Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Avis Preferred

Bericht door harryh »

En zojuist Enterprise Plus Platinum :)
Gast

Bericht door Gast »

:thumbup: SIXT platinum ook al binnen?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Yes, die ging het snelst
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

harryh schreef:
21 feb 2022, 15:45
Ik heb vandaag de bevestiging van Europcar ontvangen dat mijn status gematched is met Hertz PC en ik nu Elite status heb
Met of zonder eerdere reserveringen ?
Gast

Bericht door Gast »

Statusmatch dus zonder reserveringen :clap: zo heb ik het ook gedaan
Thijs86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Thijs86 »

Ik probeer een beetje overzicht te krijgen in de geldigheid van verschillende statusmatches. Dit onder andere om nieuwe matches een beetje handig te timen. Ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat voor sommige programma's na 28 februari matchen de langste geldigheid oplevert.

Mijn recente Avis match heeft in elk geval een geldigheid van een jaar. Bij Sixt heb ik in 2016 een match gedaan die nog steeds in mijn profiel actief is. Die lijkt dus niet te vervallen (maar ook niet zo veel op te leveren, zelfs geen extra bestuurder). Iemand inzicht in hoe lang een match bij Hertz, National of andere club geldig is?
Gast

Bericht door Gast »

Als je je status van elke verhuurder tegen de tijd dat deze verloopt gelijk terug matched, maakt de maximale geldigheidsduur toch niet uit?
Je geldigheid per verhuurder staat in je profiel als je inlogt....
Eind dec, eind jan en eind feb vervallen de meeste statussen, dus je kunt zelf raden wanneer je weer moet terug matchen :thumbup:

Je hebt dan waarschijnlijk geen SIXT platinum status...:
PLATINUM CARD
Tot 15%* korting op Sixt rent a car en Sixt rent a truck en tot 20% korting op Sixt limousine service
Automatische update naar de hoogste voertuigcategorie*
Alle voordelen van de Gold Sixt Card
Preferred Mobility: Vergeten om uw auto te boeken? Geen probleem. Zelfs wanneer u tot 24u voor de huur nog belt, zullen wij er alles aan doen om toch nog een auto voor u te regelen (uiteraard is dit altijd onder voorwaarde van beschikbaarheid).
https://www.sixt.nl/sixt-cards/#/
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

@Terpies Daar heb je wel gelijk is, zo lang oneindig matchen mogelijk blijft. Ik zeg niet dat einde hiervan in zicht is, maar er veranderen laatste jaren wel meer dingen die we van tevoren niet direct zagen aankomen. In het kader van optimaliseren van de matches zou ik willen kijken of de datum van de match invloed heeft op de geldigheid.
Je hebt dan waarschijnlijk geen SIXT platinum status...:
Bij Sixt heb ik wel Platinum, maar na de eerste twaalf maanden blijft van de genoemde voorwaarden vooral de 15% korting over. Dat is met de huidige prijzen niet genoeg om voor Sixt te kiezen. Daarnaast is de gratis extra bestuurders is alleen in de US beschikbaar voor US residents. Wel jammer omdat ik over het algemeen wel fan ben van hun wagenpark.

Dat van die twaalf maanden is overigens niet op de Nederlandse site zo snel terug te vinden, maar wel op de Duitse, UK en US sites.
Gast

Bericht door Gast »

Thijs86 schreef:
22 feb 2022, 14:09
Bij Sixt heb ik wel Platinum, maar na de eerste twaalf maanden blijft van de genoemde voorwaarden vooral de 15% korting over. Dat is met de huidige prijzen niet genoeg om voor Sixt te kiezen.
Na de eerste 12 maanden? Je matcht toch gelijk weer terug??

SIXT is op dit moment vrijwel niet interessant voor huur in de US (evenals Europcar en Enterprise). Voor de Europese huur zijn dit echter zeer interessante statussen om te hebben.

Op dit moment ben je voor de US vrijwel altijd het goedkoopst uit met Hertz, met AVIS als goed alternatief (afhankelijk van data en locatie, en met name als je groter wilt rijden dan een Standard SUV).
Voor National ontbreekt op dit moment een goede, vrij te gebruiken kortingscode, zoals de BNP code van voorgaande jaren.

Nogmaals gezegd hebbende: Als je kunt leven met onduidelijke (annulerings)voorwaarden, vooruit wil betalen en toch een potentieel risico wil lopen of je boeking überhaupt wordt doorgezet zou je ook via een broker kunnen huren.

Weet wel dat je, door te boeken bij een broker, geen snars aan je status bij een van de verhuurders hebt, dus je MOET de categorie boeken en betalen die je wilt rijden.
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Terpies schreef:
22 feb 2022, 14:28
Na de eerste 12 maanden? Je matcht toch gelijk weer terug?
Het rare bij Sixt is dat ik niet wordt teruggezet naar het basisniveau. Er blijft gewoon een platinum status actief. Nu al bijna 6 jaar. Ik kan wel eens proberen wat er gebeurd als ik opnieuw een match aanvraag.
Gast

Bericht door Gast »

Vallen die andere voorwaarden (gratis upgrade naar hoogste categorie en gegarandeerde auto) er dan af voor jou? Heb je dit dan al eens meegemaakt?
Ik heb geen idee want ik huur nooit via SIXT.
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Ja die vallen af. Vorig jaar zomer laatste keer bij Sixt een auto gehuurd (Frankrijk) geen gratis upgrade. Wel geprobeerd uiteraard.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Vorige week een statusmatch aangevraagd van National --> Avis.

Eergisteren kreeg ik een mail dat de aanvraag was goedgekeurd en mijn status was aangepast.
Helaas is het niet goed gegaan en staat mijn status nog steeds op Preferred.

Dan maar een mail sturen. Bellen naar de NL helpdesk haalde niets uit.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Coyote Buttes Datzelfde heb ik. Aantal weken geleden gemaild. Er werd aangegeven dat zij wel Preferred Plus zagen staan. Omdat ik afgelopen week nog steeds niets zag heb ik weer contact opgenomen. Nu de reactie dat ze helemaal geen Preferred zien en dat ik contact op moest nemen met de afdeling voor upgrade en matches. Die gaven aan dat je niet kunt matchen met een Europees account. Weer gemaild maar ze reageren nu niet meer.
Dus ik ben benieuwd hoe ze naar jou reageren
Coyote Buttes
Amerikakenner

@Trom

Ik heb een europees account (Avis.be) en een US account (Avis.com). Bij beide accounts hetzelfde lidnummer, dus blijkbaar zijn ze gekoppeld.
Ik heb in 1e instantie op mijn .be account een statusmatch aangevraagd, maar nooit een reactie op gekregen.

Daarna heb ik op het US account de statusmatch aangevraagd. Daarop een bevestiging dat alles omgezet was. Helaas.
Ik heb nu een nieuwe mail gestuurd via custserv@avisbudget.com.

Bellen naar de nederlandse helpdesk werkt niet. Ik moest maar een mail sturen, maar naar welk adres was hun onbekend.
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

@Trom en @Coyote Buttes , ik kreeg een aantal weken geleden van Database.Zone2@abg.com de bevestiging van mijn status match naar president's circle. Ik vermoed dus dat daar de mensen achter zitten die de matches verwerken. Wie weet is dat een ingang. Bij mij was overigens enkele dagen voor de bevestiging per mail de nieuwe status al zichtbaar in mijn profiel.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dan ga ik dat adres ook maar eens mailen. Thx
Coyote Buttes
Amerikakenner

@Thijs86 Van dit mailadres heb ik ook bericht gehad, alleen is het blijkbaar mislukt bij mij.
Ik heb een aantal dagen geleden al teruggemaild, maar geen reactie gehad.

We wachten af...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

AWD E888804 is hier eerder ter sprake gekomen..
Ik vind er op . IS super tarieven op .
Onder een voorwaarde : Je moet ingelogd zijn op je Preferred account
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote Buttes
Amerikakenner

@Trom en @Thijs86

Ik heb zojuist bericht gekregen dat mijn account is omgezet naar President's Circle en verhip...het is echt zo.
Wel op mijn account op avis.be.
Op mijn account op avis.com (zelfde lidnummer) niet, maar daar heb ik niet op geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer