Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Norwegian air, goedkoop?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Bushmaster
Amerika-expert

Norwegian air, goedkoop?

Bericht door Bushmaster »

Vanmorgen zag ik weer lovende woorden over het toetreden van Norwegian Air tot de lijn Amsterdam-New York.
Met koppen als "voor een prikkie naar New York" schep je een hoog verwachtingspatroon.
https://www.tubantia.nl/economie/goedko ... ~a80c43b1/
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/tr ... wegian-air

Maar zo goedkoop is Norwegian air toch helemaal niet? of zie ik iets over het hoofd?
Als voorbeeld:
6 april 2018 - 18 april Amsterdam-JFK (overstap in Oslo)
Heenreis €203,77
Terugreis €298,20
hierbij nog 2x €70,00 voor je koffer en eten aan boord
Totaal: €641,97

Kijk ik op Momondo, dan zie ik voor dezelfde data een rechtstreekse vlucht met United voor €426,00 (met 1 overstap zelfs voor €369,00).
Is dit nu gewoon slechte journalistiek? of mis ik iets?
(PS: zelfde verschijnsel heb ik ook al eens voorbij zien komen bij WOW air trouwens)
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Norwegian air, goedkoop?

Bericht door BorL »

Ach, je kan wel voor een kleine 200,- naar NYC!
Maar ja, dan sta je daar met honger, zonder bagage of retourticket :)
Ze liegen niet maar spelen mooi in op de NL mentaliteit. Dit soort acties zullen bijna nooit de goedkoopste zijn, zelf blijven kijken en vergelijken.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik verbaas me hier ook over, gewoon slechte journalistiek. Ze nemen het persbericht van Norwegian over zonder zelf ook maar iets te checken.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Haha welke media factchecken tegenwoordig nog? :lol:
Mij verbaast het niets. En de bedrijven maken er gretig gebruik van. Zij sturen als marketing gewoon een persbericht uit naar de media.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Zoals altijd lopen we weer braaf achter de grote hoop aan. Het is op het journaal geweest en het staat in de krant dus het zal wel waar wezen. Iedereen die een paar weekjes de tijd heeft, wat geduld heeft en er wat energie in wil steken weet dat je voor ver onder dit bedrag naar NY kunt.
Gast

Bericht door Gast »

Hetzelfde geldt voor de Wereld weken deals van de KLM...ik heb nog geen enkele prijs hier voorbij zien komen die echt interessant is. De indruk is dat het goedkoop is, omdat de actie in de media zo gehyped wordt, maar zo geweldig zijn de prijzen echt niet.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wat betreft de KLM wereld dealweken, zo'n superdeals zijn dat niet. Prijzen zijn niet verkeerd maar geen super aanbiedingen.
Als ik naar onze vlucht kijk AMS-MCO in April, die is wel ruim 40 euro duurder ( als ik de bagage erbij tel ) als toen wij hem destijds in September geboekt hebben. :lol:
Aan de andere kant 561 euro is niets van te zeggen en evengoed een mooie prijs om te vliegen met KLM/ Delta.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik denk ook niet dat dit iets specifieks voor Norwegian of luchtvaartmaatschappijen in het algemeen is. Je ziet het overal. Bijvoorbeeld bij mobiele telefonie abonnementen, een lage vanaf prijs, totdat jezelf een pakket zoekt dat bij je past, dan is het meestal duurder. En zo is het ook met hotels, het moet allemaal maar net in je planning passen wil je gebruik kunnen maken van die ene specifieke prijs. Ben je super flexibel dan kun je inderdaad voor een goede (lees --> lage prijs) naar de USA. En dat kan bij veel luchtvaartmaatschappijen. Kortom, zoals hierboven al is aangegeven, veel zelf zoeken en de tijd nemen, en hopen dat je een prijs kunt vinden die past in jouw planning. Dit soort advertenties zijn leuk voor de meute, die denken dan altijd goedkoop uit te zijn bij Norwegian, net als die schreeuwerige advertenties van de Media Markt, je gaat bijna geloven dat het daar (altijd) goedkoop is.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Daarnaast vlieg ik graag met een gerenommeerde Airline die tot een Alliantie behoort. Igv ernstige verstoring van je vliegschema, kan je makkelijker op weg worden geholpen. Dat is bij Airlines al Norwegian, WOW, maar ook TUI (er zijn er vast meer) dan al snel een probleem.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

hier een nederlander uit noorwegen. Ik boekte voor 440 euro retourtje new york steward....midden in de zomervakantie...eten en bagage zit er dan bij ...niet slecht toch ? 20 juli tot 9 augustus...direct vanuit mn eigen woonplaats...mn familie uit nederland kost het iets meer omdat zij veel later boekten....

Norwegian is een prijsvechter, en daar zijn ze behoorlijk goed in..... Je ziet ze overal te werled opduiken..Ze hebben basis in Scandinavie ,spanje, london...enzv.... het is goed dat de konkurentie op intercontinentale routes scherper wordt. Norwegian zal in 2018 ook in zuid amerika voet aan de grond krijgen, vooral in argentinie....
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 08 jan 2018, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

zit je wel > 50 km van Manhattan af. Verder beetje appels met peren vergelijken wat deze discussie betreft denk ik.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ja sanook dat klopt...maar norwegian vliegt ook op jfk. Voor mij maakt t niet uit, want ik wil noordover na aankomst....
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Ik vlieg in mei, zonder overstap met koffer en maaltijden voor 340eur van Brussel naar New York. Kon ook voor dezelfde prijs vanuit Amsterdam. Als je het goed uitzoekt kan je ook voor een lage prijs met andere maatschappijen vliegen. Low cost vind ik prima voor max 2,5u, maar is het verder vliegen, mag het iets meer zijn.. (qua comfort)
Gast

Bericht door Gast »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer