Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5
Als een travel agent zegt dat het inclusief bagage is, dan is dat zo. En zo niet dan weet je in ieder geval wie er gaat opdraaien voor de extra gemaakte kosten. Als je twijfelt kan het geen kwaad om een paar screen shots te maken in het boekingsproces en je bevestigingen goed te lezen.
Maar er is helemaal geen "regel" dat alle KLM tickets vanaf zoveel april zonder bagage zijn.
KLM, AF en Delta bieden gewoon nu een extra fare rule aan voor vluchten tussen zone 2 en 1 (Europa en de US), waarbij de bagage niet is inbegrepen. Precies zoals Delta dat binnen de US al veel langer doet. Dat is een extra fare, geen vervanging van bestaande fares.
Zoek je op de KLM website, dan krijg je standaard die goedkoopste tarieven te zien bij het zoeken en kun je daarna kiezen of je die "light" fare wil of dat je toch een reguliere fare wil. Dat geldt ook bij Delta, daar heet het dan "Basic economy" versus "Main cabin". Travel agents kunnen er gewoon voor kiezen om die goedkopere fares helemaal niet aan te bieden, en dat zal tix.be hier gewoon doen. Helaas hebben we die keuze nog niet in de populaire zoekmachines, maar ik verwacht dat Google daar wel wat mee gaat doen.
Er is inderdaad prijsverschil tussen tix.be en tix.nl. Dat hebben we hier al vaker geconstateerd. Blijkbaar hecht KLM/AF waarde aan de Belgische markt. Dat zie je natuurlijk ook met de fare rules voor vertrek vanaf ZWE of ZYR (Treinstations in Antwerpen/Brussel) en de soms heel goedkope tarieven voor vertrek vanaf BRU. Ik zou zeggen: profiteer er van, dat heet marktwerking. Er is geen enkele reden om je ticket niet in Belgie te kopen.
Overigens een tip: als je bagage mee neemt, dan is het vrijwel nooit verstandig om zo'n Light/Basic economy fare te boeken. Het prijsverschil tussen die "Light" of "Basic Economy" fare met een reguliere Ecnomy fare is namelijk (fors) minder dan de extra kosten die je zou moeten betalen voor bagage. Alleen als je elite of elite+ status hebt binnen Skyteam zou het kunnen lonen door de gratis extra bagage allowance.
Maar er is helemaal geen "regel" dat alle KLM tickets vanaf zoveel april zonder bagage zijn.
KLM, AF en Delta bieden gewoon nu een extra fare rule aan voor vluchten tussen zone 2 en 1 (Europa en de US), waarbij de bagage niet is inbegrepen. Precies zoals Delta dat binnen de US al veel langer doet. Dat is een extra fare, geen vervanging van bestaande fares.
Zoek je op de KLM website, dan krijg je standaard die goedkoopste tarieven te zien bij het zoeken en kun je daarna kiezen of je die "light" fare wil of dat je toch een reguliere fare wil. Dat geldt ook bij Delta, daar heet het dan "Basic economy" versus "Main cabin". Travel agents kunnen er gewoon voor kiezen om die goedkopere fares helemaal niet aan te bieden, en dat zal tix.be hier gewoon doen. Helaas hebben we die keuze nog niet in de populaire zoekmachines, maar ik verwacht dat Google daar wel wat mee gaat doen.
Er is inderdaad prijsverschil tussen tix.be en tix.nl. Dat hebben we hier al vaker geconstateerd. Blijkbaar hecht KLM/AF waarde aan de Belgische markt. Dat zie je natuurlijk ook met de fare rules voor vertrek vanaf ZWE of ZYR (Treinstations in Antwerpen/Brussel) en de soms heel goedkope tarieven voor vertrek vanaf BRU. Ik zou zeggen: profiteer er van, dat heet marktwerking. Er is geen enkele reden om je ticket niet in Belgie te kopen.
Overigens een tip: als je bagage mee neemt, dan is het vrijwel nooit verstandig om zo'n Light/Basic economy fare te boeken. Het prijsverschil tussen die "Light" of "Basic Economy" fare met een reguliere Ecnomy fare is namelijk (fors) minder dan de extra kosten die je zou moeten betalen voor bagage. Alleen als je elite of elite+ status hebt binnen Skyteam zou het kunnen lonen door de gratis extra bagage allowance.
Zelf eergisteren geboekt, maar zie ze nu ook nog voorbij komen:
Retour Brussels Airport - New York JFK, rechtstreekse vluchten voor onder de 390 euro p/p. Vliegen met Brussels Airlines. In de zomervakantie. Wij vliegen zelf op 9 juli heen en 1 augustus terug. Maar zag ook de dagen er omheen deze prijzen. Gezocht via Momondo.de en geboekt via Cheaptickets.de, maar zag ze ook via Momondo.be
Misschien een tip voor mensen die ook aan het (noord)oosten denken voor de zomervakantie.
Retour Brussels Airport - New York JFK, rechtstreekse vluchten voor onder de 390 euro p/p. Vliegen met Brussels Airlines. In de zomervakantie. Wij vliegen zelf op 9 juli heen en 1 augustus terug. Maar zag ook de dagen er omheen deze prijzen. Gezocht via Momondo.de en geboekt via Cheaptickets.de, maar zag ze ook via Momondo.be
Misschien een tip voor mensen die ook aan het (noord)oosten denken voor de zomervakantie.
Je kunt ook rechtstreeks vanaf BRU naar NYC vliegen voor tussen de 350 en 450 met Delta/KLM/AF (en ja, inclusief bagage), het hele jaar.
Bijvoorbeeld: https://goo.gl/flights/V3xJ
Tip: gebruik "Book with Delta" en je ziet direct dat het fare class V is, gewoon reguliere economy fare inclusief bagage (VLXP5BE).
Na 28 maart wordt het ca EUR 100 duurder, de fare base is dan P99BE ipv P5BE.
Bijvoorbeeld: https://goo.gl/flights/V3xJ
Tip: gebruik "Book with Delta" en je ziet direct dat het fare class V is, gewoon reguliere economy fare inclusief bagage (VLXP5BE).
Na 28 maart wordt het ca EUR 100 duurder, de fare base is dan P99BE ipv P5BE.
Weer mooi prijzen via Skyscanner.be. Nu voor oa Lufthansa.
Niet te vinden via Google Flights en de maatschappij zelf.
Ook niet via Google.be trouwens
Via .nl via .be
Niet te vinden via Google Flights en de maatschappij zelf.
Ook niet via Google.be trouwens

Via .nl via .be
Via momondo.be vind ik een tarief van €500 p.p. voor Keulen - Seattle 21 juli/13 aug met Eurowings.
Dit is excl. bagage.
Op de eigen site van Eurowings ook incl bagage €600.
Eurowings is voor mij een onbekende maatschappij mbt lange vluchten.
Via de zoekfunctie al een en ander gevonden, maar allemaal berichten mbt Las Vegas.
Jullie ervaringen?
Dit is excl. bagage.
Op de eigen site van Eurowings ook incl bagage €600.
Eurowings is voor mij een onbekende maatschappij mbt lange vluchten.
Via de zoekfunctie al een en ander gevonden, maar allemaal berichten mbt Las Vegas.
Jullie ervaringen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor de mensen die in april naar de VS gaan!
Ik volg de prijzen al een tijdje!
Sinds vandaag een heleboel vluchten toegevoegd van KLM. Vanuit brussel met trein naar schiphol en dan naar LA/SF voor maar 430 euro!
Hup hup hup!
edit; het is blijkbaar nog 80 euro erbij voor bagage
Ik volg de prijzen al een tijdje!
Sinds vandaag een heleboel vluchten toegevoegd van KLM. Vanuit brussel met trein naar schiphol en dan naar LA/SF voor maar 430 euro!
Hup hup hup!
edit; het is blijkbaar nog 80 euro erbij voor bagage

#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
-
- Amerikafan
17 april tot 26 april; KLM, 530 euro!
woehoee

- Almere vak V
- Amerika-expert
Wellicht handig als je het traject erbij zet. Voor zover ik weet is woehoee bij mij geen bekende bestemming...Ataturk007 schreef:17 april tot 26 april; KLM, 530 euro!woehoee

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb een vraag over de nieuwe bagagekosten en de ticketprijzen.
Wij willen deze zomer naar West-Amerika. Het plan is om nu een rondreis te maken van Los Angeles naar Las Vegas (21 dagen). Het lastige is nu dat je niet het "standard pakket" kunt aanklikken bij de KLM waarbij je de bagagekosten in een keer betaald (160 euro). We kunnen alleen voor de heenreis voor de koffers betalen (100 euro
) en voor de terugreis kan het alleen op het vliegveld. We moeten met een tussenstop, dus ik ben bang dat we dan de hoofdprijs moeten betalen. En je kunt dan geen kant meer op, want je wilt je bagage wel meenemen naar huis.
Vind het echt vervelend dat dit er niet meer bij in zit, maakt het allemaal ingewikkelder...
We kunnen helaas alleen in het hoogseizoen, de ticketprijzen zijn echt fors. Gaat richting 2100 euro met twee personen.
Ik lees hier bedragen van rond de 600/700 euro pp, is dat überhaupt haalbaar eind juli?
Wij willen deze zomer naar West-Amerika. Het plan is om nu een rondreis te maken van Los Angeles naar Las Vegas (21 dagen). Het lastige is nu dat je niet het "standard pakket" kunt aanklikken bij de KLM waarbij je de bagagekosten in een keer betaald (160 euro). We kunnen alleen voor de heenreis voor de koffers betalen (100 euro

Vind het echt vervelend dat dit er niet meer bij in zit, maakt het allemaal ingewikkelder...
We kunnen helaas alleen in het hoogseizoen, de ticketprijzen zijn echt fors. Gaat richting 2100 euro met twee personen.
Ik lees hier bedragen van rond de 600/700 euro pp, is dat überhaupt haalbaar eind juli?
Op delta.com en airfrance.nl kan je de fare classe nog altijd selecteren op voorhand.
Je bagage kosten zijn dan minder.
Je bagage kosten zijn dan minder.
Wij gaan van 17 juli tem 6 augustus en vliegen van Brussel naar LA heen en terug en hebben +/- 700 euro per ticket betaald (KLM). Dat hebben we wel al in november 2017 geboekt en ik merk dat hoe langer je wacht met boeken de prijzen steeds duurder worden. Niet te doen hé... Zelfs onze huurwagen is nu voor dezelfde periode 2.5x duurder dan wanneer wij geboekt hebben!Marietje31 schreef: We kunnen helaas alleen in het hoogseizoen, de ticketprijzen zijn echt fors. Gaat richting 2100 euro met twee personen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Ga dan even kijken op de site van AirFrance!
Inderdaad niet te doen Peter... Wij moeten ook nog even wachten totdat we echt kunnen boeken, hoop dat het tegen die tijd nog haalbaar is financieel...
Ga dan even kijken op de site van AirFrance!
Inderdaad niet te doen Peter... Wij moeten ook nog even wachten totdat we echt kunnen boeken, hoop dat het tegen die tijd nog haalbaar is financieel...
-
- Amerikafan
Oops foutje!Almere vak V schreef:Wellicht handig als je het traject erbij zet. Voor zover ik weet is woehoee bij mij geen bekende bestemming...Ataturk007 schreef:17 april tot 26 april; KLM, 530 euro!woehoee
Brussel Amsterdam (trein)
Amsterdam LA
Retour is hetzelfde
Ik zou sowieso adviseren om bij Delta te boeken (scheelt je 10 euro als je slim bent), maar waarom zou je bij KLM niet de reguliere economy fare kunnen boeken? Welke data en vluchten gaat het om?Marietje31 schreef: Het lastige is nu dat je niet het "standard pakket" kunt aanklikken bij de KLM waarbij je de bagagekosten in een keer betaald (160 euro). We kunnen alleen voor de heenreis voor de koffers betalen (100 euro)
-
- Amerika-ontdekker
We kijken nu naar zondag 22 juli heen en vrijdag 10 augustus terug.roelb schreef:Ik zou sowieso adviseren om bij Delta te boeken (scheelt je 10 euro als je slim bent), maar waarom zou je bij KLM niet de reguliere economy fare kunnen boeken? Welke data en vluchten gaat het om?Marietje31 schreef: Het lastige is nu dat je niet het "standard pakket" kunt aanklikken bij de KLM waarbij je de bagagekosten in een keer betaald (160 euro). We kunnen alleen voor de heenreis voor de koffers betalen (100 euro)
Pream: Als een retour met dezelfde aankomst en vertrekplaats voordeliger is, dan moeten we daar nog naar kijken. Ik vind het gewoon zo'n roteind terug, en het kost ook een dag...
Las-lax kost geen dag hoor.. maar goed, deze data zijn midden in het hoogseizoen, met (op dit moment) bijbehorende prijzen. Inderdaad ca eur 1050 pp voor (normaal) economy binnen Skyteam:
Fare classes U heen en T terug. Dat zijn reguliere fares (met baggage)
Prijs:
Dat kun je ook gewoon bij Klm boeken, maar die online boekingsengine is wat buggy en vind vaak niet alle mogelijke combinaties uit zichzelf. Overigens kun je deze route ook voor EUR 2005,46 in business vliegen (via msp). Wel een restrictive fare (change fee van 600 euro), maar als je zeker bent van je data...
Wil je een goedkopere economy fare, wacht dan rustig af. Zet wat alerts aan op Google flights en Kayak en zoek regelmatig. Het is dan wel hoogseizoen, maar er komen echt nog wel gunstige tarieven. Ben alleen wel bereid om snel te schakelen als er iets voorbij komt dat ok is. In dat geval: Niet twijfelen, maar boeken.
Fare classes U heen en T terug. Dat zijn reguliere fares (met baggage)
Prijs:
Dat kun je ook gewoon bij Klm boeken, maar die online boekingsengine is wat buggy en vind vaak niet alle mogelijke combinaties uit zichzelf. Overigens kun je deze route ook voor EUR 2005,46 in business vliegen (via msp). Wel een restrictive fare (change fee van 600 euro), maar als je zeker bent van je data...
Wil je een goedkopere economy fare, wacht dan rustig af. Zet wat alerts aan op Google flights en Kayak en zoek regelmatig. Het is dan wel hoogseizoen, maar er komen echt nog wel gunstige tarieven. Ben alleen wel bereid om snel te schakelen als er iets voorbij komt dat ok is. In dat geval: Niet twijfelen, maar boeken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zijn er sites waar je een prijsalarm kan instellen op multicity vluchten?
Heb er al een aantal bekeken maar nog niet kunnen vinden.
Heb er al een aantal bekeken maar nog niet kunnen vinden.
Google, Kayak..
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Daar kan ik inderdaad prijsalarmen instellen maar kon het niet vinden voor de multi city optie.
Waar kan ik dat vinden?
Waar kan ik dat vinden?
Skyscanner, Momondo heb je ook nog. Toch soms verschil wat Google niet kan vinden / tonen, vind Skyscanner en/of Momondo soms wel.
Probeer ook de verschillende landen bv Skyscanner.nl / .be
Probeer ook de verschillende landen bv Skyscanner.nl / .be
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15868 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne