Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Taxi airport San Francisco naar hotel

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DaisyT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Taxi airport San Francisco naar hotel

Bericht door DaisyT »

Ik vroeg me af of het nodig en/of goedkoper is om vooraf een taxi te reserveren ofdat die er altijd wel staan op de luchthaven en de rit niet duurder is. Heb het dan over een prive taxi.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Taxi airport San Francisco naar hotel

Bericht door MichelH »

Een UberX vanaf international terminal SFO naar Market Street in San Francisco kost ongeveer 35 USD.
Een gewone taxi zal duurder zijn.

Met de BART kun je ook naar het centrum gaan. Is rond de 9 USD per persoon one way.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan dit topic.

Marianne
DaisyT
Amerika-ontdekker

Bericht door DaisyT »

Nou niet helemaal..we willen een taxi of shared taxi, geen uber of BART, maar de vraag is, staan deze gewoon klaar voor een eerlijke prijs of ia het beter iets te reserveren.
amerikavandaag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door amerikavandaag »

Een Uber heeft een eerlijke prijs, maar een taxi zal vast klaar staan als je aankomt voor een prijs 1,5 tot 2 keer duurder dan een Uber(en dan nog de redelijk opgedrongen fooi)!
Uber/Lyft blijft een mooie uitvinden(die helaas ook al wat commerciëler aan het worden is, te merken aan de prijs), maar jij staat schijnbaar niet open voor nieuwe, goedkopere en soms vriendelijkere manieren om vervoert te worden?
DaisyT
Amerika-ontdekker

Bericht door DaisyT »

Ik vind t lastig om er zeker van te zijn dat ik internet heb als ik aankom in USA. Dat is het probleem, lees vaak hier over sim kaartjes en allerlei termen, maar ik zou niet weten wat ik moet aanschaffen en voor welke prijs en hoe dat dan zit met je telefoon. Je eigen nummer kan je dan niet gebruiken? Ik zal me daar eens in verdiepen.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Paar jaar terug pakten wij een gewone klaarstaande taxi naar Union Square en betaalde incl tip 38 dollar. Internet heb je sowieso op ieder vliegveld al gratis, zo ook de McDonalds, Walmarkt en nagenoeg ieder hotel waar je in verblijft. Je hoeft niks te doen met je telefoon (roaming wel uitzetten), je kan gewoon bellen met huidige provider, maar niet echt goedkoop.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Shared taxis staan ook gewoon klaar. Die van tevoren reserveren lijkt me ook niet nodig. Dat was het in ieder geval niet toen ik er in juni 2016 gebruik van maakte.
marrich77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marrich77 »

Met 100% garantie kan ik je zeggen dat SFO free wifi heeft. Afgelopen zomer zelf ervaren.
Is snel en stabiel.

Maar ik kan je ook zeggen dat Uber (of Lift)
Gewoon je rit invoeren, je ziet je driver en de prijs. Bevestigen en klaar.
Vind je het te duur, neem een kop koffie en wacht 15 tot 30 minuten en probeer het opnieuw.

Afgelopen zomer vanaf Lom,bard street naar Pier 33 gegaan met Uber.
Om 8u zou de rit ons iets van 30 dollar gekost hebben.
Na 2 koffie en 2 chocomel (waren met zijn 4-en) bij Starbucks was het iets van 12 dollar.

Reken uit je winst
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

DaisyT schreef:Ik vind t lastig om er zeker van te zijn dat ik internet heb als ik aankom in USA. Dat is het probleem, lees vaak hier over sim kaartjes en allerlei termen, maar ik zou niet weten wat ik moet aanschaffen en voor welke prijs en hoe dat dan zit met je telefoon. Je eigen nummer kan je dan niet gebruiken? Ik zal me daar eens in verdiepen.
Als je het makkelijk wilt, ik heb een tweede SIM kaart die te leen is, zie vraag/aanbod hoek. Gewoon tegen kostprijs van de gekozen bundel en de kosten van twee postzegels. Help ik weer iemand uit de brand, en ik ben geholpen want die SIM kan daardoor actief blijven. En dan stap je dus met werkend internet het vliegtuig uit, geen gedoe.

Als je je eigen SIM kaart uit je telefoon haalt kun je inderdaad niet meer met je Nederlandse nummer bellen en gebeld worden. Voor applicaties als Whatsapp heeft het verder geen invloed, daar blijf je gewoon onder je Nederlandse nummer bekend en verandert er niets. Het enige dat wijzigt is de reguliere telefoonfunctie. Wil je toch nog "gewoon" kunnen bellen, gebeld worden of SMS'en met je Nederlandse nummer dan kun je die SIM bijvoorbeeld tijdens je vakantie in een tweede, oud toestel stoppen, ergens diep in een tas met een luide ringtone. Ben je in ieder geval bereikbaar als iemand je op dat nummer belt. Een dual-sim toestel is natuurlijk helemaal handig, maar goed, die zul je wel niet hebben.

Uber is vervolgens vele malen prettiger dan een reguliere taxi. Je weet vooraf exact wat het kost, betaling gaat automatisch en ook het kiezen van de bestemming doe je zelf, vooraf, in de app. Nooit miscommunicatie. Bij de bestemming aangekomen zeg je thanx en stap je gewoon uit. Geen gedoe met afrekenen. Zeker in San Francisco, de birthplace van Uber, is het ideaal, zeker ook voor korte ritjes.

Van SFO naar San Francisco is, zoals al eerder gezegd, het OV ook een prima optie, afhankelijk van waar je precies moet zijn. De BART (metro, BART staat voor Bay Area Rapid Transit) brengt je in 20 minuutjes naar hartje San Francisco en je hebt altijd zitplek vanaf het vliegveld.
DaisyT
Amerika-ontdekker

Bericht door DaisyT »

Dank allemaal, ga mij verdiepen in de Uber. Is nieuw voor mij, in die zin dat ik er natuurlijk wel veel.over gehoord had maar het nog nooit gebruikt heb.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik was/ben nog niet zo bedreven met Uber, maar een paar weken geleden voor het eerst geprobeerd vanaf het vliegveld van Lissabon. Het moeilijke is dat je met de Uber-chauffeur een plaats moet afspreken. Wij waren onbekend met vliegveld Lissabon en wisten de plaats niet te vinden waar de Uber chauffeur zou staan. Na 10 minuten is hij dus (terecht :wink: ) weggereden, maar dan moet je dus wel een kleine boete (ik dacht € 2,50) betalen.
Ik ken San Francisco Airport niet, en omdat Uber uit San Francisco komt, is het misschien beter geregeld, maar ik zou niet zo snel meer Uber aanvragen als ik geen duidelijk adres heb.
We hebben de Uber overigens wel gebruikt van ons appartement terug naar het vliegveld van Lissabon en toen werkte het super :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

De Uber app heeft voor de meeste vliegvelden duidelijke instructies voor de pickup locatie, hoef je niet af te spreken. Die staat ook hier voor SFO https://uber.com/airports/sfo/
Laatst gewijzigd door harryh op 14 nov 2018, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De app geeft op vliegvelden precies de looproute naar de oppikplek aan. Verstandig om daar eerst heen te lopen, en dan pas op de "request" knop te drukken, zeker als de estimated tijd heel dichtibj is. Vaak op vliegvelden 1 minuut of minder, omdat ze al klaar staan.

Als je buiten je schuld die Uber niet hebt kunnen vinden hoef je die no-show fee niet te betalen. Via de help functie is dat een standaard optie, wordt het direct en automatisch gecrediteerd op je account.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Heleen72 schreef: Het moeilijke is dat je met de Uber-chauffeur een plaats moet afspreken.
Ik ken San Francisco Airport niet, en omdat Uber uit San Francisco komt, is het misschien beter geregeld, maar ik zou niet zo snel meer Uber aanvragen als ik geen duidelijk adres heb.
"All pickups at the international terminal, including UberPool and Express Pool, are curbside on the Departures Level (3rd floor, international)"
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Bedankt voor de tips! Het was handiger geweest als ik me voor vertrek al even meer verdiept had in de app. Ik kende bijvoorbeeld de link die Harry gaf niet. Gewoon stom van mij. Meestal ben ik wel beter voorbereid :wink: Daarom heb ik de no-show fee zonder morren betaald. Vond het gewoon mijn eigen schuld.
En het was moeilijk communiceren met de chauffeur omdat hij alleen Portugees sprak. Alle tekstberichtjes waren standaard berichtjes. Het heeft mij echter niet ontmoedigd. Zeker nu ik weer wat geleerd heb. Straks vanaf SFO zullen wij waarschijnlijk met BART gaan. Hangt er vanaf waar we de auto in gaan leveren op het eind van de vakantie. Maar wellicht dat we de Uber binnen San Francisco nog gaan gebruiken.
Nogmaals bedankt voor de replies.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

De Uber taxi vind je in SFO gemakkelijk. Uitgang 5 nemen en recht oversteken. In je app komt het merk en de kleur van de auto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer