Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Ik heb ook wel goede ervaringen met het bereiken van KLM via FB Messenger.
De eerste reactie duurt vaak erg lang (1-2 dagen), maar zodra je een lopend "gesprek" hebt, reageren ze veel sneller.
Het helpt enorm als je zelf al aangeeft wat je wil. Dus geen open vraag of er een betere connectie is, maar: Ik ben niet gelukkig met het geboden alternatief. Is vlucht KLxxx (dag/tijd) met aansluiting XYZ mogelijk?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

KLM te spreken krijgen is op dit moment via alle kanalen lastig is mijn ervaring. Bellen/whatsapp, facebook messenger het duurt allemaal erg lang. Ook duurt het verkrijgen van een voucher op dit moment meerdere weken. Al staat er los van.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Hier na 2u in wacht (telefonisch) opgegeven en contact gezocht via Facebook met KLM.
Ging behoorlijk vlot en rap. Vouchers (directe terugbetaling, telefonisch kunnen regelen) laat ook op zich wachten, zonder ook maar iets van mailverkeer te hebben gekregen ... Echter in de app kan ik wel volgen dat de reis geannuleerd is, afwachten dus.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Apart. Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad met KLM. Ik belde wel altijd vroeg. Tussen 07:00 en 08:00
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@PieterSilke je wilde vanwege het gunstige tarief niet annuleren las ik, wat heeft je doen besluiten om dat toch wel te doen?
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Hey,

De reis die ik annuleerde betreft de vorige boeking waarvoor ik reeds een nieuwe boeking maakte die dus veel goedkoper was. Van deze boeking hebben ze nu de terugvluchten gewijzigd.

Wat betreft de annulering van mijn oorspronkelijke eerste boeking die geannuleerd is (telefonisch). Krijg ik nu te horen via de facebook chat dat de reis inderdaad is geannuleerd, maar dat er zogezegd geen terugbetaling is aangevraagd, terwijl de mevrouw aan de telefoon melde dat ze alles ging regelen. Nu sturen ze een link waar ik toch zou moeten een terugbetaling kunnen aanvragen, echter komt daar de melding dat de reis reeds is geannuleerd. Wat een soep zeg, terug even afwachten wat ze nu op de chat antwoorden. Zucht,
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Ik hou de rechtstreekse vluchten van Brussel naar New York zeer nauw in de gaten voor 10-19/7, en de prijzen van Brussels airlines en Delta bewegen niet. De United-vlucht is ‘s ochtends te boeken voor +- 450/persoon, en elke namiddag verandert die naar €600/persoon. €450 wordt €575 in economy met bagage en ticket changes zonder kosten (behalve fare difference). Da’s €2300 voor 4 man.

Ik hap nog niet toe, maar als het nog een paar honderd euro lager komt, zegge €2.000 voor 4 personen, dan zou ik durven boeken. Iemand die me wat nuttigs kan zeggen over vliegen op EWR (Newark) in plaats van JFK?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

ik persoonlijk verkies EWR boven JFK in dit geval. Prima treinverbinding met Manhattan. Mijn indruk van JFK is dat het nogal verouderd is.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik heb bij JFK altijd het idee dat de vlucht korter is dan de rij bij immigrations
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

JFK is een vlotte luchthaven ook de verbinding naar NYC is gemakkelijk.
De internationale terminal is inderdaad een triestige terminal in vergelijking met de andere terminals.
Maar dat is wel vaak het geval als je op een luchthaven in amerika in een terminal zit om terug naar europa te vliegen, in Miami is dat ook het geval.
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Timothy555 schreef:
29 jan 2022, 11:49
Iemand die me wat nuttigs kan zeggen over vliegen op EWR (Newark) in plaats van JFK?
In 2018 vloog ik op EWR en vertrok er ook weer. Ik vond het een prima vliegveld om op te vliegen. De laatste 2 nachten zat ik in een hotel vlakbij het vliegveld.

Op FB schreef ik destijds het volgende over mijn aankomst op EWR:
Immigrations ging vlot, het wachten op de koffer duurde langer. Toch stond ik een half uur nadat we geland waren al buiten. Zelden zo vlot geweest.
JFK heb ik enkel als tussenstop gebruikt dus daar kan ik weinig over zeggen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Enige ‘klacht’ die ik regelmatig lees is dat het langer duurt om met de taxi in Manhattan te komen en ook duurder is door de toll?
Men schrijft vaak tot $100 voor een taxi?

Geen zin om na een lange vlucht met alle koffers meteen de trein/metro te nemen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat kan wel kloppen. De afstand is langer dan vanaf JFK. En files zijn ook mogelijk.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Even een vraagje. Bij KLM is (op dit moment alleen?) bij de standaard tickets dat je gratis om kan boeken. Weten jullie of dit een tijdelijke actie is? Ik kan niet vinden tot wanneer dit dan loopt. ( en ik weet dat als je reist voor 30 juni je sowieso gratis om kan boeken of annuleren, maar wij willen pas in september gaan). Ik vind het nog erg spannend of ik zal boeken...
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@butterfly Voor tickets die je nu boekt voor vertrek in september gelden de regels onder "Tickets geboekt met een vertrek op of na 1 juli 2022" zie https://www.klm.nl/information/covid-19/rebook-cancel.
Dat is geen tijdelijke actie, dat is al sinds 2e helft 2020. Of dat een keer afloopt? Vast, maar dat wordt niet bekend gemaakt schat ik zo, zal wel een keer zonder aankondiging komen te vervallen voor nieuwe boekingen. Maar als je nu boekt gelden ze in ieder geval nog wel.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dank je wel, Zo te lezen hoef ik dus vandaag of morgen niet koortsachtig te gaan boeken omdat het dinsdag 1 februari is, en die actie afloopt. Scheelt weer een beetje stress.(kan ik eerst nog even mijn officiele vakantiegoedkeuring afwachten)
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Timothy555 schreef:
30 jan 2022, 11:53
Enige ‘klacht’ die ik regelmatig lees is dat het langer duurt om met de taxi in Manhattan te komen en ook duurder is door de toll?
Men schrijft vaak tot $100 voor een taxi?

Geen zin om na een lange vlucht met alle koffers meteen de trein/metro te nemen.
Ik vlieg zelf op JFK en heb al gekeken naar een taxi via Booking.com. Voor zover ik zie is Newark maar weinig duurder dan JFK. Je kunt even een proefboeking maken dan zie je het verschil. Alvast vastleggen kan ook, het is toch tot 24 uur van te voren gratis te annuleren en het wordt alleen maar duurder naarmate de datum dichterbij komt.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

butterfly schreef:
30 jan 2022, 14:41
Zo te lezen hoef ik dus vandaag of morgen niet koortsachtig te gaan boeken omdat het dinsdag 1 februari is, en die actie afloopt.
Als je met ‘die actie’ bedoelt dat tickets met een vertrekdatum vóór 1 juli kosteloos geannuleerd kunnen worden: dat loopt inmiddels door voor boekingen gemaakt tot 1 maart i.p.v. 1 februari.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik krijg net melding dat m'n vluchten met Iberia (uitgevoerd door AA) gedeeltelijk geannuleerd werden voor reis naar MCO 2-17 april. Ik vraag refund want ik wou er eigenlijk ook vanaf (codeshare...niets dan problemen mee).
Nu zou ik liefst vanuit Brussel vertrekken maar niets goeds qua prijs momenteel. Amsterdam wel met united maar wel maar gratis te wijzigen als je boekt tem morgen. Overstap is via Newark met 2u15min. Is dit voldoende?
Liefst vloog ik met KLM/Delta maar prijzen zijn inmiddels hoog voor deze data. Hang vast aan deze data wegens schoolvakantie en geboekt pakket Disneyworld.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een overstap van 2u15m in Newark is normaal gesproken voldoende.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer