covri schreef: ↑09 aug 2019, 09:53
De prijs die ik nu volg is 14.30 heen en terug 22.00. Maar de prijs blijft lastig. Heb ook goede prijs vanaf Brussel gezien, alleen is vertrek 10 uur in de ochtend. Dat redden wij niet. Nemen we een hotel voor 4 personen zijn we de winst weer kwijt.
covri schreef: ↑09 aug 2019, 10:02
Overstappen doen we normaal altijd als we naar usa gaan. Maar we hebben maar een paar dagen, gaan met de volwassen dochters die thuis van alles moeten regelen ivm kleine kinderen; willen dus alle tijd benutten.
Ja, over Brussel moeten we goed denken. het kan natuurlijk wel, als we heel vroeg vertrekken. Wonen in het zuiden, dus dat scheelt wel.
Voordeel van een ochtendvlucht is dat je na aankomst in New York nog wat kunt doen in de middag. Zo kwam ik vorig jaar oktober rond 11:30 u aan op Newark en zat in mijn geval al om 12:30 u in mijn huurauto. Had zodoende nog een lange middag om van alles te ondernemen, kwam die avond pas na 19:00 u aan in mijn motel. Vond het wel een wonderlijke ervaring. Zo sta je op Schiphol en een 'paar' uurtjes later rijd je al in Amerika. Voor de vluchten naar het westen heb ik dat gevoel niet. Bovendien zou ik juist voor een vlucht naar de oostkust proberen een rechtstreekse vlucht te vinden. Is relatief een korte afstand maar als je dan nog een overstap hebt, maakt het de vlucht zoveel langer.
Ik kan natuurlijk niet in het huishouden van je dochters kijken maar als je een hotelovernachting zou kunnen doen, kunnen de dochters wellicht ook de avond ervoor bij jullie slapen en andere dag met z'n vieren vroeg op pad naar Brussel voor de vroege vlucht? Scheelt in ieder geval hotelkosten.
Net nog gekeken maar Brussel is nu inderdaad niet goedkoper. Merk ook dat tickets zoeken voor 4 personen andere prijzen oplevert dan voor 1 persoon (waar ik voor mijzelf altijd op zoek). Hoe dat komt is hier wel uitgelegd door
@roelb .
Vind via skyskanner --> Norwegian wel leuke tickets, rechtstreeks. Zie afbeelding.