Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Straks vliegen maar ik ben ziek
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Straks vliegen maar ik ben ziek
Hallo, vandaag vliegen we terug naar Nederland na 2 weken vakantie in Californië. Mooie tijd gehad maar helaas ben ik ook ziek geworden. Eigenlijk de hele vakantie behoorlijk verkouden geweest en eergister waarschijnlijk een voedselvergiftiging en uitgedroogd. Ik heb een nacht in ons hotel aan een infuus gelegen voor vocht en kreeg een anti bioticakuur.
De misselijkheid is zo goed als weg maar ik ben nog wel zwak en verkouden. Geen koorts. Moet het eten weer rustig opbouwen.
Ik werd vannacht een beetje in paniek wakker want ik zie nu heel erg op tegen de terugvlucht van 10 uur. Ik ben nogal hypochondrisch. Bang dat ik weer zieker ga worden en dat ik volledig in paniek raak in het vliegtuig. En nu ik aan het googlen ben lees ik soms verhalen dat het niet slim is om te gaan vliegen als je ziek bent.
Iemand hier ervaring mee of tips?
De misselijkheid is zo goed als weg maar ik ben nog wel zwak en verkouden. Geen koorts. Moet het eten weer rustig opbouwen.
Ik werd vannacht een beetje in paniek wakker want ik zie nu heel erg op tegen de terugvlucht van 10 uur. Ik ben nogal hypochondrisch. Bang dat ik weer zieker ga worden en dat ik volledig in paniek raak in het vliegtuig. En nu ik aan het googlen ben lees ik soms verhalen dat het niet slim is om te gaan vliegen als je ziek bent.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Re: Straks vliegen maar ik ben ziek
Zo. Erg vervelend. Ik zou dat zelf ook niet fijn vinden.
Kun je bellen met je eigen huisarts? En evt met je resiverzekering?
Kun je bellen met je eigen huisarts? En evt met je resiverzekering?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vervelend voor je, zelf geen ervaring met " ziek vliegen". Het is wel verstandig om een dokter te raadplegen of je überhaupt wel mag/kan vliegen. (Fit to Fly verklaring)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit roept in eerste instantie meer vragen op:
- hoe komt het dat je in het hotel aan het infuus lag ?
- ben je naar een spoeddienst geweest ?
- ben je door een arts gezien ?
Als je zelf afziet van vliegen dan veroorzaak je algauw heel wat problemen die mogelijks niet vergoed gaan worden door een verzekering. Of je al dan niet op de normale en voorziene wijze terugkomt is iets wat je reisverzekering min of meer zal beslissen.
Je kan natuurlijk om medische redenen geweigerd worden op de vlucht.
- hoe komt het dat je in het hotel aan het infuus lag ?
- ben je naar een spoeddienst geweest ?
- ben je door een arts gezien ?
Als je zelf afziet van vliegen dan veroorzaak je algauw heel wat problemen die mogelijks niet vergoed gaan worden door een verzekering. Of je al dan niet op de normale en voorziene wijze terugkomt is iets wat je reisverzekering min of meer zal beslissen.
Je kan natuurlijk om medische redenen geweigerd worden op de vlucht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Kan me alleen aansluiten bij bovenstaande. Bel de alarmcentrale van je reisverzekering om de arts van dienst daar (eventueel in overleg met de medicus die je aan het infuus heeft gelegd) te laten besluiten of en zo ja hoe je naar huis komt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-ontdekker
De huisarts heeft me een infuus en wat medicatie gegeven omdat ik ineens heel misselijk werd. Omdat het vlak na het eten van de lunch begon dacht hij aan voedselvergiftiging. Daarnaast was ik wat uitgedroogd (veel te weinig gedronken ivm misselijk zijn) en vandaar dat hij me wat extra vocht wou geven. We konden het infuus zelf verwijderen in de ochtend en ik heb hem nog gebeld dat het een stuk beter ging. Hij weet dat ik vandaag terug ga naar Nederland en heeft daar verder niets over gezegd.
Ik maak me nu toch wat zorgen over wat jullie schrijven. Ik ben niet meer misselijk maar nog wel steeds verkouden.
Ik maak me nu toch wat zorgen over wat jullie schrijven. Ik ben niet meer misselijk maar nog wel steeds verkouden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zet je zorgen om in actie. Bel de alarmcentrale van de reisverzekering. Heeft de arts die je behandeld heeft een verslag achter gelaten? Dat kan de alarmcentrale gebruiken om te bepalen of je Fit To Fly bent.
Wij zijn geen artsen. Misschien is een telefoontje voldoende om je gerust te stellen, misschien adviseert hij je neusdruppels zodat je je holtes schoon kunt houden en de kans op last van je verkoudheid verkleint. Enmisschien willen ze dat je business class vliegt ivm meer ruimte en mogelijkheid tot liggen. Dat is mij overkomen en het heeft me toen verrast hoe snel zoiets geregeld is.
Wij zijn geen artsen. Misschien is een telefoontje voldoende om je gerust te stellen, misschien adviseert hij je neusdruppels zodat je je holtes schoon kunt houden en de kans op last van je verkoudheid verkleint. Enmisschien willen ze dat je business class vliegt ivm meer ruimte en mogelijkheid tot liggen. Dat is mij overkomen en het heeft me toen verrast hoe snel zoiets geregeld is.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ga de arts en reisverzekering morgenochtend gelijk bellen.
-
- Amerikakenner
Geen zorgen maken, bellen met de verzekering. de arts daar weet wat verstandig is.niet morgenochtend. Nu bellen of bedoel je fatsoenlijke Californische tijd?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Volgens mij kun je het beste bellen met SOS international of iets dergelijks.
Die zijn 24 uur per dag bereikbaar en zijn er juist voor dit soort vragen.
Op hun website staat:
Onze hulpverleners zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om u te helpen bij onvoorziene situaties. Denk aan een afgebroken sleutel in het slot, ziekte of letsel in het buitenland en pech of schade onderweg. Geen opgave is daarbij voor ons te groot.
Neem dan contact op met SOS International via 0031 20 6515151
Die zijn 24 uur per dag bereikbaar en zijn er juist voor dit soort vragen.
Op hun website staat:
Onze hulpverleners zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om u te helpen bij onvoorziene situaties. Denk aan een afgebroken sleutel in het slot, ziekte of letsel in het buitenland en pech of schade onderweg. Geen opgave is daarbij voor ons te groot.
Neem dan contact op met SOS International via 0031 20 6515151
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Ik heb zelf 2 keer de hulp van de alarmcentrale moeten inroepen voor mijn zoon. Er werden een keer zelfs binnen 24 uur 2 verplegers ingevlogen uit NL.
24 uur bereikbaar en top service.
24 uur bereikbaar en top service.
Ik sluit mij aan bij bovenstaande.
Vorig jaar ben ik tijdens onze vakantie ook erg verkouden geworden. Normaal gesproken heb ik tijdens het vliegen en het dalen al heel erg last van mijn oren. Ik ben toch terug gevlogen. Tijdens het opstijgen klonk het allemaal al niet heel goed, en dacht ik al: shittttt we moeten ook nog dalen straks. Op zich viel dat qua pijn mee, maar mijn oren zaten natuurlijk wel helemaal dicht. Alleen na 5 dagen zat aan één kant mijn oor nog steeds dicht. Naar de huisarts geweest en mijn trommelvlies was ingetrokken en ik had een middenoorontsteking. Heeft wel even geduurd tot dat weer goed was. Les voor mijzelf die ik hier uit heb gehaald: mocht dit mij weer overkomen ga ik eerst langs een arts ipv maar gewoon te gaan vliegen.
Vorig jaar ben ik tijdens onze vakantie ook erg verkouden geworden. Normaal gesproken heb ik tijdens het vliegen en het dalen al heel erg last van mijn oren. Ik ben toch terug gevlogen. Tijdens het opstijgen klonk het allemaal al niet heel goed, en dacht ik al: shittttt we moeten ook nog dalen straks. Op zich viel dat qua pijn mee, maar mijn oren zaten natuurlijk wel helemaal dicht. Alleen na 5 dagen zat aan één kant mijn oor nog steeds dicht. Naar de huisarts geweest en mijn trommelvlies was ingetrokken en ik had een middenoorontsteking. Heeft wel even geduurd tot dat weer goed was. Les voor mijzelf die ik hier uit heb gehaald: mocht dit mij weer overkomen ga ik eerst langs een arts ipv maar gewoon te gaan vliegen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik neem aan de arts in Amerika, wat kan een arts je vanuit Nederland vertellen? Laat eerst in de VS vaststellen of je nog wat mankeert en als dit wel zo is, vraag dan of je daar mee kan/mag vliegen. (wel/niet "Fit-to-Fly". Zo heet dat binnen de luchtvaart) Laat dit op papier zetten en dan heb je volgens mij twee opties.Fam Slomp schreef:Ik ga de arts en reisverzekering morgenochtend gelijk bellen.
Optie 1; Je bent "Fit-to-Fly" en vliegt met de afgegeven verklaring op je geplande vlucht lekker naar Nederland. Indien de luchtvaartmaatschappij er (als je er toch nog ziek uitziet) naar vraagt, heb je die verklaring. Om thuis te komen is het dan niet nodig reisverzekering in te schakelen.
Optie 2; Je bent niet "Fit-to-Fly", je vliegt dus niet met de door jullie geboekte vlucht naar huis en dan wordt het zaak dit voor te leggen bij je reisverzekering. Je moet/wil immers naar huis.
Misschien wat kort door de bocht, maar ik denk wel dat het zo gaat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- sanook
- Amerika-expert
Ik krijg het idee dat het probleem bij TS meer tussen de oren zit, letterlijk én figuurlijk. Internet is een slechte raadgever wat dat betreft want je kunt ieder antwoord wat je wilt vinden op je vraag. En zo kun je je gek laten maken en niet meer durven te vliegen...
Als je het niet vertrouwt ga je naar een dokter en laat je door hem adviseren (en aan de hand van dat advies evt je reisverzekering inschakelen), niet door internet ! (hoe goed bedoeld het ook is)
Als je het niet vertrouwt ga je naar een dokter en laat je door hem adviseren (en aan de hand van dat advies evt je reisverzekering inschakelen), niet door internet ! (hoe goed bedoeld het ook is)
-
- Amerikafan
Volgens mij is dat het advies dat iedereen ook geeft. Niet tot morgenochtend wachten maar nu met de reisverzekering alarmcentrale bellen. Welke dat is, is afhankelijk van je reisverzekeringsmaatschappij. Sommige werken net ANWB, andere met SOS.
De fit to fly werd overigens in ons geval door een arts van de alarmcentrale vastgesteld waarna Zij meteen in actie schoten. Zo regelden zij in ons geval terwijl ik sliep een aangepaste zitplek en vervoer over de luchthaven.
De fit to fly werd overigens in ons geval door een arts van de alarmcentrale vastgesteld waarna Zij meteen in actie schoten. Zo regelden zij in ons geval terwijl ik sliep een aangepaste zitplek en vervoer over de luchthaven.
Ik ben benieuwd of topicstarter daadwerkelijk kan vliegen. Het is inmiddels middag in Californie.
-
- Amerikakenner
En, goed thuisgekomen?
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Excuses voor mijn late reactie. Ja alles is goed gekomen. Ik heb de arts nog even gebeld en hij vond het prima dat ik ging vliegen. Ik ben in NL nog wel een aantal dagen flink beroerd geweest, maar dat was natuurlijk óók icm de jetlag.
Excuses voor mijn late reactie. Ja alles is goed gekomen. Ik heb de arts nog even gebeld en hij vond het prima dat ik ging vliegen. Ik ben in NL nog wel een aantal dagen flink beroerd geweest, maar dat was natuurlijk óók icm de jetlag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1905 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties