Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto conversie en reis door Amerika
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Auto conversie en reis door Amerika
Hallo allemaal, Zoals we al zeiden in onze presentatie, plannen we eind september een roadtrip door Amerika met een Ford Transit. Voor dit doel werd een oude Ford Transit aan ons uitgeleend door een vriendelijke Duits-Amerikaanse collega van mijn vriend. Dit moet nu opnieuw worden inbouwd. Mijn vriend en zijn collega waren al begonnen het oude "bed" te verwijderen en laadruimte ruim schoon te maken tijdens zijn laatste bezoek aan Amerika. Vervolgens werd een nieuw ligvlak gecreëerd, dat boven een holte ligt. In deze holte slaan we onze spullen op in antislip-dozen tijdens het rijden. De laadruimte is vrij klein en het bed inclusief de holte heeft veel ruimte nodig. We hebben echter nog steeds een tafel en een kast / plank nodig om onze spullen te plaatsen terwijl we op een camping / parkeerplaats staan (we zouden niet graag "uit de boxen" op onze kampeerplaatsen leven - een beetje comfort is een must). Dat is waarom we dachten over het installeren van opvouwbare planken. We willen een plank schuin over ons bed leggen en gebruiken als een tafel. En we willen 2 extra planken boven elkaar plaatsen als rij. Dit zou er als volgt uit moeten zien: https://www.sortimo.nl/bedrijfswageninr ... /flexrack/. De planken moeten zodanig zijn ontworpen dat ze zich tijdens het rijden niet ontvouwen of in het ergste geval zelfs afbreken. We wilden de 2 planken van hout maken. Alleen met dit materiaal is het moeilijk om de planken te vouwen, omdat ze erg zwaar zijn. Bovendien bieden de bevestiging en het inklapmechanisme ons nog steeds een geweldige taak. Misschien heeft iemand er ervaring mee en kan ons daarmee helpen? Is er een wettelijk kader dat we moeten overwegen bij het plaatsen van "losse planken"? Misschien kent iemand een andere manier om een tafel en een plank te maken? We kijken uit naar alle hulp! 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Auto conversie en reis door Amerika
Kijk eens hoe ze dat in een (meestal wat oudere) tourcaravan oplossen, gewoon het tafelblad in de avond laten zakken tussen de banken, en je hebt een bed. Poot staat dan in een houder, en zo’n zelfde houder zit onder je blad.
Het mooiste is om een sloopcaravan voor weinig te zoeken en daar het interieur uit te halen, zo bouwden wij vroeger al camper busjes.
Het mooiste is om een sloopcaravan voor weinig te zoeken en daar het interieur uit te halen, zo bouwden wij vroeger al camper busjes.
Ik begrijp uit het 1e bericht dat de bus zich al in de US bevindt.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij niet?
Lijkt me sterk dat ze daar pas gaan verbouwen.
Lijkt me sterk dat ze daar pas gaan verbouwen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de VS: zie het voorsteltopic van TS.
Ik begrijp daaruit dat jullie ongeveer een maand hebben voor de verbouwing/inrichting?
Marianne
Ik begrijp daaruit dat jullie ongeveer een maand hebben voor de verbouwing/inrichting?
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verdomd....dan vraag ik me oprecht af wat een omgebouwde Ford Transit is....
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo allemaal,
excuseer alstublieft mijn slechte Nederlanders. Ik (Anna) heb de taal nu minder dan een jaar geleerd en heb nog steeds een paar problemen. Als het na deze post nog steeds moeilijk te begrijpen is, zal ik Paul vragen het te vertalen.
Op uw vraag Pete.Z:
Zoek naar "Ford Van Conversion" in Pinterest, dan begrijp je wat ik bedoel. Is een beetje moeilijk uit te leggen. In zo'n Ford willen we de bovenstaande plank-plaat constructie installeren.
excuseer alstublieft mijn slechte Nederlanders. Ik (Anna) heb de taal nu minder dan een jaar geleerd en heb nog steeds een paar problemen. Als het na deze post nog steeds moeilijk te begrijpen is, zal ik Paul vragen het te vertalen.
Op uw vraag Pete.Z:
Zoek naar "Ford Van Conversion" in Pinterest, dan begrijp je wat ik bedoel. Is een beetje moeilijk uit te leggen. In zo'n Ford willen we de bovenstaande plank-plaat constructie installeren.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik denk te begrijpen, dat de auto zich in de USA bevindt. Krijgen jullie deze auto wel verzekerd?AnnaAndPaul schreef:Hallo allemaal, Zoals we al zeiden in onze presentatie, plannen we eind september een roadtrip door Amerika met een Ford Transit. Voor dit doel werd een oude Ford Transit aan ons uitgeleend door een vriendelijke Duits-Amerikaanse collega van mijn vriend.
In Amerika werkt een autoverzekering anders dan bij ons in Nederland/België. Daarginds hoort de verzekering bij de auto-eigenaar en niet bij de auto, zoals bij ons. Laat de collega van jouw vriend zwart-op-wit bij zijn verzekering navragen of jullie wel verzekerd zijn op het moment dat jullie de auto lenen en op pad gaan. Ga nooit onverzekerd de weg op met andermans auto in Amerika.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
De zoekterm is "vanlife". Heel veel informatie te vinden van mensen die hetzelfde gedaan hebben, o.a. https://www.mercurynews.com/tag/van-life/
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1712 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra1983
-
- 11 Reacties