Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Marcel5050 »

harryh schreef:
Jeli Jafra schreef:Zie nu bij TuiFly belgie rechtstreeks vluchten naar Miami voor een goede prijs. Helaas niet voor ons omdat wij pas in de meivakantie gaan.
Weet iemand toevallig wanneer ik bij hun zou kunnen boeken voor deze vakantie? Want als ik zoek kom ik vluchten tegen tot eind maart 2019.
Meivakantie is hoogseizoen bij TUI met bijkomende prijzen, ook in België, tenzij ze lastminute (1-2 weken vantevoren) nog plekken over hebben weet ik uit ervaring. Meen dat de prijzen voor april en later iets van in december online komen.
Sowieso zijn zelfs die aanbiedingen van nu (149,99 enkele reis) niet geweldig interessant omdat er niets inbegrepen is; geen koffer, geen entertainment, geen stoelkeuze, geen eten. En bij problemen moet je lang wachten voor TUI een ander vliegtuig beschikbaar heeft, ze zijn geen onderdeel van een van de allianties dus je kunt ook niet met een andere mij vliegen. Zou eerder naar een van die drie kijken, oneworld, Skyteam of Star Alliance. Heb zelf recent voor de meivakantie bij Delta naar Florida geboekt incl alles voor 350,- incl koffer, stoel, eten en entertainment.
Ondertussen zijn de prijzen voor april/mei bekend.
Tui.be Brussel/Miami 25/4 tot 5/5 500€ goedkoper dan Tui.nl Amsterdam/Miami 27/4 tot 7/5.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik kijk even mee: De prijs voor een retourtje BRU-MIA heen op 27/4 (vliegen niet op 25/4) en terug 4/5 (vliegen niet op 5/5) bedraagt 499,98. Ik zou het er nooit voor uitgeven, is dan nog steeds excl alles en geen onderdeel van alliantie bij problemen ;)
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeli Jafra »

Ik had inmiddels gezien dat de prijzen voor later in het jaar beschikbaar waren. Vooral door de post van Harryh heb ik besloten hier toch geen gebruik van te maken. Ondanks dat het rechtstreekse vluchten zijn voor een prima tarief.

Blijf op zoek naar iets binnen Oneworld, Skyteam of Star Alliance
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Vorige maand kwam BRU naar diverse bestemmingen in de USA voorbij voor tussen de 300 en 350 binnen Skyteam. Tarief was ook best wel lang geldig.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik zie tickets eind april AMS-TAMPA en dan wordt er gevlogen van Frankfurt naar Tampa met Lufthansa Cityliner.........daar heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand hier ervaring mee? Ticket kost 375 euro zonder bagage.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Ik denk dat je van Amsterdam naar Frankfurt vliegt met Lufthansa Cityline wat volgens mij gewoon een onderdeel is van Lufthansa (zoals KLM Cityhopper is van KLM) en de rest wordt met Lufthansa of een alliantiepartner van Lufthansa gevlogen.
Afbeelding
marh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marh »

Iemand ervaring met air New Zealand?
Website werkt niet heel handig op mobiele telefoon , maar ze zijn toch verbonden aan de star alliance met Lufthansa?
Vanuit Londen mooie tarieven (inclusief bagage) op Los Angeles
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

pumi1000 schreef:Ik zie tickets eind april AMS-TAMPA en dan wordt er gevlogen van Frankfurt naar Tampa met Lufthansa Cityliner.........daar heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand hier ervaring mee? Ticket kost 375 euro zonder bagage.
Wij hebben afgelopen april met die vlucht gevlogen, met een A340 van FRA naar TPA. Gewoon Lufthansa, prima bevallen!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

pumi1000 schreef:Ik zie tickets eind april AMS-TAMPA en dan wordt er gevlogen van Frankfurt naar Tampa met Lufthansa Cityliner.........daar heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand hier ervaring mee? Ticket kost 375 euro zonder bagage.
Wij zijn afgelopen februari met die vlucht terug gevlogen van Tampa naar Frankfurt, heerlijke vlucht gehad in mooi toestel. Is gewoon Lufthansa, de vluchten naar wat kleinere steden in de VS, oa. Tampa en SAN Diego worden Lufthansa cityliner genoemd.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

marh schreef:Iemand ervaring met air New Zealand?
Website werkt niet heel handig op mobiele telefoon , maar ze zijn toch verbonden aan de star alliance met Lufthansa?
Vanuit Londen mooie tarieven (inclusief bagage) op Los Angeles
Die zag ik ook voorbijkomen voor januari (450 euro). Zorg wel dat je via AirNZ zelf boekt, via Momondo zelfde tarief als bij Travelgenio. Je vliegt dan met KLM of BA naar LHR.

AirNZ is lid van Star Alliance. Prima maatschappij, prima catering, niks mis mee.
Afbeelding
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Wij willen volgend jaar September naar Hawaii,
31 augustus Ams - Honolulu
23 september Kona - Los Angeles
27 september Los Angeles - Ams

Prijzen beginnen nu ingeladen te worden, maar liggen nog ruim boven de 1000 euro, tijd genoeg tot volgend jaar dus geen haast moet boeken :)

Nu de vraag waar jullie wellicht ervaring mee hebben:
Kan ik deze tickets beter als open jaw boeken in 1 keer? of is het voordeliger om de vlucht van Kona naar LA apart te boeken? Of valt ook hier weer geen zinnige uitspraak over te doen?
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeli Jafra »

roelb schreef:Vorige maand kwam BRU naar diverse bestemmingen in de USA voorbij voor tussen de 300 en 350 binnen Skyteam. Tarief was ook best wel lang geldig.
Voorheen vooral gekeken naar een Multi City ticket. Vandaar dat ik deze aanbieding gemist heb.

Wacht sowieso november nog even af.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Mies2301 schreef:Of valt ook hier weer geen zinnige uitspraak over te doen?
Inderdaad. Hou de prijzen in de gaten zou ik zeggen. Wij hebben vorig jaar in juli voor 550,- retour AMS-HNL gevlogen, ik kreeg toen dat soort lage prijzen niet voor bv heen AMS-HNL en terug KOA-AMS. En wij gingen zonder verblijf in LA terug naar huis.
Ik zou als er mooie prijzen voor een "gewone" retour voorbij komen op dat moment kijken welke constructie voor jullie het beste is.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

@Mies: Iets duurder dan Harryh, maar wij hebben vorig jaar november via Vliegtickets.nl bij United tickets geboekt voor € 640,- p.p. (inclusief bagage): AMS-HNL en KOA-AMS. Het liefst hadden wij ook een stop over gewild, maar voor deze prijs hebben we dat laten schieten. Die prijzen zijn, in ieder geval op Vliegtickets.nl nog een aantal weken/maanden rondom deze prijs verkrijgbaar gebleven. Tenminste: als ik 's avonds na 20.00 uur keek :think: United zelf had deze prijzen bij lange na niet. Ik had je graag verteld hoe het was bevallen, zo'n lange reis, maar orkaan Lane (en later tropische storm Olivia) zorgden ervoor dat wij niet meer zijn gegaan.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Dank beide voor de reacties!
@tantelotje; wat erg jammer dat jullie niet meer konden gaan :(

Ik ga het weer in de gaten houden.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dit had ik nog niet eerder bij Delta gezien, DUS-ATL bij Delta 452,- in Basic Economy en 1.142,- in main cabin. Foutje?
DUS ATL.png
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Welke fare class boekt dat dan in en wat zijn de restricties? Wellicht is er geen beschikbaarheid meer in restricted economy fare classes en krijg je in main cabin een direct een unrestricted of refundable tarief. Kwam hier al eens eerder voorbij. Beetje gek wel, zeker als je per definitie geen ticket in E wilt omdat je dan ook geen upgrades krijgt.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Basic Economy (E) met Fare Code VJXPL1DE, vs Main Cabin (U) met Fare Code UHX4SRDE
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

U is niets bijzonders inderdaad, gewoon discounted economy. Maar het zijn wel twee totaal verschillende fares, en dat is de oorzaak. Blijkbaar is die JXPL1DE fare er niet fare class U, en er zal dus geen beschikbaarheid zijn geweest in T, X of V. Je kunt even zoeken of je een andere route kunt vinden voor dezelfde bestemming, maar dan in toestellen waarin je wel beschikbaarheid hebt in T, X of V. Je zou dan de juiste fare moeten krijgen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Er is iets raars mee. Enkel op de dag van vertrek waar ik nu naar kijk krijg ik dit voor vele bestemmingen met Delta, bv ook SFO, SEA en paar andere. Wil main cabin boeken omdat vrouw en dochters mee gaan - maar niet voor dit soort prijzen ;)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer