Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta probleem op Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door michelly »

Tjonge jonge, wat een verhaal :shock:
Wat ongelooflijk balen, kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Dit is inderdaad je ergste nachtmerrie, dat je niet mee mag met het vliegtuig.
Ik check mijn esta nog regelmatig na aanvraag, wat blijkbaar dus ook nodig is. Ook heel raar dat je geen enkel antwoord krijgt waarom het gebeurd is.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Hoe zit het met de betaling? Want een ESTA wordt ook automatisch ingetrokken als er een issue is met de betaling. Misschien ook dat dat de reden is, al dan niet terecht, dat in sommige gevallen een nieuwe aanvraag zonder problemen kan. Geen enkel systeem is bugvrij..
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pevsteen »

betaling ook oke.

Perfect afgerekend met de mastercard.

En als perfect voorbereidde man alles dubbelgecheckt.
- Gps in orde
- roadboek, met dubbel op ipad, dropbox
- routebeschrijvingen op ipad, dropbox
- copy van alle documenten online en offline
- dubbelcheck van auto, vlucht

maar niet van een goedgekeurde esta :oops:
....
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

roelb schreef:Hoe zit het met de betaling? Want een ESTA wordt ook automatisch ingetrokken als er een issue is met de betaling.
Voor zover ik weet is een geslaagde betaling noodzakelijk om überhaupt de ESTA te krijgen. In deze is hij dus eerst wel verkregen dus dat kan het zeker ook niet zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jawel, je zou een chargeback kunnen doen. In de voorwaarden staat dan dat daarmee automatisch de reistoestemming wordt ingetrokken. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat zo'n onbedoelde intrekking het gevolg is van een (vermeende) chargeback, al dan niet door een foutieve match. Zoals ik al zei: geen enkel systeem is bugvrij. Een intrekking om zo'n reden zou bijvoorbeeld verklaren waarom @Franciscus zonder problemen een nieuwe aanvraag kon doen en die direct werd goedgekeurd.

Maar goed, het blijft gissen. Als dit echt om random fouten gaat dan vind vind ik dit wel een hele zorgelijke ontwikkeling. Wellicht is het tijd voor wat aandacht hiervoor vanuit Brussel. Het staat ieder land natuurlijk vrij om mensen al dan niet toe te laten, maar als nietsvermoedende toeristen die aan alle voorwaarden hebben voldaan op het laatste moment worden geweigerd om af te reizen, zoals het nu lijkt zonder enige reden, dan mag daar wat mij betreft best eens op hoog niveau een goed gesprek over worden gevoerd.

Is er niet toevallig een journalist die hier meeleest en een nieuw onderzoeksonderwerp nodig heeft? Op dit forum dus al twee actieve leden die dit hebben meegemaakt.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

roelb schreef:maar als nietsvermoedende toeristen die aan alle voorwaarden hebben voldaan op het laatste moment worden geweigerd om af te reizen, zoals het nu lijkt zonder enige reden
Ik vind het vooral zorgelijk dat het blijkbaar zonder bericht gebeurd. Met bericht was er waarschijnlijk ook onvoldoende tijd voor een visumaanvraag maar wellicht wel voldoende tijd om een onterechte intrekking te herstellen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus »

Zoals ik al zei: geen enkel systeem is bugvrij.
Dat is wat het personeel bij de balie ook zei; maak je geen zorgen, is een foutje in het systeem. En ook; it happens all the time. Ze waren helemaal niet verrast of verbaasd dus ik ben ook wel benieuwd hoe vaak zoiets gebeurd. Overigens denkt mijn moeder met haar gezonde Nederlandse inslag dat Trump dit express laat doen om dubbele betalingen binnen te krijgen.. :wink:
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

Wat ontzettend balen zeg! Ook raar dat er helemaal geen reden gegeven wordt en al helemaal gek dat je er dus blijkbaar geen melding van krijgt. Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer mijn aanvraag is goedgekeurd ik er niet meer naar kijk voor vertrek.
roelb schreef:Staan al je exits ook correct geregistreerd op https://i94.cbp.dhs.gov/?
Overigens, als ik mijn gegevens hier invul staat er dat er geen gegevens van mij bekend zijn, terwijl ik in de afgelopen 5 jaar 3 keer in de US ben geweest op een ESTA.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

CAM1984 schreef:Overigens, als ik mijn gegevens hier invul staat er dat er geen gegevens van mij bekend zijn, terwijl ik in de afgelopen 5 jaar 3 keer in de US ben geweest op een ESTA.
Met het paspoortnummer dat je ingeeft op de site? geen type fouten, maand en dag omgewisseld etc. Van mij worden de laatste 14 op 2 verschillende paspoorten netjes getoond in een enkel overzicht. Alleen de eerste twee zijn te oud.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Ohh wat verschrikkelijk. Dit is echt mijn worst nightmare. Kom je op het vleigveld aan, maanden naar uitgekeken en dan wordt alles je zo abrupt ontnomen. Kan me wel voorstellen dat jullie nu wel even klaar zijn met Amerika.

Nog maar even voor de zekerheid onze ESTA's gecontroleerd. Wij vliegen immers zondag....
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

Queste schreef:
CAM1984 schreef:Overigens, als ik mijn gegevens hier invul staat er dat er geen gegevens van mij bekend zijn, terwijl ik in de afgelopen 5 jaar 3 keer in de US ben geweest op een ESTA.
Met het paspoortnummer dat je ingeeft op de site? geen type fouten, maand en dag omgewisseld etc. Van mij worden de laatste 14 op 2 verschillende paspoorten netjes getoond in een enkel overzicht. Alleen de eerste twee zijn te oud.
Niks... "No record found for traveler"
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Pevsteen schreef:betaling ook oke.

Perfect afgerekend met de mastercard.

En als perfect voorbereidde man alles dubbelgecheckt.
- Gps in orde
- roadboek, met dubbel op ipad, dropbox
- routebeschrijvingen op ipad, dropbox
- copy van alle documenten online en offline
- dubbelcheck van auto, vlucht

maar niet van een goedgekeurde esta :oops:
....
Misschien een beetje een open deur intrappen, verwijder na terugkomst de copy's van je documenten die je online hebt staan!!!! vooral van Dropbox!! Je zal niet de eerste zijn die hierdoor met indentiteits fraude te maken krijgt. Op je telefoon of tablet laten staan is ook niet slim(diefstal)
Ik zet ze zelf op mijn mobiel maar verwijder ze bij thuiskomst. En copy's bij mijn schoonvader, als er gezeur is kan hij ze zo mailen.

Maar wel enorm klote voor je dat een vakantie zo verpest wordt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat een spijtig/frustrerend voorval!

Hebben jullie dan snel besloten om elders op vakantie te gaan? De koffers waren immers gepakt, en de vrije dagen geboekt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Richard033 schreef:... verwijder na terugkomst de copy's van je documenten die je online hebt staan!!!! vooral van Dropbox!!
Wel een wat :offtopic: reactie eerlijk gezegd gegeven het topic wat TS aansneed.
En beetje achterhaald eerlijk gezegd... Cloud oplossingen zijn veel veiliger dan het fysiek ergens bewaren, in huis wordt veel vaker ingebroken en dan heb ik het nog niets eens over brand risico enz. En inderdaad ook niet op je phone zetten maar gewoon in de cloud.

2-factor authenticatie aanzetten maakt Box, Dropbox, GDrive, OneDrive etc behoorlijk veiliger dan alleen maar inloggen met gebruikersnaam & wachtwoord. 2-factor is bijvoorbeeld door eenmalig je mobiele nummer (of 2e email adres of mobiele app) te koppelen aan je account en via sms (zoals DigiD), 2e email adres of codegenerator (is beter beveiligd dan sms; Outlook, Google, Amazon etc gebruiken dit) toegang te krijgen. Dan moet iemand zowel fysiek je telefoon met wachtwoord in handen hebben plus je account gebruikersnaam & wachtwoord weten...
Google legt het hier goed uit https://www.google.com/landing/2step/.
aapjea
Amerika-ontdekker

Bericht door aapjea »

Ik heb ook regelmatig te maken met de immigration officer op schiphol. Deze man is echt redelijk en probeert er alles aan te doen om de passagier enigszins toegang te verlenen indien mogelijk. Zij kunnen verder in de systemen kijken dus als hij zegt dat je niet kunt reizen dan mag je niet eens. Het gebeurt ook wel eens dat er aan de gate een interview plaatsvindt en dat de desbetreffende passagier met of esta of visum alsnog niet mag reizen. Ik zou dus zeker gaan uitzoeken wat hier aan de hand is en anders het proces voor een visumaanvraag ingaan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Even over die immigration officer: Is dat iemand die uit Amerika op Schiphol gestationeerd is? En dus ook werkzaam bij US Immigrations?
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pevsteen »

Zijn naam is Paul, en hij is een amerikaan, zeer vriendelijk.
Daar lag het zeker niet aan.
Eerst had ik nog hoop door mijn eerste adres in de us te laten zien op mijn booking.
Er was inderdaad een klein interview aan de check-in

Maar helaas,

het kwaad was geschied.

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar geen enkele hint waarom? Waar waren zijn vragen op gericht?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Blijf het toch wel heel bijzonder en heel vervelend voor TO vinden dat dit dus zomaar kan gebeuren. :shock:

Heb je via de link, die in het 3e bericht gegeven is https://www.dhs.gov/dhs-trip, al meer informatie over de weigering proberen te achterhalen?

Je hebt er nu niets aan maar voor in de toekomst wil je toch wel weten waarom, toch?

Heb zelf nooit meer een check gedaan nadat ik een goedgekeurde aanvraag had. Zojuist toch maar even gedaan. Gelukkig alles in orde. :D Gelijk maar even de adresgegevens van de eerste nacht aangepast.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer