Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schiphol-Wenen naar Miami zomer 2019

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
AafkeB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Schiphol-Wenen naar Miami zomer 2019

Bericht door AafkeB »

Hallo allemaal,

Volgend jaar vliegen wij van Schihol naar wenen met Austria airlines om daar over te stappen op United Airlines.
De vluchttijden zijn als volgt: Amsterdam -wenen 07:00 -8:55
Wenen -Miami 09:55 - 15:15

Ik vind de overstap in Wenen naar een United vliegtuig best kort. Ik lees overal dat er security checks zijn maar gebeurt dat in dit geval al op Schiphol of pas in Wenen als je de EU verlaat?
Ik lees hier op het web best tegenstrijdige verhalen over, weten jullie hoe het in de praktijk werkt.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Schiphol-Wenen naar Miami zomer 2019

Bericht door Harry »

United vliegt niet tussen Wenen en Miami, je zit dus gewoon in een Austrian toestel. ( vlucht OS97, codeshare United UA9855)

Je hebt dus geen “last” van de speciale veiligheids maatregelen van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, Wenen is een kleine luchthaven en een uur overstap lijkt me prima haalbaar.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ik vind bovenstaande reactie wel erg nonchalant. Met een lichte vertraging heb je gewoon een probleem.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

De OS378 heeft zelden vertraging. :D
AafkeB
Amerika-ontdekker

Bericht door AafkeB »

Harry schreef:United vliegt niet tussen Wenen en Miami, je zit dus gewoon in een Austrian toestel. ( vlucht OS97, codeshare United UA9855)

Je hebt dus geen “last” van de speciale veiligheids maatregelen van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, Wenen is een kleine luchthaven en een uur overstap lijkt me prima haalbaar.
oke ik had van het reisbureau begrepen dat het United was. Maar is Austrian wat dan want ik heb er nog nooit mee gevlogen en zeker niet over de atlantic ocean
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Austrian is van Lufthansa, vorig jaar door luchtvaart site Skytrax op plaats 17 gekozen van de 20 beste luchtvaart maatschappijen ter wereld. Lufthansa, Swiss (ook van Lufthansa :wink: ) en Air France zijn de enige Europese maatschappijen die in de top 20 staan, verder zijn het allemaal Oosterse maatschappijen die tot de top behoren. Geen enkele Amerikaanse maatschappij zit in de top 20.
Mijn man vliegt wel eens met Austrian naar Wenen en een paar jaar geleden naar ik meen China met Austrian, hij was er zeer tevreden over. :D
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit soort vragen kun je beter stellen voordat je gaat boeken. Nu er al geboekt is moet je maar hopen dat het goed gaat.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Harry schreef:Austrian is van Lufthansa, vorig jaar door luchtvaart site Skytrax op plaats 17 gekozen van de 20 beste luchtvaart maatschappijen ter wereld. Lufthansa, Swiss (ook van Lufthansa :wink: ) en Air France zijn de enige Europese maatschappijen die in de top 20 staan, verder zijn het allemaal Oosterse maatschappijen die tot de top behoren. Geen enkele Amerikaanse maatschappij zit in de top 20.
Mijn man vliegt wel eens met Austrian naar Wenen en een paar jaar geleden naar ik meen China met Austrian, hij was er zeer tevreden over. :D
Oud lijstje hoor, in 2018 staat KLM (19) boven Air France (25), en Austrian staat dit jaar op 16. Zie: https://www.worldairlineawards.com/worl ... ines-2018/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mits geen vertraging of andere narigheid zou een uur overstap genoeg moeten zijn.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

En dat is precies de reden dat je een marge in moet bouwen, want je weet meestal van te voren niet of er vertraging of andere narigheid is.
AafkeB
Amerika-ontdekker

Bericht door AafkeB »

mtl schreef:Dit soort vragen kun je beter stellen voordat je gaat boeken. Nu er al geboekt is moet je maar hopen dat het goed gaat.
Nou het feit wel dat mijn partner al zo vaak in de USA is geweest, en zelfs geboren in Burbank. Dus ik vertrouw daar blindelings op. Maar dat neemt niet weg dat ik zelf ook wat research doe. Mijn partner heeft de reis ook geboekt,uiteraard in samenspraak met mij.
Wij hebben alleen nog nooit gevlogen met Austrian en mijn partner zweert bij UA, dus vandaar.
AafkeB
Amerika-ontdekker

Bericht door AafkeB »

sanook schreef:
Harry schreef:Austrian is van Lufthansa, vorig jaar door luchtvaart site Skytrax op plaats 17 gekozen van de 20 beste luchtvaart maatschappijen ter wereld. Lufthansa, Swiss (ook van Lufthansa :wink: ) en Air France zijn de enige Europese maatschappijen die in de top 20 staan, verder zijn het allemaal Oosterse maatschappijen die tot de top behoren. Geen enkele Amerikaanse maatschappij zit in de top 20.
Oud lijstje hoor, in 2018 staat KLM (19) boven Air France (25), en Austrian staat dit jaar op 16. Zie: https://www.worldairlineawards.com/worl ... ines-2018/
Nou dit onderzoek is niet representatief. Stel nou dat alle passagiers van Singapore stemmen en van United niet dan staan ze uiteraard heel laag. Ik kan mij niet voorstellen dat Ryan Air hoger staat dan UA :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Als de luchtvaartmaatschappij de reis zo verkoopt met deze overstaptijd, dan is die in principe te doen (dus je koopt 1 ticket Schiphol-Miami via Wenen). Mocht je de overstap niet halen, dan is de maatschappij verplicht je om te boeken. Uiteraard erg jammer, want minder vakantie, maar geen drama.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
GO66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 150

Bericht door GO66 »

Gezien de vertrektijd vanaf Amsterdam zal het vliegtuig voor Wenen overnachten in Amsterdam, dus de kans dat die vertraagd binnen komt is er niet en te laat vertrekken zal ook niet snel gebeuren. Uiteraard kunnen er allerlei onverwachte omstandigheden zijn, maar dat kan bij elke reis.

Wenen is een heerlijk klein vliegveld en je loopt in een paar minuten van de ene naar de andere gate. Het is voor mij een poosje geleden, maar het was toen erg overzichtelijk en verliep als een zonnetje.

Austrian op de lange afstand is een fijne maatschappij. Prettige staf, heerlijk eten en een eigen schermpje. Stoelen net zo krap of ruim als alle andere partijen.

Als laatste, wat al gezegd is, het ticket is op deze wijze geaccepteerd en de maatschappij weet dus dat dit kan. Mocht er zich iets onverwacht voordoen, dan zullen zij zorgen dat er een oplossing komt en die is te verwachting via Lufthansa of Swiss, maar er gaan genoeg vliegtuigen die kant op van de Star alliance om dit te regelen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer