Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@ChantalGrrr Is dat per persoon?
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ChantalGrrr »

@mtl ja per persoon
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vind 810 euro voor New York een behoorlijk forse prijs. Aan de andere kant is kerst wel een hoogseizoenperiode. En het is best mogelijk dat na het bericht over de opheffing van de travelban massaal geboekt is met als resultaat hoge prijzen.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik kom ook op zulke prijzen uit. Mijn tickets voor vorig jaar kerst waren 350 pp. ik denk dat we dat nu even niet meer zullen hebben. Aan de andere kant, het zal wel verkocht worden want mensen willen weer die kant op. Dus het is betalen of niet gaan. Desnoods bezuinig je wat op je accommodaties. Verder is een rechtstreekse vlucht natuurlijk gewoon heerlijk. Als je op je overstapvliegveld staat te wachten heb je wellicht spijt van die 200 euro die je uitgespaard hebt (of niet, ook prima). Misschien worden de tickets de komende weken zelfs nog wel duurder. Ik heb een paar weken geleden voor de herfstvakantie tickets naar Sevilla gekocht. Die zijn nu inmiddels al 3x (!) zo duur geworden.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

Bedankt voor het advies!
Ik heb nu gekeken bij united airlines, maar kom daar direct niet veel goedkoper uit, maar als ik dan via vliegtickets.nl kijk kom ik op een 650/700 euro pp uit, heen rechtstreek, terug een tussenstop bij chigaco. Is er een reden waarom ik deze prijs niet direct bij de airline kan vinden/krijgen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Brokers hebben vaak prijzen die de airlines niet meer verkopen.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

bedankt!
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Als dat voor jullie kan, kijk ook eens naar vertrek vanaf Brussel dat scheelt aardig wat in die periode.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

Dat is zeker mogelijk, ga ik meteen doen het lijkt inderdaad veel te schelen.
Kan het wel kloppen dat er geen rechtstreekse vlucht is vanuit Brussel (iig met KLM niet)? Ik zie meestal een transfer via Amsterdan, nu vind ik dat niet zo erg, want ik spreek de taal en ben dan weer terug in eigen land haha.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik weet dat Brussels Airlines en United twee jaar geleden rechtstreeks vlogen tussen Brussel en New York. Hoe dat nu is weet ik niet.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik had voor november BRU-JFK-TPA tickets (KLM uitgevoerd door Delta), maar alle rechtstreekse vluchten vanaf BRU naar JFK van Delta zijn in augustus al uit het schema gehaald. Ik vertrek nu vanaf AMS, ipv extra vlucht BRU-AMS.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

We hebben net tickets gevonden en geboekt van Frankfurt naar Seattle en terug. 430 euro pp
Volgend jaar augustus
Enige ding is dat je terug een overstap van 3 uur hebt. Maar ik vond de prijs super. We hebben echt drie keer gekeken of het wel klopte
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

En met welke maatschappij? :)
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

en op welke site ?
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Sorry british airways en American Airlines. Op de site van british zelf geboekt. Komen wel nog bagagekosten bij
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Oké, nou als ik al overstap doe ik dat enkel in de VS :)
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Dat maakt me niet zoveel uit.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Onze voorkeur is over het algemeen ook om de overstap in Europa te hebben. Ik geloof dat dat redelijk tegen de algemene tendens hier op het forum in is.

Onze voorkeur voor de overstap in Europa t.o.v. In de VS is op de heenweg, omdat je dan nog fris bent, en niet op voor je gevoel midden in de nacht nog een overstap moet doen. (Onze ervaring met overstap in Seattle naar San Diego met een peuter, is me toen erg slecht bevallen. Die peuter is ondertussen al 9, dus wie weet zou het nu ook beter gaan.)
En van de VS westkust terug heb ik het idee dat de vluchten naar Europa vaak in de namiddag of avond gaan, en je dan je “lange nacht” hebt waarin je nog wat kan proberen te slapen en dan daarna nog een klein stukje naar huis.
Terug met overstap in de VS heb ik het idee dat je vrij vroeg moet vertrekken, en je hele dag kwijt bent, en dan een relatief korte nachtvlucht hebt.

Maar met de combinatie van brexit en COVID voel ik me op dit moment net wat minder prettig met overstappen in het VK. Geen idee of dat reeel is, maar ondanks dat dat voor ons het gunstgste uitkwam (KLM icm Virgin Atlantic) heb ik die voor komende zomer niet geboekt.
Nu heen naar Boston via CDG, en terug vanuit LA een overstap in Salt Lake City. (Toch in de VS toevallig, maar we vertrekken pas om 17:00 uit LA.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik moet bekennen dat ik niet stil heb gestaan bij de brexit. Zou dat problemen kunnen veroorzaken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op zich niet. Wat voor problemen zouden er zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer