Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik sta op het punt om tickets bij KLM te boeken en loop in de laatste stap tegen het volgende aan. Ik kan er niet echt iets over vinden op de website van KLM zelf (niet duidelijk i.i.g.). Hopelijk weet iemand hier het antwoord.
Tijdens het boeken hebben we gekozen voor flexibele tickets die voor eind dit jaar gratis te wijzigen zijn of restitutie voor aan te vragen is. Als we de boeking compleet willen maken zie ik echter dit staan bij de ticketvoorwaarden:
"Dit ticket is te wijzigen, maar restitutie is niet aan te vragen."
Weet iemand hoe dit zit?
Tijdens het boeken hebben we gekozen voor flexibele tickets die voor eind dit jaar gratis te wijzigen zijn of restitutie voor aan te vragen is. Als we de boeking compleet willen maken zie ik echter dit staan bij de ticketvoorwaarden:
"Dit ticket is te wijzigen, maar restitutie is niet aan te vragen."
Weet iemand hoe dit zit?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je hoeft bij KLM helemaal niet te kiezen voor het Flex-tarief. Het Light-tarief (exclusief stoelkeuze/ruimbagage) en Standard-tarief (inclusief stoelkeuze/ruimbagage) zijn voor tickets t/m 31 december 2020 óók flexibel. Zie https://www.klm.nl/nl/information/travel-alerts voor de voorwaarden.
Het klopt dat je ticket niet rechtstreeks restitueerbaar is. Je kunt er echter wel een voucher voor aanvragen, en de voucher is wél restitueerbaar. Het hele proces van voucher aanvragen en restitutie voucher aanvragen en uitbetaald krijgen duurde bij mij maar 3 dagen, en ik lees alleen maar vergelijkbare verhalen.
Het klopt dat je ticket niet rechtstreeks restitueerbaar is. Je kunt er echter wel een voucher voor aanvragen, en de voucher is wél restitueerbaar. Het hele proces van voucher aanvragen en restitutie voucher aanvragen en uitbetaald krijgen duurde bij mij maar 3 dagen, en ik lees alleen maar vergelijkbare verhalen.
- bedeve
- Amerika-expert
Heb jij gezien @Galapogos dat op de KLM site bij de "Light " keuze staat dat stoelkeuze pas bij inchecken mogelijk is ?
Wanneer je dezelfde KLM vlucht bij Air France boekt is er wel bij boeking direct een stoelkeuze mogelijk.
Wanneer je dezelfde KLM vlucht bij Air France boekt is er wel bij boeking direct een stoelkeuze mogelijk.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Zoeits dacht ik al maar denk even dubbelchecken.Galapogos schreef: ↑05 aug 2021, 17:35Je hoeft bij KLM helemaal niet te kiezen voor het Flex-tarief. Het Light-tarief (exclusief stoelkeuze/ruimbagage) en Standard-tarief (inclusief stoelkeuze/ruimbagage) zijn voor tickets t/m 31 december 2020 óók flexibel. Zie https://www.klm.nl/nl/information/travel-alerts voor de voorwaarden.
Ik moet sws het middelste tarief omdat ik ruimbagage mee neem. Of is daar ook een andere manier voor?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@bedeve Ja, daarom schreef ik bij Light ook: ‘exclusief stoelkeuze/ruimbagage’. Maar feitelijk kun je inderdaad nog wel degelijk een stoel kiezen, maar wel pas bij het inchecken.
Goed om te weten dat Air France wél stoelkeuze biedt op het Light-tarief. Naar Amerika kies ik altijd voor Standard, maar binnen Europa heb ik vaak genoeg aan handbagage.
@VulcanRaven Ik kies dus altijd voor Standard. Ik heb niet uitgerekend wat Light kost als je er los ruimbagage bij boekt. Ik neem me te herinneren dat dat alleen maar goedkoper is als je status hebt bij Flying Blue waardoor je goedkoper/gratis ruimbagage in kunt checken, maar ik weet dat verder ook niet zo goed. Ik heb geen status.
Goed om te weten dat Air France wél stoelkeuze biedt op het Light-tarief. Naar Amerika kies ik altijd voor Standard, maar binnen Europa heb ik vaak genoeg aan handbagage.
@VulcanRaven Ik kies dus altijd voor Standard. Ik heb niet uitgerekend wat Light kost als je er los ruimbagage bij boekt. Ik neem me te herinneren dat dat alleen maar goedkoper is als je status hebt bij Flying Blue waardoor je goedkoper/gratis ruimbagage in kunt checken, maar ik weet dat verder ook niet zo goed. Ik heb geen status.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Afgelopen mei heb ik nog tickets gekocht voor New York. Light tarief maar ik heb wel gelijk stoelen erbij kunnen boeken. Weliswaar tegen betaling maar toch.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Almere vak V Oeps, daar moet inderdaad 2021 staan…!
Ben nu al ruim 2 weken aan het kijken naar vliegtickets naar Miami en terug vanaf Orlando.
Kijk nu om te vertrekken vanaf Amsterdam, Brussel en Düsseldorf, maar krijg eigenlijk geen betere deal dan 467 p.p excl koffer. We kunnen in principe van 16 mei tot 20 mei vertrekken. Nadeel is dat je bij Skycanner geen alert kan zetten op een multi City vlucht. Iemand nog tips om de prijzen wat beter bij te houden? En is 500 p.p incl koffer een reële prijs?
Kijk nu om te vertrekken vanaf Amsterdam, Brussel en Düsseldorf, maar krijg eigenlijk geen betere deal dan 467 p.p excl koffer. We kunnen in principe van 16 mei tot 20 mei vertrekken. Nadeel is dat je bij Skycanner geen alert kan zetten op een multi City vlucht. Iemand nog tips om de prijzen wat beter bij te houden? En is 500 p.p incl koffer een reële prijs?
Gewoon wachten als de goede prijs nog niet voorbij komt. Je hebt nog even tot mei. In principe is 500 incl. koffer best wel redelijk.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij willen volgend jaar juli naar San Francisco vliegen om na een aantal weken vanuit New York terug te vliegen. Het wordt begin juli omdat dan de pretparken die we willen bezoeken elke dag open zijn, augustus gaat niet omdat dan de directe collega van mijn man vrij is en eind juni heb ik een week een internationaal voetbaltoernooi.
Nu zag ik dat de prijzen nogal hoog zijn voor San Francisco.
Hebben jullie tips wanneer te boeken en waar?
Ik verwacht dat we in december of januari zeker kunnen boeken.
En zijn er toevallig ook ervaringen van mensen met autisme met vliegen op de usa?
Nu zag ik dat de prijzen nogal hoog zijn voor San Francisco.
Hebben jullie tips wanneer te boeken en waar?
Ik verwacht dat we in december of januari zeker kunnen boeken.
En zijn er toevallig ook ervaringen van mensen met autisme met vliegen op de usa?
Geduldig en flexibel zijn. Verder is juli nog ver weg, niet alle prijzen zijn bekend.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Mijn heenvlucht bij KLM, AMS-LAS op 21/9 is geannuleerd.
Ze hebben me voorlopig overgeboekt op een directe vlucht naar San Francisco, en vervolgens een korte binnenlandse vlucht naar Vegas.
Ik ben correct als ik stel dat:
- ik voorlopig niets kan doen, de tickets kan aanhouden en mochten de grenzen open gaan, dan kan bellen en mijn alternatief schema van mijn keuze doorgeven?
- Perfect kan wachten tot een weekje voor vertrek (dat heb ik voor mezelf als deadline gekozen om de reis helemaal te gaan annuleren) en vervolgens gewoon een refund kan aanvragen (ik weet dat ik dat sowieso kan bij KLM, ongeacht of zij de vlucht annuleren of niet).
Ze hebben me voorlopig overgeboekt op een directe vlucht naar San Francisco, en vervolgens een korte binnenlandse vlucht naar Vegas.
Ik ben correct als ik stel dat:
- ik voorlopig niets kan doen, de tickets kan aanhouden en mochten de grenzen open gaan, dan kan bellen en mijn alternatief schema van mijn keuze doorgeven?
- Perfect kan wachten tot een weekje voor vertrek (dat heb ik voor mezelf als deadline gekozen om de reis helemaal te gaan annuleren) en vervolgens gewoon een refund kan aanvragen (ik weet dat ik dat sowieso kan bij KLM, ongeacht of zij de vlucht annuleren of niet).
-
- Amerikakenner
Hier ook KLM LAS > AMS voor de 21e aangepast door KLM. Vlieg nu terug vanaf Atlanta, Hartsfield-Jackson (ATL)
Bij de vorige wijziging heb ik via Twitter een andere vlucht geregeld, omdat die link waar ze het over hebben om het zelf te regelen niet zichtbaar is. Dus ik ga morgen maar eens kijken wat er mogelijk is. Ik regel zoiets altijd liever eerder dan later ivm beschikbaarheid...

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Beschikbaarheid lijkt me niet zo’n probleem, eerder of er voldoende geboekt wordt om de vlucht door te laten gaan. Ik zie op mijn vlucht naar Las Vegas voor november nu zo’n 20 stoelen gereserveerd, het is te hopen dat, mocht de travelban opgeheven worden, dat er nog wat geboekt gaat worden, ik kan je niet voorstellen dat KLM de vluchten naar Las Vegas op gaat starten als de toestellen zo leeg blijven. LA is voor ons trouwens een prima alternatief.
Hier idem, heen op 16-9 en terug op 23-9 omgegooid, heen ams-lax-las, terug atl-ams lol. Ik ga voorlopig nog niet bellen om het weer helemaal kloppend te maken als toch nog niet duidelijk is of die seniel daar aan het roer gauw inziet dat de travelban voor de eu inmiddels belachelijk is.
-
- Amerika-expert
Ik heb nu AMS-LAX staan (hallo? Ik moet naar LAS), en terug wel nog LAS-AMS.
Ik doe ook niets tot sleepy Joe eindelijk eens wat doet.
Ik doe ook niets tot sleepy Joe eindelijk eens wat doet.
-
- Amerikakenner
Nee is zo, net ff gekeken, dan boek ik desnoods wel een binnenlandse vlucht van LAS naar Atlanta in mijn geval. Kost ook maar 100E met Delta. Dat is nog wel 4u vliegen, maar rechtstreekste vluchten vanaf Vegas zie ik rond de 21e idd niet meer.
-
- Amerika-expert
KLM heeft me nu wel op een ‘logische’ vlucht gezet: AMS-LAX rechtstreeks, 2u20 overstap in LAX, dan een korte Delta-vlucht naar LAS.
Helaas moet ik allicht toch annuleren binnenkort, met die travelban…
Helaas moet ik allicht toch annuleren binnenkort, met die travelban…
-
- Amerikakenner
Hmm ik heb nog geen antwoord gehad op m’n Twitter-bericht van donderdag. Hoe heb jij ze gecontact?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19885 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties