Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door RNA »

Zojuist een SFAR gehuurd, ophalen vliegveld Calgary en inleveren downtown Vancouver. Prijzen zijn bizar hard omhoog gegaan afgelopen weken, ook de beschikbaarheid van de voertuigen lijkt nog minimaal. Via verschillende sites had bijna geen enkele verhuurder nog aanbod.

Uiteindelijk gehuurd bij thrify, inclusief 1 extra bestuurder en leeg inleveren. Dit zegt mijn contract:
inclusief eerste extra bestuurder buiten de echtgenote/echtgenoot of partner met hetzelfde woonadres, deze is ook inbegrepen.
Daaruit maak ik op dat ik een extra bestuurder heb én dat mijn vrouw ook mag rijden (dus na mij, 2 extra bestuurders inclusief mijn vrouw).

Echter, de voorwaarden van Thrifty gaan daar recht tegenin:
All additional authorized drivers are required to qualify to drive the vehicle. To qualify, THRIFTY requires all additional drivers, including spouses, to satisfy our minimum age requirements, have a valid driver’s license, and pay an additional driver fee. However, the following additional drivers do not need to pay an additional driver fee as long as they meet our minimum age requirements and have a valid drivers license:

(1) government renters on official orders,
(2) corporate account customers on corporate rate plans, and
(3) drivers/companions of physically impaired customers.

The additional driver may also be subject to a driver record check and an underage driver's fee. (See below). Because the requirements vary by location, please refer to the location's own Terms and Conditions for specific information on additional driver fees at the location where you intend to rent.
Daaruit maak ik op dat een spouse nooit gratis is, en dus altijd een fee moet betalen. Aangezien mijn contract in het Nederlands is, heb ik daar weinig aan bij de balie.
Iemand ervaring hiermee?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
AlexF
Amerika-newbie

Bericht door AlexF »

Goedenavond,

Mijn vriendin en ik vetrekken eind april voor de eerste keer naar Amerika. Ontzettend veel zin in. Ik volg de threads op AA al enige tijd en heb hier al veel nuttige informatie over Amerika gelezen.

Op dit moment ben ik op zoek naar een convertible voor de periode 25 april t/m 11 mei. Ik ben vooral geïnteresseerd in Alamo omdat ik tijdens het bestelproces een extra bestuurder van 24 kan toevoegen, maar ook omdat je zelf de auto kan kiezen en omdat ik veel goede reviews over Alamo heb gelezen. Ook niet onbelangrijk: de prijs is acceptabel (inclusief <25 fee).

Wat ik raar vind, is dat ik voor die periode alleen op de Nederlandse Alamo site een convertible kan kiezen voor het ophaalpunt in Las Vegas. Op de buitenlandse sites van Alamo is er voor die periode geen convertible beschikbaar. Ik vraag me af wat hier de reden van is. Heeft iemand op het forum dit eerder gezien? Ik wil voorkomen dat ik straks op McCarrran sta en dat ik een ander type auto aangesmeerd krijg omdat er toevallig geen convertibles beschikbaar zijn.

Het valt me tevens op dat ik alleen ter plaatse kan betalen als ik niet op de site ingelogd ben. Als ik wel ben ingelogd zie ik alleen de optie om direct te betalen. Ik ben benieuwd naar de reden hiervan. Iemand enig idee? Ik wil graag pas ter plaatse betalen.

Alvast dank voor de moeite.
Fijne avond.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

ChristaDoel schreef:Ik heb via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations een goede aanbieding gevonden voor onze vakantie in Florida aanstaande zomer, dit scheelt ruim €200,- met de auto die we gezien hadden op alamo.nl!
ik vroeg me alleen af of er voor deze ‘aanbieding’ geen speciale voorwaarden zijn? En zo in de posts hierboven te lezen kan je evt ook nog gratis annuleren?
Zelfde vraag. Kan je deze gratis annuleren?? Ik meen te weten van wel. Maar in dit geval gaat er niks boven zeker weten...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ja, zolang je "Pay locally" kiest. En als je vergeet te annuleren is er ook niets aan de hand.
Almere vak V
Amerika-expert

Dus als je direct betaald niet?? Of heb je dan die regel dat het niet binnen 48 uur voor afhalen kan?

Komt bij dat Pay localy €290,- duurder is... :shock: :shock: :shock:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat lijkt me vreemd, want mijn ervaring met Alamo UK is dat het of niets, of heel erg weinig scheelt. Als ik nu zelf kijk voor een periode in juni waar ik toevallig zelf een auto nodig heb dan scheelt het helemaal niets via deze duitse link.

Maar de voorwaarden staan er vrij duidelijk op:
Sie verfügen über kein Widerrufsrecht nach EU-Recht; Sie können jedoch Ihre Buchung jederzeit und gleich aus welchem Grund stornieren, indem Sie den Anweisungen auf unserer Website folgen.

Erfolgt die Stornierung ihrer Buchung mindestens 7 Tage vor dem angegebenen Abholdatum, so wird Ihnen der volle bei Buchung bezahlte Betrag erstattet.

•Erfolgt die Stornierung weniger als 7 Tage, jedoch mehr als 24 Stunden vor dem angegebenen Abholdatum, dann werden Ihnen entweder die vollen Kosten der Reservierung oder bis zu maximal € 30,00, je nachdem, welches der niedrigere Betrag ist, angerechnet.
•Erfolgt die Stornierung Ihrer Buchung weniger als 24 Stunden vor dem angegebenen Abholdatum, dann werden Ihnen entweder die vollen Kosten der Reservierung oder bis zu maximal € 70,00, je nachdem, welches der niedrigere Betrag ist, angerechnet.
Houd er ook rekening mee dat je dan dus _niet_ direct bij Alamo boekt, maar via Alamo UK ltd, die deze duitse website exploiteert. Dat is wellicht een bedrijf waarvan de aandelen in handen zijn van de amerikaanse Alamo, maar in dit geval treden ze gewoon op als broker., precies zoals dat het geval zou zijn als je bij rentalcars.com oid boekt. Je betaalt hen, zij verstrekken een voucher, en daarmee krijg je in de US je auto mee.
Almere vak V
Amerika-expert

Ik kijk in Vancouver van 21 april tot en met 2 mei voor een Fullsize SUV. Via de Duitse link die hier is gegeven.

prepay €521
pay locally €814

Ik huur bijna nooit auto's. Maar ik vind dit toch wel een verschilletje...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is inderdaad wel de moeite waard. Misschien omdat het in Canada is?
Almere vak V
Amerika-expert

Heb even voor je gekeken met Seattle in het rekenmodel. Ben ik bij pay locally €130 duurder uit. Is al een stuk minder. Maar nog steeds niet echt om voor te lachen.

Heb m via de link geboekt.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik zie een héle goede deal bij http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations

Iemand ervaring mee hier? Zitten er addertjes onder het gras? moet ik ergens lid van zijn wat aantoonbaar is? of is dit eenvoudig boekbaar???
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Ik zie een héle goede deal bij http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations

Iemand ervaring mee hier? Zitten er addertjes onder het gras? moet ik ergens lid van zijn wat aantoonbaar is? of is dit eenvoudig boekbaar???
Als je even zoekt in dit topic vind je heel wat berichten hierover. geen addertjes ....
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Sorry zag het net ook, maar er zit toch een addertje onder het gras. Zojuist geboekt, er zou een CDW bij zitten (verzekering) volgens de beschrijving... maar als ik in mijn boeking kijk zit deze er niet bij.
Zojuist even Alamo gebeld, die bevestigen dat er GEEN cdw zit en je dus NIET verzekerd bent.

Afbeelding
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Welke Alamo heb je dan gebeld ? Amerikaanse misschien ?
Op de eerste pagina staat toch duidelijk dat de CDW er bij zit (wat ook gebruikelijk is als je vanuit EU boekt). Zou een raar verhaal zijn als het er dan toch niet bij blijkt te zitten.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nou, ik heb net even een testboeking gedaan met het "master" pakket. Als ik de reservering daarna op alamo.com op zoek staat er netjes:
UNLIMITED MILEAGE INCLUDED
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Fuel Service Option INCLUDED
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) INCLUDED
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) INCLUDED
Air Tran Fee 18.00/rntl INCLUDED
Tourism Commission Rec 3.50 Pct (3.5%) INCLUDED
Vehicle License Recovery Fee INCLUDED
3 Additional Drivers INCLUDED
Niets aan de hand dus.

Wat doe je precies? En op basis waarvan concludeer je dat CDW er niet in zou zitten?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb een gold pakket geboekt, ook hierbij wordt vooraf aangegeven dat de CDW inclusief is.
Bij de bevestiging die ik heb gekregen staat het volgende:
Rate Inclusions:
--------------------------------------------------------------------------------

Description Price

1 Tank Of Fuel *except When Picking Up At Manhattan Locations Included
Per day Included
Concession Fee Recovery 15.61% Included
Per day Included
Goods And Services Tax Included
Unlimited Mileage Included
Extended Liability Insurance (up To 1mil. $) Included
3 Additional Drivers (25+ Years) Included

Additional Charges:
--------------------------------------------------------------------------------

Description Price

One Way Charge One Way Charge $300,00
Concession Fee Recovery 15.61% $46,83
Goods And Services Tax $17,34
Total additional charges: $364,17
(approx. €233,16)
Hier dus geen CDW, wat bevestigd wordt door de medewerker van Alamo (idd Amerikaanse gebeld).

Afbeelding
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

Ik heb een paar weken geleden een 'master' boeking gedaan via deze site en op mijn reservering (.pdf) die ik via de mail toegestuurd heb gekregen staat gewoon dat CDW included is. Even een proefboeking gedaan (master) en wederom wordt CDW gewoon meegenomen, ik zie geen probleem.

Wat overigens wel vreemd is, is dat via deze site geen cabrio's gehuurd kunnen worden, maar weer wel via de Nederlandse Alamo-site. Moet ik toch nog twee verschillende boekingen doen, want de klantenservice van deze Duits/Engelse site kon mij er ook niet verder mee helpen.
Laatst gewijzigd door Ed-USA op 28 feb 2018, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Hoi Ed,
Voor de 3e keer, ik heb een gold boeking gedaan en geen master! :oops:
Overigens hoort het bij gold ook inclusief te zijn, maar zodra je in Canada huurt vervalt de CDW ineens. Bij huren in de VS staat hij er wel bij..... bug in de website denk ik?
Heb Alamo een mail gestuurd.

Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Heeft geen zin om naar Amerika te bellen. Daar zijn de regels om auto's te huren anders dan hier. Dus wat ze zeggen in Amerika klopt. Alleen als je een auto huurt via een Europese (in dit geval Duitse) website klopt hetgeen wat ze zeggen niet. Maar dat kunnen ze ook niet weten.

Heb mijn boeking wel helemaal doorgedrukt en al betaald. Bij mij staat er het volgende als ik inlog bij alamo.com:

Rental Rate 1 Rental at 404.58 / Rental $404.58
4 Day(s) at 81.59 / Day(s) $326.35
Extras Sldw INCLUDED
Fuel Service Option INCLUDED
Customer Facility Charge $5/day INCLUDED
Premium Location Charge 17.21 Pct (17.21%) INCLUDED
Prov Vehicle Rental Tax $1.50/day INCLUDED
Vlf Rec .99/day INCLUDED
Protection Sldw INCLUDED
Mileage UNLIMITED KILOMETERS INCLUDED
INCLUDED
Fees Provincial Sales Tax (7.0%) $47.21
Goods And Services Tax (5.0%)

Dus geen CDW zoals aangegeven op de website maar een SLDW. Wat dus nog beter is. Als jij dat een addertje vindt. Dan ben ik het met je eens... :wink:

Nou ben ik geen expert in auto's huren. Ik laat me voor mn werk altijd ophalen. Prive huur ik een paar keer per jaar een auto. Ik denk dat roelb hier veel meer over kan zeggen.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Een SLDW zou ik ook gelukkig mee zijn! Maar in mijn boeking geen enkele verzekering voor schade (m.u.v. ELI), dat boekingen in de VS anders zijn klopt. Amerikanen hoeven vaak geen CDW af te sluiten want die zijn persoonlijk verzekerd, voor Europeanen moet dat wel. Ook de Amerikaanse medewerker moet dus een CDW of iets in die trend kunnen zien, zoals ik het nu zie ben ik onvoldoende verzekerd.

Overigens is een CDW officieel geen verzekering, je koopt het gewoon af.

Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Ik heb in mijn boeking niks verandert of extra aangeklikt. Gewoon het Mastergebeuren aan geklikt en van daaruit geboekt. Het enige verschil is misschien dat ik de auto huur in Vancouver, Canada...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer