Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Een algemeen vraagje: als je terugkomt van de US, moet je dan ook op de eerste Europese luchthaven die je ‘tegenkomt’ je bagage oppikken en opnieuw inchecken zoals het geval is als je naar de US vliegt?
Of gaat die gelijk door naar de finale bestemming (in mijn specifieke geval, LAS - AMS - BRU, moet ik m’n bagage oppikken in AMS of zie ik die pas voor het eerst terug in BRU)?
Gast

Bericht door Gast »

Je bagage wordt doorgelabeld naar je eindbestemming in BRU. Hoe het na de Brexit in Londen gaat met de bagage weet ik niet, maar er zijn vast wel mensen die dat weten..
Timothy555
Amerika-expert

Een mogelijks eerder rare vraag, maar:
Ik weet dat de douane extra op de uitkijk is om random controles te doen bij terugkomst uit de USA, omdat je met importbeperkingen zit. Hoe doet men dat dan als je op BRU gaat landen met een vlucht die uit Amsterdam komt? Da’s binnen Schengen, nul controle in principe.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
30 sep 2021, 09:51
Hoe doet men dat dan als je op BRU gaat landen met een vlucht die uit Amsterdam komt? Da’s binnen Schengen, nul controle in principe.
Ik ben de afgelopen 20 jaar honderden keren uit Amerika terug komen vliegen. Rechtstreeks, met en zonder overstappen. Op Amsterdam, Dusseldorf, Brussel, Frankfurt, Parijs en zelfs op Luxemburg. En als ik zeg dat ik 3 keer gecontroleerd ben. Dan overdrijf ik waarschijnlijk al.

Ga er vanuit dat als jij uit het vliegtuig stapt met een koffer en wat handbagage en je niet volkomen achterlijk gedraagt dat de kans echt heel klein is dat je er tussenuit gepikt wordt. Maar als jij daar bijvoorbeeld aankomt badend in het zweet. Dan gaan er allerlei alarmbellen af. Of als jij daar in je eentje aankomt met 7 koffers. Dan zou ik wel benieuwd zijn wat je komt doen.

Maar neem van mij aan dat ze je al in de gaten hebben voordat je in het vliegtuig stapt. Kijk al die programma's maar op Discovery en National. Er lopen allerlei mensen op die vliegvelden rond die mensen monitoren.

Uiteraard wil je spullen meenemen uit Amerika. volgens mij mag je voor €450 meenemen als ik dat goed onthouden heb. Als je kleren meeneemt. Haal de kaartje eruit. Gooi ze een nachtje onder je matras en het nieuwe is er aardig af. Mocht je een iPhone mee willen nemen. Neem er dan eentje mee. Laat de doos en zo daar. Zorg dat er een simkaart inzit. En neem er niet 5 mee. Zolang jij alles redelijk bij het normale houdt. Doen zij dat ook.
Timothy555
Amerika-expert

@Almere vak V wel, bij een iProduct vind ik de doos en dergelijke net wel belangrijk. Maar dat heb ik nu niet nodig. Kleren kan je perfect verdoezelen, maar als ik 1 of 2 handtassen voor m’n vrouw wil meebrengen, natuurlijk niet want wat doe je als man met twee handtassen…

Nu, je mag €430 invoeren wat ruwweg $510 is aan de huidige wisselkoers. Ik vraag me af hoever men daar in gaat: ik plan ook aardig wat souvenirs, snoepgoed,… mee te brengen, zaken die individueel $10 of minder kosten. En inderdaad, ik overdenk het gewoon waarschijnlijk.
Het is absoluut niet mijn bedoeling een handeltje op te zetten, maar stel dat ik 1 handtas voor m’n vrouw van $350, voor $100 snoepgoed en voor $300 aan persoonlijke kledij (hemdje, t-shirts,..) koop, dan zit je er wel mooi over…
Almere vak V
Amerika-expert

@MaaikeVM @SuperFieke en anderen...

Zoals hierboven al aangegeven is het voorspellen van goedkope tickets vrijwel onmogelijk. En wat is goedkoop. Ook daar kan je uren over kletsen. Is een ticket van €300 met een overstap van 14 uur in Lissabon nog steeds goedkoop?? Of is dat bij uitstek een mogelijkheid om er ook nog een hele korte city-trip in Lissabon tegenaan te gooien als je uber positief bent ingesteld?? Of bloed irritant. Of wil je 2 keer overstappen. Of vind je zelf 3 keer overstappen nog acceptabel?? Wil je business class vliegen. Maakt het voor je verschil of je bij een broker of direct bij een airline boekt. Wil je vanaf een bepaald vliegveld vliegen. Allerlei variabelen die invloed hebben op de ticketprijs.

Mijn vrouw heeft er een sport van gemaakt. Houdt al jaren ticketprijzen in de gaten. Weet precies wat ze wil hebben voor welke prijs. En nog zegt zij dat er geen streep op te trekken valt. En zeker na corona helemaal niet meer. Wil men de vliegtuigen zo snel mogelijk weer vol hebben? Of wil men zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld verdienen?? Al die factoren gaan meespelen in de uiteindelijke prijs.

Waar let mijn vrouw op?
- 3 voorkeursvliegvelden om te vetrekken. Dusseldorf, Brussel, Amsterdam. In die volgorde. Uitwijk eventueel naar Frankfurt, Luxemburg of Parijs als het echt heel aantrekkelijk is.
- Parkeren op het vliegveld. Dusseldorf is voor ons gratis. Brussel heeft prima prijzen. Schiphol is een drama...
- Overstappen. Het liefst niet. Als het moet in Amerika. Dan ben je er tenminste al. Als er wat gebeurd dan hebben ze daar veel meer mogelijkheden om je op de plaats van bestemming te krijgen.
- 3 voorkeursvliegvelden om aan te komen. Portland, Seattle en Vancouver. Uitwijk naar Calgary, Denver, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Salt Lake City. Ons huis staat op 3 kwartier van het vliegveld in Portland. Onze vrienden zetten onze auto op het vliegveld. Dus dat is voor ons het makkelijkst. Portland is echter zelden echt goedkoop. Seattle is hetgeen waar we het meest op vliegen. Dan huren we een auto one way naar Portland en pikken we daar onze auto op. Zelfde geldt voor Vancouver. Van alle andere vliegvelden maken we er een roadtrip van. Gaan we leuke dingen doen onderweg. Rijden we bij voorkeur niet over de highway en zien we wel hoe we "thuis" komen.
- Autohuur. Leuk dat je een goedkoop ticket hebt gevonden. Maar wat nou als de autohuur belachelijk duur is?? Volgende tip! Huur niet een auto op het vliegveld. Maar in de stad of er in de buurt van. Dat kan soms 50, 60 soms zelfs 70% van de prijs op het vliegveld schelen. SFO is daar berucht om. Hertz verhuurt op hert vliegveld. Maar heeft ook een locatie op Airport Boulevard. Goh, hoe ver zou dat van het vliegveld zijn?? Het ziet er niet uit. Maar als je auto daar minimaal de helft goedkoper is, waarom niet? Wij hebben er wel eens een Expedition meegekregen waar we aan de binnenkant de folie nog vanaf moesten halen.
- Waar wil je boeken? Wij boeken nooit via een broker. Altijd rechtstreeks bij de maatschappij. Hebben een gehandicapte dochter. En als die mee gaat dan moet er het één en ander geregeld worden. Dat hoef je via een broker niet te proberen. Als er een keer wat is onderweg. Ben je afhankelijk van die broker. Die zijn meestal niet 24 uur per dag of in het weekend bereikbaar. Rechtstreeks communiceren, op elk moment van de dag, via de maatschappij werkt 100 keer beter.
- Met welke maatschappij wil je vliegen. Wij vliegen het liefste met Delta. Vraag me niet waarom. Maar we worden er altijd super geholpen. En ik vlieg zakelijk in 99% van de gevallen met Delta. Macht der gewoonte denk ik. Delta zit in een alliance. Als zij geen oplossing hebben. Kunnen ze altijd kijken bij hun zustermaatschappijen. Leuk de Iceland Airs van deze wereld. Maar als er wat is kloppen zij niet even aan bij KLM, United, Lufthansa of whatever...
- En dan pas komen we uit bij de prijs. Al die bovenstaande variabelen maakt het lastig om nou te zeggen wat is de beste prijs? Eigenlijk vliegen wij zelden boven de €400. Maar vanaf 11 maanden voor vertrek begint mijn vrouw al te kijken. We zitten niet altijd persee vast aan een datum. En dus ook niet aan de locatie. Het "record" van mij vrouw is €249,- voor een retour Amsterdam-San Francisco met een overstap in Kopenhagen. Naar Seattle eigenlijk altijd tussen de 3 en €400,-. Las Vegas, eigenlijk altijd onder de €400. Ook regelmatig onder de €400 naar Vancouver. Ook LA zit vaak in die categorie. Maar de eerlijkheid gebied dan te zeggen dat we vaak een binnenlandse vlucht naar Portland pakken. Dan ben je vaak met een handvol skymiles en bijbetaling van een tientje of zo ook op de plek waar je zijn moet.
Alle andere genoemde locaties is echt een toevalstreffer die toevallig goed uitkomt. En dan maken we er maar wat van

Kortom, zeg het maar. En niemand weet wat er daadwerkelijk gaat gebeuren als er op 1 november weer gevlogen mag worden. Vergeet ook niet dat er in Amerika een schreeuwend tekort aan personeel is op alle mogelijke gebieden binnen de hele luchtvaartsector. En ik heb geen idee wat dat voor invloed gaat hebben.
Almere vak V
Amerika-expert

Timothy555 schreef:
30 sep 2021, 10:48
Het is absoluut niet mijn bedoeling een handeltje op te zetten, maar stel dat ik 1 handtas voor m’n vrouw van $350, voor $100 snoepgoed en voor $300 aan persoonlijke kledij (hemdje, t-shirts,..) koop, dan zit je er wel mooi over…
Neem van mij aan, geen haan die daar naar kraait...
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

hier een brochure met de regels https://financien.belgium.be/sites/defa ... _NL_A5.pdf

Geen haan die ernaar kraait tot je een douanier treft op een mindere dag. :D
Maar wat je zegt die controles spitsen zich toe naar verboden voedingsmiddelen van buiten de EU, namaak en grote hoeveelheden die voor doorverkoop zouden kunnen dienen.
Als je souvenirs en schoenen en kleren meehebt en ze zien dat je uit de states komt zal jouw valies rap weer dicht zijn en kan je verder. Die douaniers weten ook dat wij daar massaal naar de outlets gaan en dat dat echte merkkledij betreft.
Erwin10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Erwin10 »

Vandaag via KLM 2 tickets gekocht via Delta, nu wil ik bij Delta mijn stoel keuze maken in de 'main cabin' en dan komt ook de optie save naar voren. Alleen als ik op save druk is het systeem wel even bezig, alleen zie ik mijn keuze niet terug. Iemand een oplossing? Ik ben Silver bij KLM, dit ter aanvulling.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Moet je je stoelen niet gewoon reserveren op klm.nl?
Bij KLM werkt dit andersom namelijk wel zo.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ook bij KLM tickets wordt je voor stoelreserveringen van door Delta uitgevoerde vluchten, altijd doorgestuurd naar Delta.
Maar dat zou goed moeten werken; ik heb het vaak genoeg gedaan. Na opslaan van je selectie zie je die stoelen dan later ook in je (KLM) boeking terug.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Inderdaad je kiest die op de Delta site of in de Delta app. Was het geen tijdelijke glitch? Ik heb net weer stoelen gewijzigd voor bij KLM geboekte Delta vluchten. Als je op de KLM site voor stoel kiezen kiest wordt je doorgestuurd. Even die Delta boekingscode die je dan ziet ergens opslaan en je kunt dan ook via de Delta app stoelen kiezen enz.
Ik ben ook FB Silver en had light tarief bij KLM geboekt.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

dejong89 schreef:
14 sep 2021, 13:57
Na 3 weken heb ik eindelijk een reactie gekregen van Vliegtickets. Mijn referentienummer is mijn voucher. Ik moet dus via hun een nieuw ticket boeken. Wel met United. Het is beter dan niets.
We zijn uiteindelijk naar IJsland gegaan en onze oorspronkelijke vlucht van Amsterdam naar Newark had een dikke vertraging.
Ik krijg tot de dag van vandaag mailtjes van vliegtickets.nl: Let op, uw vlucht is vertraagd. Vandaag kreeg ik een mail: U kunt bijna inchecken :?
Het is 180 graden anders gegaan.
Op aanraden van een forumlid gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen. Ze gingen kijken wat ze konden doen. 1 dag later kreeg ik nog een vertraagd mailtje: Uw vlucht is geannuleerd , u heeft recht op een restitutie (3 weken later....)
De vlucht is in opdracht van mijzelf geannuleerd bij United zodat ik een voucher kon krijgen maar dat weet vliegtickets.nl niet. Dus ik weer gevraagd om geld terug en warempel. Vandaag stond het weer op de creditcard.

Dit is een bijzondere manier van werken maar goed, ik ben blij. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Gast »

Fijn dat het opgelost is @dejong89....soms helpt een licht dwingende toon in een mail :thumbup:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Frasi schreef:
30 sep 2021, 09:35
TradeMarkNL83 schreef:
29 sep 2021, 19:58
Weet iemand trouwens of er nog een verlenging bij KLM in zit wat betreft Flying Blue status? Mijn Silver-niveau verloopt eind november, waar ik van baal want natuurlijk laten we zeggen 1,5 jaar geen gebruik van kunnen maken. En dan net als ik volgend jaar weer kan gaan vliegen ben ik weer terug bij af :?
Voor zover ik het begrijp, worden de FB statussen weer met een jaar verlengd.
We maintain your status
Good news: you keep all your advantages! As an extension of our previous measures, we renew the levels of all our Elite members with a qualification period between now and December 2021.
https://pages.flyingblue-info.com/FB30_ ... s/EN.html/
Oh beter zeg @Frasi! Daar lijkt het idd op 8)
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Mooi geschreven Almere vak V.
En heel herkenbaar af en toe…👍
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Bedankt voor de tips over de stoelen te selecteren bij Delta. Bij mij werkt het ook een eenvoudig, zoals jullie beschrijven en de 'save' wordt het alleen niet opgeslagen. Wil het niet snel opgeven 4 keer geprobeerd ook nog met Chrome geprobeerd. Oplossing bel Delta even op via het nummer 020-7219128, eerst 45 minuten in de Nederlandse wachtrij en maar opgehangen. Dacht heb wel even de tijd om in de wacht staan ook 1,5 uur in de Engelse wachtrij gestaan toen ik het toch maar opgegeven.
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Net KLM gebeld, wordt er naar 3 minuten opgenomen en die heeft de stoel reservering gedaan bij de Delta. Alle vluchten bij de nooduitgang, wel handig als je 1,95cm bent :thumbup:
Dirk70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dirk70 »

Vandaag ticketjes geboekt Amsterdam-San Francisco 1/7-19/7.
650 euro voor directe heen/terug bij United.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ChantalGrrr »

Hoi, een vraagje of de tickets goed geprijsd zijn of veel te duur :)

Nu we weer mogen willen we net na kerst naar New York vliegen en begin januari weer terug

Ik heb nu tickets gevonden met KLM directe vlucht heen en terug met bagage voor 810 pp. Is dit een redelijke prijs voor die tijd van het jaar?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer