Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur via Alamo.com
Autohuur via Alamo.com
Ik wil voor een Amerika reis in juli een minivan huren bij Alamo en ik vind het laagste tarief bij alamo.com (lager dan bij usareisen.de en ook lager dan bij alamo.nl. ) Op het Amerika forum hoor ik hier niemand over. Heeft iemand ervaring in boeken direct bij alamo.com ?
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Tot nu bleek het verschil altijd te zitten in het pakket aan aanvullende verzekeringen. Dat nu ook het geval schat ik in: alamo.com geeft heel omslachtig en heel onduidelijk tarieven weer, maar dat zijn BASIS-tarieven. Dit i.t.t. andere sites waar ze vaak heel duidelijk de "full inclusive" of "alamo gold"-tarieven laten zien.
Alamo.com lijkt dus goedkoper, maar als je heel goed zoekt zal blijken dat je nog heel veel geld extra moet betalen (evt. pas aan de balie).
Alamo.com lijkt dus goedkoper, maar als je heel goed zoekt zal blijken dat je nog heel veel geld extra moet betalen (evt. pas aan de balie).
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 13 mar 2007, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou nog eens even kijken wat je nu allemaal geboekt hebt, als je rechtstreeks boekt zitten er geen verzekeringen bij en die zijn vreselijk duur voor Europeanen
Laatst gewijzigd door Rob op 13 mar 2007, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb even voor je gekeken en al snel zag ik onder "additional items" de volgende 2 opties die je volgens mij nodig zult hebben om op een goed dekkingsniveau (lees: "full inclusive" niveau) te komen:
- Collision Damage Waiver Full ($15.00/Day)
- Extended Protection ($12.95/Day)
Dit zijn dus de addertjes die het duur maken

Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
-
- Amerikafan
-
- Amerikakenner
Niet direct met een ongeval maar wel met een flinke schade.
Bij de mall vond iemand mijn spinternieuwe rode mustang convertible te mooi. Deze persoon besloot dan maar om een kras van mijn voor naar achter bumper te maken. Niet een oppervlakkige kras maar echt een kras van een paar mm diep.
Wij hebben altijd Hertz tarief C (zelfde als alamo-gold) en alles bij retour prima. We waren tenslotte goed verzekerd.
@Fven:
De rest zegt het ook al. Maar de prijzen die je gezien hebt zijn exclusief de meeste verzekeringen. Ja het lijkt nu lekker goedkoop maar als je bij de balie staat dan praten ze je echt een flink aantal verzekeringen aan. Waarschijnlijk is de prijs ook zonder tax dus dat komt er ook nog bij.
Bij de mall vond iemand mijn spinternieuwe rode mustang convertible te mooi. Deze persoon besloot dan maar om een kras van mijn voor naar achter bumper te maken. Niet een oppervlakkige kras maar echt een kras van een paar mm diep.
Wij hebben altijd Hertz tarief C (zelfde als alamo-gold) en alles bij retour prima. We waren tenslotte goed verzekerd.
@Fven:
De rest zegt het ook al. Maar de prijzen die je gezien hebt zijn exclusief de meeste verzekeringen. Ja het lijkt nu lekker goedkoop maar als je bij de balie staat dan praten ze je echt een flink aantal verzekeringen aan. Waarschijnlijk is de prijs ook zonder tax dus dat komt er ook nog bij.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je een goede reisverzekering hebt met werelddekking, is de EP niet nodig.BigAppleLover schreef:Ik heb even voor je gekeken en al snel zag ik onder "additional items" de volgende 2 opties die je volgens mij nodig zult hebben om op een goed dekkingsniveau (lees: "full inclusive" niveau) te komen:
Ja, wij. Afgelopen oktober werden we aangereden. Ik wil hoe de afwikkeling is gegaan hier wel uiteen zetten maar ik zit nu op m'n werkAntoinette schreef:Dan heb ik nog even een aanvullend vraagje,
Heeft er iemand hier weleens te maken gehad met een ongeval o.i.d?
En hoe is de afwikkeling gegaan?
Antoinette

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als ik de "kleine lettertjes" goed lees, is het wel raadzaam om de EP af te sluiten. Voor zover ik het lees heeft die nl. niets met je reisverzekering te maken. Ben je niet in de war met PAI/PEC? Dat is een persoonlijke ongevallen- en bagageverzekering die je ook bij de autohuur kunt afsluten maar niet nodig is als je in Nederland al een goede reisverzekering afgesloten hebt.jerbia schreef:Als je een goede reisverzekering hebt met werelddekking, is de EP niet nodig.BigAppleLover schreef:Ik heb even voor je gekeken en al snel zag ik onder "additional items" de volgende 2 opties die je volgens mij nodig zult hebben om op een goed dekkingsniveau (lees: "full inclusive" niveau) te komen:
EP kun je volgens mij vergelijken met SLI (soms ook LIS genoemd). EP (Extended Protection) is een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering. Hierdoor wordt de aansrakelijkheidsdekking van de huurder of bevoegde bestuurder die een ongeluk veroorzaakt waarbij dedden lichamelijk letsel of schade aan eigendommen oplopen, verhoogd tot een bedrag van max. $ 1.000.000,00 totaal.
Op Alamo.com worden beide begrippen, SLI en EP, ook uitgelegd:
- Supplement Liability Insurance (SLI)
- Extended Protection (EP)
Ik zie nog niet zo snel het verschil tussen SLI en EP maar in de reisgids van Hotelplan zie ik staan dat CDW (Collision Damage Waiver) en EP inbegrepen zitten bij tariefsoort B,C & D. Over SLI wordt niet meer gesproken. Ik denk dat EP in de plaats gekomen is van SLI.
EP dus altijd afsluiten is mijn advies!
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen ongeval maar wel een keer schade aan de auto.Antoinette schreef:Dan heb ik nog even een aanvullend vraagje,
Heeft er iemand hier weleens te maken gehad met een ongeval o.i.d?
En hoe is de afwikkeling gegaan?
Afgelopen zomer kreeg ik een steen tegen de voorruit van mijn Mustang waardoor er een ster in de ruit ontstond. Toen ik de auto weer inleverde bij Hertz hoefde ik enkel een soort van procesverbaal in te vullen bij Hertz. Omdat ik tariefsoort B van Hertz had (LDW en LIS zitten daarbij ingebegrepen) was het invullen en ondertekenen van dat procesverbaal voldoende. Ik neem aan dat Hertz a.d.h.v. daarvan de ruit weer kan claimen bij hun verzekering. Ik was geen extra kosten kwijt.
Roland
Maar op de offerte van Alamo.com die ik uitprint staat:jerbia schreef:Als je een goede reisverzekering hebt met werelddekking, is de EP niet nodig.BigAppleLover schreef:Ik heb even voor je gekeken en al snel zag ik onder "additional items" de volgende 2 opties die je volgens mij nodig zult hebben om op een goed dekkingsniveau (lees: "full inclusive" niveau) te komen:
- Collision Damage Waiver Full – Included
- Extended Protection – Included
Dat zijn toch de 2 verzekeringen die je nodig hebt ? Of is er nog meer nodig ?
PS: Daarnaast is included:
- concession recoup fee 11.11 %
- Ca tourism Commision assessment
- Sales tax (8.25 %)
- Guaranteed Base Rate
- Unlimited miles
Het lijkt mij dat alles hierbij inbegrepen en er geen addertjes onder het gras zitten of toch nog wel ?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik af ga op wat jij hierboven beschrijft, zit alles erbij wat je nodig hebt.fven schreef:Maar op de offerte van Alamo.com die ik uitprint staat:
- Sales tax (8.25 %)
- Guaranteed Base Rate
- Unlimited miles
Het lijkt mij dat alles hierbij inbegrepen en er geen addertjes onder het gras zitten of toch nog wel ?
Misschien kun je voor ons de offertes van alamo.com, alamo.nl en usareisen.de hier op het forum zetten? Ben nu wel benieuwd hoe het komt dat alamo.com de goedkoopste is.
Roland
Zie hieronder de info die ook de 3 sites gevonden heb:Coyote schreef:Als ik af ga op wat jij hierboven beschrijft, zit alles erbij wat je nodig hebt.fven schreef:Maar op de offerte van Alamo.com die ik uitprint staat:
- Sales tax (8.25 %)
- Guaranteed Base Rate
- Unlimited miles
Misschien kun je voor ons de offertes van alamo.com, alamo.nl en usareisen.de hier op het forum zetten? Ben nu wel benieuwd hoe het komt dat alamo.com de goedkoopste is.
Roland
http://www.usareisen.nl:
Mietwagen von Alamo in der Region Western
Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2007 bis zum 31.10.2007
Fahrzeugkategorie: LX - Minivan 7 P. 3/4türig
Leistungs-Paket: Super-Spar-PLUS-Preise
Anmietstation: Los Angeles Intl. Airport / California
Annahme: 29.06.2007 17:00 Uhr
Abgabestation: Los Angeles Intl. Airport / California
Abgabe: 28.07.2007 16:00 Uhr ( entspricht 29 Tage )
Basis-Mietpreis: 1.262,00 Euro
Rabatt: - 3% für Online-Buchung
zusätzlich: - 5% Frühbucherspecial bis 30.04.07
Sie zahlen: 1.161,04 Euro
http://www.alamo.nl:
Uw selectie
Periode: 29-06-2007 t/m 28-07-2007
Minivan 7st auto a/c
Huurbedrag 1.344,00 EUR
Dossierkosten 17,50 EUR
Totaal 1.361,50 EUR
http://www.alamo.com:
Step 3: Select rental options and calculate total
Base Rate - Minivan (USD)
(4) Time & Distance ($329.87/Week) $1,319.47
(1) Extra - Time & Distance ($70.60/Day) $70.60
Contract I.D. 5007173
Inclusive Rate Items
Collision Damage Waiver Full Included
Extended Protection Included
Concession Recoup Fee 11.11 % Included
Ca Tourism Commission Assessment Included
Sales Tax (8.250%) $67.93
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included
Subtotal $1,458.00
Estimated Total $1,458.00
Estimated Total in EUR €1,111.70
Estimated charges are confirmed based on the information you have provided; only taxes, fees, and surcharges are subject to change.
ben benieuwd naar jullie reactie
Maarten
Re: Autohuur via Alamo.com
Via USAreisen hebben we een auto van Alemo. Vanaf LA vertrekken we richting NY. Bij LAX moeten we de auto gaan inleveren. Nu ben ik aan het zoeken tot hoe laat Alemo bij LAX open is en of LAX ver van Alemo vandaan ligt. Weet iemand dat?
Dit heb ik online gevonden, maar ik vond het nogal vreemde openingstijden
9020 Aviation Blvd
Inglewood , CA 90301
US
Phone:(888)826-6893 ext:MAIN
(310)649-2245 ext:LOCAL
Fax:(310)641-3785
Hours: Sun-Sat: 12:00 am 11:59 pm
Dit heb ik online gevonden, maar ik vond het nogal vreemde openingstijden
9020 Aviation Blvd
Inglewood , CA 90301
US
Phone:(888)826-6893 ext:MAIN
(310)649-2245 ext:LOCAL
Fax:(310)641-3785
Hours: Sun-Sat: 12:00 am 11:59 pm
Alamo is vlakbij LAX en er rijdt een pendelbusje
Ze zijn dus 1 minuut per dag gesloten (dus eigenlijk altijd open)
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 26 mei 2010, 07:30, 2 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
1 minuutje dicht ja dat vond ik dus raar6foot6 schreef:Alamo is vlakbij LAX en er rijdt een pendelbusje

-
- Amerika-ontdekker
ik heb ook een auto gehuurd bij alamo maar: via jetair met 1week gps gratis
alamo zit niet ver in de buurd van lax en er rijd een pendelbusje heen.
alamo zit niet ver in de buurd van lax en er rijd een pendelbusje heen.
the winner take's it all....
In de praktijk is dat natuurlijk ook niet zo, gewoon een manier om aan te geven dat ze altijd open zijn, net als bv 24/7 of zelfs 31(=24+7)Mel79 schreef: 1 minuutje dicht ja dat vond ik dus raar![]()
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1253 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-