Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Midsize suv, Standaard suv, of Minivan?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Midsize suv, Standaard suv, of Minivan?
De laatste 2 keren (SFO in september en LAS in oktober) liepen er "greeters" tussen de rijen die vroegen om je contract en verwezen je naar de rij waar je een auto kon uitzoeken. In LAS waren we nog meer gelimiteerd omdat we de auto op LAX zouden inleveren en ze de auto's met Nevada kenteken in Nevada wilden houden.
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zielig om de kleinste SUV te huren en dan "stiekem" met de grootste weg te rijden. Als je persé de grootste wilt hebben, huur deze dan ook. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening...
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zielig om de kleinste SUV te huren en dan "stiekem" met de grootste weg te rijden. Als je persé de grootste wilt hebben, huur deze dan ook. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
ik zou ook voor een maatje groter gaan.
Persoonlijk vind ik het niet leuk dat de koffer tot boven vol zit.
Je zicht naar achteren is dan helemaal weg.
Een midsize is maar een belgische of nederlandse VW tiguan.
Hier alles instoppen voor 4 lijkt mij zeer krap.
Blijf je on-road dan is een minivan een alternatief
Ga je off-road dan ga je best 1 of 2 maten groter.
Zelf hebben wij met ons 2, om het "amerika" gevoel optimaal te hebben zelfs een Luxe Full size bij Hertz gehuurd.
Persoonlijk vind ik het niet leuk dat de koffer tot boven vol zit.
Je zicht naar achteren is dan helemaal weg.
Een midsize is maar een belgische of nederlandse VW tiguan.
Hier alles instoppen voor 4 lijkt mij zeer krap.
Blijf je on-road dan is een minivan een alternatief
Ga je off-road dan ga je best 1 of 2 maten groter.
Zelf hebben wij met ons 2, om het "amerika" gevoel optimaal te hebben zelfs een Luxe Full size bij Hertz gehuurd.
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Daar is in sommige situaties niets stiekems aan. Wij hadden een midsize SUV gehuurd, dat was ook goed geweest. Maar bij het ophalen staan alle auto's door elkaar, midsize en standard. Binnen 1 categorie zijn er verschillen, ik zou binnen de midsize SUV's ook eentje gekozen hebben met iets meer ruimte achterin als die keuze er was. Dat deden we nu ook. Pas achteraf, toen ik het opzocht, bleken we een auto te hebben gekozen die eigenlijk onder de standard SUV valt, maar dat kon ik nergens aan zien bij het kiezen.Trails schreef: Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zielig om de kleinste SUV te huren en dan "stiekem" met de grootste weg te rijden. Als je persé de grootste wilt hebben, huur deze dan ook. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening...
Ik vind het overigens wel een vreemde situatie, want als je een standard SUV hebt gehuurd, en je komt daar aan en er staan eigenlijk alleen midsize SUV's in de rij, wat dan?
Terug in Texas!
Dan zoek je iemand en vraag je om een SFAR. En als die er niet is om een FFAR.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Om deze reden heb ik ooit 50 minuten in de parkeergarage van Alamo in LAX staan wachten. Ik had een Standard SUV gereserveerd met inlevering op LAX. Dus moest ik een auto met Californische nummerplaat nemen maar die was er dus niet. Stug geweigerd om een Ford Escape te nemen (=mid-size). En toen kwam er een mooie GMC Acadia binnenrijden. Is ook geen standard SUV maar hebben ze me toch meegegeven om van me af te zijn. Ik helemaal happyTrails schreef:De laatste 2 keren (SFO in september en LAS in oktober) liepen er "greeters" tussen de rijen die vroegen om je contract en verwezen je naar de rij waar je een auto kon uitzoeken. In LAS waren we nog meer gelimiteerd omdat we de auto op LAX zouden inleveren en ze de auto's met Nevada kenteken in Nevada wilden houden.

Een mid-size kan overigens ook flink tegenvallen: een formaat van zo ongeveer de VW Tiguan is optimistisch. Eerder een Chevrolet Captiva maar bij Dollar heb ik ook wel eens een Chevrolet Trax meegekregen. En dat is het US broertje van de Opel Mokka.
De Trax heb ik overigens na 2 dagen alweer omgeruild omdat het kleine motortje de airco niet voldoende aankon. Hij blies warme lucht en binnen 10 minuten droop het zweet van m'n onderarmen. Dus ik ga voortaan voor een Standard SUV als het mogelijk is. En voor mijn volgende reis (okt) kost een Standard maar een paar euro meer dan een Mids-size (geboekt via Expedia.nl).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dank voor de reacties.
we gaan gewoon op reis en zien wel wat er op ons staat te wachten. Het komt vast goed. Hartelijk dank.
we gaan gewoon op reis en zien wel wat er op ons staat te wachten. Het komt vast goed. Hartelijk dank.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je? Gok je op een upgrade?
Marianne
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je schrijft dat het je 486 euro kost om te upgraden naar een groter model. Ik zou dan ook de boeking laten staan. Vaak valt er ter plekke nog wel wat te regelen qua upgrade tegen extra kosten. En misschien heb je geluk en krijg je een groter model mee. Gaat het nou helemaal niet passen dan kun je altijd nog een roofbag kopen om wat lichte spullen naar het dak te verhuizen. Wij hadden een paar jaar geleden ook een mooie deal voor een midsize SUV in Denver met z'n vieren. Ter plekke dus een upgrade geregeld waardoor ik nog stukken goedkoper uit was dan als ik meteen een grotere geboekt had.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Cootje12 schreef:Dank voor de reacties.
Heerlijk hè die antwoorden waarvan je je afvraagt of er wel iets gelezen is...Vito schreef:Cootje, lees je wel?

Sanook en Vito; wat is dat voor een reactie, grappig????
En ja, ik vind inderdaad 500 euro voor een upgrade te duur.
Het was in eerste instantie gewoon even een vraag om ervaringen te horen. Die heb ik nu. Ik lees echt wel goed, maak je niet ongerust.
En ja, ik vind inderdaad 500 euro voor een upgrade te duur.
Het was in eerste instantie gewoon even een vraag om ervaringen te horen. Die heb ik nu. Ik lees echt wel goed, maak je niet ongerust.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je hoeft toch niet per sé het advies op te volgen? Iedereen maakt eigen keuzes, ik zou hetzelfde doel als topicstarter. De teneur hier op het forum is dat hoe groter de auto des te beter. Dat zal allemaal wel maar alles heeft zijn prijs. En het is echt niet zo dat je een horror vakantie hebt in een kleinere auto.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Almere vak V
- Amerika-expert
Tuurlijk hoef je het advies hier niet op te volgen. Maar als je een midsize huurt met 4 personen. Daar alle koffers in kwijt wil en ook nog een koelbox. Dan weet je dat je niet heel veel ruimte gaat overhouden. Als je dan hier om advies gaat vragen dan weet je dat men gaat zeggen dat je een grotere moet huren, dat je misschien wel geluk kunt hebben en er wat in je rij staat zonder dat je daar extra voor betaald. Of je switcht naar een MPV, dan betaal je ongeveer hetzelfde maar heb je een zee aan ruimte meer.
En natuurlijk hoef je daar je vakantie niet door te laten verpesten. En kan je met alle mogelijke vervoersmiddelen op vakantie. Maar meestal weet je van jezelf wel wat past of niet past, of wat je wel of geen lekker gevoel geeft. Als je er blij van wordt om met zn twee in een Cadillac Escalade te gaan zitten, zeg ik doen. Als je met zn zevenen in een MPV wilt kruipen. Wens ik je veel plezier. Iedereen zn ding.
En natuurlijk hoef je daar je vakantie niet door te laten verpesten. En kan je met alle mogelijke vervoersmiddelen op vakantie. Maar meestal weet je van jezelf wel wat past of niet past, of wat je wel of geen lekker gevoel geeft. Als je er blij van wordt om met zn twee in een Cadillac Escalade te gaan zitten, zeg ik doen. Als je met zn zevenen in een MPV wilt kruipen. Wens ik je veel plezier. Iedereen zn ding.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2397 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc