Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Stan.Gobien »

Canada is helaas een stuk duurder dan USA, en je hebt ook nog een eigen risico.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zijn nog op zoek naar een standaard SUV van 1 tot 19 juli 2018 in Las Vegas.
Via Hertz.nl op dit moment een hele mooie prijs in de Adrenaline en Prestige collectie. Zeker met de CPD-code 866984 (ANWB).
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Zoals Roelb hier al aangaf kan je in Las Vegas idd "goedkoop" een vette bak huren.
Wij hebben voor 3 weken in juli 2018 een Cadillac Escalade (full suv) @ $1142 omgerekend een goeie €950.
Wil je van een korting genieten maar ben je geen lid van anwb, word dan gratis lid bij Flyingblue, zo krijg je 10% korting.
Voor Las Vegas moet je normaal bijbetalen voor een extra bestuurder maar als je gratis Hertz gold member wordt, is de 2de bestuurder gratis.
Kleine weetjes die je flink wat centjes besparen!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Mike33 schreef:Ik heb volgens mij alle tips geprobeerd die ik hier kon vinden, maar kom niet eens in de buurt van 32e per dag.. Mocht er iemand nog een gouden tip hebben of ervaring met autohuur in Toronto, hoor ik het graag!
Ik heb de link hier al vaker gegeven: via deze aanbieding op de Belgische site van AVIS vind je voor sommige data/trajecten ook goede prijzen. Minivan Toronto van 1 t/m 22 augustus: 805,80 euro. https://www.avis.be/aanbiedingen-autove ... n-shopping

Via de Spaanse site nog vijftien euro goedkoper. Maar dan moet je wel in het Spaans boeken. https://www.avis.es/ofertas-alquiler-co ... r-5-europa

Geen idee hoe hoog de tarieven in Toronto in de zomer normaal gesproken liggen, maar dit komt dus rond de 36e/37e per dag uit.
TomB01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TomB01 »

Heb net wagen (fullsize) gehuurd voor 22 dagen in Las Vegas (12/5 - 2/6). Via de link van Reny (heel erg bedankt !) een postpaid kunnen boeken voor $ 807 via Alamo UK. Lijkt mij een meer dan goeie prijs, toch ?
Hoe de online check-in gebeurt is mij vooralsnog echter niet helemaal duidelijk. Geeft dat het recht op een skip the counter ? Hoe gebeurt de betaling dan ? Iemand die hierover iets meer kan vertellen ? (sorry als ik in herhaling val, is waarschijnlijk al wel een paar keren op dit forum rondgegaan, maar vind niet direct terug hoe het allemaal werkt bij Las Vegas Alamo...)
heartfield
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door heartfield »

heb deze kunnen boeken bij Avis voor 400 euro voor 14 dagen, lijkt mij een goede deal.
Bijlagen
auto states.JPG
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Bedankt voor de tips. Ik ga mij hier straks verder in verdiepen, eerst even gaan werken.

Nog vlug 2 vraagjes :
- bij Hertz net gekeken om golden member te worden, daar vragen ze naar de "CDP" , dat is een bedrijfs-of ledenkorting op de huur die is vastgelegd met een bedrijf of organisatie. Wat bedoelen ze hier juist mee? Een korting die je via je werknemer kan krijgen?

- Niemand ervaring met Europcar in Las Vegas/USA? Ik heb al wat zitten zoeken op het forum, maar het blijft vrij vaag. Blijkbaar heeft Advantage (Europcar in USA) niet zo'n goede naam? Het prijsverschil met de andere aanbieders is wel heel groot.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hebben via alamo.de een midsize suv vastgelegd voor Denver-Denver van 8 sep tot 29 sep voor een 780 usd.
Ben aan het twijfelen of we niet eerder een mustang zouden nemen. Voor nog geen 1000 usd is die al te boeken. Maar heb al veel gelezen en lijkt me wel heel wat minder comfortabel qua koffers en koelbox.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

pacific schreef: - bij Hertz net gekeken om golden member te worden, daar vragen ze naar de "CDP" , dat is een bedrijfs-of ledenkorting op de huur die is vastgelegd met een bedrijf of organisatie. Wat bedoelen ze hier juist mee? Een korting die je via je werknemer kan krijgen?
Een CDP is een contract/kortingscode. Die kun je opslaan in je account, maar dat hoeft niet. Je kunt bij elke huur los een CDP invoeren.

Als je ANWB lid bent kun je bijvoorbeeld CDP 504224 gebruiken, die geeft vaak rond de 10% korting op de standaard tarieven. Heb je een Amex kaart (al dan niet Flying blue) dan zijn er ook diverse CDP's die kortingen tot 20% geven.

Er is nu ook een actie van Hertz zelf gedurende de maand januari, met kortingen tot 25% (maar verwacht buiten Europa niet meer dan 5%) met CDP 852256, enige vereiste is dat je #1 gold lid bent.
- Niemand ervaring met Europcar in Las Vegas/USA? Ik heb al wat zitten zoeken op het forum, maar het blijft vrij vaag. Blijkbaar heeft Advantage (Europcar in USA) niet zo'n goede naam? Het prijsverschil met de andere aanbieders is wel heel groot.
Advantage is niet Europcar. Europcar zit zelf helemaal niet in de US, maar heeft een deal gesloten met Advantage om toch auto's te kunnen verhuren in de US, en andersom zal Advantage Europcar gebruiken om auto's te verhuren in de EMEA regio. Vroeger had Europcar diezelfde deal met Enterprise (Alamo, National) ipv Advantage.

Advantage is een kleine speler met veel slechte reviews. In 2008 gingen ze failliet en zijn toen overgenomen door Hertz. Die hebben het een tijdje als budget merk in de markt gezet ("Simply wheelz"). Maar in 2012 moesten zij Advantage weer verkopen op last van de mededingingsautoriteit, in verband met de overname van Dollar en Thrifty. In 2013 dreigde weer een faillissement en sinds vorig jaar zijn ze dus vrij aggressief met lage prijzen aan het concurreren via de grote online brokers. Reviews zijn wisselend. Ik denk dat je net wat meer risico loopt om een oudere of basisuitvoering van een auto mee te krijgen dan bij de andere verhuurders. Als het prijsverschil groot genoeg is om dat risico te nemen dan zou ik zeggen: we horen graag wat je ervaringen waren :-).
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Iemand ervaring met http://www.discountusacarrental.com ?
Verhuren blijkbaar enkel wagens van Dollar indien je kiest voor 'all insuraces included'
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik ken de site niet.
Maar als de verzekeringen kloppen en de prijs is goed, kun je er gerust boeken lijkt mij.
Heb je al een proefboeking gemaakt?
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

jess85 schreef:Hebben via alamo.de een midsize suv vastgelegd voor Denver-Denver van 8 sep tot 29 sep voor een 780 usd.
Ben aan het twijfelen of we niet eerder een mustang zouden nemen. Voor nog geen 1000 usd is die al te boeken. Maar heb al veel gelezen en lijkt me wel heel wat minder comfortabel qua koffers en koelbox.
Voor 3 weken zou ik geen mustang adviseren. Er passen 2 grote en 2 kleine koffers in, maar dan past er echt geen koelbox meer bij. Daarnaast moet een deel van de koffers op de achterbank en als je die er iedere dag uit en weer in moet vissen dan heb je het op een gegeven moment wel gehad.
Ik zou adviseren om een paar dagen een mustang te nemen en de rest van de vakantie een SUV. Is gewoon veeeeeel comfortabeler. Mustang is vooral leuk, maar zeker niet praktisch!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Mike33 schreef:Hallo allemaal!
Ik volg al een tijdje het forum. In de zomervakantie gaan we naar Amerika / Canada van 1 tm 22 augustus, we vliegen op Toronto. 2 jaar geleden in de meivakantie geweest naar Orlando en daar lagen de prijzen heel anders. Nu las ik paar dagen geleden ook hier dat de prijs van 32e per dag aan de hoge kant is voor een minivan, we zijn met zn 5e (3 kids).
Ik heb volgens mij alle tips geprobeerd die ik hier kon vinden, maar kom niet eens in de buurt van 32e per dag.. Mocht er iemand nog een gouden tip hebben of ervaring met autohuur in Toronto, hoor ik het graag!
Probeer http://www.economycarrentals.com eens. Vanaf Montreal kwam ik redelijk uit.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

TomB01 schreef:Heb net wagen (fullsize) gehuurd voor 22 dagen in Las Vegas (12/5 - 2/6). Via de link van Reny (heel erg bedankt !) een postpaid kunnen boeken voor $ 807 via Alamo UK. Lijkt mij een meer dan goeie prijs, toch ?
Hoe de online check-in gebeurt is mij vooralsnog echter niet helemaal duidelijk. Geeft dat het recht op een skip the counter ? Hoe gebeurt de betaling dan ? Iemand die hierover iets meer kan vertellen ? (sorry als ik in herhaling val, is waarschijnlijk al wel een paar keren op dit forum rondgegaan, maar vind niet direct terug hoe het allemaal werkt bij Las Vegas Alamo...)
Je zoekt je reserveringsnummer op en ga je naar alamo.com en zoek je je reservering op. In dit scherm staat ook dat je kunt inchecken. Dat doe je eerst. Hier vul je de gevraagde gegevens in. als je dit bevestigd krijg je daarna een mogelijkheid om skip the counter te doen. Hier moet je ook de creditcard gegevens invoeren.
Bij aankomst in LV kan je dan direct doorlopen naar de garage, een auto uit de fullsize klasse pakken en naar de uitgang rijden. Bij de uitgang checken ze je rijbewijs en creditcard. Op dat moment wordt ook je creditcard belast met het huurbedrag.

succes!
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Ik wil een beroep doen op jullie hulp! Wij willen een midsize suv huren met 2 bestuurders. 6 juli ophalen in SLC, 24 juli Denver inleveren. Ik kom niet goedkoper uit dan 1200$ en dan moet de bestuurder er nog bij. Klopt het dat alamo dat geen midsize suv heeft staan? Op alamo.nl is deze op aanvraag, andere sites geven geen resultaat.
Rondje Denver was handiger geweest :blink:
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ha Sabrina,

Via driveusa.de kom ik wel enkele 'aanbiedingen' tegen en ook Alamo-Brits heeft een midsize-SUV, maar inderdaad allemaal rond dat bedrag of duurder. Vooral de drop-off hakt erin. Bij Alamo-Brits heb je dan weer wel het voordeel dat de tweede bestuurder in de prijs zit (927 pond). Dat bedoel je toch met je opmerking: "...en dan moet de bestuurder er nog bij."
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Bij Hertz zie ik ook geen goedkopere opties. Alamo-brits lijkt me vooralsnog de beste keuze, en goed in de gaten houden. Geen prepaid rate reserveren dus, dan kun je blijven shoppen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Bij pre-paid kan je toch ook annuleren??
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tuurlijk kan dat (bij een boeking via alamo.co.uk/.de tot een aantal dagen van te voren). Maar ik denk dat mensen die al een paar honderd euro in een reservering hebben zitten veel minder snel geneigd zijn om rond te blijven kijken en iets anders te boeken als het iets gunstiger is. Je moet dan immers weer geld terug gaan vragen..
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij sommigen kost het annuleren van een pre-paid boeking wel een kleine 'boete'.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer