Daarnaast loop ik veel op open wandelsandalen van KEEN.
Uit nieuwsgierigheid: heb je hiermee geen last van pijnlijke tenen als je onverhoopt tegen een kei aan trapt? Zien er namelijk wel lekker luchtig uit.Njit schreef:Daarnaast loop ik veel op open wandelsandalen van KEEN.
Wij lopen ook heel veel op sandalen. Inderdaad lekker luchtig. Je hebt toch goed grip en voor een niet al te zware tot middelzware wandeling is dat prima. Ik heb nog nooit mijn teen gestoten maar vind het wel irritant dat er regelmatig steentjes in m'n schoenen zitten.Laura&Edwin schreef:Uit nieuwsgierigheid: heb je hiermee geen last van pijnlijke tenen als je onverhoopt tegen een kei aan trapt? Zien er namelijk wel lekker luchtig uit.Njit schreef:Daarnaast loop ik veel op open wandelsandalen van KEEN.
Ik wist niet dat Sketchers ook wandelschoenen heeft, goed om te weten. Had altijd pijn in mijn voeten tijdens een dagje pertpark oid tot ik vorig jaar Sketchers ontdekte. Dus ben benieuwd naar hun wandelschoenen.Marenko schreef:De Skechers zijn overigens ook echte wandelschoenen met profiel. Ik heb leren hoge, en lage. Voor het geval dit onduidelijk mocht zijn
Ik heb ze met een dichte neusLaura&Edwin schreef:Uit nieuwsgierigheid: heb je hiermee geen last van pijnlijke tenen als je onverhoopt tegen een kei aan trapt? Zien er namelijk wel lekker luchtig uit.Njit schreef:Daarnaast loop ik veel op open wandelsandalen van KEEN.
Ha ha, ik ook. Bij lange wandelingen en/of wandelingen met veel hoogteverschil is een combinatie van vermoeidheid, onoplettendheid en meerdere dingen tegelijk doen vaak de oorzaak dat ik struikel of uitglij (bijvoorbeeld fototoestel in tasje stoppen of op de gps kijken terwijl je loopt).
Geen idee, ik koop juist alleen maar wandelschoenen met gore-tex (daar heb je in Europa ook veel meer aan als je wandelt (zelf veel gewandeld in Schotland en Ierland en dan is het toch wel handig als je voeten warm en droog blijven). Ik vind de North Face schoene prima lopen, met een goed voetbad, goed profiel en ook geschikt voor zooltjes, zoals @PSVwally aangeeft kan dat veel extra comfort geven, zeker bij langere hikes.Claubo schreef: ↑17 feb 2020, 12:00Ik ben even benieuwd waarom geen gore-tex? Ik zie het bij best veel wandelschoenen staan. Bijvoorbeeld van Merrell en van Th North Face. Wij gaan komende zomer rondje rode rotsen doen. Ik denk dat ik voor mijzelf wel meer dan sneakers wil. Ik ben zo'n oen die overal uitglijdt![]()
Alleen maar ervaring met water schoenen met profiel (die overigens ook prima zitten en waar je redelijk mee kunt zwemmen (zelfs in zwemvliezen hou ik ze aan)). https://www.decathlon.nl/p/waterschoene ... W_TURKOOIS
Goretex maakt je schoenen waterdicht, maar ze blijven wel ademen. Echter, ze zijn dan wel wat zweteriger/warmer dan schoenen met bv een leren binnenvoering. Ik vind het grote voordeel van schoenen met Goretex dat de voering van stof is, die snel droogt. Ik heb wel eens de voering van een paar leren bergschoenen volledig stuk gelopen tijdens een trektocht, omdat de schoenen 's nachts niet voldoende konden drogen.
Je kunt m.i. beter een goed passende "goedkope" wandelschoen hebben,dan een "dure" slecht passende. En uiteraard geschikt voor je gebruik.
En dat is precies waarom wij gaan kijken naar een andere wandelschoen, al konden we wel "goed uit de voeten" met sneakers.Dit gezegd hebbende, valt mij op dat er relatief veel reddingsacties in de Sierra zijn tgv "ankle injuries" / "knee injuries". Naar mijn idee kan het schoeisel daar wel eens een aardige bijdrage aan leveren.