Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk type auto is het beste?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
TomDV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Welk type auto is het beste?

Bericht door TomDV »

Goedemiddag,
Welke type wagen neem je het best bij een rondrit in de States (Yellowstone, Rockies) met 5 personen?
Neem je best een Minivan (vb Dodge Grand Caravan), of eerder een Fullsize SUV (vb Chevrolet Tahoe)?
Alle tips welkom.
Bedankt.
Tom.
Hockey
Amerika-expert

Re: Welke type auto is het beste

Bericht door Hockey »

Hoe groter hoe beter. Maar ook de vraag wat voor soort wegen je wil gaan rijden en hoe die 5 mensen zijn samengesteld. Vader, moeder, 3 kinderen, 2 bevriende stellen plus een vijfde of ...?
TomDV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door TomDV »

We zijn met 2 volwassenen en 3 kids, 14, 12 en 12.
We gaan hoofdzakelijk gewone wegen doen, niets offroad.
Qua grootte lijken me beide types wagen bijna even groot.
Gaat me vooral om het rijgemak en rijervaring
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij gaan eigenlijk altijd voor de minivan. Heerlijke auto en een zee van ruimte.
Wij: eerste jaren 3 volwassenen en 2 tieners, nu 3 volwassenen.
Scheelt wel dat bij ons 2 vrouwen rijden en dus de keuze maken. Man mag ivm ziekte niet rijden.
Mannen kiezen meestal voor iets anders...
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou voor het echte Amerikaanse gevoel een SUV kiezen boven een minivan, zeker ook omdat je in een SUV hoger zit, meer overzicht hebt en daardoor comfortabeler reist.

Zeker in de US rij je al gauw als klein duimpje tussen de auto’s/trucks waarvan de handgreep van het portier van de auto naast je ter hoogte van jouw dak (of nog hoger) zit als je in een auto op (voor ons) normale hoogte rijdt, zoals een sedan of minivan.

Persoonlijk ben ik niet van de groot groter grootst, want bij de echt grote Full size SUV’s vind ik het weggedrag niet altijd goed: eerder het formaat slagschip. Dan zou ik eerder voor luxe gaan, bv een Cadillac Escalade.

Ook in een auto van formaat Ford Explorer (de 7-seater) kun je met drie kids van 14, 12 en 12 inclusief bagage prima reizen. Ja, een Expedition is inderdaad groter, maar ik vind de Explorer fijner rijden (en verbruikt minder) en is groot zat. De Ford Explorer blijft mijn favoriete huurauto in de US. :thumbup:

Persoonlijk vind ik een tahoe/suburban meer een lompe vrachtwagen...maar dat is mijn mening.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welk type auto is het beste?

Bericht door dejong89 »

Onze fijnste wagen die wij in de usa hebben mogen rijden was de Ford explorer. En die is ruim genoeg voor 5 personen.
Maar, je huurt een klasse. Geen specifieke auto. Ik heb de explorer 2x gekozen uit de rij standaard SUV's maar ik weet niet of hij daar in thuis hoort.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Wij hebben zowel van een minvan (Grand Caravan) en een Ford Explorer genoten. 4 volwassenen, 3 grote duffels, 1 koffer , 4 rugzakken, koelbox en wat los spul...Voor ons de minivan any-time. Je zit idd in de minivan iets lager maar heeft overall zoveel meer ruimte. Die ruimte geeft je de vrijheid lekker nonchalant te pakken na een overnachting, makkelijk je wandelschoenen los achterin "gooien", ff de boodschappen erbij zonder te moeten schikken of ff op achterbank te houden. 2 elektrische schuifdeuren met de ab openen etc (handig hoor wanneer iemand wat vergeet mee te nemen).
Beide rijden amerikaans, ik vind de een niet beter dan de ander. Ford idd een hogere zit maar beide zijn in het verkeer "kleintjes'....
Maar ik ben me bewust, zoals zoveel zaken tijdens een vakantie, het is persoonlijke voorkeur.
Heel eerlijk, die Ford is echt wel stoerder dan de Minivan :wink:, maar onder de streep is dat niet (meer) een beslisser bij de (komende) keuze (mocht er een volgende keer komen....zal toch wel :shock: )
Grote Amerika fan
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

dejong89 schreef:
03 sep 2020, 14:24
Onze fijnste wagen die wij in de usa hebben mogen rijden was de Ford explorer. En die is ruim genoeg voor 5 personen.
Maar, je huurt een klasse. Geen specifieke auto. Ik heb de explorer 2x gekozen uit de rij standaard SUV's maar ik weet niet of hij daar in thuis hoort.
Verschilt per verhuurder, bij sommigen wordt de Ford Edge als standard SUV aangeboden bij anderen de Explorer.
Door de 7 persoons configuratie wordt hij er meestal boven gepositioneerd.
Ook bij ons de favoriete huurauto, hopen dan ook op het 2020 model volgend jaar :wink:

Zou de gok niet nemen om alleen een standard SUV te huren met zijn 5en, voor lange ritten en qua ruimte is bv een Jeep Grand Cherokee misschien wat aan de krappe kant.
De dubbele boeking methode, met emerald aisle pickup en een backup boeking voor bv Fullsize SUV of een minivan zou een goede optie kunnen zijn. Meer info daarover in National draadje.
https://forum.allesamerika.com/viewtop ... 30&t=61731
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Tijdens de laatste 2 reizen hadden wij een minivan. De 1ste keer konden we een Toyota Sienna meenemen. Deze is nog ruimer dan de standaard minivans. De laatste keer een Dodge Grand Caravan. Met 5 personen kun je de achterste 2 persoonsbank neerklappen. Wij hadden op deze manier meer dan genoeg ruimte over voor de bagage incl. een buggy.
Het ligt er ook aan wat je er voor over hebt, want voor een fullzise SUV moet je over het algemeen meer betalen. Tenminste dat is onze ervaring.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik vind een Sienna ook een top auto, niet alleen belachelijk groot maar heeft ook een 3,5L V6 300pk motor en luxe uitrusting. Explorer is ook een prima optie.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Ik denk dat met 5 personen ruimte voor bagage belangrijk gaat worden. Met bijvoorbeeld een Jeep Cherokee gaat het wat krap worden. Maar je kunt natuurlijk ook consessies doen in wat je allemaal meesleept.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Altijd een SUV voor ons (met 2 personenen) je zit toch wat hoger, wat op de lange stukken rijden betekent dat je meer zicht hebt op de omgeving. Over de geleiderail heen kijken ipv er tegen aan, zeg maar.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Altijd een SUV voor ons (met 2 personenen) je zit toch wat hoger, wat op de lange stukken rijden betekent dat je meer zicht hebt op de omgeving. Over de geleiderail heen kijken ipv er tegen aan, zeg maar.
Eens, met 2 personen zouden wij ook altijd de SUV nemen (Cherokee is dan echt voldoende)..maar met 4 of 5 altijd de minivan. Terecht is ook al opgemerkt dat deze vaak net ff wat gunstiger in prijs zijn. :wink:
Grote Amerika fan
Gast

Bericht door Gast »

Een minivan goedkoper? Dan wat? Een full-size SUV...ja..maar een standard SUV zoals de Ford Explorer is bijna altijd goedkoper dan een minivan.
Bovendien is een standard SUV bijna altijd aanwezig in de executive aisle en of gold/5star/pc rijen. Voor een minivan kun je altijd vragen als je zo’n boeking maakt..of het lukt is een kwestie van onderhandelen. :thumbup:
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Een full-size SUV...ja..maar een standard SUV zoals de Ford Explorer is bijna altijd goedkoper dan een minivan
Ik geloof je onmiddelijk!
Ik ben zeker geen prijsexpert dus mocht ik iemand op het verkeerde been hebben gezet, sorry :oops:
(Mijn autohuur referentiekader bestaat alleen uit eigen ervaringen (5-trips) en volg het topic over de edele kunst van het huren altijd met veel belangstelling :wink: )
Ten tijde van onze boekingen was een minvan gemiddeld gunstiger in prijs dan idd de Full-size SUV, naar een standaard SUV heb ik toen niet gekeken omdat we met zijn 4'n zijn en onze eerste autohuur met dit gezelschap was een ervaring met de minivan.En we met zijn 2'n eerder een Grand Cherokee hebben gehuurd en ik dus wist dat die 'm voor 4 niet zal worden...
En de eerlijkheid gebied dan ook nog te zeggen dat ik aan de prijzen tussen de verschillende types auto niet heel veel aandacht heb geschonken, ik wist bij elke boeking toch welk type auto ik wilde

Dus, nogmaals sorry :oops: voor de opmerking over de prijzen in de verschillende categorieën, mijn advies aan de TS kan alleen maar zijn, verdiep je in het topic over autohuur over waar en hoe de beste deal te kunnen bemachtigen :D
Grote Amerika fan
Gast

Bericht door Gast »

Een grand Cherokee lijkt wel grand, maar is inderdaad een stuk minder ruim dan bv een Ford Explorer of een Hyundai SantaFe, ook heeft de jeep in tegenstelling tot de Ford geen mogelijkheid voor een derde zitrij.

Wij hebben ook een keer een Grand Cherokee gereden...fantastische auto...alleen als je met zijn tweeën bent. Met 4 of 5 personen (en vooral de bagage van 4 of 5!) zou dat mijn keus ook niet zijn.

Mijn advies (en dat van velen hier die regelmatig huren); maak twee boekingen: een boeking met de aisle pick bij Hertz/National en tegelijkertijd een boeking van de auto die je wilt rijden (of dat nu SUV of minivan is). Als er niets in de rij staat wat je bevalt, en vriendelijk vragen geeft je niet de gewenste auto, dan kun je altijd nog je backup boeking gebruiken.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Wij kiezen ook vaak bij een rond reis voor een mini van.
Een heel groot voordeel vind ik dat er schuif deuren inzitten.
Zo heerlijk met kinderen, die graag een deur hard en ver opengooien op een parkeerplaats :D
Met de schuifdeur heb je geen last van de auto's naast je.
Vaak (maar niet altijd) zijn de mini vans ook gunstiger geprijsd.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Ik zag hierboven ook een opmerking over de kijkhoogte vanuit de SUV. Een grand caravan zit ook iets hoger dan een standaard personen auto. de twee stoelen op de 2e rij hebben armleuningen en de gehele stoel kan gemakkelijk opgeklapt/verdwijnen in een groot opbergvak dat onder de stoelen zit.
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door marrob »

Welke auto het meest geschikt is, ligt ook aan de hoeveelheid bagage. Ga je kamperen of overnacht je juist in motels? Wij (gezin met 2 kinderen) zijn kampeerders en hebben tijdens een van onze reizen in een Nissan Pathfinder en een Dodge Grand Caravan gereden. Bij de Nissan moesten we passen en meten met dezelfde hoeveelheid bagage, bij de Dodge konden we alles zo achterin gooien. Ik weet niet of de Nissan een midsize of fullsize SUV was. De volgende reis hebben we direct voor de minivan gekozen. We rijden geen off-road wegen, dus dat speelde voor ons niet mee in de keuze.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer