringen die je minimaal nodig hebt inclusief zijn. Kan iemand mij vertellen of onderstaande verzekeringen voldoende zijn? Ik twijfel enorm.......

Das Paket '"Ohne Selbstbeteiligung im Schadensfall mit Super Cover inkl. Rädern & Glas" beinhaltet:
Mehrwertsteuer (VAT)
Haftpflichversicherung
Feuerversicherung
Haftungsbegrenzung im Schadensfall (CDW) inklusive Schäden an Reifen, Glas, Unterboden und Dach des Fahrzeuges, ohne Selbstbeteiligung
Diebstahlschutz (TP) ohne Selbstbeteiligung
Ursprünglicher Preis: €484.48
Ohne Selbstbeteiligung, mit Extended Cover inklusive Reifen, Glas, Unterboden und Dach des Mietwagens Steuern inklusive

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jessy
Gast

Bericht door Gast »

@jessy50: ja je hebt zo te lezen alle verzekeringen die je nodig hebt in de US. Of je nu op .de of .nl of .be kijkt zijn de huurvoorwaarden voor een auto in de US hetzelfde: CDW/LI, verzekering tegen schade aan dak, bodem en banden en verzekering tegen diefstal zonder eigen risico.

Overigens...ik heb net gekeken voor mijn SUV via de verschillende autoeurope sites en bij mij was de .nl site de goedkoopste voor mijn periode...
MIG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MIG »

Help, ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

4 mei tot en met 23 mei auto huren in Boston. Ophalen in de stad (voorkeur) en inleveren op het vliegveld.

Ik wil standard LDW/CDW met extra bestuurder. Zoek een standard SUV of intermediate.

Wie weet of ik voor regio Boston ook nog een tolkastje nodig heb. We gaan vanaf Boston naar boven Main in, naar Niagara Falls, terug richting de kust (onder Boston door) via Cape Cod en dan inleveren op luchthaven.

Ik lees dit bij een verhuurder - dit is toch niet echt duur om te huren of apart een kastje te kopen?
Toll Pass Device (TPD): in the Northeast of America (in Delaware; Massachusetts; Maine; Maryland; New Hampshire; New Jersey; New York; Ohio; Pennsylvania; Rhode Island ; Virginia; West Virginia ) you can rent the TPD for USD 3,95 per day (max. USD 19,75 per rental period).

Voor verhuur zie ik meerdere sites genoemd in dit topic en kom op het volgende:

1) Op Hertz krijg ik een melding dat ik een code moet invoeren - kom hier niet verder. Wat doe ik fout, moet een speciale code invoeren voor boston?
2) http://www.avis.be kom ik op een Ford Escape voor EUR 700, inclusief bestuurder maar zonder CDW. Die kan je niet kiezen dus dat wordt apart afrekenen denk ik, dus dat gaat prijzig worden.
3) Sunnycars.de Intermediate SUV (inclusief alles) EUR1065, Standard SUV EUR1337. Vind ik duur maar is een richtprijs.
4) Op de https://www.alamo.co.uk/deals/vouchercodes/discount site kom ik voor Intermediate SUV EUR653 of SUV767, alleen geen extra bestuurder. Geen idee wat daar de kosten van zijn, iemand een idee of wat hier nog de addertjes zijn? Ik zie ergens 10 dollar per dag dus dit lijkt een goede optie.
5) Direct op http://www.alamo.nl is (gold) het een I-SUV voor 1164 end S-SUV EUR1347 - verschrikkelijk veel verschil.
6) Op http://www.drive-usa.de kost een I-SUV alleen al EUR 929 (Budget) alleen afhalen vliegveld. We zitten midden in de stad en er zijn een paar locaties op 15 min van ons hotel vandaan, dus handig om daarvan uit weg te gaan.
7) https://www.usareisen.de/ Midsize 865 Standard SUV 1096 (dollar). Hier ook alleen vliegveld ophalen en inleveren. 45 minuten onderweg.
8.) http://www.autoeurope.nl/ S-SUV EUR735 + extra bestuurder 13 dollar per dag = 953 totaal. Kom ik ook op een Alamo auto en gelijkwaardig aan optie (4). En ophalen in de stad.

Is een prijs rond de 950-1000 redelijk voor Boston, Maine? 20 dagen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer